Aso Parkeren

Lycan Capri zei:
Verkeerd gekeken, niet gepauseerd excuses ;)

In dat geval dus "ruim" 4 jaar

no offence, het kostte mij ook wat moeite voordat ik het juiste plaatje erop had staan.

Denk trouwens niet dat er braaf elke dag wordt gekeken wat het "saldo" is ... :)

Is wel lekker dom bezig om zijn eigen aso-gedrag ook nog openlijk op joutube te zetten.
Mag wat mij betreft ook gelijk afgestraft worden door dat parkeertarief even af te tikken.

Muddy Bandit zei:
Is wel lekker dom bezig om zijn eigen aso-gedrag ook nog openlijk op joutube te zetten.
Mag wat mij betreft ook gelijk afgestraft worden door dat parkeertarief even af te tikken.

Nee joh, de parkeerbeheerder moet gewoon de slagboom aanpassen,
zodat je er niet meer met een zeepkist/skelter onderdoor kunt ... :)

Bij een spoorwegovergang kan het immers ook:
slagbomen%202011-08-30%20Foto%20A3%20(Custom).jpg

Blackadder the 5th zei:
Muddy Bandit zei:

slagbomen%202011-08-30%20Foto%20A3%20(Custom).jpg

Dat is speciaal zo gemaakt om te voorkomen dat kleine kinderen er onderdoor kunnen kruipen.
Maar waarschijnlijk gaat de parkeerbeheerder er gewoon van uit dat er geen kleine kinderen achter het stuur van een auto kruipen... maar dat uitgangspunt is dus blijkbaar toch ten onrechte.:(

Muddy Bandit zei:
Blackadder the 5th zei:
Muddy Bandit zei:

https://www.rtvbodegraven.nl/userfi...ven/slagbomen 2011-08-30 Foto A3 (Custom).jpg

Dat is speciaal zo gemaakt om te voorkomen dat kleine kinderen er onderdoor kunnen kruipen.
Maar waarschijnlijk gaat de parkeerbeheerder er gewoon van uit dat er geen kleine kinderen achter het stuur van een auto kruipen... maar dat uitgangspunt is dus blijkbaar toch ten onrechte.:(

Dashcammer heeft zich op dit forum al vaker creatief met de (verkeers)regels getoond, in die zin verbaast me het niet.

Geelhoed heeft wel betaald toen, alleen dat kaartje blijft doortellen omdat er niet is 'uitgecheckt'.

Idefiqs zei:
Tsja die Geelhoed, leeft die oude Geek trouwens nog?:confused:
Volgens mij zag ik laatst zo'n groen laag ding rijden. Was dat hem niet? Aan zijn video's te zien woon ik inmiddels bijna bij hem om de hoek.

Mensen schieten nog wel eens in de verdediging als je iets van het gedrag zegt.
Als je dan vervolgens nog feller reageert, kan het uitdraaien op een (verkeers)ruzie.
Tja dat moeten die mensen lekker zelf weten hoe ze reageren. Kennelijk hebben ze dan geen eigenwaarde om iets toe te geven. Als het escaleert geeft het enkel maar meer aan wat voor zielig persoon het eigenlijk is. Ze doen stoer, maar eigenlijk zijn het net kleine kinderen. Waar is de tijd dat men zich nog schaamde als hij een fout maakte? Tegenwoordig is het een en al grote mond dat je kunt krijgen ipv een simpele sorry.

Enerzijds zou ik er nu ook een sport van maken dat zo hoog mogelijk op te laten lopen.
Anderzijds, was hij niet iemand die zelf misstanden aan de kaak stelde en gemeentes/wegbeheerders aanschreef?

