A
Anoniem
Guest
Grote grilles wordt BMW's design statement, getuige ook de nieuwe 4 Series.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Curlevv zei:![]()
1. BMW 118d Steptronic
2. Mercedes A 200 d
3. Audi A3 Sportback 35 TDI S tronic
Test: https://www.autozeitung.de/audi-a3-bmw-1er-mercedes-a-klasse-vergleichstest-197736.html
Zie 'm steeds vaker en vind het echt een zaadloze auto met een lelijke neus
bij gesponsorde reacties dat wel even vermelden svp... ieder neutral mens prikt door deze pr-taal heen. Wat een onzin. Het vorige model had bijv dezelfde motoren en was lichter/platter dus zuiniger. Bovendien zijn de 3-cilinders overdwars geplaatst rauwer dan ze waren in lengterichting.BostonWheeler zei:Wat is nu nog de USP van de 1-reeks?
Zijn uitzonderlijk fraaie design, zijn interieur met een moderne ambiance die tot de verbeelding spreekt met premium kwaliteit en openheid, zijn efficiënte motoren, zijn state-of-the-art ondersteltechnologie, en zijn innovatieve technologieën en rijassistentiesystemen die ervoor zorgen dat je altijd je bestemming veilig en in alle comfort bereikt.
VicKing zei:Het is goed dat BMW nu een FWD hatchback heeft om mee te concurreren. Als je dan werkelijk een RWD wilt zul je een stap hoger moeten zoeken. Voor het echte RWD werk laten de meeste de 1 serie ook al links liggen en wordt het vanaf de 3 serie pas echt leuk. Wat dat betreft is RWD in de 1 dus zwaar overrated.
Zadelsnuiver zei:VicKing zei:Het is goed dat BMW nu een FWD hatchback heeft om mee te concurreren. Als je dan werkelijk een RWD wilt zul je een stap hoger moeten zoeken. Voor het echte RWD werk laten de meeste de 1 serie ook al links liggen en wordt het vanaf de 3 serie pas echt leuk. Wat dat betreft is RWD in de 1 dus zwaar overrated.
Ik snap dat je blij bent met jouw auto, maar om je eigen keuzes goed te praten hoef je niet de oude 1-serie af te kraken. Heb je zelf ervaring met een RWD 1-serie?
VicKing zei:Zadelsnuiver zei:VicKing zei:Het is goed dat BMW nu een FWD hatchback heeft om mee te concurreren. Als je dan werkelijk een RWD wilt zul je een stap hoger moeten zoeken. Voor het echte RWD werk laten de meeste de 1 serie ook al links liggen en wordt het vanaf de 3 serie pas echt leuk. Wat dat betreft is RWD in de 1 dus zwaar overrated.
Ik snap dat je blij bent met jouw auto, maar om je eigen keuzes goed te praten hoef je niet de oude 1-serie af te kraken. Heb je zelf ervaring met een RWD 1-serie?
Haha allereerst hoef ik mijn eigen keuze niet goed te praten want, eigen keuze inderdaad. Dus als ik iets zeg over de RWD van de oude 1 serie kraak ik het af? Dat hoef ik overigens niet te doen want daar zijn voldoende artikelen over geschreven op het net.
Punt die ik maak is dat tijden veranderen en er veel geroepen wordt over de nieuwe 1 zonder dit zelf te ervaren. Ik snap dat het lastig is voor de oude 1 serie bezitters omdat hun vertrouwde auto straks niet meer in lijn is met het nieuwe ontwerp pad dat BMW ingeslagen is.
Zadelsnuiver zei:VicKing zei:Zadelsnuiver zei:VicKing zei:Het is goed dat BMW nu een FWD hatchback heeft om mee te concurreren. Als je dan werkelijk een RWD wilt zul je een stap hoger moeten zoeken. Voor het echte RWD werk laten de meeste de 1 serie ook al links liggen en wordt het vanaf de 3 serie pas echt leuk. Wat dat betreft is RWD in de 1 dus zwaar overrated.
Haha allereerst hoef ik mijn eigen keuze niet goed te praten want, eigen keuze inderdaad. Dus als ik iets zeg over de RWD van de oude 1 serie kraak ik het af? Dat hoef ik overigens niet te doen want daar zijn voldoende artikelen over geschreven op het net.
Punt die ik maak is dat tijden veranderen en er veel geroepen wordt over de nieuwe 1 zonder dit zelf te ervaren. Ik snap dat het lastig is voor de oude 1 serie bezitters omdat hun vertrouwde auto straks niet meer in lijn is met het nieuwe ontwerp pad dat BMW ingeslagen is.
