BMW 1-Serie | Nieuw: facelift 2024

Uiteraard véél beter dan de (imo) slecht ogende eerste 1. Die auto is motorkap en voorportier, wat volgt is binnen een meter gepropt.
Helaas is (imo) de II lichtelijk chaotisch, wat al begint met een monsternaad voor.
Ik heb een voorkeur voor de 5, de X2 en nog een enkele BMW. Die ogen harmonisch.

Mooie vergelijking. De A-klasse oogt inderdaad veel harmonieuzer en heeft een mooiere en stoerdere neus. De Mazda3 heeft daar wel wat van weg. Ik ben geen fan van die ronde, mollige kontjes bij MB maar ik heb dan toch liever de A-klasse

Weet dat smaken verschillen, maar vind de M135i steeds mooier worden. Er moeten wel 19" velgen op.

De witte op de foto's is een 118i + M sport pakket en 17" velgen (en staat een beetje hoog op zijn "poten")

Rutger DC zei:
1er-a-11.jpg

Scheelt weer steeds terug moeten naar de vorige pagina

Prijzen van de nieuwe 1-serie zijn bekend:

BMW M135i xDrive: € 60.766
BMW 116dA: € 37.390
BMW 118i: € 33.914
BMW 118d: € 30.029
BMW 118iA: € 34.929
BMW 118dA: € 41.282
BMW 116d: € 35.458
BMW 120dA xDrive: € 47.659

https://jerdefonkert.nl/de-nieuwe-bmw-1-serie-0?fbclid=IwAR3FFukfO-hXgGaNw6-NMKVfeVcxx0ri9bR9DwaoOLpwy6-V85O5eYbMyIM

De 118d zal vast een kaskraker worden, stukken goedkoper dan de 116d :)

Vergelijkbaar met de A-klasse rij je dan waarschijnlijk een instapdieseltje automaat in een aangeklede uitvoering voor ca 42k. Met als voordeel dat de BMW de achttraps bak van Aisin heeft ipv die nukkige dsg in de Mercedes.

Maar voor vergelijkbaar geld rij je een 508 met meer diesel pk's en dezelfde versnellingsbak. Ik zou het wel weten.

Vin cent zei:
Beste meerprijs voor een 118d Automaat: € 11.253o_O

Ik zie ook op de prijslijst dat de 116D 35.458 EUR kost, en de automaat 37.390 EUR, dat is wel een schappelijk verschil.
Vreemd inderdaad van dat verschil bij de 118 D wel en niet automaat, zou de motor van de automaat wellicht anders zijn (meer PK's of zo)?

speedtouch zei:
Vin cent zei:
Beste meerprijs voor een 118d Automaat: € 11.253o_O

Ik zie ook op de prijslijst dat de 116D 35.458 EUR kost, en de automaat 37.390 EUR, dat is wel een schappelijk verschil.
Vreemd inderdaad van dat verschil bij de 118 D wel en niet automaat, zou de motor van de automaat wellicht anders zijn (meer PK's of zo)?

De 118d gaat natuurlijk € 40.029 kosten en niet € 30.029. Typefoutje van de dealer of importeur...

Die M135i vind ik ten opzichte van de John Cooper Works bommetjes van Mini wel prijzig. Scheelt toch een ruime drie mille, terwijl de techniek hetzelfde is.

funf zei:
Die M135i vind ik ten opzichte van de John Cooper Works bommetjes van Mini wel prijzig. Scheelt toch een ruime drie mille, terwijl de techniek hetzelfde is.

Als het maar 3K (60K en 57K) scheelt, vind ik dat weinig. Dan veel liever een BMW dan een Mini.

Qua rij-eigenschappen zal het weinig schelen, dan gaat het dus om andere, wellicht meer smaakgevoelige zaken. En die zijn soms inderdaad het prijsverschil wel waard.

