Natuurlijk geeft dat geen enkele garantie voor de e-tron, maar tot nu toe bleven typische problemen mij bespaard lijkt het.
Dat had ik natuurlijk niet moeten zeggen
Normaal maakt de e-tron geen geluid, behalve het afrolgeluid van de banden. Maar de laatste tijd hoorde ik als ik bijvoorbeeld met geopend raam langs een muur reed de weerkaatsing van een jankent geluid.
van buiten klonk het eigenlijk vooral als het 'ruimteschip' geluid wat je ook hoord bij sommige nieuwere elektrische auto's. Daarom maar eens langs de dealer gegaan voor diagnose. Die hebben hem 2 dagen binnen gehad en kwamen tot de conclusie dat er een lager in de achterste rijmotor is versleten en dat de complete motor moet worden vervangen.
Ik heb contact met een grote groep e-tron rijders en dit is een vaker voorkomend probleem, vooral bij de eerste bouwjaren, de lagers zijn bij de fabricage te strak gemonteerd. Kosten bij de dealer rond de € 6000 maar vaak is er coulance mogelijk en betaal je als klant aleen arbeidsloon a € 1600.
De dealer heeft Pon gecontacteerd en zoals te verwachten geen coulance want ouder dan 5 jaar en bijna 100.000km.
Mijn dealer kwam met een prijskaartje voor het vervangen van de motor van: € 9578,18

Maar omdat ze het wel een vervelende situatie vonden en ze zagen dat de banden er ook aan zaten te komen kreeg ik 20% korting op de banden wat een totaalprijs opleverde van € 11130,39
Afgelopen week is de Audi bij Coen Donkers geweest, die hebben de motoren gewoon op voorraad liggen en doen dit regelmatig, maar dan voor € 3500 nog steeds een flinke sloot geld, maar ik houd nu wel wat budget over voor nieuwe banden

Ze hebben daar gelijk ook een software update uitgevoerd en ik kreeg hem met een volle accu terug.
De e-tron heeft nog 2 jaar gratis regulier onderhoud bij de dealer, Ik moet nog even bedenken wie ik dat ga laten doen...