A
Anoniem
Guest
Tja, waarom is een Audi A3 duurder dan een Volkswagen Golf..?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Moderator
MattCurlew zei:Tja, waarom is een Audi A3 duurder dan een Volkswagen Golf..?
Ook een merk als Kia kan zijn auto's net zo luxe en weelderig afwerken als BMW
Maar dat kunnen andere merken ook. Alleen doen ze dat niet, omdat dat de prijs teveel ophoogt
MattCurlew zei:Premium voor mij is dat je uit meerdere wielen, aandrijving combinaties, interieurkleuren, sierstrips en andere opties kunt kiezen.
Moderator
Dat is altijd zo geweest, ook voordat premium een automotive begrip werd. Een Mercedes 190 had geen rechter buitenspiegel, geen radio en een vierbak. De helft goedkopere Hyundai Stellar had dat allemaal wel. Maar die was na vijf jaar op en versleten, de Mercedes was dan net ingereden. Niet-premium auto's zijn beter geworden en premium auto's zijn minder goed geworden, zodat het meer en meer gaat om de glimmertjes, om de heritage en om imago. Er is nog enig technisch onderscheid, zo leveren BMW en Mercedes enkele lijn-6 motoren, maar aan de andere kant heeft juist Hyundai een waterstofauto in de showroom staan.s velthuis zei:En wat is veel te kiezen? De vorige Audi A1 was leverbaar zonder airco, de huidige Q3 a 44 mille zonder cruise control. Dus inderdaad, er is lekker veel aan te strepen. Bij een Kia zit het er standaard al op. Da's inderdaad weinig premium.
GT xxx zei:Dat bedoel ik. De Duitse Drie kunnen veel geld vragen voor een gemiddelde auto met wat extra decor. Als een budgetmerk hetzelfde doet, koopt niemand het, ondanks dat de auto in de basis misschien beter is. Het gaat niet om de auto, maar om de logo op de sleutel.
Ik heb zelden iemand hier gezien die zoveel onzin uitkraamt als jij.GT xxx zei:Maar dat kunnen andere merken ook. Alleen doen ze dat niet, omdat dat de prijs teveel ophoogt. Kia heeft de Stinger GT gepresenteerd als tegenhanger van de premium sedans. Het is een auto die niet onderdoet voor de auto's van de gevestigde orde. Alleen willen kopers niet zoveel geld betalen voor een Kia. Dus kan Kia zich beter bezighouden met efficiënt geproduceerde auto's voor relatief weinig geld. Dat betekent ook dat de opties in pakketten zitten. Anders zou je er weer meer voor betalen.
Wouter82 zei:...s velthuis zei:
Epica zei:Ik heb zelden iemand hier gezien die zoveel onzin uitkraamt als jij.GT xxx zei:Maar dat kunnen andere merken ook. Alleen doen ze dat niet, omdat dat de prijs teveel ophoogt. Kia heeft de Stinger GT gepresenteerd als tegenhanger van de premium sedans. Het is een auto die niet onderdoet voor de auto's van de gevestigde orde. Alleen willen kopers niet zoveel geld betalen voor een Kia. Dus kan Kia zich beter bezighouden met efficiënt geproduceerde auto's voor relatief weinig geld. Dat betekent ook dat de opties in pakketten zitten. Anders zou je er weer meer voor betalen.
Nou het ligt heel ver van de waarheid af, het ligt misschien dichtbij de waarheid zoals GT dat zou willen zien, maar dat heeft weinig met de werkelijke wereld te maken.s velthuis zei:Epica zei:Ik heb zelden iemand hier gezien die zoveel onzin uitkraamt als jij.GT xxx zei:Maar dat kunnen andere merken ook. Alleen doen ze dat niet, omdat dat de prijs teveel ophoogt. Kia heeft de Stinger GT gepresenteerd als tegenhanger van de premium sedans. Het is een auto die niet onderdoet voor de auto's van de gevestigde orde. Alleen willen kopers niet zoveel geld betalen voor een Kia. Dus kan Kia zich beter bezighouden met efficiënt geproduceerde auto's voor relatief weinig geld. Dat betekent ook dat de opties in pakketten zitten. Anders zou je er weer meer voor betalen.
Zo ver ligt het anders niet van de waarheid af volgens mij...
Epica zei:Nou het ligt heel ver van de waarheid af, het ligt misschien dichtbij de waarheid zoals GT dat zou willen zien, maar dat heeft weinig met de werkelijke wereld te maken.
