Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Die duurdere variant van de cranenbroek heeft een verlengstukje. Dat werkt hartstikke fijn!
Haha ja dat heb ik met de megane ook inderdaad.Daar zou ik niks aan hebben. Ik heb de standaardkrik maar ik moet mijn auto al op een plankje rijden om de krik eronder te krijgen
Een etron veert enorm ver uit dus ik denk dat het bereik altijd te klein gaat zijn voor de "kleine" krikjes.
Echt gerust stond ik er niet, maar was het enige plekje waar ik hem in kon krijgen.
Toen ik een half uurtje later terug kwam stonden er links en rechts andere auto's maar was de mijne gelukkig ongeschonden.
Dank voor de tip, maar gisterenmiddag zijn de vervangende deur en spiegel al geleverd, in de goede kleur en zelfs van het zelfde bouwjaar.Misschien niet de goede kleur blauw, maar andere spiegel… of een andere deur…
Altijd erg leuk werk vind ik zelf. We hebben afgelopen week een Xantia ingeruild die overal groene aanslag had. Mooi hobby project om mijn poetsskills op te oefenen. Eindresultaat is dan altijd erg leuk met foto’s voor en na.Zoals beloofd het verlag van een dagje Yaris poetsen:
Ik begin met een aantal voor-Na foto's:
![]()
voor
![]()
Na
![]()
Voor
![]()
Na
![]()
voor
![]()
Na
![]()
voor (zie ook sigaren-as in vakje linksboven)
![]()
Na
Vanmorgen begonnen de matten er uit tegooien en de auto helemaal te stofzuigen.
Daarna het hele interieur afgenomen met een natte lap die ik steeds afspoelde in een emmer warm water met een scheutje poorboys APC, het water was bruin toen ik klaar was.
Toen alle stoelen ingespoten met 1:1 verdunt APC
Vervolgens heb ik de auto 3X ingefoamd en afgespoten met de hogedrukreiniger.
Daarna heb ik hem gewassen met een microvezelmitt.
![]()
Links is gewassen rechts nog niet
Toen met een nieuwe emmer sop alle deursponningen schoongemaakt met die mitt en de auto nogmaals helemaal gewassen.
De auto afgespoten met de hogedrukeinger.
Toen nog even afgetopt met Gyeon wetcoat en afgespoten.
Hierna alle stoelen schoongemaakt met de Bissel spotclean in de hoop ook wat van de sigarenlucht eruit te krijgen.
Alle kunstofdelen schoongemaakt met microvezeldoek en poorpoys APC 1:1 verdunt.
Alle ramen van binnen en buiten schoongemaakt met Gyeon glass.
Ook de rubber vloermatten heb ik met de hogedrukreiniger afgespoten en laten drogen.
Daarna nog even een fotoshoot gedaan voor de verkoop:
![]()
![]()
![]()
![]()
Wie maakt me los?
Als het maar allemaal net ná de garantieperiode kapot gaat, dan klopt het verdienmodel weer. Een imago komt te voet en gaat te paard. Slecht voor de restwaarde in de particuliere markt.Nouja; de inkoper van die keerringen heeft vast wel zijn bonus gehad omdat de prijs zo lekker laag was. Ik heb al iets te vaak de grap meegemaakt dat iets wat geen enkel probleem zou zijn (zeker niet voor een fabrikant die al heel erg lang met dit soort - in dit geval afdichting - constructies werkt) ten onder gaat omdat er geen incentive is bij de inkoper om service en garantie kosten laag te houden - integendeel zelfs.
Klik op de foto voor meer foto's