BMW 1-Serie | Nieuw: facelift 2024

Grote grilles wordt BMW's design statement, getuige ook de nieuwe 4 Series.

maxresdefault.jpg
BMW-Concept-4-Series-Coup%C3%A9-IAA-2019-Tuning-M4-2020-22.jpg

audi-a3-bmw-118d-mercedes-a-kl-02.jpg

1. BMW 118d Steptronic
2. Mercedes A 200 d
3. Audi A3 Sportback 35 TDI S tronic

Test: https://www.autozeitung.de/audi-a3-bmw-1er-mercedes-a-klasse-vergleichstest-197736.html

Zie 'm steeds vaker en vind het echt een zaadloze auto met een lelijke neus

Curlevv zei:
audi-a3-bmw-118d-mercedes-a-kl-02.jpg

1. BMW 118d Steptronic
2. Mercedes A 200 d
3. Audi A3 Sportback 35 TDI S tronic

Test: https://www.autozeitung.de/audi-a3-bmw-1er-mercedes-a-klasse-vergleichstest-197736.html

Zie 'm steeds vaker en vind het echt een zaadloze auto met een lelijke neus

Idd, foei en foeilelijk.

Nieren veel te groot en veel te rond, daardoor een hele rare sullige neus. De BMW ontwerpers lijken behoorlijk de weg kwijt te zijn.

Ik sluit me aan bij Curlevv, Cdlop en Gullideckel. Had BMW het nog wel willen vergeven dat ze nu de 1 serie voorwielaandrijving hebben gemaakt en hem dan bestellen als vervaning voor mijn F20lci.... Maar dat uiterlijk... Zum kotzen! Kon en kan er niet aan wennen. Nu naar een toko in Stuttgart gerent voor de vervanger van de 1 serie. En ik ben echt een BMW man. over het algemeen kunnen ze bij mij weinig fout doen. Heb ook nog een, naar mijn mening, een prachtige 4 serie coupe, maar de design-taal-kant die ze zijn ingeslagen is echt om te :cry:

Van die drie is de A wat mij betreft de mooiste. Bijzonder eigenlijk, want de desgintaal van BMW spreekt me in de regel meer aan dan die van Mercedes-Benz.

Rijd nu al bijna 2 maanden de nieuwe 1 (118i) serie.
En het is echt een heerlijke auto!
Lang getwijfeld tussen de Mercedes A200 en deze 1 serie (koment uit de oudere A180) ook aangezien de 1 serie een 3 cylinder is.
Uiteindelijk na een proefrit toch overtuigend gekozen voor de nieuwe 1 serie, wat rijd die lekker. Ook de 3 cylinder is een lekker fel motortje wat snel zat is om mee te komen met het verkeer met ook nog eens een lekker geluidje bij flink trappen. :D

Ondanks dat het interieur van de nieuwe A classe erg fraai is, vond ik het uiterlijk maar saai. Zeker als je hem naast de nieuwe 1 serie zet. De 1 serie heeft veel meer body en toont een stuk sportiever. Met name de achterkant vind ik echt een beperking aan de nieuwe A classe.

Moet zegge dat ik wel een 1 serie heb met zwarte accenten (ook de nieren) en een M pakket inclusief de M sport remmen. Overigens is in mijn ogen iedere auto, zo wel Audi als Mercedes, zonder S-line of AMG pakket niet bijzonder!

Dit lijkt de teneur te zijn met de nieuwe 1. Rijders van een echte 1, met RWD dus, worden weggejaagd. De enige kopers zijn vreemdmerkrijders. Zag je ook al bij 2-serie AT. Nieuwe 1 is geen BMW, hoe groot de nieren ook zijn die ze erop plakken. Onderstuur, aandrijfreacties in het stuur, verwoest design door FWD-architectuur en als bonus beroven ze het C-segment van het enige alternatief. Onvergeeflijk. BMW is het aan zijn stand en aan de klanten verplicht in elk segment RWD te bieden. Zo stapten ze immers anno 2004 ook arrogant het segment in: de enige met RWD. En dan nu doen wat iedereen al deed en dan ook nog eens niet goed? 3-series winnen testen, de 1 niet meer. Says it all...

