Heb speciaal dit topic opgezocht nadat ik de rijtests van deze auto had bekeken op Youtube. Ik betrapte mijzelf erop dat ik meerdere rijtesten bekeek en dat komt toch echt omdat ik het best een fraaie auto vind! Na ik dit topic had bijgelezen twijfelde ik bijna of ik wel een reactie zou plaatsen want de auto ligt gevoelig en de meningen zijn verdeeld.
Ik zou niet zeggen dat het een typisch Citroën-design heeft. Het is specifiek dit model dat mij aanspreekt, dat zegt natuurlijk wel iets. Maar ik ben al lang blij dat er eens een auto uitkomt die in mijn ogen best te pruimen is.
Ik ben eigenlijk meer een Renault-man, maar de Scénic waar de C5-Aircross mee concurreert is toch een andere auto. Vooral de uitgebreidere configuratiemogelijkheden in vergelijking met de Scénic spreken mij aan. Zo'n khaki-groene met licht interieur zoals te zien in de video op deze pagina vind ik een smaakvolle configuratie die ik zo zou willen hebben. Bij de Scénic zit je al gauw vast aan afgrijselijke aerodynamische velgontwerpen óf de Esprit Alpine uitvoering waarbij je qua kleur louter nog kunt kiezen uit zwart, wit of grijs (gaap) met getint glas en hoogglans zwarte accenten (gangsterlook spreekt mij niet aan).
Ook de wijze waarop het touchscreen is geïntegreerd in het interieur is best fraai gedaan. De stoelen zien er goed uit, ben benieuwd hoe het zit in vergelijking met Scénic. Nu staat een nieuwe auto hier nog niet op de rol (heb ik uitgesteld naar vermoedelijk vj 2028 ipv nj2026), maar ik zou hem wel in het echt willen bekijken, proefzitten en blijf de reviews volgen. Ohja één minpuntje: Renault slaagt er wel in lichtere EV's te bouwen dan Stellantis, als ik het goed begrijp is de LR-versie van C5 Aircross 2.100 kg zwaar tov 1.850 kg voor de LR Scénic.