In principe houd je zo een parkeerplaats bezet. De parkeergarage zal vol gemeldt worden terwijl er nog een plaatsje vrij is.
Ach ja...
Vroegah toen het gras nog groen was, was het daar gratis parkeren. Ik snap echt nog steeds niet welke achterlijke malloot dit betaald heeft gemaakt. Leuk dat er een nieuw zwembad is, nieuwe ijsbaan enzo, maar vroeger hadden we dat daar ook. Waar ik mij meer over kan opwinden is dat er ook wordt geparkeerd voor het ziekenhuisbezoek. Ik vind het nog altijd not done mensen daar voor te laten betalen.
Kijken we bv naar Zwijndrecht Walburg, nog zoiets totaal achterlijks om dat ooit betaald parkeren te maken. Mogelijk ondergaat Papendrecht binnenkort hetzelfde lot omdat de financien van de parkeergarage niet uitkomen.

Paulus0013 zei:
Mensen schieten nog wel eens in de verdediging als je iets van het gedrag zegt.
Als je dan vervolgens nog feller reageert, kan het uitdraaien op een (verkeers)ruzie.
Tja dat moeten die mensen lekker zelf weten hoe ze reageren. Kennelijk hebben ze dan geen eigenwaarde om iets toe te geven. Als het escaleert geeft het enkel maar meer aan wat voor zielig persoon het eigenlijk is. Ze doen stoer, maar eigenlijk zijn het net kleine kinderen. Waar is de tijd dat men zich nog schaamde als hij een fout maakte? Tegenwoordig is het een en al grote mond dat je kunt krijgen ipv een simpele sorry.

Helemaal mee eens, je mag zo onderhand niets meer zeggen...dan ben je een moraalridder, bemoei je met je eigen zaken. Ik bepaal zelf wel wat wel en niet goed is...

Joël D. zei:
Geelhoed heeft wel betaald toen, alleen dat kaartje blijft doortellen omdat er niet is 'uitgecheckt'.

Zie in de clip ook alleen maar dat hij een "niet verwerkt" kaartje laat zien en onder de slagboom doorrijdt. Is zeker niet onmogelijk dat hij dat kaartje bewaart voor de gein en elke keer gewoon een nieuw kaartje haalt en betaalt.
Mij te summiere info om op basis daarvan een uitspraak te doen.

zootje zei:
Joël D. zei:

Zie in de clip ook alleen maar dat hij een "niet verwerkt" kaartje laat zien en onder de slagboom doorrijdt. Is zeker niet onmogelijk dat hij dat kaartje bewaart voor de gein en elke keer gewoon een nieuw kaartje haalt en betaalt.
Mij te summiere info om op basis daarvan een uitspraak te doen.
Blijft dit dus een niet verwerkt kaartje, en dus in de systemen een bezette parkeerplek.
Als je dit vaak genoeg doet heb je een lege garage die als vol wordt opgemerkt door de systemen.
Kun je er mooi niet meer in.

Gelukkig leest PostNL hier ook mee:

PostNL zei:
[size=medium]PostNL bezorgt voortaan grote aantallen zakelijke post in Amsterdam met elektrische bakfietsen. Ook het legen van brievenbussen in Amsterdam gebeurt met de elektrische bakfiets. Vanaf juni 2017 bezorgt PostNL in de avond ook pakketten met e-bakfietsen. In Amsterdam vervangt PostNL hiermee per dag 100 autoritten met dieselbestelauto’s door duurzamere bezorging met 60 e-bakfietsen. Dit zorgt voor circa 60.000 kg minder CO2-uitstoot per jaar. Na Amsterdam volgen Utrecht, Den Haag, Rotterdam, Groningen en andere grote steden.[/size]

rw2yc0.jpg

Nu graag ook nog overdag. Want 's avonds worden er sowieso niet zoveel pakjes bezorgd...

cirKel zei:

Kiezen tussen twee kwaden.

Of midden op de weg lossen of laden met tot gevolg toeterende automobilisten die er langs willen, of op de stoep laden of lossen.

Ga er van uit dat je zelf ook niet zo'n auto twee straten verderop zet om te laden en te lossen.