BostonWheeler zei:
Wat is nu nog de USP van de 1-reeks?

Zijn uitzonderlijk fraaie design, zijn interieur met een moderne ambiance die tot de verbeelding spreekt met premium kwaliteit en openheid, zijn efficiënte motoren, zijn state-of-the-art ondersteltechnologie, en zijn innovatieve technologieën en rijassistentiesystemen die ervoor zorgen dat je altijd je bestemming veilig en in alle comfort bereikt.
bij gesponsorde reacties dat wel even vermelden svp... ieder neutral mens prikt door deze pr-taal heen. Wat een onzin. Het vorige model had bijv dezelfde motoren en was lichter/platter dus zuiniger. Bovendien zijn de 3-cilinders overdwars geplaatst rauwer dan ze waren in lengterichting.

ondersturende nieuwe 1 tijdens uitwijkmanoeuvre: [video]https://t.co/wuMhulyWh3?amp=1[/video]

Snelheid ligt hoger met diens voorganger [video]https://t.co/mzb9JZ8b8b?amp=1[/video], zelfde motorisering n.b.!

Het is goed dat BMW nu een FWD hatchback heeft om mee te concurreren. Als je dan werkelijk een RWD wilt zul je een stap hoger moeten zoeken. Voor het echte RWD werk laten de meeste de 1 serie ook al links liggen en wordt het vanaf de 3 serie pas echt leuk. Wat dat betreft is RWD in de 1 dus zwaar overrated.

En wat betreft de nieren en uiterlijk, dat is allemaal een kwestie van smaak. Ik vind het geweldig en een stuk minder saai dan de Duitse concurrentie. Bij de oude 1 had ik nooit zoiets van wouw, fat heb ik nu wel. Probleem is dat de meeste negativiteit te maken heeft met de grote wijzigingen ten opzichte van de oude 1 en daarbij denk ik dat de gene die het hardst roepen nog nooit in de nieuwe 1 gezeten hebben...

Ik wil voorlopig in ieder geval niets anders en iedere rit is weer een feestje! :D

VicKing zei:
Het is goed dat BMW nu een FWD hatchback heeft om mee te concurreren. Als je dan werkelijk een RWD wilt zul je een stap hoger moeten zoeken. Voor het echte RWD werk laten de meeste de 1 serie ook al links liggen en wordt het vanaf de 3 serie pas echt leuk. Wat dat betreft is RWD in de 1 dus zwaar overrated.

Sorry maar ik denk dat je echt alleen staat in deze stelling, de 1-serie, vooral van de eerste generatie staat bij zowat iedere autoliefhebber aangeschreven als de best sturende BMW sinds tijden. Ik snap dat je blij bent met jouw auto, maar om je eigen keuzes goed te praten hoef je niet de oude 1-serie af te kraken. Heb je zelf ervaring met een RWD 1-serie?

Zadelsnuiver zei:
VicKing zei:

Ik snap dat je blij bent met jouw auto, maar om je eigen keuzes goed te praten hoef je niet de oude 1-serie af te kraken. Heb je zelf ervaring met een RWD 1-serie?

Haha allereerst hoef ik mijn eigen keuze niet goed te praten want, eigen keuze inderdaad. Dus als ik iets zeg over de RWD van de oude 1 serie kraak ik het af? Dat hoef ik overigens niet te doen want daar zijn voldoende artikelen over geschreven op het net. :)
Punt die ik maak is dat tijden veranderen en er veel geroepen wordt over de nieuwe 1 zonder dit zelf te ervaren ;). Ik snap dat het lastig is voor de oude 1 serie bezitters omdat hun vertrouwde auto straks niet meer in lijn is met het nieuwe ontwerp pad dat BMW ingeslagen is.

VicKing zei:
Zadelsnuiver zei:
VicKing zei:

Ik snap dat je blij bent met jouw auto, maar om je eigen keuzes goed te praten hoef je niet de oude 1-serie af te kraken. Heb je zelf ervaring met een RWD 1-serie?

