Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
PauseBreak zei:Dit zag ik trouwens vanmiddag nog. Niet heel schokkend, maar toch een fotootje waard :T
- afbeelding -
Excellent driver zei:Zoals je ziet staat deze Suzuki Sx4 sedan half voor mijn op- en afrit voor mijn woning. Hierdoor wordt het erg lastig om fatsoenlijk mijn eigen oprit in- of uit te draaien. Aangezien ik voor een drukbezochte huisartsenpraktijk en apotheek woon met slechte parkeervoorzieningen maak ik dergelijk parkeergedrag dagelijks mee, en soms staan ze zelfs volledig voor m'n oprit, en een enkeling is zelfs zo brutaal om de auto op m'n oprit te parkeren (achter mijn auto, of als ik niet thuis ben en toevallig net thuiskom moet ik maar zien waar ik m'n eigen auto wegzet).
De mede-forummers hier hebben vast wel goede - legale - tips om dergelijk parkeergedrag (grotendeels) te voorkomen / aan te pakken?
En dat geeft je het recht twee vakken in te pikken?Maxum zei:Ook moet je eens voor de grap kijken hoe je auto eruit ziet na met al die halve garen die hun deur openslingeren weer een kras weer een deuk en dan ben ik de aso... in al die jaren zoveel krassen deuken en nog nooit 1 briefje.
Geelhoed zei:
s velthuis zei:Toppunt van asociaal parkeren vind ik toch nog steeds het parkeren door volslagen vreemden op je eigen oprit, dus binnen je eigen hekken. Daar kun je weinig aan doen, binnen het kader van de wet, zonder zelf (eerst) heel veel kosten te maken.
Zoals al eerder aangekaart: Auto's worden steeds breder, parkeervakken steeds smaller.s velthuis zei:Wel vind ik dat sommige parkeervakken wel érg smal zijn. Ik heb echt geen groot blik, maar ik sta soms in vakken waar ik echt maar net tussen pas. Zeker met kinderen op de achterbank niet ideaal. Volgende auto kon er wel eens één met schuifdeurtjes gaan worden.
Parkeervakken worden niet zozeer smaller hoor, daar zijn gewoon richtlijnen voor die al jaren lang ongewijzigd zijn. Nadeel alleen is dat het geen keiharde wetgeving is, terwijl je op basis van je bouwplannen wel een bepaald aantal parkeerplaatsen moet maken. Dan kan het voor de ontwikkelaar dus interessant zijn om de vakken wat kleiner te maken want dan passen alle auto's op een kleiner gebied. Dat het vervolgens niet functioneert is bijzaak. Afscheiden met paaltjes of een betonrand gaat ook niet werken. De grap van een parkeerplaats (haaks parkeren is in de basis 2,5 x 5 meter) is dat je aan beide zijden ruimte over houdt naast je auto. Als je persoon naast je ook netjes parkeerd kun je dus gebruik maken van 'elkaars' restruimten en zo kun je dus uitstappen. Ga je daar obstakels neerzetten dan werkt dat niet meer en zul je het parkeervak dus breder moeten maken. Dat kost behalve geld ook ruimte, en raad eens wat er schaars is in ons kikkerlandje.rke zei:Zoals al eerder aangekaart: Auto's worden steeds breder, parkeervakken steeds smaller.
Maar, dit incident kan meerdere oorzaken hebben. Stond de rest al lomp zodat de bruine Volvo er alleen op deze manier tussen pastte en is deze rest inmiddels verdwenen? Of is het iemand die op een asociale manier zuinig is op zijn bolide?
Dit probleem kan voorkomen worden door afbakening van iedere parkeerplaats. Je kan denken aan een verhoging tussen de parkeerplaatsen in plaats van een stippellijntje. Stel je voor dat je daar zoiets als de bekende Amsterdammertjes of een betonrand voor neemt, verander je het probleem van lomp parkeren in schadevrij parkeren.
