A
Anoniem
Guest
Ik snap wel wat die mensen bezielt: Hun op straat spelende kinderen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Meeuw zei:Ik snap wel wat die mensen bezielt: Hun op straat spelende kinderen.
Boppie zei:Ik snap het wel, maar de keerzijde is dat hulpdiensten er ook zeer lastig doorkomen. Met name de brandweer heeft grote voertuigen die niet even een stuurbeweging links-rechts kunnen maken. Ik zou het nog net eens erg vinden als mensen er een bepaalde ruimte tussen laten, dat werkt al remmend. Maar het komt ook voor dat je er met een normale luxe auto al lastig doorkomt. Dan moet je echt stapvoets gaan rijden. En dan denk ik, die brandweerwagen heeft toch een probleem wat hij op moet lossen. Dat lost hij wel op, maar die tijd kan hij beter gebruiken om een beginnende brand de kop in te drukken. En die ambulancebemanning zie ik liever zsm aan de gang gaan met hun slachtoffer dan dat ze hun wagen door een kleine opening moeten loodsen. En als de hulpdiensten te laat komen door deze vorm van parkeren ( lees: te weinig ruimte laten), dan vraag ik me af wat je gewonnen hebt.
De meeste schatten hem altijd groters velthuis zei:Boppie zei:Ik snap het wel, maar de keerzijde is dat hulpdiensten er ook zeer lastig doorkomen. Met name de brandweer heeft grote voertuigen die niet even een stuurbeweging links-rechts kunnen maken. Ik zou het nog net eens erg vinden als mensen er een bepaalde ruimte tussen laten, dat werkt al remmend. Maar het komt ook voor dat je er met een normale luxe auto al lastig doorkomt. Dan moet je echt stapvoets gaan rijden. En dan denk ik, die brandweerwagen heeft toch een probleem wat hij op moet lossen. Dat lost hij wel op, maar die tijd kan hij beter gebruiken om een beginnende brand de kop in te drukken. En die ambulancebemanning zie ik liever zsm aan de gang gaan met hun slachtoffer dan dat ze hun wagen door een kleine opening moeten loodsen. En als de hulpdiensten te laat komen door deze vorm van parkeren ( lees: te weinig ruimte laten), dan vraag ik me af wat je gewonnen hebt.
Mwoah, een vriend van ons is commandant hier bij de vrijwillige brandweer en hij mag/moet zo'n rode geweldenaar door de straten loodsen. Hij heeft er geen problemen mee. Ik denk dat de brandweerlui aan de amsterdamse grachten beroerder af zijn...![]()
Boppie zei:Het kan erg goed werken om eens achter een geparkeerde auto te gaan staan en er bij een hardrijder recht voor zijn snuffert een pop neer te gooien. Neveneffect kan zijn dat hij rare dingen gaat doen.
Boppie zei:Wat mij nog wel eens opvalt in bijvoorbeeld oudere woonwijken. Aan de ene kant een auto neerzetten, en dan met een paar meter tussenruimte een auto aan de andere kant. Snelheidsremmend, maar dit geld ook voor ambulance en politie, en een brandweerwagen zal toch moeite moeten doen om er voorbij te komen. Ik snap niet wat zulke mensen bezield. Een van de twee moet toch zien dat je de straat een beetje vastzet? En wil jij het op je geweten hebben dat de hulpdiensten wel eens net te laat ter plaatse kunnen zijn door die parkeeractie? In dat soort gevallen mag de politie er zo een bon op plakken.
PauseBreak zei:Voor dit topic:
![]()
En ja, dit is bewust asociaal parkeren. De beste man stond namelijk eerst in een ander vak, goed geparkeerd, maar besloot toen met zijn plastic jas met nep-bontkraag dat het toch beter was om zijn auto overdwars op 2 parkeerplekken neer te zetten...
LoveMyJeep zei:PauseBreak zei:Voor dit topic:
![]()
En ja, dit is bewust asociaal parkeren. De beste man stond namelijk eerst in een ander vak, goed geparkeerd, maar besloot toen met zijn plastic jas met nep-bontkraag dat het toch beter was om zijn auto overdwars op 2 parkeerplekken neer te zetten...
Grappig... Voor een ander is het asociaal en de betreffende man wil zijn trots bezit waarschijnlijk alleen maar beschermen tegen "aso's" die met deuren, jassen, tassen etc. zijn auto beschadigen... Hij zal het zeker niet doen puur om asociaal te zijn!