Haha allereerst hoef ik mijn eigen keuze niet goed te praten want, eigen keuze inderdaad. Dus als ik iets zeg over de RWD van de oude 1 serie kraak ik het af? Dat hoef ik overigens niet te doen want daar zijn voldoende artikelen over geschreven op het net. :)
Punt die ik maak is dat tijden veranderen en er veel geroepen wordt over de nieuwe 1 zonder dit zelf te ervaren ;). Ik snap dat het lastig is voor de oude 1 serie bezitters omdat hun vertrouwde auto straks niet meer in lijn is met het nieuwe ontwerp pad dat BMW ingeslagen is.

Als jij zegt dat het grootste pluspunt van de oude 1-serie overrated is, dan vind ik wel dat je hem aan het afkraken bent en tegelijkertijd je eigen keuze aan het ophemelen bent met een ongejustificeerde stelling. Het is nooit een auto geweest die het moest hebben van zijn flitsende looks of veelzijdigheid, integendeel; het is vrij onpraktische auto die er wat onconventioneel uitziet om het maar zachtjes uit te drukken. De auto had echter wel een ultiem fijn uitgebalanceerd onderstel en de mogelijkheid om met de fijnste 6-cilinder aller tijden uitgerust te worden en velen 1-serie rijders prefereren dat over het uiterlijk of de ruimte op de achterbank.
Maar inderdaad, tijden veranderen, waar de 1-serie vroeger een echte rijdersauto was, zijn er nu concessies gedaan om een breder publiek aan te spreken. Wellicht een wat jonger publiek wat meer geeft om gadgets en connectiviteit, de cijfertjes op papier en de status van het merk BMW. Ik kan het BMW niet kwalijk nemen, het is immers geen filantropisch instelling en er moet gewoon geld verdiend worden dus absoluut geen slechte beslissing.
Ik ben er ook absoluut niet rouwig om dat BMW een ander pad ingeslagen is qua design, persoonlijk vind ik mijn oude E87 nog steeds mooier dan het nieuwe model en ook al ziet mijn 1-serie er niet meer uit als een nieuwe BMW, zal hij er wel altijd uit zien als een echte BMW en dat is mij veel meer waard :)

Zadelsnuiver zei:
VicKing zei:
Zadelsnuiver zei:
VicKing zei:

Als jij zegt dat het grootste pluspunt van de oude 1-serie overrated is, dan vind ik wel dat je hem aan het afkraken bent en tegelijkertijd je eigen keuze aan het ophemelen bent met een ongejustificeerde stelling. Het is nooit een auto geweest die het moest hebben van zijn flitsende looks of veelzijdigheid, integendeel; het is vrij onpraktische auto die er wat onconventioneel uitziet om het maar zachtjes uit te drukken. De auto had echter wel een ultiem fijn uitgebalanceerd onderstel en de mogelijkheid om met de fijnste 6-cilinder aller tijden uitgerust te worden en velen 1-serie rijders prefereren dat over het uiterlijk of de ruimte op de achterbank.
Maar inderdaad, tijden veranderen, waar de 1-serie vroeger een echte rijdersauto was, zijn er nu concessies gedaan om een breder publiek aan te spreken. Wellicht een wat jonger publiek wat meer geeft om gadgets en connectiviteit, de cijfertjes op papier en de status van het merk BMW. Ik kan het BMW niet kwalijk nemen, het is immers geen filantropisch instelling en er moet gewoon geld verdiend worden dus absoluut geen slechte beslissing.
Ik ben er ook absoluut niet rouwig om dat BMW een ander pad ingeslagen is qua design, persoonlijk vind ik mijn oude E87 nog steeds mooier dan het nieuwe model en ook al ziet mijn 1-serie er niet meer uit als een nieuwe BMW, zal hij er wel altijd uit zien als een echte BMW en dat is mij veel meer waard :)

Ik snap je punt qua motorisering, echter heb je het dan wel gelijk over de m140. Deze uitvoering kom je sowieso al niet vaak tegen dus vraag ik mij af hoe veel mensen destijds voor die versie gegaan zijn, gezien de prijs. Maar vergelijk nou eens gewoon de gangbare modellen zoals een 120D, 118i etc. Op die modellen gaat je die RWD echt niet zo veel meer bieden en is het dus overrated wat mij betreft. Wat jij en ik vinden is overigens smaak. In het verleden lied ik BMW gelijk links liggen omdat ik de 1 serie (enige auto in het segment) gewoon niet mooi vind. Daar is voor mij nu gelukkig verandering in gekomen. Wel grappig dat jij weet wat een échte BMW is, alsof er replica's in omloop zijn ;). Ben blij dat jij voorlopig nog naar je oude 1 serie kan kijken en kan zeggen dat je hem mooi vind l, maar voor mij is een BMW meer dan alleen dat kleine grilletje en RWD. Een BMW geeft je een bepaalde blijdschap als je er mee rijd en die heb ik zeker in deze nieuwe 1 serie ;)

