brg: Kia EV9 AWD Launch Edition GT-line (p. 26), Mazda MX-5 NCFL 1.8i Kenko (p. 25) en Fiat 500e La Prima 3+1 (p. 26)

Niseko zei:
Nooit spijt hebben van een beslissing x tijd na datum, je nam ze weloverwogen met de kennis en info die je toen had...

Spijt is veel gezegd, en ik was toendertijd echt nog niet rijp voor een open vierzitter...

En eerlijk gezegd moet ik toegeven dat ik altijd beetje hartzeer had telkens ik de garage passeerde waar "mijn" Kaminari prominent in het zicht te koop stond tussen de dikste Mercedessen en Range Rovers.
Maar in mijn huidige levensfase past de open A5 inderdaad beter bij de behoeften/wensen/noden dan een open tweezitter.

Deze morgen eindelijk nog eens nut gehad van de parkeerverwarming op de S90.
Terwijl de rest van de straat moest krabben, kon ik meteen instappen in een ijsvrije en warme wagen.
Heerlijk toch :cool:

Terwijl het dezer dagen toch schitterend cabrioweer is, is de A4 is tijdelijk buiten gebruik.
Ik wil zeggen, voor mij althans.
Zoonlief is van werk veranderd en heeft daarbij zijn firma-Giulia ingeleverd.
Hij heeft intussen een zwarte Partner (met 3 zitplaatsen) in bestelling, maar daar zitten behoorlijke leveringstermijnen op en de chips-schaarste doet daar geen deugd aan.
Dus ik heb hem bereidwillig de Audi aangeboden als tijdelijk vervoer zodat de kleinkinderen niet per PGO-buggy naar school en creche moeten gevoerd worden.

Ik denk dat hij de garage al heeft gebeld; "ook al is de partner eerder; lever hem maar ergens in het najaar, oktober of zo" :T

Nou inderdaad, wat Joost zegt! Waarom niet je zoon in de S60 CC en jullie zelf de S90 en de A5 voor de zomer? Beetje suffe timing om nu je cabrio uit te lenen! ;)

We hebben idd ernstig de afweging gemaakt.
De S60 is van Hilde en haar dagelijks vervoer.
De A4 is een oud extraatje van mij en kan gerust gemist worden.
Maar mocht het echt nodig blijken, dan wisselen we de S60 en A4 gewoon enkele dagen om, dat was wel de afspraak.

Mooi dat het zo kan (y)
Is op dit soort mooie zonnige dagen natuurlijk wel even slikken, maar inderdaad snel genoeg omgeruild voor een avondrit of een paar dagen (y)

2 X 255/35r19 bandjes op de voorwielen en de Audi is weer apk-goedgekeurd voor een jaar...
Volgens zoonlief - die er nog steeds tijdelijk mee rondrijdt - een wereld van verschil bij het rijden nu de 2 "getrokken" voorbanden vervangen zijn door normale voldoende brede exemplaren.

Aangezien morgen zijn Partner geleverd wordt, komt de A5 in principe dit weekend weer naar huis.
Hopelijk met de zon!!!

He's back... met de zon!!!

216965376-10223449212645845-7767200844542110303-n.jpg

217823887-10223449213125857-8917739666024645742-n.jpg

BleuZ NL zei:
Het ligt misschien aan mijn internetbrowser maar je foto's zijn voor mij niet zichtbaar :(

Facebookfoto's hebben de neiging vrij vlug te verdwijnen als link.
Zou nu moeten opgelost zijn ("Postimage").

Barri zei:
Worden de Volvo's nog gebruikt, nu de A5 weer voor de deur staat?

De S60CC staat nog steeds bij mijn stiefzoon in ruil voor zijn Doblo als "pakezel" voor verhuisklussen.
De S90 wordt door mij dagelijks gebruikt aangezien mevr. BRG - voor de andere dan verhuisklussen - de A5 in beslag genomen heeft.

De A5 heeft in het anderhalve jaar dat ik hem heb intussen meer kilometers gereden dan de beide MX-5 samen in 15 jaar.
Maar de twijfel slaat toe,
de wagen staat intussen dagdagelijks in Zeeland in weer en wind (en daar ter plekke betekent dat wel iets).
Ik heb het gevoel dat vocht wel eens een probleem zou kunnen worden...

Dus toch maar een beetje aan het rondkijken, reviews en commentaren lezen, rijtesten volgen...
Nu ja, eigenlijk is op dit ogenblik maar één alternatief dat zowel voor mij als mevr BRG volwaardig is:
de Mercedes SLK
minstens een 320
met automaat
Probleem, in BE rijden er zat 1800's met Renault-motortje (184pk), maar een deftige zescilinder is er amper te vinden.
En die heb je volgens de commentaren wel nodig als je een wagen wil die de looks waarmaakt.

