Ja, dat is even geleden inderdaad. Eens even kijken waar ik was gebleven.
De Peugeot...
18 februari 2022 waren we op skivakantie. 's Morgens eerst skipassen gaan kopen, daarna nog even met mijn broer het dorp in voor een zonnebril. En omdat ik liever zelf rij, stappen we niet in zijn 400.000km-Polo, maar in de Peug. Bij laagstaande zon ziet een Oostenrijker ons over het hoofd en rijdt vrolijk de linkerachterdeur in.
16 mei 2022, de Peugeot is net terug van reparatie maak ik zelf een domme fout. Bij Groningen ligt alles open en ik sorteer verkeerd voor. In plaats van netjes de rijbaan te volgen linksaf, besluit ik over mijn schouder te kijken of ik over de vangrails heen niks zie aankomen en schiet naar rechts. Ik weet nog steeds niet hoe het mij lukte, maar daar kwam dus net een vrachtwagen met bakstenen aan welke ik niet zag.
Overigens had ik na die eerste botsing last van trillen bij het remmen. De auto is meerdere malen terug geweest bij dealer. Remmen rondom twee keer vervangen, de bandenboer kreeg de schuld, er werden metingen aan remschijven gedaan...Uiteindelijk ben ik eens zelf de werkplaats in gelopen, wat gesproken met de werkplaatschef over de geschiedenis van de auto (en mijn eigen vermoeden van een defecte aandrijfas...). En wat bleek: waarschijnlijk heeft die toch ooit een klapper gehad, want de homokineet bleek kapot te zijn.
Ondertussen staat de Peug op 175000+km's en dus op de nominatie om vervangen te worden. Een lastig verhaal, D-segmenters als hybride zijn loeiduur, volledig electrisch zie ik nog niet zitten (als ik zondagavond naar Groningen ga, doe ik dat graag in 2,5 uur).
De Seat doet eigenlijk zonder problemen zijn werk, binnenkort weer een beurtje geven. Wel is de Leon ook niet zonder kleerscheuren 2022 doorgekomen: twee keer is er iemand tegenaan gereden terwijl de wagen bij mijn vrouws werk voor de deur stond. 1e keer netjes een briefje, jonge meid welke samen met haar vader langskwam en dit cash afhandelde, 2e keer natuurlijk niet. En april dit jaar heeft iemand van hetzelfde formaat als zijn Dodge Ram zijn deur tegen de Seats deur opgezet. "Maar dat klopte helemaal niet!" Dus brulde die er weer vandoor.
Dan maar even naar de leuke(re) auto's toe. Vorig jaar eigenlijk niet zo heel veel hoeven doen aan de witte.
Voor de Awron had ik een koppelstukje bij Tim gekocht en aangepast voor de sensoren welke ik nodig heb*.
3 maartwas het mooi weer.
Bij het MOT in Montfort.
Met de oldtimerclub op pad.
En met vrienden op pad.
Rare foto bij Baur-treffen. Mijn auto lijkt de kleinste, maar ben toch wel zeker dat het de breedste en hoogste is.
De kleine man helpt bij poetsen en banden oppompen
"Huh, hebben we twee van die dingen?"**
Uitzicht vanaf opa en oma's balkon.
**omdat het maar niet opschoot de 323i maar eens naar huis meegenomen.
Met de grote hulp op de achterbank.
Ziet er goed uit in onze nieuwbouwwijk ;-)
Eerst van binnen maar eens wat opgeruimd/opgebouwd.
Samen met opa de hardtop (welke sinds 2012 niet meer gebruikt was) schoonmaken.
Niet alleen veel bedrading was om zeep geholpen. Maar met een stukje aircoslang "mooi" kunnen fixen.
Vier afgerukte draden. Twee ervan waren in ieder geval voor de ruitensproeier, de andere twee is onduidelijk: ik heb namelijk 4 draden nog nodig voor sensoren KVS en ruitensproeiervloeistof. Overigens had ik eerst nog een foutje gemaakt, waardoor ruitensproeier het deed als je de claxon gebruikte.
Demontage van de claxon had ik uitbesteed.
Ah, vandaar.
De bedrading naar de claxon was zo ver aangetast dat ik 20cm heb ingekort. Dus kwam de claxon elders te hangen.
Nog even een uit elkaar geklikte spiegel weer in elkaar gezet.
Lijkt alweer heel wat.
Bij de dorpsgarage neergegooid, voor een "APK-keuring". Alleen daar waar hij in Kerkrade nog prima liep, liep hij nu ineens als een varken. Dus na een kijkje onder de wagen kreeg ik het advies om toch iets meer te vervangen dan enkel de distributieriem.