Wat een prijzen zeg. Ding is toch niet meer te betalen. Toen in 2015 de LCI gelanceerd was, was de vanaf prijs 27.556 euro voor een 5 deurs 118i (Bron: De prijslijst voor mijn neus)
Het uitzwaai model is nu verkrijgbaar vanaf 31.114. (Bron BMW.nl)
En dan de F40 is straks instappen vanaf 33.914

Scheelt gewoon even 6358 euro in vier jaar tijd. Dacht dat de auto goedkoper was om te maken met zijn voorwielaandrijving en platform wat die deelt met de 2 serie en de Mini.

Waarom heet die uberhaupt F40? Dit is geen F generatie auto. Dit vind ik een G generatie auto. Maargoed.... wie ben ik :p

MHLL zei:
Dacht dat de auto goedkoper was om te maken met zijn voorwielaandrijving en platform wat die deelt met de 2 serie en de Mini.
Dat is ie ook. Maar had je verwacht dat de consument daar ook van ging profiteren?

Maar die krijgt nu wel een ruimere auto hè, da's ook wat waard ;)

DeeTwee zei:
MHLL zei:
Dacht dat de auto goedkoper was om te maken met zijn voorwielaandrijving en platform wat die deelt met de 2 serie en de Mini.
Dat is ie ook. Maar had je verwacht dat de consument daar ook van ging profiteren?

Maar die krijgt nu wel een ruimere auto hè, da's ook wat waard ;)

Haha! dat zijn dure centimeters dan :)
Maar het had leuk geweest als de prijs gelijk was gebleven.

BostonWheeler zei:
Wat is nu nog de USP van de 1-reeks?

Zijn uitzonderlijk fraaie design, zijn interieur met een moderne ambiance die tot de verbeelding spreekt met premium kwaliteit en openheid, zijn efficiënte motoren, zijn state-of-the-art ondersteltechnologie, en zijn innovatieve technologieën en rijassistentiesystemen die ervoor zorgen dat je altijd je bestemming veilig en in alle comfort bereikt.

Wouter82 zei:
Dat zijn ook de USP's van de Mercedes A, Ford Focus, Kia Ceed, Toyota Corolla...

Tja, BMW doet sommige dingen wel beter dan Ford, Kia of Toyota. Je kan denken aan onderstelafstemming of zitcomfort. Zo heb ik een weekje getourd in een Mondeo Wagon, maar die kon qua zitcomfort/rijgevoel niet tippen aan mijn E91. En dat had niet te maken met het aandrijfconcept, maar wel met de zitpositie in de auto en de betrokkenheid met de auto die je daardoor ervaart. Ik lees veel dat achterwielaandrijving en 6-cylinder dé USPs waren van de oude 1-serie. Maar waarom zou BMW zich in een bepaald segment moeten onderscheiden van concurrenten op het gebied van aandrijvingsconcept of cylinderaantal? Dat interesseert 90% van de 1-serie kopers helemaal niet. Voor hun is het geen USP, eerder een nadeel (kleiner interieur). Ter vergelijking: wat is de USP van een 5-serie ten opzichte van een E-klasse? Wat is de USP van een 7-serie ten opzichte van een S-klasse? Allemaal achterwielaandrijvers, allemaal 4, 6 en 8 cylinders... Het ontbreken van een USP bij de nieuwe 1 serie wordt schromelijk overdreven.

Phaeton W12 zei:
Wouter82 zei:
Dat zijn ook de USP's van de Mercedes A, Ford Focus, Kia Ceed, Toyota Corolla...

Tja, BMW doet sommige dingen wel beter dan Ford, Kia of Toyota. Je kan denken aan onderstelafstemming of zitcomfort. Zo heb ik een weekje getourd in een Mondeo Wagon, maar die kon qua zitcomfort/rijgevoel niet tippen aan mijn E91. En dat had niet te maken met het aandrijfconcept, maar wel met de zitpositie in de auto en de betrokkenheid met de auto die je daardoor ervaart. Ik lees veel dat achterwielaandrijving en 6-cylinder dé USPs waren van de oude 1-serie. Maar waarom zou BMW zich in een bepaald segment moeten onderscheiden van concurrenten op het gebied van aandrijvingsconcept of cylinderaantal? Dat interesseert 90% van de 1-serie kopers helemaal niet. Voor hun is het geen USP, eerder een nadeel (kleiner interieur). Ter vergelijking: wat is de USP van een 5-serie ten opzichte van een E-klasse? Wat is de USP van een 7-serie ten opzichte van een S-klasse? Allemaal achterwielaandrijvers, allemaal 4, 6 en 8 cylinders... Het ontbreken van een USP bij de nieuwe 1 serie wordt schromelijk overdreven.