LoveMyJeep zei:PauseBreak zei:Voor dit topic:
[plaatje]
Grappig... Voor een ander is het asociaal en de betreffende man wil zijn trots bezit waarschijnlijk alleen maar beschermen tegen "aso's" die met deuren, jassen, tassen etc. zijn auto beschadigen... Hij zal het zeker niet doen puur om asociaal te zijn!
LoveMyJeep zei:Allemaal mensen die niet bezig zijn met het bewust dwarszitten van anderen. Ze denken niet aan de nadelen voor anderen maar alleen aan hun eigen voor- en nadelen. Dat is de wereld waarin we momenteel leven, eerst ikke.
Soloman zei:Dus "Eh meneer, u staat op een invalidenparkeerplaats" is een sarcastische opmerking?
Ah, dus ik moet wel rekening houden met de mening van meneer, en meneer mag gewoon zijn eigen gang gaan.
Misschien is het beter dat hij reageert met "het is niet zwartwit". Ach ja.
speedtouch zei:Typisch dat héél veel mensen dit zo ervaren, in de jaren 60/70 waarin ik opgegroeid ben in Den Haag, herinner ik me toch veel meer rust in het leven en echt respect voor elkaar en elkaar helpen, schone straten. Er zullen toen heus wel criminelen geweest zijn en aanrandingen plaatsgevonden hebben om zo maar wat te noemen, maar alles was rustiger. En je las niet iedere dag in de krant van fraude, graaien, mensen in elkaar slaan voor de pret en om machtsvertoon.
LoveMyJeep zei:Allemaal mensen die niet bezig zijn met het bewust dwarszitten van anderen. Ze denken niet aan de nadelen voor anderen maar alleen aan hun eigen voor- en nadelen. Dat is de wereld waarin we momenteel leven, eerst ikke. Ik geloof dat je de meeste mensen - als je ze op een normale en open manier aanspreekt - best van hun "fout" kan overtuigen omdat de meesten het zoals gezegd niet doen om anderen dwars te zitten. Als je meteen begint te blaffen of sarcastische opmerkingen maakt trigger je alleen maar een afweermechanisme waardoor mensen óf agrressief reageren of doen alsof het ze niet kan schelen en waar je je in hemelsnaam mee bemoeit. Het is gewoon niet zwart-wit...
wibi zei:Een bekeuring is geel. Dat is inderdaad niet zwart/wit...O, nee...was geel. Nu een wit printje denk ik, want dan wel zwart/wit is...![]()
d_adriaans zei:wibi zei:Een bekeuring is geel. Dat is inderdaad niet zwart/wit...O, nee...was geel. Nu een wit printje denk ik, want dan wel zwart/wit is...![]()
Jawel hoor, nog steeds geel
Kosten: € 90,00
Zat er vanochtend een onder mijn ruitenwisser. Niet van mij hoor, maar mijn vrouw neemt een keer de auto mee om te gaan shoppen. Had dus niet eens gezien dat er een geel briefje onder de ruitenwisser zat. Die vond ik dus vanochtend
Staat ook een groot bord met verboden te parkeren, maar ja dat had madame niet gezien
Ik kan me best voorstellen dat mensen soms dubbel parkeren. In steeds meer parkeergarages kun je je auto niet meer netjes in een vak zetten want die zijn VEEL te klein.
LoveMyJeep zei:Dat chinese gezegde dat de vleugelslag van een vlinder elders op aarde een orkaan kan veroorzaken is niet helemaal uit de lucht gegrepen zeg maar
LoveMyJeep zei:d_adriaans zei:wibi zei:Een bekeuring is geel. Dat is inderdaad niet zwart/wit...O, nee...was geel. Nu een wit printje denk ik, want dan wel zwart/wit is...![]()
Jawel hoor, nog steeds geel
Kosten: € 90,00
Zat er vanochtend een onder mijn ruitenwisser. Niet van mij hoor, maar mijn vrouw neemt een keer de auto mee om te gaan shoppen. Had dus niet eens gezien dat er een geel briefje onder de ruitenwisser zat. Die vond ik dus vanochtend
Staat ook een groot bord met verboden te parkeren, maar ja dat had madame niet gezien
Ik kan me best voorstellen dat mensen soms dubbel parkeren. In steeds meer parkeergarages kun je je auto niet meer netjes in een vak zetten want die zijn VEEL te klein.
