Barri
Moderator
Ik had dat met een Golf 4 2.0, 1 liter olie op 1300km. Maar die rookte ook totaal niet.@Durashift, dat dacht ik ook aan, maar het gekke is dat de auto eigenlijk heel weinig rookt. Zeer zeker geen blauwe rook.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Moderator
Ik had dat met een Golf 4 2.0, 1 liter olie op 1300km. Maar die rookte ook totaal niet.@Durashift, dat dacht ik ook aan, maar het gekke is dat de auto eigenlijk heel weinig rookt. Zeer zeker geen blauwe rook.
Volgens de monteur heeft dat (in mijn geval) te maken met de dikte van de olie.Ik had dat met een Golf 4 2.0, 1 liter olie op 1300km. Maar die rookte ook totaal niet.
Moderator
De hogere instap had ik vooral gekocht voor mijn vader. Die zit tegenwoordig in een rolstoel en een auto met hogere was makkelijker voor hem. Echter mijn ouders hebben inmiddels hun Mazda2 (2003) ingeruild voor een iets jongere Opel Zafira en die auto heeft het voordeel dat hij ook een hogere instap heeft en een heleboel bagageruimte voor de rolstoel. Dus ik hoef zelf niet perse meer een hoge instap. De Mazda2 hebben ze ruime 10 jaar gehad en heeft bijna 9 keer een rondje om de aarde gemaakt. En dat beestje was gewoon op.Dat is een nette oplossing. Wel jammer dat het nodig is
Moet je niet iets met een iets hogere zit hebben? Een A klasse lijkt mij bijvoorbeeld erg laag.
Diesel automaat vind ik nog wel wat duur valt me op.
Hier een Golf: https://link.marktplaats.nl/m2085925275
Ik zou ook zeker kijken naar benzine, bijvoorbeeld een Octavia of Kamiq of Arona.
Ik had er laatst 1 als leenauto. Prima wagentje.In mijn omgeving was er ook iemand met de 1.2 in een Cactus. Die bleef helaas niet lang, was verder wel een mooie auto.
Ik denk dat het net de juiste nuance kan leveren en de reden kan geven waarom er hier 2 sterke meningen tegen over elkaar staan.Voor wat het waard is....
Op het moment van leveren was de officiële vervangingstermijn van de 1.4 en 1.6 Hdi 240.000 km of 10 jaar; dat was bij mij ook zo. Echter, het zou kunnen zijn dat zekerheidshalve Peugeot later besloten heeft die termijn in te korten.Mijn eigen ervaring met de Peugeot diesel is beperkt tot mijn vorige auto, de 208 1.4 e-HDi. En dat vond ik een fijne motor waarmee ik geen problemen, maar wel kosten mee heb gehad. Die motor kon er niets aandoen dat de verkoper mij een auto verkocht met 172.000 km op de klok, terwijl er bij 175.000 km een nieuwe distributie in moet. Hij beweerde dat dat pas bij 225d hoefde.
Toen ik dit las, viel mijn mond open.Een witte Opel Astra, die is makkelijk gevonden.
Ja, je hebt gelijk. En als ik kijk naar mijn lijst van prioriteiten, dan staan die velgen niet heel hoog. Eerlijk gezegd staat cruise control, leeftijd en km-stand veel en veel hoger dan lichtmetaal en automaat.Stalen velgen met wieldoppen is perfect, lichtmetaal is delicaat en wordt zwart van het remslijpsel; staal is tenminste vrijwel bulletproof en met de juiste (vaak originele) doppen ziet het er nog fraai uit ook![]()
Gaspedaal.nl, Bouwjaar 2020, diesel handbak en 100k-120k kilometer geeft slechts 15 resultaten. Dan valt die ene met wieldoppen en een X kenteken wel opToen ik dit las, viel mijn mond open.
Met die zoekopdracht kom ik zelf op ruim 150 auto's uit. Ik denk dat jij ook per ongeluk op hatchback heb gezocht, want dan is de spoeling veel dunner en valt de Astra inderdaad op. Maar evengoed knappe vondstGaspedaal.nl, Bouwjaar 2020, diesel handbak en 100k-120k kilometer geeft slechts 15 resultaten. Dan valt die ene met wieldoppen en een X kenteken wel op![]()
Hij is vrij makkelijk te vinden via Gaspedaal. Daarom heb ik de zoekopdracht iets aangepast. Maakt het meteen een stuk moeilijker.Die staat iig niet op Marktplaats
Ik vind die logische puzzels van 'Denksport' altijd wel leuk, op die manier kan je het ook doen. 'Hij heeft minder kilometers dan een groen exemplaar, maar is nieuwe dan het exemplaar met een trekhaak'.![]()
Morgen ga ik de auto bekijken en verder alles regelen.Hopelijk bevalt de Opel een stuk beter.
Welkom bij de club van Opel bezitters.
Ik vind het een mooie auto in ieder geval.
Zou deze moeten zijn volgens mij:Met die zoekopdracht kom ik zelf op ruim 150 auto's uit. Ik denk dat jij ook per ongeluk op hatchback heb gezocht, want dan is de spoeling veel dunner en valt de Astra inderdaad op. Maar evengoed knappe vondst
Geeft me een idee voor een nieuw spelletje op dit forum: "Zoek de occasion op basis van de omschrijving". Even kijken of het je nog eens lukt: 4-deurs, Hybride uit 2018 die nog 151 kilometer moet rijden naar volgende 10.000. De auto kost net geen 30.000 euro. Gaarne de link naar het juiste antwoord.
Aanvulling: Ik zag dat de eerdere aanvulling deze zoektocht heel moeilijk maakte, dus heb ik er iets aan toegevoegd
Waarvan 140 bestelbusjes zijn, die had ik idd weggelaten.Met die zoekopdracht kom ik zelf op ruim 150 auto's uit.
Die moet geen 151km tot de volgende 10.000km.... maar 1.151kmJa, dat is de juiste
Ik ga morgen even kijken, hoe ik een dergelijke wedstrijd kan verwoorden en daarna in een nieuw topic openen.
Die moet geen 151km tot de volgende 10.000km.... maar 1.151km
De kans dat het niet door gaat is heel klein. Er moet echt iets mis zijn met de auto. Hij voldoet aan al mijn (bijgestelde) eisen.Ben benieuwd naar je ervaringen met de Astra en of de koop doorgaat
Ja, en ik heb uitgebreid gegoogled op de mogelijke problemen.Is dat de GM 1.5 3-cilinder diesel?
Niet alleen dat... wat vind je van zijn momobrow?De middentunnel lacht je tegemoet, of ben ik de enige die dat ziet?#WhatHasBeenSeenCannotBeUnseen
Wat mij vooral opviel, was de hoeveelheid functies er via de stengels aan het stuur bediend worden. Volgens mij hoort daar een handleiding van 100.000 pagina's bij.Mooi, Dennis! Met de buitenkant in gedachten valt het me nog wel mee hoeveel knopjes/opties erin zitten.
Is met onze 2019 Peugeot 508 SW net zo. Wit, (oké, wel parelmoer) 16-inch, maar wel voldoende en leuke opties aangevinkt door de eerste (zakelijke) bestuurder.