Jou reactie laat alleen maar zien hoe dom je bent en dat niveau halen een hoop hier op het forum, het ging al achteruit en dit laat zien dat het dieptepunt nog niet bereikt is.Wouter82 zei:Ducruud en Epica tonen aan dat de marketeers nog prima werk leveren![]()
Ik denk dat een groot deel van die 'totaal andere doelgroep' daartoe behoort onderandere omdat ze zich nog nooit heeft durven verdiepen in Kia. Merkliefde zit nu eenmaal voor een groot deel tussen de oren. Ik vind merkimago echt flauwekul maar toch heb ik zelfs wat moeite met het idee om Kia te rijden. Maar ik durf te wedden dat als een prospect voor 1-serie of A-klasse instapper eens de moeite neemt om een Kia Ceed uit te proberen, hij alles in overweging nemend voor een doelgroeptransfer tekent. Ik ken helaas de uitgaande 1-serie niet maar die vorige A-klasse wel en toen ik de Ceed reed was die A-klasse de eerste auto waar ik aan moest denken. Het rijdt namelijk zo goed als identiek, het zit minstens zo goed, het is prachtig afgewerkt en voor de prijs van de premium instapper heb je een auto vol met -goed functionerende- gadgets en meer ruimte. Mijn smaak is het qua rijden niet, ik vind de Ceed (iig de duurste uitvoering met automaat) te zwaarlijvig aanvoelen, maar ik weet dat veel consumenten dat vertalen als 'het rijdt een klasse hoger', en slecht is het sowieso niet.MHLL zei:Wordt hier trouwens een stukje terug nou echt een Kia met een BMW vergeleken? Die hebben toch een hele andere doelgroep. Kia is goedkoper, dus grotere afzetmarkt. Er zijn nu eenmaal meer mensen die een Kia kunnen veroorloven dan een BMW. En hier mee wil ik Kia zeker niet zwart maken of zeggen dat het slecht is.... het is gewoon een totaal andere doelgroep.
ducruud zei:S Velthuis en GT xxx zijn jullie broers of zussen?:T
Wat een onzin kunnen jullie schrijven.![]()
DeeTwee zei:Ik denk dat een groot deel van die 'totaal andere doelgroep' daartoe behoort onderandere omdat ze zich nog nooit heeft durven verdiepen in Kia.
DeeTwee zei:Ik vind dat extreem onhandig en vermoed dat Mercedes gewoon scharnieren met heel veel weerstand gebruikt. Maar ik zie in gedachten al doelgroepmensen in de showroom in katzwijm om deze gepercipieerde 'kwaliteit'.
Wouter82 zei:Ducruud en Epica tonen aan dat de marketeers nog prima werk leveren![]()
ducruud zei:S velthuis, die achterlijke vergelijking elke keer met een wasmachine, dat is lekker inhoudelijk.
Laat gewoon lekker iedereen in zijn waarde en laat mensen zelf beslissen wat ze kopen en niet een mening opdringen.
De perfecte auto zal nooit gemaakt worden. Wat jij doet is appels en peren met elkaar vergelijken.
Moderator
ducruud zei:Wouter82 zei:Ducruud en Epica tonen aan dat de marketeers nog prima werk leveren![]()
Problemen mee ??
Foie Gras zei:En met hun reacties tonen GT en s velthuis aan dat ze nooit de doelgroep van premium producten zullen worden. Niks mis mee, voor dat soort mensen bestaat Dacia en de Tata Nano![]()
Wouter82 zei:ducruud zei:Wouter82 zei:Ducruud en Epica tonen aan dat de marketeers nog prima werk leveren![]()
Problemen mee ??
Nee hoor. Alleen opvallend dat het soms nog zo als zoete koek wordt geslikt en als waarheid wordt aangenomen.
ducruud zei:Maar Calve pindakaas kan je ook niet vergelijken met Lidi pindakaas
s velthuis zei:ducruud zei:Maar Calve pindakaas kan je ook niet vergelijken met Lidi pindakaas
Je zult versteld staan... Al eens blind getest? Of ook daar vooral geleid door de onderbuik-imago-etiketjes-illusie?
https://www.ad.nl/koken-en-eten/deze-pindakaas-is-echt-smeuige-lekkernij~aa169375/
s velthuis zei:ducruud zei:Maar Calve pindakaas kan je ook niet vergelijken met Lidi pindakaas
Je zult versteld staan... Al eens blind getest? Of ook daar vooral geleid door de onderbuik-imago-etiketjes-illusie?
https://www.ad.nl/koken-en-eten/deze-pindakaas-is-echt-smeuige-lekkernij~aa169375/
ducruud zei:s velthuis zei:ducruud zei:Maar Calve pindakaas kan je ook niet vergelijken met Lidi pindakaas
Je moet niet alles geloven wat ze schrijven. Er is niets beter dan Calve pindakaas.
Net zo als het klimaat wat door onze strot wordt gedrukt.![]()
ducruud zei:s velthuis zei:ducruud zei:Maar Calve pindakaas kan je ook niet vergelijken met Lidi pindakaas
Hoezo in waarde laten??![]()
Gilletti zei:Leuke kar hè, die nieuwe Einer.![]()
Rutger DC zei:Gilletti zei:Leuke kar hè, die nieuwe Einer.![]()
Dit topic gaat over alles behalve de BMW 1-serie. Geen doorkomen aan.
Rutger DC zei:Gilletti zei:Leuke kar hè, die nieuwe Einer.![]()
Dit topic gaat over alles behalve de BMW 1-serie. Geen doorkomen aan.
GT xxx zei:En dan de eindconclusie waarom de BMW zoveel duurder moet zijn...