brg: Kia EV9 AWD Launch Edition GT-line (p. 26), Mazda MX-5 NCFL 1.8i Kenko (p. 25) en Fiat 500e La Prima 3+1 (p. 26)

ziet er best goed uit, ben normaal niet zo'n fan van de bolletjes.. Maar vandeweek zag ik een knalrode rijden met die velgen, en dat zag er echt mooi uit.. die was helemaal origineel. Erg mooi.

ZEN zei:
British Racing Green zei:
Dan waait mijn pruik niet af ... :p

Dit inkoppertje zou zelfs Stijn Vreven niet hebben willen missen... :p

Leuke wieletjes Peter!! (y)

Pruik,
ik heb nog steeds niet zo'n kale knikker als jij :p

"Panama" stond er ...

Western%20Panama%20Hat.jpg

ZEN zei:
Dan waait mijn pruik niet af ... :p

Dit inkoppertje zou zelfs Stijn Vreven niet hebben willen missen... :p

Leuke wieletjes Peter!! (y)

Pruik,
ik heb nog steeds niet zo'n kale knikker als jij :p

"Panama" stond er ...

Liep het al tegen lunchtijd dat je zo hongerig hapte? :D

Tuurlijk heb jij geen kale kop, die bedek je immers met die pruik... :T

Toegegeven ... 't was donker toen ik thuiskwam, maar ik wil jullie het eerste plaatje niet onthouden ...

P1410090002.jpg

Het plaatje is wel gemaakt rond 23u15 ... zal vanavond wel eens iets deftigers proberen schieten ...

marktingtruc,

nu blijft iedereen het topic nauwlettend in de gaten houden voor de echte beelden, waarop wij waarschijnlijk getrakeerd worden op een andere teaser :D

maar van wat ik er uit kan opmaken (y) ziet het er mooi uit...

jammer dat je maar 15cm van al dat bling bling kunt zien.
toch staat het een heel stuk beter Peter (y)

Hij staat er dan ook niet onder voor de show,
wil hem zo origineel mogelijk houden,
vandaar de m.i. zeer decente brulpijp.
Maar een inox uitlaat roest gewoon niet weg ... en da's het probleem tijdens de jaarlijkse winterstalling.

Mooi! Dacht eerst dat het om een chroom opzetstukje ging... (y)

Maar een inox uitlaat roest gewoon niet weg ... en da's het probleem tijdens de jaarlijkse winterstalling.

Dus het probleem is dat een inox uitlaat niet roest... althans zo staat het er! :T

ZEN zei:

Dus het probleem is dat een inox uitlaat niet roest... althans zo staat het er! :T

Maar een inox uitlaat roest gewoon niet weg ... en dat was het probleem van de originele uitlaat tijdens de jaarlijkse winterstalling... :p

Subtiel, maar zeker weer een erg fraaie en origineel ogende aanpassing. Ziet er nog altijd prima uit! (ik had het over de MX-5 he Peter...)

ZEN zei:

Maar een inox uitlaat roest gewoon niet weg ... en dat was het probleem van de originele uitlaat tijdens de jaarlijkse winterstalling... :p

taalkundig het niet klopte... :p

Beetje rondgezocht,
eindelijk het stuurtje gevonden dat ik in de Mazda wil ...

658CR74Y5V735MT_Large.jpg

Moto-Lita Derrington.

Alleen,
ben absoluut niet handig en vrees problemen met stuurnaaf en dergelijke miserie :(

Toch eens hier en daar rondvragen ...

Mooi stuur dat qua uitstraling prima bij de wagen past.
En dat voor die naaf... zou me daar niet druk om maken. Als je logisch nadenkt (jawel gaat prima) is dat op enkele minuten voor elkaar ;)

Peter, was jij toevallig afgelopen zondag in het mooie Zeeuws Vlaanderen? Dacht dat ik de Mazda herkende...

Neen, die komt met dit weer niet buiten (de hardtop hangt al 3 jaar ongebruikt tegen de muur).

Moto Lita zelf adviseert een Mark 3 (dished) i.p.v. Derrington (flat).