0111154123120-mercbeidej.webp

Natuurlijk,
voor hetzelfde geld koop je ook een 320SL met amper meer ervaring...

Blijft natuurlijk een luxe-probleem...
En als de winter straks voorbij is, nemen we ongetwijfeld weer met de glimlach de A5...
Maar de beslissing wordt zeer moeiliijk als de perfecte SLK of SL ergens in de buurt te koop staan.

Mooi luxeprobleem noem ik dat ;)

Betekent het dat je dan toch de achterbank - belangrijke reden waarom je voor de A5 koos @kleinkinderen - in de praktijk zelden of nooit nodig hebt?
Toch wel een verschilletje een SLK (drivers car) en een SL (gezapîge cruiser) :D

Snap dit ook niet zo goed. Er moest perse een 4-zits Cabrio komen maar nu dus blijkbaar niet meer. Zet anders voor een paar mille een carport neer waar je de A5 onder kan parkeren.

Ja Marc, jij haalt de allermooiste er toch altijd uit…
Een C70 rijdt als een dweil.
Maar die 2009 SL, veel leuker vind je ze niet voor die prijs (y)

brg zei:
De A5 heeft in het anderhalve jaar dat ik hem heb intussen meer kilometers gereden dan de beide MX-5 samen in 15 jaar.
Maar de twijfel slaat toe,
de wagen staat intussen dagdagelijks in Zeeland in weer en wind (en daar ter plekke betekent dat wel iets).
Ik heb het gevoel dat vocht wel eens een probleem zou kunnen worden...

In dit topic sta ik toch regelmatig versteld van de keuzes. Van een 306 Cabriolet 'van matige kwaliteit' tot een 'roestige' MX-5 NA 'met kans op breuk' tot een Audi A5 Cabriolet 'die mogelijk eventueel een vochtprobleem zou kunnen hebben of ontwikkelen'.

Die Audi is een zeer moderne cabriolet die deze omstandigheden prima kan weerstaan. Ik ben geen fan van het cabriokap impregneren, maar voor jouw gemoedsrust is zoiets misschien te overwegen. Überhaupt geinig dat je je druk maakt om vocht terwijl er een TFSI onder de motorkap huist.

Merkwaardige keuzes inderdaad. Ik denk echter dat het vochtprobleem en excuus is... misschien een beetje tussen de oren gekropen.

Maar, ik kan het begrijpen want wij wilden ook perse een stalen klapdak toentertijd. Besef wel dat een stalen klapdak complex is en kan behoorlijk in de papieren lopen.

Wat een onrust Peter :)
Ik zou inderdaad een fijne carport neerzetten, met een dicht wandje op het westen als het kan.

Volgens mij is een SL al jaren een droom, wel het ouder model. Als de tijd nu daar is, dan wordt het hoogtijd om eens een (nieuwere) SL te proberen (y)

Barri zei:
Wat een onrust Peter :)
Ik zou inderdaad een fijne carport neerzetten, met een dicht wandje op het westen als het kan.

Een carport voor 3 auto's wordt beetje bombastisch en neemt het zicht op het hinterland weg :(

B Real zei:
Volgens mij is een SL al jaren een droom, wel het ouder model. Als de tijd nu daar is, dan wordt het hoogtijd om eens een (nieuwere) SL te proberen (y)

Toch niet,
anders stond er destijds - toen ze nog betaalbaar waren - een groene SL met AMGvelgen van bij Marco op den hof ipv de NC.

Carfanatic zei:
Wat een rotsmoes, zeg dan gewoon dat je wat anders wil. :D

OK,
ik wil iets anders, nl. een dikke SLK.

Barri zei:
Carport voor één auto dan? Kan wel een beetje in het hoekje net naast de poort toch?

Hij kan zelfs langs de andere kant van de woning staan, naast de barrelsauna, daar is ook een poort en verharding.
Dan beschermt de woning de wagen tegen de weersinvloeden vanuit het westen...

Misschien heeft carfanatic wel een punt en begint het na anderhalf jaar te kriebelen.
Meer van hetzelfde is dan niet verdedigbaar (9-3, E, 3er), retour naar roadster weliswaar met klapdak (genre SLK, Z4, MX-5 2.0 NC RC of ND RF) de oplossing.
En het is nu of nooit om nog eens een dikke motor te nemen met lekkere roffel, over enkele jaren zoemen we allemaal elektrisch en geluidloos.

