Aso Parkeren

Grrrr.... was net in Bloemendaal aan Zee. Was een feestje oid, dus het was behoorlijk druk met parkeren. Gelukkig reed er net een auto weg, vlak waar ik moest zijn, dus kon ik daar mooi parkeren. Ik zet hem schuin voor het parkeervak en probeer hem in zijn achteruit te zetten. Dat lukte niet in een keer, dus moest nog een keer ontkoppelen. Terwijl ik bezig was (wat dus niet meer dan 10 seconden geduurd kon hebben), had een auto hem er vooruit ingezet. o_O

Volgende parkeerplek was ruim 750 meter verderop.....

geen richting aangegeven?

Vanmiddag in Schoorl ook een drukte op de parkeerplaatsen bij het bezoekerscentrum van onze (staats)bosbeheer.
Een Kia verspert de vrij doorloop richting de ingang..

Helaas hadden de controlerende veldwachters er geen oog voor. Geen prent erop. Wel goed dat zij ook hun dienst op 1e paasdag draaien & gelukkig dat ik nog wat kleingeld voor de parkeerautomaat bezat.;)

Leuk! Nog een Schoorelaar!!

Bekend probleem inderdaad de Oorsprongweg, ik probeer die op drukke dagen ook met de auto te vermijden.

Had vandaag ook iets leuks in Schoorl, sorry verkeerde topic. link

Joël D. zei:
Grrrr.... was net in Bloemendaal aan Zee. Was een feestje oid, dus het was behoorlijk druk met parkeren. Gelukkig reed er net een auto weg, vlak waar ik moest zijn, dus kon ik daar mooi parkeren. Ik zet hem schuin voor het parkeervak en probeer hem in zijn achteruit te zetten. Dat lukte niet in een keer, dus moest nog een keer ontkoppelen. Terwijl ik bezig was (wat dus niet meer dan 10 seconden geduurd kon hebben), had een auto hem er vooruit ingezet. o_O

Als ik iemand zo zie treuzelen dan gooi ik hem ook gewoon voor hoor.

Bmwlover1 zei:
Joël D. zei:

Precies.
Deze wereld is niet voor treuzelaars.

Bmwlover1 zei:
Joël D. zei:

Was absoluut geen treuzelen. Ik kom aanrijden. Wacht op de auto totdat die is weggereden. Zet hem schuin voor het vak en zet hem in zijn achteruit. Dat ging niet in 1x, maar ontkoppelen, koppelen en in zijn achteruit zetten duurt niet langer dan 5 seconden extra.

Joël D. zei:
Bmwlover1 zei:
Joël D. zei:

Was absoluut geen treuzelen. Ik kom aanrijden. Wacht op de auto totdat die is weggereden. Zet hem schuin voor het vak en zet hem in zijn achteruit. Dat ging niet in 1x, maar ontkoppelen, koppelen en in zijn achteruit zetten duurt niet langer dan 5 seconden extra.
Dat is dus wel treuzelen hé.
Als die ander wel in 5 seconden in het vak kan staan, kun jij dat ook.

stoterstangen90 zei:
Bmwlover1 zei:
Joël D. zei:

Precies.
Deze wereld is niet voor treuzelaars.

Dat is precies wat ik ook had willen schrijven.

JesseV zei:
Leuk! Nog een Schoorelaar!!

Sorry, slechts een bezoeker. Geboren en getogen in Nieuwediep. Daar nu alleen bezoeker wegens familie.

Enfin, ik moest op die parking dus ook wachten op een persoon die wegreed in zijn auto.. Dat ging heel op 't gemakje.. Deur open, raam open, warmte weg laten waaien.. nog ff praten met passagier etc.. Ik werd er ook wel ongedurig van en gaf ff een dot gas om te laten merken dat ik wel wilde parkeren.. Stond ook met de richtingaanwijzer aan, zodat kenbaar was dat ik dat plekje 'claim'.

105965819.jpg

105965781.jpg

Te lang, Op zich niet overdreven aso om het trottoir vrij te laten natuurlijk.

Zo heb ik er hier ook 1, alleen die zet hem altijd op de hoek zodat je niet ziet of er iets aankomt.

