zulke dingen als onderstaand heb ik nu 2x gezien bij mensen wat allemaal geschikt moet zijn, geaard, etc. vandaar dat ik daar wat meer op aan sla. meestal na uren lang laden. Lang niet alle stopcontacten zijn gemaakt om langdurig deze vermogens te trekken. Om die reden ben ik dus ook geen voorstander van EV's laden met een granny lader op 16A. als je dat wel doet dan gewoon op 10A zetten. Of gewoon een hele simpele laadpaal kopen.
een ander verlengsnoer gaat echt niets uitmaken qua laadsnelheid, ook niet een klein beetje merkbaar. er gaat gewoon 230V en 16A = 3680W doorheen. of het nu 1,5mm2 is of 2,5mm2. ja je hebt met 2.5mm2 minder weerstand maar dat maakt qua laden echt helemaal niets merkbaar uit. Wel is het een stuk veiliger en alleen daarom al een grote aanrader.
internet over het stroomverbruik van een CX30 EV
Als u de volledig elektrische compacte SUV van Mazda bedoelt, dan gaat het om de Mazda MX-30. Deze verbruikt gemiddeld tussen de 17 en 21 kWh per 100 kilometer
met thuis laden op 16A pak je dus ongeveer 3600 watt. stel jou EV verbruikt 21kwh per 100km betekend dat dus dat je thuis zo'n 17km per uur moet pakken met 16A laden
en zoals
@Pietzoveel al meld, de luchtweerstand maakt dat je exponentieel hoger stroomverbruik krijgt met hogere snelheden. Daarom zie je ook regelmatig mensen lekker 80-90 rijden achter een vrachtwagen met hun EV.