Als jij zegt dat het grootste pluspunt van de oude 1-serie overrated is, dan vind ik wel dat je hem aan het afkraken bent en tegelijkertijd je eigen keuze aan het ophemelen bent met een ongejustificeerde stelling. Het is nooit een auto geweest die het moest hebben van zijn flitsende looks of veelzijdigheid, integendeel; het is vrij onpraktische auto die er wat onconventioneel uitziet om het maar zachtjes uit te drukken. De auto had echter wel een ultiem fijn uitgebalanceerd onderstel en de mogelijkheid om met de fijnste 6-cilinder aller tijden uitgerust te worden en velen 1-serie rijders prefereren dat over het uiterlijk of de ruimte op de achterbank.
Maar inderdaad, tijden veranderen, waar de 1-serie vroeger een echte rijdersauto was, zijn er nu concessies gedaan om een breder publiek aan te spreken. Wellicht een wat jonger publiek wat meer geeft om gadgets en connectiviteit, de cijfertjes op papier en de status van het merk BMW. Ik kan het BMW niet kwalijk nemen, het is immers geen filantropisch instelling en er moet gewoon geld verdiend worden dus absoluut geen slechte beslissing.
Ik ben er ook absoluut niet rouwig om dat BMW een ander pad ingeslagen is qua design, persoonlijk vind ik mijn oude E87 nog steeds mooier dan het nieuwe model en ook al ziet mijn 1-serie er niet meer uit als een nieuwe BMW, zal hij er wel altijd uit zien als een echte BMW en dat is mij veel meer waard![]()
firejelle zei:Buiten dat. 98% van de mensen interesseert die hele achterwiel aandrijving niet eens...
firejelle zei:Wat een hoop onzin in je anti F40 campagne. Ik heb hiervoor een F20 LCI gehad, en nu de F40... Ik rijdt de 1 omdat ik het een geweldig rijdende auto vind, de styling, het interieur. En elke auto heeft zo zijn minpunten.
Ik kan uit ervaring spreken als ik zeg dat de nieuwe F40 zeker niet onder doet voor de F20. En ja ik heb ze dus allebei gereden!
Misschien moet je dat ook maar eens doen, Buiten dat. 98% van de mensen interesseert die hele achterwiel aandrijving niet eens...
Het interieur is er 200x op vooruit gegaan, de F20 was maar een ouderwets ding qua interieur.
En ja smaken verschillen, maar jouw mening is puur gebasseerd op je onderbuik gevoel, dat is prima. Niemand zegt dat je deze auto moet rijden.
Maar ik vind zelf dat ik in nu veel meer auto rij als ik deed in de F20.
En ik denk dat iedereen dat voor zichzelf moet bepalen.
'Objectief' moet zijn 'subjectief', denk ik?Zadelsnuiver zei:Jouw mening is imho net zo gebaseerd op onderbuikgevoelens als die van hem. 200 keer mooier interieur? Objectief. Veel meer auto? Objectief. Doet niet onder voor? Objectief. Het zijn allemaal van die voetbalcoach kreten die leuk klinken maar feitelijk niets onderbouwen.
DeeTwee zei:'Objectief' moet zijn 'subjectief', denk ik?Zadelsnuiver zei:Jouw mening is imho net zo gebaseerd op onderbuikgevoelens als die van hem. 200 keer mooier interieur? Objectief. Veel meer auto? Objectief. Doet niet onder voor? Objectief. Het zijn allemaal van die voetbalcoach kreten die leuk klinken maar feitelijk niets onderbouwen.
Ai, had willen reageren met quote... Ik reageerde op @firejelleWouter82 zei:Tegen wie heb je het?![]()
1,2 miljoen klanten van een achterwielaangedreven 1 hebben geen ongelijk.
R W xxx zei:1,2 miljoen klanten van een achterwielaangedreven 1 hebben geen ongelijk.
die hebben allemaal die auto gekocht enkel en alleen vanwege de rwd? Geloof je zelf ook niet, toch?![]()
der Magistrat zei:Ik heb jaren terug zelfs gelezen dat de meerderheid, of toch een heel aanzienlijk deel, van de BMW-rijders geen idee had van hun aandrijving.
929V6 zei:der Magistrat zei:Ik heb jaren terug zelfs gelezen dat de meerderheid, of toch een heel aanzienlijk deel, van de BMW-rijders geen idee had van hun aandrijving.
Daar kwam BMW zelf mee om de overstap naar voorwielaandrijving te verdedigen. Het lijkt me nogal sterk.
929V6 zei:der Magistrat zei:Ik heb jaren terug zelfs gelezen dat de meerderheid, of toch een heel aanzienlijk deel, van de BMW-rijders geen idee had van hun aandrijving.
Daar kwam BMW zelf mee om de overstap naar voorwielaandrijving te verdedigen. Het lijkt me nogal sterk.
Interieur zou "geheel nieuw" zijn. Volgens mij klopt dat ook niet helemaal
Ja is gewoon een uitgebreide facelift.
Nou ja, vrijwel niks is hetzelfde gebleven. Vond oude interieur altijd een beetje net niet, nieuwe oogt wat goedkoop.