Als niemand meer netjes wil parkeren is het tijd om netjes parkeren af te dwingen.
Btw: die grijze Volvo er naast is ongeveer even breed. Deze parkeerplaatsen zijn wel erg smal, maar ze zijn breed genoeg voor dit model.
A110-50 zei:Maar heb jij er last van dat diegene zo staat geparkeerd? Het is rustig genoeg om gewoon zelf zonder problemen wel in een vak te parkeren. Wat is er dan zo nodig om er een foto van te maken en te posten bovendien?
A110-50 zei:Maar heb jij er last van dat diegene zo staat geparkeerd? Het is rustig genoeg om gewoon zelf zonder problemen wel in een vak te parkeren. Wat is er dan zo nodig om er een foto van te maken en te posten bovendien?
Stokkie zei:A110-50 zei:Maar heb jij er last van dat diegene zo staat geparkeerd? Het is rustig genoeg om gewoon zelf zonder problemen wel in een vak te parkeren. Wat is er dan zo nodig om er een foto van te maken en te posten bovendien?
Nou, dit was toen ik terug kwam.
Toen ik aankwam was het wel helemaal vol, en zou dit dus mijn laatste plaatsje kunnen zijn. Dankzij dit infantiele wezen heb ik dus 5 minuten verder kunnen lopen.
Heeft hier ook gehangen en na anderhalf jaar ineens foetsie.R-W zei:Je kan een bordje 'oprit vrijhouden' aan die boom bevestigen, bij voorkeur met iets dat die boom niet beschadigd. Zal niet alles verhelpen maar wellicht scheelt het alvast het gedeelte 'niet gezien' parkeerders.
Politie bellen? Hier ook veel last gehad. Woon aan de winkels en mensen presteerden het gewoon om voor mijn garage te gaan staan. Als je ze dan aansprak dan kreeg je of een grote bek of de opmerking "maar ik ben zo terug hoor". Na jaren van klagen eindelijk een parkeerverbod gekregen en men handhaaft het ook als men langs rijdt.Excellent driver zei:Iemand goede tips om asociaal parkeergedrag structureel aan te pakken?
![]()
Zoals je ziet staat deze Suzuki Sx4 sedan half voor mijn op- en afrit voor mijn woning. Hierdoor wordt het erg lastig om fatsoenlijk mijn eigen oprit in- of uit te draaien. Aangezien ik voor een drukbezochte huisartsenpraktijk en apotheek woon met slechte parkeervoorzieningen maak ik dergelijk parkeergedrag dagelijks mee, en soms staan ze zelfs volledig voor m'n oprit, en een enkeling is zelfs zo brutaal om de auto op m'n oprit te parkeren (achter mijn auto, of als ik niet thuis ben en toevallig net thuiskom moet ik maar zien waar ik m'n eigen auto wegzet).
De mede-forummers hier hebben vast wel goede - legale - tips om dergelijk parkeergedrag (grotendeels) te voorkomen / aan te pakken?
Ligt ook niet aan mijn kind. Die kijkt wel uit alleen er zijn af en toe coureurs..--BUMP-- zei:Het kan sowieso geen kwaad om je kinderen te leren uitkijken in het verkeer, hebben ze later misschien nog profijt van....
.
R-W zei:Stokkie zei:A110-50 zei:Maar heb jij er last van dat diegene zo staat geparkeerd? Het is rustig genoeg om gewoon zelf zonder problemen wel in een vak te parkeren. Wat is er dan zo nodig om er een foto van te maken en te posten bovendien?
Toen ik aankwam was het wel helemaal vol, en zou dit dus mijn laatste plaatsje kunnen zijn. Dankzij dit infantiele wezen heb ik dus 5 minuten verder kunnen lopen.