100% mee eens.

In de klasse van de 1 reeks is veel meer concurrentie door goedkopere aanbieders. Dan is een usp wel van belang. Daimler-Benz en BMW zijn beide dure premium merken, dan is een echte usp minder relevant, maar meer de emotie en gebruik van de auto.

BostonWheeler zei:
In de klasse van de 1 reeks is veel meer concurrentie door goedkopere aanbieders. Dan is een usp wel van belang. Daimler-Benz en BMW zijn beide dure premium merken, dan is een echte usp minder relevant, maar meer de emotie en gebruik van de auto.

Als het minder om emotie en gebruik van de auto gaat, zoals in de klasse van de 1 reeks, dan is een usp veel minder van belang. Dan is het genoeg als je een auto levert met tenminste dezelfde kwaliteiten als de concurrenten. Kopers in deze klasse hebben toch minder emotie, die vinden het allang goed als een auto minimaal even goed is als de concurrentie. En dan is een usp niet van belang. Als er dan ook nog BMW op de auto staat, vindt de auto zijn weg naar de kopers wel.

Grappig om te zien dat steeds meer mensen beginnen in te zien dat auto's gewoon allemaal hetzelfde aan het worden zijn en dat dat wel prima is. Merkbeleving is inmiddels voldoende. Auto's gaan steeds minder met emotie geassocieerd worden en steeds meer gewoon vervoersoplossingen worden.
Ik ben nog steeds benieuwd of mensen geblinddoekt echt de verschillen tussen de merken nog kunnen ervaren. Dus zonder de vooringenomenheid op basis van het plakkertje op het stuur. Ik denk dat dat verrassend veel gaat lijken op bv blind wijn proeven...

De gemiddelde (lease)rijder zal t worst zijn, dan gaat t om status en/of kosten. Voor een liefhebber is t wel een issue.

Voor die basisprijs heb je ook een Mazda3 SkyActiv-X 180pk in Luxury uitvoering. Ja BMW is premium maar dat interieur van de Mazda is ook van topkwaliteit. Ik zou het wel weten

Status is het niet meer als in een auto rijdt met zo'n voorkant.

Echt een USP is motoren gamma niet meer. In feite is dit gewoon een iets grotere Mini met BMW logo op zelfde platform als de Mini Countryman/Clubman en X1 en 2 Active Tourer.

Interieur stijl ingegeven met nieuwe X5/8 serie is in mijn optiek een stap terug.

ducruud zei:
Nieuwe BMW 1 serie te configureren op site BMW.nl

Wel erg prijzige auto. Zelfs met de 118i basismotor zit ik met beetje leuke uitvoering zo op 46K. Als ik dat vergelijk met mijn 330i in vergelijkbare uitvoering zit er maar zo'n 10k tussen, maar +112pk +station +RWD.

Phaeton W12 zei:
ducruud zei:
Vind het wel jammer dat de 6 cilinder weg is, maar dat heeft gewoon met de uitstoot te maken.

Ik vraag me af of het met de uitstoot te maken heeft. In een van de laatste Autoweeks werd de nieuwe Z4 3.0 M40i vergeleken met een Porsche Boxster 2.0 4-cylinder en met een Jaguar F-type 4-cylinder. Volgens de technische gegevens bij het artikel had de BMW veruit het hoogste vermogen en veruit de laagste uitstoot (CO2). Dus hoezo heeft het te maken met uitstoot?

