Iedereen bedankt.
Het is best bijzonder dat ik een Mazda gekocht heb. Jaren geleden, en dan heb ik het over de jaren '90, had ik een hartstochtelijke hekel aan dit merk. Forumleden van het eerste uur kunnen zich misschien nog wel zeer negatieve opmerkingen van mijn kant herinneren. De reden waarom ik van mening ben veranderd, is makkelijk uit te leggen. Ik ken meerdere mensen (ook binnen mijn persoonlijke kring) die goede ervaringen hadden met de auto's, de betrouwbaarheid en de dealers.
Mijn ouders hebben tien jaar lang met een Mazda2 uit 2003 gereden en hoewel die twee keer naar de garage is geweest vanwege grote motorische problemen, hebben wij daar vooral positieve herinneringen aan.
Heel even een kort overzicht van de eerste kilometers.
Toen ik vanmiddag vanuit Amersfoort vertrok via de A1, A27, N305, A6 en vervolgens weer via de A1 richting Amsterdam en verder reed, stond de actieradius (AR) op 100% en 195 km. Bij aankomst thuis had ik nog 75 km AR en ongeveer 30% over. Ik heb vanavond gedurende drie uur via de stekker en de grannylader geladen en de AR staat nu op 114 km en 57%.
Een buurman vertelde mij dat ik met een beter verlengsnoer ook een beter resultaat zou krijgen. Hij adviseerde mij een 3 × 2,5 mm²-kabel te kopen, want op dit moment heb ik een normaal verlengsnoer. Het stopcontact is te ver weg, dus ik moet wel een verlengsnoer gebruiken. Maar, zoals te verwachten was, dit snoer werd warm. Op Bol.com heb ik voor 45 euro een 3 × 2,5 mm²-kabel gevonden en direct besteld.
Ik ben tevreden over het feit dat ik in drie uur 39 km erbij geladen heb. Ik hoop dat de nieuwe kabel daar nog een paar kilometer extra aan vastplakt. Zoals gezegd woon ik 17 km van mijn werk, dus ik zou het met drie uur laden per dag met gemak moeten redden.