De "carport" die ik een stukje hierboven gepost had lijkt me dan toch perfect?
Met 2 dichte kanten, en zoals ik zei, in de zomer maak je er een gezellige plek van waar je s'avonds kan zitten.

Vorige week een ganse week met de (open) A5 op stap geweest.
En ik geef het eerlijk toe, het kriebelt voor iets anders...

Dus gisterennamiddag met mevrouw bij tal van verkopers in de ruime regio een hele reeks alternatieven gaan bekijken;
- MX-5 NCFL 35th anniversary 2014 roadster coupé: wat een schijtkleur, dat brons
- MX-5 ND: enkel te overwegen mits beige interieur en niet-zwart dak, maar die was helaas net verkocht - blijft dat een NC binnenin ruimer is
- MX-5 ND RFC: geen klik met het model
- SLK200: helaas net verkocht maar duidelijk veto van mevr. BRG
- Fiat 124: zalige auto en voelt binnenin door de Italiaanse stoelen ruimer dan de MX-5 ND; helaas veruit de duurste uit het rijtje
- Opel GT: dubieuze kwaliteit met voor die vraagprijs veel lakschade aan de knalgele lak

Kortom, op de 35th anniversary na (veruit de duurste NCFL, voor die prijs vind je al een massa ND's) niks waarvoor ik de A5 echt ga wegdoen, zelfs al kriebelt het nog zoveel voor iets anders....
En zelfs over die laatste moet ik nog heel veel en lang nadenken, want die kleur valt in het echt dik tegen...
1920x1080.webp

Vorige week een ganse week met de (open) A5 op stap geweest.
En ik geef het eerlijk toe, het kriebelt voor iets anders...

Meestal volgt na zo'n uitspraak de zin: wat is het toch een heerlijke auto (of iets in die strekking). Bij jullie dus niet het geval en het lijkt er op dat het weer een oude liefde gaat worden.

Ik zag gisteren nog een wit exemplaar (geen idee van de exacte uitvoering) en het is toch wel een van de mooiste roadsters op de markt wat mij betreft (y)

brg zei:
MX-5 ND: enkel te overwegen mits beige interieur en niet-zwart dak, maar die was helaas net verkocht - blijft dat een NC binnenin ruimer is

Een ND is binnenin gewoon erg krap, je zit niet naast elkaar (6 jaar een NC gehad...) maar tegen elkaar in een ND (1 jaar in bezit). Met een breed postuur zou ik een ND dus echt afraden Peter, je gaat het zitcomfort van een royale A5 echt missen. Kofferruimte is ook krapper tov NC.
De zit in een ND is overigens erg laag (@least in een Recaro Sport).

brg zei:
- Fiat 124: zalige auto en voelt binnenin door de Italiaanse stoelen ruimer dan de MX-5 ND; helaas veruit de duurste uit het rijtje

Smaken verschillen, ik vind de 124 spuuglelijk, gelukkig zijn er weinig van verkocht o_O

brg zei:
Kortom, op de 35th anniversary na (veruit de duurste NCFL, voor die prijs vind je al een massa ND's)

Rij 20 km met een ND en stel je dan de vraag of je terug wil naar een NC.

Ik mis de Z4 overigens ook in het lijstje. De verschillende modellen worden best mooi oud vind ik. Is dat geen optie?

B Real zei:
Ik mis de Z4 overigens ook in het lijstje. De verschillende modellen worden best mooi oud vind ik. Is dat geen optie?

Vooreerst doet BMW in het algemeen en Z4 in het bijzonder me te zeer denken aan mijn voorganger in mijn huidige functie.

De Z4's met stoffen dak vind ik er stilaan verouderd uitzien.
Verder blijven de klapdak-Z4's met automaat en "redelijke" kilometerstand aan de vrij dure kant. Dit zou een optie kunnen zijn maar dan moet ook de S60 van mevrouw sneuvelen.

Zelf ook vandaag net ontdekt dat die nog steeds te koop staat. Staat wel niet langer vanop straat zichtbaar want ik passeer er wekelijks.
Intussen vernomen dat de verkoper het niet altijd nauw neemt met de regels, “foefelaars” zoals ze in Vlaanderen zeggen.

Het zou natuurlijk doodzonde zijn zo'n mooie wagen weg te doen.
En al het geld dat erin gestoken is, zie ik toch nooit meer terug...

278108725-10224966118687548-2600376025182082260-n.jpg

Op de Honda had ik ze,
op de S90 was ze helaas niet beschikbaar als accessoire,
intussen dus wel gevonden en geplaatst:
de bumperbeschermingslat.

unnamed.jpg

unnamed2.jpg

Terug
Bovenaan