BMW 535i abides + Model Y RWD premium

Naar idee dat er iemand met z'n tengels aan je auto lijkt te hebben gezeten, nooit leuk.

De 535 wordt goed vertroeteld, dat verdient een fijne bolide als deze. Vaak zie je dat er op onderhoud wordt bezuinigd bij een dergelijke auto omdat het natuurlijk best wel in de papieren kan lopen. We weten echter maar al te goed dat het met de technische staat van zo'n mooie 535i (op leeftijd en met de nodige km) dan snel bergafwaarts gaat.

Laatst bewerkt:
Ben redelijk bekend in hengelo, maar heb nog nooit van dit bedrijf gehoord, terwijl het hemelsbreed nog geen 2km van mijn werk zit. even snel de website gechecked en lijkt een prima adres zo op het eerste oog.

Onderstel blijft een dingetje inderdaad, mijn zwager rijd een F10, geen X-drive, hij ervaart het zelfde. Mijn auto hoor je ook overigens de zelfde 'klachten', maar moet zeggen dat ik er (nog) geen last van heb.
Ah toeval! Ja ik had offerte opgevraagd en kreeg direct hele uitgebreide reactie en contact erna was ook heel positief en lekker enthousiast. Hou ik van.

Het kabeltje werkt dus ik heb weer spotify in de auto - erg fijn. Het voordeel van de koeling via de cradle heb ik helaas niet meer maar het is wat het is. De hele verbinding is wel super stabiel, véél beter dan hiervoor dus ik geef toch maar mijn toenmalige iPhone de schuld. Slecht laden is ook één van de redenen waarom ik een nieuwe nodig had.

Verder gister even een klein stukje het vermogen getest: korte 50-100 km/u tussensprint , m’n vrouw die mee reed vond het wat minder leuk ;). De software berekent dit op basis van ECU, gaspedaalstand en toerental dus het is een theoretische benadering en nooit écht betrouwbaar. Toch zit de auto nog ver boven standaard vermogen dus het gevoel van minder vermogen zit tussen de oren.

Wat het ook kan zijn , is dat ik de ZF gewoon even moet laten flushen en resetten. In sport stand schakelt de bak gewoon fijner door en is het de auto die ik herken. Mogelijk is het in comfort en comfort+ wat lui geworden.

IMG-0042.jpg

IMG-0023.jpg

Laatst bewerkt:
57D00F97-3FA0-4079-B11D-76C2927DE6B6.jpg

Auto voor het eerst dit jaar goed gewassen, tevreden met het resultaat. Plus een middag shoppen in de stad ontweken, heb ik echt een bloedhekel aan.

Ook weer écht goed gestofzuigd van binnen, de trigger was omdat ik de stoel ventilatie niet optimaal vond werken.

Stoelen helemaal naar voren en volledig omhoog, verbazingwekkend hoe makkelijk je er dan bij komt. Vaker doen.

Dat ‘ie het niet goed deed was niet zo gek: de lucht roosters waar die de lucht uit onttrekt zat helemaal vol met UNO speelkaarten, snoepzakjes en een kauwstick voor de hond….

IMG-0068.png

Over de Tesla gesproken - deze week paar keer melding over de front camera.

Wat schetst mijn verbazing: in de app kwam er een melding en er wordt automatisch al een onderhoudsbeurt gratis gesuggereerd om dit te verhelpen zonder dat ik zelf iets heb gedaan.

Ook fijn om vooraf dus de onderhoudskosten te zien.

Werkt echt super dit

Onze hond gaat ook in een bench, maar alleen in de Expedition. De X5 was en de Bronco is een no-go area. Die hondenharen komen overal.
Ja de Tesla is inmiddels de reisauto in NL met gezin dus de hond komt er niet zo veel meer. Wel nog 1x per week omdat ik m’n jongste naar m’n moeder breng en de hond mee gaat

Terug
Bovenaan