Hehehe, wat kan het leven toch oneerlijk zijn... Mijn laatste parkeerbon kostte € 5 plus administratiekosten, daar parkeer je in Nederland niet eens een uur meer voor....
Phaeton W12 zei:LoveMyJeep zei:Dat chinese gezegde dat de vleugelslag van een vlinder elders op aarde een orkaan kan veroorzaken is niet helemaal uit de lucht gegrepen zeg maar
Hoe meer auto's er rondrijden en hoe smaller de parkeerplaatsen worden, hoe meer er aso geparkeerd wordt.
Bij betaalde plaatsen zou je recht op 2 plaatsen voor 1 auto moeten hebben als je voor 2 auto's betaalt.
Moderator
D. Elzinga zei:
Boppie zei:Wat mij nog wel eens opvalt in bijvoorbeeld oudere woonwijken. Aan de ene kant een auto neerzetten, en dan met een paar meter tussenruimte een auto aan de andere kant. Snelheidsremmend, maar dit geld ook voor ambulance en politie, en een brandweerwagen zal toch moeite moeten doen om er voorbij te komen. Ik snap niet wat zulke mensen bezield. Een van de twee moet toch zien dat je de straat een beetje vastzet? En wil jij het op je geweten hebben dat de hulpdiensten wel eens net te laat ter plaatse kunnen zijn door die parkeeractie? In dat soort gevallen mag de politie er zo een bon op plakken.
Phaeton W12 zei:LoveMyJeep zei:Dat chinese gezegde dat de vleugelslag van een vlinder elders op aarde een orkaan kan veroorzaken is niet helemaal uit de lucht gegrepen zeg maar
Hoe meer auto's er rondrijden en hoe smaller de parkeerplaatsen worden, hoe meer er aso geparkeerd wordt.
Bij betaalde plaatsen zou je recht op 2 plaatsen voor 1 auto moeten hebben als je voor 2 auto's betaalt.
rke zei:Weet je wel hoe die sleutels in mijn broekzak kriebelen na het derde rondje "geen plekje vrij".... En ik zal daar echt niet uniek in zijn.
Moderator
John Perry zei:rke zei:Weet je wel hoe die sleutels in mijn broekzak kriebelen na het derde rondje "geen plekje vrij".... En ik zal daar echt niet uniek in zijn.
Jouw soort mensen moeten we in dit land niet hebben.
Als iemand iets fout doet los je dat op met praten. Niet met geweld. En zeker niet met achterbaks geweld zoals een sleutel langs de auto halen. Waar zit je verstand?
Zal ik ook niet doen, maar ik kan het mezelf voorstellen dat iemand het wel doet.Soloman zei:@rke: auto's vernielen, dat moet je niet doen. Niet doen, wil je zelf ook niet.
Moderator
Carfanatic zei:valt nog mee voor een bmw rijder![]()
rke zei:@Terence, Ja, dat soort asociale apen.
Carfanatic zei:valt nog mee voor een bmw rijder![]()
Wat een held ben je dan. Wel iemand ergens op wijzen, maar niet het lef om daar persoonlijk voor uit te komen.ik geef het toe, moet je een briefje achter de ruitewisser doen met krachtige woorden. Niet dreigend, maar wel waar het op staat. Ik zou je naam en adres er niet bij zetten, want door schade en schande ben ik wijs geworden dat er veel idiote getikte figuren rondlopen in dit land. Volslagen gestoord. Maar met krassen zetten bereik je niet veel
Dat ga je krijgen als je je zo achterbaks opstelt. Wat is het probleem van bij die man zelf aanbellen? Dat ie er misschien anders uitziet dan jij hoeft helemaal niet te betekenen dat het meteen een aso is. Dat deel vul je kennelijk zelf in.Ik denk, ik ga het niet zeggen. Maar er stond wel een telefoonnummer van zijn baas op de zijkant. Die heb ik dus gebeld.
Stond die man die avond voor mijn deur zeg. Jeetje. Waar ik de gore gedachte vandaan haalde om zijn baas te bellen omdat het alarm steeds afging. Ik heb rustig verteld dat ik niet kon slapen daardoor.
Terence zei:Carfanatic zei:valt nog mee voor een bmw rijder![]()
Dacht ik ook, netjes een parkeervak delen met de Golf
rke zei:@Terence, Ja, dat soort asociale apen.
Welke? Die de deur tegen je auto aangooien?