Leven en laten leven, ben allang blij dat ik amper meer in A'dam werk, heb ook al zat met dit bijltje moeten hakken.

cirKel zei:

PostNL zei:
[size=medium]PostNL bezorgt voortaan grote aantallen zakelijke post in Amsterdam met elektrische bakfietsen. Ook het legen van brievenbussen in Amsterdam gebeurt met de elektrische bakfiets. Vanaf juni 2017 bezorgt PostNL in de avond ook pakketten met e-bakfietsen. In Amsterdam vervangt PostNL hiermee per dag 100 autoritten met dieselbestelauto’s door duurzamere bezorging met 60 e-bakfietsen. Dit zorgt voor circa 60.000 kg minder CO2-uitstoot per jaar. Na Amsterdam volgen Utrecht, Den Haag, Rotterdam, Groningen en andere grote steden.[/size]

rw2yc0.jpg

Nu graag ook nog overdag. Want 's avonds worden er sowieso niet zoveel pakjes bezorgd...

Weet jij hoeveel van deze fietsen er in een Crafter of Sprinter passen?

De groene Sprinter zou met een beetje moeite makkelijk wat rechter kunnen staan. Het verschil tussen je best doen en neerschijten.

Boppie zei:
De groene Sprinter zou met een beetje moeite makkelijk wat rechter kunnen staan. Het verschil tussen je best doen en neerschijten.

Ruimte aan de voorzijde is er, zo te zien, wel. Denk alleen dat de Citan dan iets naar achteren moet zodat er daar wat ruimte komt om de rechter achterhoek van de opbouw kwijt te kunnen.. ;)

cirKel zei:
(..)

rw2yc0.jpg

Denk dat dát juist het idee is om die bakfietsen zo veel mogelijk uurtjes op een dag in te kunnen zetten.
Als de zakelijke post stroom opdroogt, overstappen op pakketjes.

Vraag is wel.. zijn pakketjes die door particulieren besteld zijn.. maar op het werkadres (bewust) worden afgeleverd nu zakelijk post of particulier? ;)

Heeft dit apparaat een afneembaar batterijpakket? (lijkt mij wel ivm laadtijden..).

Goed initiatief.. is alleen wel wat te breed, denk ik, om wachtrijen met auto's op de grachten te kunnen passeren.

Durashift zei:
Boppie zei:

Ruimte aan de voorzijde is er, zo te zien, wel. Denk alleen dat de Citan dan iets naar achteren moet zodat er daar wat ruimte komt om de rechter achterhoek van de opbouw kwijt te kunnen.. ;)

Strak in het vak gaat niet lukken, de stoep is breed en ik snap wel dat een deel gebruikt wordt, maar deze gooit alles dicht terwijl hij best een metertje vrij kan laten.

Ik snap wat je schrijft..

Heeft Cirkel niet wat meer detailfoto's omtrent de vrije ruimte rondom de Sprinter bakwagen?
Pas dan is een goede beoordeling mogelijk, denk ik.

Monsieur Le Loure zei:
Of midden op de weg lossen of laden met tot gevolg toeterende automobilisten die er langs willen, of op de stoep laden of lossen.
Ga er van uit dat je zelf ook niet zo'n auto twee straten verderop zet om te laden en te lossen.

Zie jij iemand laden of lossen? Deze auto was geparkeerd, afgesloten en verlaten. Bovendien zijn er ten opzichte van deze locatie 30 m de ene kant op en 80 m de andere kant op mogelijkheden te laden en lossen zonder in de weg te staan. Afhankelijk van waar ze echt moesten zijn (de wagen zal ook nu niet per se voor de gewenste deur staan) dus nooit ver.

Durashift zei:
Heeft Cirkel niet wat meer detailfoto's omtrent de vrije ruimte rondom de Sprinter bakwagen?

Toevallig wel.

1zywygo.jpg

Buiten beeld staat een plantenbak. Tot daar is er dus ook nog wat ruimte.

Om goed te kunnen fileparkeren heb je normaal gesproken zo'n 1,5 wagenlengte nodig. Ook moet je zijdelings ruimte hebben om het insturen in te kunnen zetten.

Beide lijken hier te ontbreken. Valt me op dat het parkeervak erg smal is. Al zou de chauffeur de auto geparkeerd krijgen,
dan nog staat hij waarschijnlijk met de wielen aan de bestuurderskant op de stoep ...