280_280_3694_1.jpg

Nu is de Mark 3 ook met traandesign verkrijgbaar ...

shelby-eleanor-1967-ford-mustang-fastback-deluxe-interieror-lecarra-mark-3-supereme-teardrop-wheel.JPG

... niet meteen het minste voorbeeld ...

Kriebelt toch wel heel erg ...

in een mx5 hoort natuurlijk een Nardi :p

gomiata_2083_4823078

https://www.gomiata.com/narclassteer.html

Waarom? Ik vind dat Stomu Yamashita of Manolito stuur best fraai! (y)

Is de rand van dat Matsubashi Lolita stuur echt zo dun? De Nardi lijkt me lekkerder om vast te houden :)

Goedemorgen,
deze morgen om 10 voor 6 uit bed en om half 7 al aanschuiven bij de autokeuring (NL : apk).
Was de eerste,
tegen het openingsuur (om 7u) stonden er al 10 wachtenden ...

Volledig goedgekeurd, en dat op haar 14e, zonder enige opmerking.
Met officieel "tjoeningrapport" voor een "niet originele uitlaat" (extra-kost : 7 EUR ... kassa, kassa).

En dan ook nog eens een stralende zon om open naar het werk te komen ...
Er zal al veel moeten gebeuren om mijn humeur vandaag stuk te krijgen.

Er zal al veel moeten gebeuren om mijn humeur vandaag stuk te krijgen.
...typte hij terwijl er een bulldozer over z'n Mazda heen reed..... :)

Mooi dat 'ie weer is goedgekeurd! (y) Zo zie je, Japanse kwaliteit blijft zich bewijzen. :D En inderdaad, met dit soort weer weet je weer waarom je een open auto gekocht hebt. :D

Netjes, 14 jaar en zonder problemen door de keuring. Ik wil ook graag een MX-5, maar ik moet Miss Yellow nog zien te overtuigen.

Gisteren het aanbod gehad voor een nagelnieuwe MX-5 met metalen klapdak, voor 25.499 EUR ... (dwz 4.500 EUR korting).
Helaas een zilveren exemplaar.
Maar ik hou het - voorlopig - bij mijn ouwetje.

Zeker doen! Dan kun je de hardtop van de muur halen, en 't stalen dak voor altijd ingeklapt laten :cool:

PECH :cry:

De Mazda ligt in de lappenmand.
Gisteren blijkbaar ergens stukje afgebroken,
dat met scherpe kant de multiriem (riem die o.a de alternator en waterpomp aandrijft) doormidden sneed (riem duidelijk perfect en quasi nagelnieuw, op één plek ahw doorgesneden).
Waterpomp werd hierdoor niet meer aangedreven, waarbij temperatuur steeg en radiator een barst opliep.
Ook alternator werd niet meer aangedreven.
Aan 40/u de wagen tot vrijwel thuis kunnen rijden (had deskundige hulp mee, dus verantwoord risico), tot de batterij echt leeg was. De laatste 2 km naar huis geduwd.

Nachtje aan de druppellader gelegen.
Startte deze morgen meteen.
Geen witte rook uit de uitlaat of geen water in de olie (dus alvast geen defecte koppakking).

Gelukkig moet hij pas tegen het voorjaar weer rijklaar zijn ...

Oei! Heb je wel al ontdekt wat er precies is afgebroken? En waardoor dat is gebeurd? Lijkt me wel handig om te weten alvorens een nieuwe multiriem te monteren. Maar dat zul je zelf ook al wel bedacht hebben.

En de Mazda is terug thuis.
Werd professioneel en tot in de kleinste details nagekeken en onderhouden (zelfs de remolie werd vervangen),
defecte koppakking is met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid uitgesloten.
Duimen maar dat we nu weer vertrokken zijn voor jaren probleemloos rijplezier (y)

Uiteindelijk dan toch een houten Nardi-stuurtje besteld ...

363_01.jpg

met de noodzakelijke naaf ...

M'n stuurtje is aangekomen ...
Geen idee hoe dat ding ooit gemonteerd gaat geraken,
maar komt wel in orde ... tegen de zomer of zo ...

Nardi.jpg

Terug
Bovenaan