Misschien stond er rechts van die Stilo wel een motor? Zolang jij dit niet weet of daadwerkelijk die auto zo hebt zien parkeren, ben jij vooral het infantiele wezen.
https://www.kombijdepolitie.nl/Pages/Default.aspxStokkie zei:R-W zei:Stokkie zei:A110-50 zei:Maar heb jij er last van dat diegene zo staat geparkeerd? Het is rustig genoeg om gewoon zelf zonder problemen wel in een vak te parkeren. Wat is er dan zo nodig om er een foto van te maken en te posten bovendien?
Misschien stond er rechts van die Stilo wel een motor? Zolang jij dit niet weet of daadwerkelijk die auto zo hebt zien parkeren, ben jij vooral het infantiele wezen.
WTF? Als dat zo was dan zeg je hem nog steeds gewoon in een volledig vak, en niet halverwege 2 vakken.
Daarnaast mag jij mij eens 1 motorrijder aanwijzen die zijn motor helemaal rechts in het vak parkeert. Je parkeert hem namelijk gewoon in het midden om te voorkomen dat er van die achterlijke automobilisten zijn die hem er naast willen parkeren.
Ik vind het jammer dat ik hem niet in heb zien parkeren, want dan had ik hem (of haar) kunnen vertellen dat ie niet kan parkeren.
rke zei:Maar, dit incident kan meerdere oorzaken hebben. Stond de rest al lomp zodat de bruine Volvo er alleen op deze manier tussen pastte en is deze rest inmiddels verdwenen? Of is het iemand die op een asociale manier zuinig is op zijn bolide?
Stokkie zei:R-W zei:Stokkie zei:A110-50 zei:Maar heb jij er last van dat diegene zo staat geparkeerd? Het is rustig genoeg om gewoon zelf zonder problemen wel in een vak te parkeren. Wat is er dan zo nodig om er een foto van te maken en te posten bovendien?
WTF? Als dat zo was dan zeg je hem nog steeds gewoon in een volledig vak, en niet halverwege 2 vakken.
Daarnaast mag jij mij eens 1 motorrijder aanwijzen die zijn motor helemaal rechts in het vak parkeert. Je parkeert hem namelijk gewoon in het midden om te voorkomen dat er van die achterlijke automobilisten zijn die hem er naast willen parkeren.
Ik vind het jammer dat ik hem niet in heb zien parkeren, want dan had ik hem (of haar) kunnen vertellen dat ie niet kan parkeren.
Meeuw zei:Hij krijgt een prent voor het niet in de parkeervakken parkeren.
rke zei:Met het huidige antiparkeerbeleid in menige gemeente is het misschien niet eens zo'n gek idee om af en toe eens te bellen voor een achtergelaten Stilo of Volvo...
Het is 1 gedraging dus zie niet in waarom je twee prenten zou moeten krijgen.Joep83 zei:Meeuw zei:Hij krijgt een prent voor het niet in de parkeervakken parkeren.
In Valkenburg krijg je toch echt twee prenten voor het niet betalen voor het parkeren in 2 vakken.
Vorig jaar bij een auto gezien die dwars over twee vakken geparkeerd stond....
En zo kan iemand ook weer oordelend dat het van triestheid getuigT als iemand anderen triest gaat noemen omdat zij zich over iets opwinden...michel1975 zei:En eigenlijk getuigd het ook wel van een zekere triestheid als je dit gaat fotograferen en plaatsen.
Zogenaamd onder het mom om een (in hun ogen) misstand aan de kaak te stellen.
R-W zei:Stokkie zei:Nou, dit was toen ik terug kwam.
HVP zei:Maar misschien is het een idee als een paar mensen een 'topics waar ik me aan erger'-topic openen? Dat houdt de boel wat overzichtelijker.
rke zei:HVP zei:Maar misschien is het een idee als een paar mensen een 'topics waar ik me aan erger'-topic openen? Dat houdt de boel wat overzichtelijker.
Dit is het "ik erger mezelf aan lomp parkeren"-topic. En ik geef aan dat 0800 8844 bellen een mogelijke oplossing is.