Omdat hun eigen 4 cilinder nóg beter uitkomt en in de C segmenter is €500-1000 meer of minder gewoon een hoop geld

Helemaal als je daar 15cm extra ruimte moet reserveren in alle exemplaren.

Al enig zich wanneer de 120i komt en wat de meerprijs zal zijn tov de 118i?
€3500 ofzo?
Die 140pk 3trutter is het net niet.

Live @ IAA Frankfurt:

99fcb752-bmw-m135i-m-parts-iaa-livepics-14.jpg

f2e6e85b-bmw-m135i-m-parts-iaa-livepics-2.jpg

a954db72-bmw-m135i-m-parts-iaa-livepics-5.jpg

a5bc8b41-bmw-m135i-m-parts-iaa-livepics-1.jpg

ac9d52a3-bmw-m135i-m-parts-iaa-livepics-6.jpg

cb6a7025-bmw-m135i-m-parts-iaa-livepics-16.jpg

Meer foto's: https://www.carscoops.com/2019/09/a-little-carbon-fiber-never-hurt-anybody-just-ask-the-bmw-m135i/

Het is een aardige auto maar alle USP's heeft ie niet meer. En dat blauwe tentoonstellingsautootje is wel een erg opgepompt exemplaar. Enige vorm van bescheidenheid is ver te zoeken.

D Elzinga zei:
Voor het eerst op straat kunnen aanschouwen. Ik vind er niet veel aan eigenlijk...

https://live.staticflickr.com/65535/48881366828_a77b5265ed_c.jpg

Grappig dat je dat zegt, dit is de eerste foto waarop ik 'm er aardig uit vind zien. Zwart op zwart, godzijdank geen zwarte nieren edoch, dus lekker veilig en fantasieloos, maar acceptabel. Zal IRL wel minder overtuigen.

Zit even op mobile.de te kijken. Vind een witte of rode met fatsoenlijke wielen ook wel te pruimen, alleen Sport Line dan, Luxury Line geeft precies aan wat er mis is met de ontwerpen van Duitse auto's. Veel nepgaas in de voorbumper waar ze geen weet mee weten dus krijg je dit o_O

$_20.jpg

Die nieren doen me denken aan Martien Meiland die met elastiekjes zijn gezicht strak naar achteren trok.

De vorige 1-serie is een sublieme rijdersauto, de huidige legt t tegen een Ford Focus af.

Ik zag toevallig vandaag een nieuwe 1 Serie voor het eerst. Wel een basisversie, zwart en kleine wielen dus geen goeie eerste indruk dus ik bewaar een goed oordeel als ik 'm in andere configuratie zien. Wel vond ik de algemene vorm totaal niet sportief ogen (itt de vorige) en de C-stijl niet mooi

Nu meerdere (in de buurt van een BMW-dealer) gezien. Wel allen M Sport uitvoeringen. Een witte, rode en zwarte. Eentje kwam mij tegemoet en die grille was echt lachwekkend in het echt terwijl ik het op foto's wel mee vond vallen... als M Sport wel een aardig geslaagde auto, maar een saaie Golf, i30, 308 of Ceed zien er ook wel lekker uit met sportievere bumpers

_dsc6971-hdr.jpg

AutoCar heeft een leuke triotest: https://www.autocar.co.uk/car-news/features/hot-hatch-shootout-bmw-m135i-vs-mercedes-amg-a35-vs-mini-jcw

Ik vind hem in het echt ook moeilijk om te zien. De lompe neus, het hoge mpv gehalte... wat is dat toch met de 1 serie. Generatie op generatie wil het ze maar niet lukken al vind ik het origineel persoonlijk wel mooi. En de facelift van het uitgaande model maakte het enigszins goed.

Iemand uit de straat heeft zijn 1 facelift omgeruild voor de nieuwe, maar doe mij de oude maar. Die nieuwe vind ik maar raar.

Er staat hier ook een nieuwe 340i, dat is dan weer wel lekker!

Terug
Bovenaan