Het is onzin te denken dat RWD alleen wat toevoegt bij de M140, de doorsnee versies profiteren er ook van. Alleen al de centrale rijpositie icm korte wielbasis en de optimale gewichtsverdeling voor/achter zorgen voor een ongekende rijdynamiek die zelfs een 3-serie niet biedt. Je hoeft niet te driften om ervan te profiteren, de besturing zonder aandrijfreacties alleen al zijn reden genoeg. De nieuwe 1 is eigenlijk een Mini, maar dan net niet en ook als BMW niet gelukt. Prima auto, dertien in een dozijn, allemaal prima, maar geen BMW en al helemaal de naam 1-serie niet waardig. Het hebben van FWD voor een nieuw koperspubliek hebben ze al getackled met de 2-serie. Niemand zit te wachten op een (iets) platte(re) 2-serie Active Tourer maar dat is precies wat de 1-serie is geworden. RIP 1-serie. 2 miljoen kopers van de eerste twee generaties kunnen geen ongelijk hebben maar worden door BMW wel in de kou gezet. Bah.

Ik kan de stellingname van VicKing wel volgen. Het is een kwestie van waar jij je lekker in voelt en wat jouw prioriteiten zijn.
In het verleden heb ik diverse BMW's met 4- en 6-cilinders gereden en het rijdt inderdaad fijn maar de 1-serie heeft mij ook nimmer bekoord omdat hij me gewoon niet aansprak.

Eens, maar BMW ontneemt de markt nu wel een one-of-a-kind in zijn segment. Nota bene nadat ze zelf vol bombarie in dat segment zijn gestapt als zijnde het enige alternatief. En dan nu omwille van centen dat dna te grabbel gooien? Slecht argument bovendien, want de 1-serie leunde altijd sterk op de grotere 3-serie. De synergiemogelijkheden voor de 1 waren er altijd. Het ging meer om het financieel aantrekkelijk maken van een nieuw platform voor Mini, dat was met de Mini-aantallen alleen nooit haalbaar. Prima, maar doe dat met modellen die een nieuwe doelgroep aanboren. Ze hadden meer gehad aan een flexibel platform dat ruimte biedt aan FWD/RWD/AWD. Nu gooien ze kind en badwater weg. De verkoopaantallen hebben uiteindelijk gelijk, los van wat voor- en tegenstanders roepen. Stemmen met de portemonnee is enige dat telt. In die zin: ik heb afgelopen tien jaar twee keer een nieuwe 1 gekocht en doe dat nu niet meer. N=1 weliswaar maar ik ken meer vreemdmerkrijders die de nieuwe 1 zijn gaan rijden dan loyale klanten van het oude model. Die pakken wel een jong gebruikte. Nog een echte, zonder onderstuurneigingen, aandrijfreacties, grote nieren en anonieme suv-styling. Over een paar jaar weten we het zeker, maar voor nu zeg ik: dit gaat een kostbare fout blijken voor het merk.

My two cents: ik denk dat de 1 het gewoon weer prima gaat doen. Als je in die prijsklasse kunt leasen, is de 1 immers wederom een concurrerende aanbieding, naast de Mercedes A, Audi A3 e.d. Natuurlijk, geen RWD meer. Maar ik vraag me af voor hoeveel leaserijders en kopers dat zo'n uniek element is. Het is toch vooral een dingetje voor de echte fijnproever. Net als het onderscheid tussen de vier- en zescilinders. Die grens schuift ook steeds verder op.