Gevalletje GOA bellen. Zelf vaak genoeg een pickup in de straat gehad die zijn wagen zo parkeerde dat er 2,5 parkeerplek bezet was.
Het is niet mijn probleem dat je een auto koopt van 2 meter breed en 5,4meter lang in een land waar de gemiddelde parkeerplek niet eens 4,5meter is.

Meer goed nieuws:

DeTelegraaf.nl zei:
[size=medium]Amsterdam wil Cantaverbod

Wethouder Pieter Litjens wil graag dat Canta’s en elektrische ’Biro’s’ niet meer op de stoep worden geparkeerd. De stad dringt in Den Haag aan om een verbod.

Litjens stoort zich vooral aan de wagentjes die niet door gehandicapten, maar door gezonde mensen worden gebruikt. Die worden vervolgens gratis op stoepen geparkeerd, hetgeen de populariteit verklaart. Er wordt ook gewerkt aan een plan om speciale parkeerplekken te maken voor deze wagentjes, maar dan moet wel eerst een parkeerverbod op de stoep in werking treden.[/size]

295bqee.jpg

Amsterdam is het middelpunt van de wereld.

Verder...wat is dat toch met politici? Als wethouder nu gewoon parkeren op de stoep verbiedt tenzij je aan kan tonen dat het ding een noodzaak voor je is, gratis overigens, dan ben je toch klaar? Hoef je geen aparte parkeerplaatsen te creëren. In steden zijn die plekken al dun gezaaid.

Ik doelde meer op het bericht zelf. Waaruit blijkt dat Amsterdam een verbod op Canta's wil? Ik snap dat Telegraaf-lezers dit goed vinden, maar ik vraag me af of zij in staat zijn het bericht eronder ook te lezen. Waarschijnlijk schrikken de woorden met meer dan een lettergreep wel af...

Zelfs ik lees het niet goed:(.

Maar inderdaad, het is de wethouder die dit wil. Valt mij zwaar tegen van een kwaliteitskrant zoals de Telegraaf.

De wethouder spreekt uit naam van Amsterdam. Dus de kop van De Telegraaf dekt de lading wel.

Hieronder een wat uitgebreider artikel uit Het Parool, waarin de nuance overeind blijft, inclusief de reden om 'naar Den Haag' te moeten.

Parool.nl zei:
[size=medium]Amsterdam wil parkeerverbod voor Canta's op de stoep

Amsterdam werkt aan een parkeerverbod op de stoep voor Canta's en de elektrische variant daarvan: de Biro. Maar de invoering van zo'n verbod gaat nog wel even duren.

Dat erkende wethouder Pieter Litjens (verkeer) woensdagmiddag tijdens een debat over de kwestie. Op aangeven van D66 discussieerde de raad over het groeiende aantal Canta's en Light Electric Vehicles zoals de Biro. Dit zijn kleine elektrische voertuigen die zich vrijelijk mogen bewegen op fietspad, voetpad en de rijbaan. 

Vaak worden deze autootjes niet gebruikt door ouderen en gehandicapten, de doelgroep waarvoor in ieder geval de Canta oorspronkelijk bedoeld was. 

Betwiste voertuigen
"Ik vind het belachelijk dat iemand die gezond van lijf en leden is, een Canta rijdt en die op de stoep kan gooien," aldus Litjens. "Het is vervelend om te zien dat de Biro wordt aangeprezen als een voertuig dat overal mag rijden en gratis kan parkeren. Maar deze legale ontwikkelingen kunnen wij nooit bijhouden met nieuwe wet en regelgeving."

De betwiste voertuigen worden volledig binnen de landelijke regelgeving toegelaten op de weg, maar de inpasbaarheid blijkt in Amsterdam een groot probleem. Want er is hier nu eenmaal weinig ruimte. "Het is ernstig de vraag of het fietspad de juiste plek is voor deze vormen van vervoer. Maar de snorfietsdiscussie heeft ons geleerd dat we eerst de andere infrastructuur geschikt moeten maken voor dit soort vervoer, voordat we een verbod op het fietspad kunnen afkondigen." 