Ik vond het met de Sprinter waar ik als chauffeur mee reed ook altijd lastig om parkeerplekken te vinden. De enkele keer dat ik bij de lokale supermarkt stopte voor wat ditjes en datjes, merkte ik dat al snel nogal asociaal geparkeerd stond. Ik heb, naar mijn weten althans, nooit zo lomp al bovenstaande Boxer geparkeerd, maar wegens de enorme lengte ten opzichte van de eerder kleine vakken sta je al snel slordig. Het gaf ook een gek gezicht zo tussen de 'reguliere auto's'. Tja, ik snap ook wel dat de franchiser er niet op zit te wachten voor bestelbusbestuurders speciale vakken te maken.

Net even nagezocht dat dat ding maar 5.36m lang is. Dan stond hij toch echt wel serieus onnodig zover buiten het vak... (al zijn die maar 4,5 meter)

Niet op die parkeergelegenheid, daar mag je immers niet buiten de vakken staan.
Gewoon op de rijbaan links bij de ingang van dat terrein:
105973735.jpg

Sarcast stond zeker niet aso.. om de beelden met de dashcam te maken, zo naast de (lege)parkeervakken.o_O

Kom op zeg, er is plek genoeg.. Ik snap niet wat er 'aso' aan is..

Ja hoor, zo kan je alles wel goed praten! Kom op zeg!
Het is toch niet normaal dat je andere parkeerplekken deels blokkeert?
Of er plek genoeg is of niet, doet daar niets aan af.

Verder is een foto slechts een momentopname.

Als ik ergens moet zijn en er is geen parkeerplaats voor de deur, moet ik dan mijn auto ook maar midden op de straat stilzetten?

Om te beginnen moet ie in ieder geval niet zo parkeren dat ie anderen tot last kan zijn. Hoe moeilijk is zoiets?
Als het daar niet past, dan ga je elders op zoek.

Durashift zei:
Sarcast stond zeker niet aso.. om de beelden met de dashcam te maken, zo naast de (lege)parkeervakken.o_O
Ik heb niet stilgestaan.
Kom op zeg, er is plek genoeg.. Ik snap niet wat er 'aso' aan is..
Op het moment dat ik er parkeerde wel, even later werd het daar stampensdruk vanwege de school.

Durashift zei:
Moet de bestuurder die bus dan 'op z'n rug meenemen' ofzo?
Zie mijn post van 22-04-2014 12:37

Hier een shitbox die óók niet parkeren kan. Dan heb je een klein autootje, kan je nóg niet parkeren!

Eens met sarcastische en Paulus. Dat busje kan je ook zo neerzetten dat een ander er geen last van heeft. Kwestie van goed fatsoen.

CVPI zei:
Hier een shitbox die óók niet parkeren kan. Dan heb je een klein autootje, kan je nóg niet parkeren!

Net als mijn voormalige buurman: Ik sta graag voor mijn eigen deur.:D

uit het topic: Re: Wat zag jij voor bijzonders vandaag? Deel 12!
gekopieerd uit de post van Astrawez; Ik sta lekker op 't hoekje:

Astrawez zei:
Het was vandaag weer eens tijd voor een rondje Den Bosch. Wederom met resultaat:
Deze Astra F1 Cabrio uit 1994 rij ik altijd voorbij. Vandaag niet.

Vandaag stond deze mooie Kadett GSi er namelijk voor. Hij is origineel Nederlands uit 1991.

Bij mij in de wijk presteert iemand het om regelmatig anderen te irriteren met een touringcar of busje. Dit komt dus vaker voor:

:confused:

Misschien een stomme vraag, maar wat is de irritatie dan? Dat 'ie twee plekken in beslag neemt omdat 'ie wat groter is dan een normale auto?

Belgisch kenteken?

En inderdaad: 3 plaatsen en ook nog met z'n kont over een deel van het trottoir hangen. Niet voor niks zijn er best veel gemeenten die in de APV een verbod hebben opgenomen dit soort voertuigen binnen de bebouwde kom te parkeren.

