De vakantie zit er weer twee weekjes op...
En de vakantie was voor de Tarraco niet zijn beste moment...bij Hellendoorn heeft iemand er rechts achterop tegen gezeten, nog iets later heeft links achter iemand er tegenaan gezeten. Bij Hellendoorn had een getuige een briefje geplaatst, dus via politie in contact gekomen. Maar hier zat ik natuurlijk niet op te wachten.
In Hoenderloo bij aanvang vakantie.
Vorige week was ook de laatste dag van mijn collega. Of ik nu mijn nieuwe lease-auto al heb? Nee...zijn zoon was op de snelweg ergens van geschrokken, macht over het stuur verloren en heeft de auto over de gehele linkerkant langs de vangrail getrokken. Helaas is dat niet voldoende om een Volkswagen ID7 van nog geen half jaar oud af te schrijven ;-) Hij heeft de auto op de laatste werkdag bij het schadebedrijf neergezet, ze bellen mij wanneer hij klaar is.
In de tussentijd heb ik twee prijzen binnen; van Athlon voor de Seat en van mijn vader voor de Volvo. Beiden kosten in basis hetzelfde; €23.000,-. Echter krijgt mijn vader €2000,- korting indien hij niks gaat inruilen. Dus blijft er netto €21K over. Seat van '23 met 190K km's tegenover een '19 Volvo met <80K km's. Laatste heeft ook een volledige winterset (de Seat krijg je de winterbanden los indien deze voldoende profiel hebben...), is ietsje lichter in de wegenbelasting. Ook heeft de Seat sinds enige tijd last ervan dat het multimedia-systeem uitvalt. Jullie begrijpen, ik laat de Seat lekker voor wat het is. Overigens was het voor mij beter geweest indien mijn pa een BMW had gekocht...die kwam 500 euro lager uit.
Plaatje van de V60, toen hij net nieuw was.
@Durashift ik werk voor een nogal klein bedrijf en dat zorgt ervoor dat we niet echt een carpolicy hebben. Buiten wat er in mijn contract staat("Stationwagen van het formaat Ford Mondeo, diesel met airco en handsfree set") is er niks over EV's en dergelijke. Dus tegen beter weten in had ik in eerste instantie nog een hybride opgegeven. En ja, we hebben nogal aparte "monteurs"-auto's. Mijn eerste was natuurlijk de Zafira, daarna Peugeot 508SW, maar mijn collega in België had een S-Max, nog een S-Max en nu een Capri. We hebben praktisch dezelfde keuze als onze verkopers (4 stuks voor Benelux), die rijden ook van alles en nog wat. In de afgelopen tien jaar heb ik o.a. voorbij zien komen: VW Arteon, Renault Grand Espace, Volvo V90, Ford Mondeo hatchback met 18", Audi Q4, Renault Megane break, VW Passat.
@uwbuurman De auto van Pieter is ondertussen gelast en staat nu in Roosendaal om te worden gespoten. De kleur zal geel blijven, maar dan met flakes er doorheen. Ja, inderdaad van die flakes die je ook ziet in de lak van botsautootjes op de kermis ;-) Paar jaar geleden nog een NOS-BBS spoilerset opgepikt in Duitsland voor de auto. Wel heeft Pieter bedacht dat het wel handig is indien je je kinderen mee kunt nemen, dus de 5-punts komen waarschijnlijk niet terug en hij is nu bezig om alle onderdelen van een airco bij elkaar te sprokkelen. Hij trof in de schuur een incomplete set aan en op mijn aandringen gaat hij daar toch gebruik van maken.
Mocht overigens iemand zich afvragen hoe de opvoeding van mijn zoon gaat? Nou, héél goed kan ik jullie vertellen. Op zijn nachtkastje ligt het Autoweek-jaarboek 2025 met gigantische ezelsoren en ernaast ligt een boekje met allemaal autologo's. Van rechtsachter in de auto krijg ik regelmatig te horen "Papa, zag je die oude auto?" waarbij ik wel rekening moet houden met zijn definitie van oud. Een E46 Cabriolet is in zijn ogen ook antiek namelijk...
Een vriend met een MGA op bezoek.
In het Visscher-museum te Buren.
Bij Ouwehands-dierenpak.
Maar zijn favoriet stond gewoon bij de camping, Eiland van Maurik.
Gr Jeroen