Helm
Ook wordt nagedacht over het maken van parkeervakken speciaal voor kleine voertuigen, zoals in Rome al gebeurt. "Maar dan moet er wel eerst een parkeerverbod op de stoep gereed zijn, anders gaat natuurlijk niemand vrijwillig in die vakken staan", aldus Litjens. 

Voor parkeerverbod op de stoep, waarvan houders van een gehandicaptenparkeerkaart zullen worden uitgezonderd, moet in Den Haag een wetswijziging worden doorgevoerd. Dat gaat zeker anderhalf jaar duren. Ondertussen wordt hard doorgewerkt aan het verlagen van de snelheid op wegen zodat snorfietsers met helm, maar ook bestuurders van kleine elektrische voertuigen, zich veilig tussen het autoverkeer kunnen begeven.[/size]

.. en kennelijk kunnen ze dat, juridisch, niet in een APV regelen, want de wethouder vraag 'Den Haag' om hulp.

CANTA valt onder gehandicaptenvoertuig.. hetzelfde als de scootmobiel.. Die zou dan ook niet meer op de stoep geparkeerd mogen worden.. dupeer je een grotere groep mensen mee...

@Cirkel. Ik zie nu je detailfoto van de Sprinter op de stoep. Dat er aan de neuszijde ruimte was, had ik al wel begrepen op basis van de andere foto's. Waar ik benieuwd naar ben is de uitzwaai rechts achter. Als de bestuurder nu geheel zijn stuur naar links op zwengelt.. dan draait rechtsachter naar buiten.. en dan zou die opstaprand wellicht de auto die daarachter geparkeerd staat kunnen 'raken'..

Als daar ruimte genoeg was.. dan is het inderdaad 'luiheid/angst voor ingesloten te raken/dan wel het ontbreken van inzicht', denk ik, dat de bestuurder niet iets meer zijn best gedaan heeft de stoep wat vrijer te maken.

cirKel zei:
De wethouder spreekt uit naam van Amsterdam. Dus de kop van De Telegraaf dekt de lading wel.

Hieronder een wat uitgebreider artikel uit Het Parool, waarin de nuance overeind blijft, inclusief de reden om 'naar Den Haag' te moeten.

Parool.nl zei:
[size=medium]Amsterdam wil parkeerverbod voor Canta's op de stoep

Amsterdam werkt aan een parkeerverbod op de stoep voor Canta's en de elektrische variant daarvan: de Biro. Maar de invoering van zo'n verbod gaat nog wel even duren.

Dat erkende wethouder Pieter Litjens (verkeer) woensdagmiddag tijdens een debat over de kwestie. Op aangeven van D66 discussieerde de raad over het groeiende aantal Canta's en Light Electric Vehicles zoals de Biro. Dit zijn kleine elektrische voertuigen die zich vrijelijk mogen bewegen op fietspad, voetpad en de rijbaan. 

Vaak worden deze autootjes niet gebruikt door ouderen en gehandicapten, de doelgroep waarvoor in ieder geval de Canta oorspronkelijk bedoeld was. 

Betwiste voertuigen
"Ik vind het belachelijk dat iemand die gezond van lijf en leden is, een Canta rijdt en die op de stoep kan gooien," aldus Litjens. "Het is vervelend om te zien dat de Biro wordt aangeprezen als een voertuig dat overal mag rijden en gratis kan parkeren. Maar deze legale ontwikkelingen kunnen wij nooit bijhouden met nieuwe wet en regelgeving."

De betwiste voertuigen worden volledig binnen de landelijke regelgeving toegelaten op de weg, maar de inpasbaarheid blijkt in Amsterdam een groot probleem. Want er is hier nu eenmaal weinig ruimte. "Het is ernstig de vraag of het fietspad de juiste plek is voor deze vormen van vervoer. Maar de snorfietsdiscussie heeft ons geleerd dat we eerst de andere infrastructuur geschikt moeten maken voor dit soort vervoer, voordat we een verbod op het fietspad kunnen afkondigen." 