BMW Power zei:
Bij mij in de wijk presteert iemand het om regelmatig anderen te irriteren met een touringcar of busje. Dit komt dus vaker voor:

:confused:

Je zou er een paar auto' s naast kunnen zetten. :)

c0tig.jpg

En ja die plek tussen de Ford en de Opel op de voorgrond was al vrij toen de Renault aan kwam rijden en verderop in de straat is ook plek zat...

Rob0118" zei:
Misschien een stomme vraag, maar wat is de irritatie dan? Dat 'ie twee plekken in beslag neemt omdat 'ie wat groter is dan een normale auto?

der Magistrat zei:
Hoe ik het zie vanaf hier, zijn het drie parkeervakken waar de Sprinter dwars op geparkeerd staat.

haarr zei:
Je zou er een paar auto' s naast kunnen zetten.

Ik heb er zelf overigens nog niet direct last van gehad, want het is niet bij mij voor de deur, maar als dat een keer gebeurt dan zet ik mijn auto er idd 1 cm naast en dan mag hij proberen weg te komen.

Bij mij in de straat...

Lekker half op een kruis en half op de stoep...

14023924405_2c859b2fd4_c.jpg

Tsja dat kan veel eleganter...

14023928225_8577088f59_c.jpg

14024381514_176b4eebc8_c.jpg

Deze Porsche staat al twee dagen te laden en te lossen...

14020727862_628e501e16_c.jpg

Op het beruchte kruispunt vlak achter m'n huis...

14020714802_d69e29a22e_c.jpg

En een heel stuk verderop... Man, wat word ik pissig van zulke mensen.

14023947835_68cfceb098_c.jpg

Tucson vind ik inderdaad niet sociaal geparkeerd. Blokkeert hele stoep.

De Smart begrijp ik wel, bij een hoge parkeerdruk. Er kan langs de Smart gelopen worden en ook de stoep af lukt nog..
Uitkijken voor ander verkeer blijft belangrijk.. dat is niet veel anders met goed geparkeerde auto's in dergelijke smalle, overvolle, straten.

Wel een contrastrijke buurt, Rob.. Lommerrijke laan met historische herenhuizen versus arbeidersbuurt.

Kuch, Santa Fe. ;)

Ik snap wel wat je bedoelt met die Smart, hoewel het natuurlijk nog steeds asociaal is. Het is immers een stoep. Ik heb nog wel wat foto's van dat kruispunt en iedereen lijkt daar op de hoeken te staan, waardoor de overzichtelijkheid helemaal ver te zoeken is, terwijl de hoeken juist bewust vrij zijn gehouden van parkeerders.

Ik weet het, veel variatie. Linksaf bij de Smart ga je richting een 'gewone' jaren 30 wijk, rechtsaf links de, inmiddels bekende, witte en grijze huizen en een stukje verder 'mijn' straat, met de herenhuizen. En toch, perfecte harmonie!

@PM zei:
c0tig.jpg

En ja die plek tussen de Ford en de Opel op de voorgrond was al vrij toen de Renault aan kwam rijden en verderop in de straat is ook plek zat...
Lijkt op een beetje op bepaalde buren hier in de straat. We hebben een plein met lege parkeervakken, maar toch parkeren de bezoekers van deze buren recht voor de tuin waar ze moeten zijn. Je zou even aan je stuur moeten draaien, je auto in een vak moeten richting en 15m verder moeten lopen zeg pfff.
En het zijn ook nog mensen met een goede baan, waarin ze anderen op regels mogen/moeten wijzen. Je zou verwachten dat juist zij het goede voorbeeld geven.

Onder het mom van aso in en uitstappen: 21 deurinslagen op de rechterkant van de auto van mijn vrouw. Die heeft vanwege haar zwangerschap weinig gereden, veel op 1 plek gestaan. Hartelijk dank daarvoor. Je weet wie het doet, maar je kan helemaal niets. Behalve terug beginnen te beuken met deuren.

Dat zal ook niet helpen. Hang een briefje aan iedere kant achter de ruit met een tekst als "bedankt voor de 21 deuken in mijn portier, buurman".

Aan zo iets zat ik al te denken. De pest is dat er nu een andere auto staat op die plek van zoonlief. Drie keer raden hoeveel deuken er daar al inzitten, nul komma nul. Ik ben er best ziek van. In mijn ogen is het ronduit onbeschoft.

Terug
Bovenaan