Wouter82 zei:
Dat zijn ook de USP's van de Mercedes A, Ford Focus, Kia Ceed, Toyota Corolla...
Tja, BMW doet sommige dingen wel beter dan Ford, Kia of Toyota. Je kan denken aan onderstelafstemming of zitcomfort. Zo heb ik een weekje getourd in een Mondeo Wagon, maar die kon qua zitcomfort/rijgevoel niet tippen aan mijn E91. En dat had niet te maken met het aandrijfconcept, maar wel met de zitpositie in de auto en de betrokkenheid met de auto die je daardoor ervaart. Ik lees veel dat achterwielaandrijving en 6-cylinder dé USPs waren van de oude 1-serie. Maar waarom zou BMW zich in een bepaald segment moeten onderscheiden van concurrenten op het gebied van aandrijvingsconcept of cylinderaantal? Dat interesseert 90% van de 1-serie kopers helemaal niet. Voor hun is het geen USP, eerder een nadeel (kleiner interieur). Ter vergelijking: wat is de USP van een 5-serie ten opzichte van een E-klasse? Wat is de USP van een 7-serie ten opzichte van een S-klasse? Allemaal achterwielaandrijvers, allemaal 4, 6 en 8 cylinders... Het ontbreken van een USP bij de nieuwe 1 serie wordt schromelijk overdreven.