Wat we nooit zullen weten is hoe de daadwerkelijk gerealiseerde aantallen zich tot elkaar verhouden. Het is niet zo dat ze beide uitersten in het gamma hebben en we de verkoopaantallen kunnen vergelijken. Had het wel wat gevonden als de oude gewoon nog even was doorgebouwd en ze de nieuwe 1 gewoon 2 hatchback hadden genoemd. (Dan was mijn stelling dat de nieuwe 1 de naam 1 niet waard is ook meteen opgelost, want het is gewoon een 2.) Productiecapaciteitstechnisch lastig, I know, maar had interessant vergelijkingsmateriaal geboden.

Wat een hoop onzin in je anti F40 campagne. Ik heb hiervoor een F20 LCI gehad, en nu de F40... Ik rijdt de 1 omdat ik het een geweldig rijdende auto vind, de styling, het interieur. En elke auto heeft zo zijn minpunten.

Ik kan uit ervaring spreken als ik zeg dat de nieuwe F40 zeker niet onder doet voor de F20. En ja ik heb ze dus allebei gereden!
Misschien moet je dat ook maar eens doen, Buiten dat. 98% van de mensen interesseert die hele achterwiel aandrijving niet eens...

Het interieur is er 200x op vooruit gegaan, de F20 was maar een ouderwets ding qua interieur.

En ja smaken verschillen, maar jouw mening is puur gebasseerd op je onderbuik gevoel, dat is prima. Niemand zegt dat je deze auto moet rijden.
Maar ik vind zelf dat ik in nu veel meer auto rij als ik deed in de F20.

En ik denk dat iedereen dat voor zichzelf moet bepalen.

firejelle zei:
Wat een hoop onzin in je anti F40 campagne. Ik heb hiervoor een F20 LCI gehad, en nu de F40... Ik rijdt de 1 omdat ik het een geweldig rijdende auto vind, de styling, het interieur. En elke auto heeft zo zijn minpunten.

Ik kan uit ervaring spreken als ik zeg dat de nieuwe F40 zeker niet onder doet voor de F20. En ja ik heb ze dus allebei gereden!
Misschien moet je dat ook maar eens doen, Buiten dat. 98% van de mensen interesseert die hele achterwiel aandrijving niet eens...

Het interieur is er 200x op vooruit gegaan, de F20 was maar een ouderwets ding qua interieur.

En ja smaken verschillen, maar jouw mening is puur gebasseerd op je onderbuik gevoel, dat is prima. Niemand zegt dat je deze auto moet rijden.
Maar ik vind zelf dat ik in nu veel meer auto rij als ik deed in de F20.

En ik denk dat iedereen dat voor zichzelf moet bepalen.

Jouw mening is imho net zo gebaseerd op onderbuikgevoelens als die van hem. 200 keer mooier interieur? Subjectief. Veel meer auto? Subjectief. Doet niet onder voor? Subjectief. Het zijn allemaal van die voetbalcoach kreten die leuk klinken maar feitelijk niets onderbouwen. Feit is bijvoorbeeld wel dat een RWD lay-out in dezelfde type auto beter uitgebalanceerd is dan een FWD evenknie. Een ander feit is dat weldegelijk meer dan 2% geeft om die achterwielaandrijving, kijk maar naar de reacties op de fora, websites en autobladen. Jij vindt de F40 beter dan zijn voorgangers, maar denk je dat je er écht 100% neutraal naar kunt kijken? Het zou immers moeilijk te verkroppen zijn wanneer je een klap geld stukslaat op een nieuwe auto terwijl de oude wellicht op sommige vlakken toch iets beter was? De menselijke geest weet zichzelf aardig voor de gek houden soms ;)

Maargoed, dat de nieuwe 1-serie een berefijne auto is verbaast me niets, zou er graag eens in willen sturen om écht een goede mening te vormen maar helaas heeft die kans zich nog niet voorgedaan. Voorlopig doe ik het nog met mijn 118d uit het allereerste bouwjaar :D

20200416-200659.jpg

Zadelsnuiver zei:
Jouw mening is imho net zo gebaseerd op onderbuikgevoelens als die van hem. 200 keer mooier interieur? Objectief. Veel meer auto? Objectief. Doet niet onder voor? Objectief. Het zijn allemaal van die voetbalcoach kreten die leuk klinken maar feitelijk niets onderbouwen.
'Objectief' moet zijn 'subjectief', denk ik?

