Foie Gras zei:
Is er ergens een knopje/vinkje om 's Velthuis' uit te zetten. Wat een 'oude teleurgestelde mannen' syndroom daar....
Dat oude valt gelukkig nog mee, de teleurstelling dat ik steeds meer gelijk begin te krijgen kan ik helaas niet ontkennen. Dat een Audi, Hyundai of Kia eruit zien als een, eh, Kia, heb ik tot op zeker hoogte nog begrip voor. Dat zijn nou eenmaal pretentieloze 13 in een dozijn van A naar B vervoerders. Maar dat één van de weinige merken die Freude am Fahren hoog in het vaandel had staan inmiddels ook zo z'n afkomst verloochent, vind ik inderdaad wel spijtig. Ik snap dat er hier een paar mensen zijn die dat moeilijk te verkroppen vinden, maar als ik zo de reacties op de frontpage of wat (internationale) fora er op nasla, zijn de reacties talrijk en niet misselijk. Het ding wordt vergeleken met Kia, Hyundai, Fiat Tipo, oude A, Golf en weet ik wat niet meer, er wordt gesmeten met termen als 13 in een dozijn, inwisselbaar en nietszeggend. Tevens lees ik vaak de hoop dat Alfa het dan maar waar moet gaan maken.
Ik was niet degene die de rij blauwe auto's postte, en als iemand me kan vertellen wat ik van boven naar beneden zie, dan zou ik dat heel knap vinden. Ik zou niet eens weten of er een Seat Leon tussen staat. Of een Hyundai. Ik heb sinds kort een spelletje, voor als ik me verveel op de snelweg. Dan kijk ik naar auto's die aan de overkant voorbij schieten, deels afgeschermd door de geleiderail. En dan probeer ik in één oogopslag te herkennen wat er rijdt. Merk en type. En als ik twee keer moet kijken, of als ik niet kan beslissen tussen twee, dan is het fout (en vind ik het een slecht ontwerp, maar dat terzijde). Ik vind het een lastig spelletje...