Afgelopen zaterdag nog maar een keertje het dashboard uit de cabrio gehaald. Ik kon wel merken dat ik het eerder had gedaan, want in 2 uurtjes had ik hem er uit:
Dashboard er uit
Een half uurtje later was ook het hele ventilatiehuis er uit:
Leeg
Dit deed ik natuurlijk niet voor de lol, de klep om te schakelen zat vast, dus hij blies nog amper warme lucht.
Ik had al een vervangend ventilatiehuis liggen, maar dat zag er niet meer zo fris uit. De kleppen zijn bekleed met een soort schuimrubber, maar na 27 jaar is dat aardig vergaan en komt ook soms door de ventilatieroosters naar buiten.
Kleppen in verregaande staat van ontbinding
Daarom van 2 ventilatiehuizen 1 redelijke gemaakt. De kleppen helemaal schoon gemaakt en bekleed met vilt.
Helaas vergeten hier foto's van te maken.
Daarna alles weer ingebouwd, tussendoor de wat roestige balk achter het dashboard nog in de zinkspray gezet, en alles weer gemonteerd. in totaal was het zo'n 8 uur werk.
Maandag ook nog even de kleppendekselpakking vervangen. Die zweette een beetje. Eerst het blok even schoon gemaakt en toen de deksel losgeschroefd. De oude pakking was aardig broos, waar de nieuwe uiteraard soepel was. Wat me opviel was dat de nokkenas maar 4 lagers heeft, terwijl er wel een plek lijkt te zijn voor een 5e.
Nokkenas
Binnenkort maar eens kijken of het blok nu schoon blijft. Ik heb er wel vertrouwen in, maar je weet het nooit.
voorlopig ziet het er weer best netjes uit onder de kap