Helm
Ook wordt nagedacht over het maken van parkeervakken speciaal voor kleine voertuigen, zoals in Rome al gebeurt. "Maar dan moet er wel eerst een parkeerverbod op de stoep gereed zijn, anders gaat natuurlijk niemand vrijwillig in die vakken staan", aldus Litjens. 

Voor parkeerverbod op de stoep, waarvan houders van een gehandicaptenparkeerkaart zullen worden uitgezonderd, moet in Den Haag een wetswijziging worden doorgevoerd. Dat gaat zeker anderhalf jaar duren. Ondertussen wordt hard doorgewerkt aan het verlagen van de snelheid op wegen zodat snorfietsers met helm, maar ook bestuurders van kleine elektrische voertuigen, zich veilig tussen het autoverkeer kunnen begeven.[/size]

Waar staat dan dat Amsterdam (of die wethouder, dit is namelijk hetzelfde...) een Canta-verbod wil?

Ach...de Telegraaf heeft zo zijn maniertjes. Stond toen een leuk verhaal in over de aanslag in Berlijn...specifiek over de chauffeur. Heel fraai vond ik dat...

In de berichtgeving rond de vermiste Savannah zijn ze ook al zo lekker bezig. Maar we hebben een lekker sensatieverhaal.

Boppie zei:
Ach...de Telegraaf heeft zo zijn maniertjes. Stond toen een leuk verhaal in over de aanslag in Berlijn...specifiek over de chauffeur. Heel fraai vond ik dat...

In de berichtgeving rond de vermiste Savannah zijn ze ook al zo lekker bezig. Maar we hebben een lekker sensatieverhaal.

Daarom lees ik geen telegraaf, zonde van tijd en energie.

Boppie zei:
Ik weet niet meer waar, maar op 1 van die andere zogenaamd rechtse media (misschien TPO) gingen ze zover dat de verdachte van de moord uit een multiculti wijk kwam. Met andere woorden, als we er niet meteen een 'immigratie' of 'islam' of 'kutmarokkaan' sticker op kunnen plakken, doen we het wel via een omweg: "de linkse multicul is verantwoordelijk voor de moord".

Standaard parkeervak van 2,40m De Tiguan staat in verhouding aardig links in zijn vak. Als BMW rijder had ik de auto achteruit met zo veel mogelijk ruimte aan de bestuurders kant gelaten.

Ik ben nog steeds voorstander van verplicht om en om parkeren, dus met de passagiers kanten van auto's vlakker tegen elkaar aan. Bestuurder kan makkelijk instappen, iets naar voren rijden voor de passagier. Heb je zelfs met een bredere 5 Serie en de Tiguan beide over de 1,80 heen veel ruimte om in en uit te stappen.

Alle auto's worden breder, SUV's zijn veelal 1,90 of breder, D/E segment auto's bijna 1,90 breed en C segment tussen de 1,80-1,85. Wannebee SUV hype auto's als de 3008 en nieuwe Scenic zijn ook al 1,86 breed. Zie dat allemaal maar schade vrij te houden als je 1 auto bezit en je moet ook je dagelijkse boodschappen doen.

Leuk verhaal maar waarom lukt het de rest wel om normaal te parkeren en in- en uit te stappen zonder schade? Dit is gewoon ronduit asociaal ongeacht hoe breed je auto is.

Ik vind het ook niet correct dat zeker niet, maar meneer in de Tiguan staat denk ik 20cm tever naar links toe. Zelf lang genoeg in Megane station rondgetuft door dorpjes/parkeergarages en weet ik veel wat. 1,82 breed en hield 1/5x niet over.

En Gewoon Dirk met de tupperware buitenkant en 1,73 breed. Die krijg je overal wel tussen :) Ouders hebben een Yaris 1,69 breed. Heerlijk parkeren voor de boodschappen.

Ik zal het onthouden als ik met de Eldorado met portieren van ruim een meter lang onderweg ben of anders met de Lybra SW. Koekblik Cactus heb ik al een tijdje niet meer...

Ah ok, lees jouw eigen Topic niet zo vaak en dacht aangezien je Avatar nog steeds de Cactus is dat je hem gewoon nog had.

Terug
Bovenaan