DeeTwee zei:
Zadelsnuiver zei:
Jouw mening is imho net zo gebaseerd op onderbuikgevoelens als die van hem. 200 keer mooier interieur? Objectief. Veel meer auto? Objectief. Doet niet onder voor? Objectief. Het zijn allemaal van die voetbalcoach kreten die leuk klinken maar feitelijk niets onderbouwen.
'Objectief' moet zijn 'subjectief', denk ik?

Lol! Je hebt helemaal gelijk *schaam*

Dat je je thuisvoelt in de F40 snap ik als F20 LCI rijder alleen doordat ik op je profiel ook de Mini Clubman zie. Sterker de F20 was een buitenbeen tussen de andere voorwielaandrijvers. Als ik een Mini zou willen kocht ik wel een Mini en niet een BMW op dat platform. BMW had het beste van twee werelden: achterwielaangedreven BMW's met aandrijfreactievrije besturing en Mini's voor de voorwielaandrijfklanten. Nu is de eerste weg uit het kleinere segment en zijn onder de 3 alleen nog Mini-varianten te koop. Dat vind ik verwatering van merkwaarden. Een BMW heeft één taak: rijden als een BMW. Dat doet geen van de modellen op het UKL-platform. Ja, die heb ik gereden. Zitpositie, styling, aandrijfreacties in het stuur, gewichtsverdeling, het is allemaal minder dan met RWD. 1,2 miljoen klanten van een achterwielaangedreven 1 hebben geen ongelijk. Vraag me serieus af hoe BMW terug kijkt op de toen genomen beslissing. Zeker nu op topniveau wat kopstukken wisselden. BMW had mij een nieuwe auto kunnen verkopen en nu lukt ze dat niet, waardoor ik jonggebruikt moet shoppen en dus niet kan configureren naar smaak. Toch verkies ik dat boven een FWD Mini met identiteitscrisis in feestrok. Enne, ik sta zeker niet alleen in mijn standpunt.

R W xxx zei:
1,2 miljoen klanten van een achterwielaangedreven 1 hebben geen ongelijk.

die hebben allemaal die auto gekocht enkel en alleen vanwege de rwd? Geloof je zelf ook niet, toch? :rolleyes:

Ik heb jaren terug zelfs gelezen dat de meerderheid, of toch een heel aanzienlijk deel, van de BMW-rijders geen idee had van hun aandrijving.
Hartstikke leuk principe voor de liefhebbers, maar de junior accounts e.d. die een leasebakkie bij hun contract krijgen, maakt zoiets echt weinig uit hoor.

der Magistrat zei:
Ik heb jaren terug zelfs gelezen dat de meerderheid, of toch een heel aanzienlijk deel, van de BMW-rijders geen idee had van hun aandrijving.

Daar kwam BMW zelf mee om de overstap naar voorwielaandrijving te verdedigen. Het lijkt me nogal sterk.

929V6 zei:
der Magistrat zei:

Daar kwam BMW zelf mee om de overstap naar voorwielaandrijving te verdedigen. Het lijkt me nogal sterk.

Hmmhmm ja, #fakenews? :) Tijd voor een re-test!

Van vrijwel alle merken zijn filmpjes beschikbaar van mensen die de sneeuwketting om de verkeerde wielen leggen, dus dat is geen sterk argument. BMW bracht dat onderzoek om zichzelf te vrijwaren voor de stap naar FWD. Die stap kwam immers uiterst vreemd over na de bombarie waarmee de E87 werd gelanceerd als enig echt alternatief in een door FWD gedomineerd marktsegment. De ware reden van het FWD-platform heet Mini. De enige mogelijkheid om dat merk levensvatbaar te krijgen/houden is om zoveel mogelijk modellen te kunnen brengen en om het platform met BMW te delen. Lees: daar ook zoveel mogelijk FWD-modellen. Ofwel de centen.
Voor een 2-serie AT is FWD niet erg: het vervangt niet een bestaand model met bijbehorende verwachtingen (zoals bij 1-serie wel). Bovendien mikt 2 AT zich op een totaal andere doelgroep, veelal merkvreemd. De E87 was ten opzichte van F20 een stuk puurder qua rijdynamiek, daar gaf BMW al toe aan marktdruk. Het succes van 2 AT gaf ze het vertrouwen dat ook met de 1 te kunnen herhalen. Ik denk dat ze minder klanten overtuigen dan ze hopen en dat ze er meer verliezen dan ze vrezen. Als ze echt willen weten wat de markt wil moeten ze een eventje doen met F20 LCI en F40 naast elkaar. Wat kiest de klant dan? Ik ken verschillende voorbeelden waarbij F20 LCi het dan wint en de klant niet de nieuwe neemt. Dan heb ik het over de normale versies als 116d en 118i, niet over de krachtpatsers.

929V6 zei:
der Magistrat zei:

Waarom? Typisch (junior)vertegenwoordiger, beginnend accountant of consultant autootje. Klinkt goed als merk, rijdt goed en niet te duur in de 'budget'uitvoeringen, is representatief en lag wellicht goed bij de wagenparkbeheerders. Men zal het misschien wel wéten, als in de kennis hebben, maar als argument om voor die auto te kiezen? Geloof ik ook niet zo.

BMW 128ti
4qi9tp2.jpg

c0NlrjL.jpg

DfN170r.jpg

Dmbq581.jpg

LFyQZ9g.jpg

moc6GoM.jpg

The new BMW 128ti is far more than an additional engine variant within the BMW 1 Series range. It fills the gap between the BMW 120i and BMW M135i xDrive and is positioned as an unfiltered driving machine directly below the all-wheel-drive range-topping model. Market launch will take place in November 2020, with prices in Germany starting at €41,574.79 (incl. 16% VAT). (..) With its specially tuned M Sport suspension and Torsen limited-slip differential, the exclusively front-wheel-drive compact sports model has an unwavering focus on providing highly engaging driving pleasure. It is therefore aimed at a young target group whose sights are set on BMW's signature driving pleasure. The BMW 128ti is powered by a 2.0-litre engine with BMW TwinPower Turbo technology and 195 kW (265 hp), and brings exclusive distinguishing features to the exterior and interior. Sport tyres are available as a no-cost option for the 18-inch Y-spoke 553 M bi-colour light-alloy wheels (reserved exclusively for the BMW 128ti) and add further intensity to the car's sporty driving characteristics. So equipped, the new model offers an extremely sporty and driver-focused dynamic profile to go with a high level of agility. Its strong and distinctive attitude makes the BMW 128ti an emotionally stirring machine. Fleet-footed, direct and uncompromising, it is the perfect car in which to experience unfiltered driving pleasure.

Alle foto's en info: https://www.netcarshow.com/bmw/2021-128ti/

• Leuk
Waarderingen: rw54
Kia of Ford-neus ;) Het is wel erg druk allemaal. Vond de auto schuinachter wel geslaagd, nu niet zo.

Wat is het criterium om een modelwijziging als "nieuwe generatie" te mogen betitelen? Ik zie toch vooral een uitgebreide facelift.

Interieur zou "geheel nieuw" zijn. Volgens mij klopt dat ook niet helemaal, maar eerlijk is eerlijk er is een hoop gedaan. Het oude interieur oogt nu ineens wel verschrikkelijk druk. Maar daar heb je tijdens het rijden doorgaans geen last van; ik weet wel waar ik in de praktijk de voorkeur aan zou geven...

BMW-1-Series-2020-1280-5d.jpg
BMW-1-Series-2025-1280-1c.jpg

Ja is gewoon een uitgebreide facelift.

Interieur zou "geheel nieuw" zijn. Volgens mij klopt dat ook niet helemaal

Nou ja, vrijwel niks is hetzelfde gebleven. Vond oude interieur altijd een beetje net niet, nieuwe oogt wat goedkoop.

Neus is mooi(er), interieur is mooi(er), maar dat hapje uit de achterlichten vind ik storend.
Een i1 zou inderdaad een goede zijn (komt die? Niks over gelezen). Zeker als ze de prijs in de pas kunnen laten lopen met de ICE versies.

Vrijwel alles is anders, zoals je zelf aangeeft, wat betekent dat het een nieuwe generatie is. Daarnaast gaat het niet om wat jij zegt, maar BMW noemt het niet voor niets de F70.

Terug
Bovenaan