Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Vergeleken met de concurrentie waren Opels in die tijd inderdaad aan de zware kant als ik het me goed herinner.Mooie two-tone Renault.
Lijkt me wel wat makkelijker rijden dan de Zafira. Dat lijkt me in verhouding een grote, zware auto.
Ik hoop dat je moeder er veel plezier aan mag beleven.
Ja, die hebben we retour gestuurd.Fijn dat er zo snel iets nieuws gevonden is. En mooi kleurtje, staat hem goed.
Wel wat stevigere schade aan de Zafira dan ik in eerste instantie uit je verhaal dacht af te leiden. Ik dacht dat je ook al onderdelen besteld had? Die gaan weer retour?
Gefeliciteerd met de aankoop! Mijn ouders hebben deze generatie Captur gehad in dezelfde kleur (maar dan monotoon) met dezelfde motor en uitvoering. Is prima bevallen en voor het geld een goede auto. Motortje is prima voor stadsverkeer en Nederlands snelwegtempo. Bij 120 km/h of meer is de pit er wel uit, mede door de relatief langere overbrengingsverhouding van 5, dat maakt hem dan weer stiller en zuiniger wat mij uiteindelijk belangrijker lijkt.
Als het mijn eigen auto zou zijn, dat zou ik het kunnen overwegen om hem te laten chippen. Maar voor mijn moeder is dit prima. Ze rijdt tegenwoordig rustiger dan vroeger. Ze had in ieder geval vaker bekeuringen voor te hard rijden dan mijn vader. Haar laatste bekeuring was iets van 7 maanden geleden voor 15 km te snel.Best prima ding inderdaad, ik vind die 0,9 altijd wat futloos. Kleine chiptune maakt hem onderin wat wakkerder en das wel fijn. Maakt hem voor het gevoel iets feller op het gas.
Maar goed dat moet je dan ook weer willen natuurlijk.
Veel plezier ervan in ieder geval!
Wat me echt opviel was het het feit dat dit wagentje een achteruitrij camera heeft. En vooral dat die full-screen en haarscherp is.
Beetje gekke verhoudingen achter, maar ziet er wel uit als een praktische stadsauto. Hoe beviel het?
Het reed prima, zoals je zou verwachten van een auto van dat formaat, maar met iets snellere acceleratie. Het enige irritante was dat ik om de 30 seconden een melding met een ping kreeg dat ik een pauze moest nemen, zelfs al direct nadat ik wegreed. Ik heb dit doorgegeven, maar ze wisten er al van. Er stond nog geen 1000 km op de teller.Onze oude vw Up had ook een camera (kwalitatief mwa) en ook onze huidige Twingo uit 2020 heeft dat af fabriek. Overdag kwalitatief best goed, ‘s avonds mwa. Denk toch redelijk standaard ook op die kleinere modellen.
hier in het dorp rijd er ook 1. Recenties zijn ook goed volgens mij.
Afgaand op de kentekengegevens is het inderdaad een auto.
En qua afwerking? Ik krijg nog het meest associaties met de Tata Nano eigenlijk.Het reed prima, zoals je zou verwachten van een auto van dat formaat, maar met iets snellere acceleratie. Het enige irritante was dat ik om de 30 seconden een melding met een ping kreeg dat ik een pauze moest nemen, zelfs al direct nadat ik wegreed. Ik heb dit doorgegeven, maar ze wisten er al van. Er stond nog geen 1000 km op de teller.
Ik heb de K vandaag heel even bij de Opel dealer neergezet voor een beurtje.
Is toch niet zo gek, aangezien het verplicht is op elke nieuwe auto?…Wat me echt opviel was het het feit dat dit wagentje een achteruitrij camera heeft.
Dat vind ik een oneerlijke vergelijking, Dit is echt wel beter dan de Nano.
En qua afwerking? Ik krijg nog het meest associaties met de Tata Nano eigenlijk.
Oké. Dat is dan wel positief. Ik oordeel ook alleen maar op basis van foto’s.Dat vind ik een oneerlijke vergelijking, Dit is echt wel beter dan de Nano.
Is toch niet zo gek, aangezien het verplicht is op elke nieuwe auto?…
(..)‘Reversing detection with camera or sensors’, oftewel parkeersensoren aan de achterzijde óf een achteruitrijcamera. (..)
Ik ga nu naar de garage, dus ik zal het zo weten. Bedankt voor het meedenken.Dat kan overal vandaan komen. Ik had zo’n zelfde troep bij mijn V90 maar had nog garantie dus door de garage laten oplossen. Er zat een rubberen slang waar een scheur in zat. Bij mij was het wel minder erg.
Wacht maar totdat je een NOx sensor moet vervangen, die kosten zomaar 200€ meer…Ik heb de afspraak voor woensdag gemaakt bij de garage. Er is waarschijnlijk een injector stuk. Dat onderdeel alleen kost al 230 euro.
Er is meer stuk dan alleen maar die injector. Er moet ook een nieuwe slang op die onder de auto naar de AdBlue tank loopt. Ook deze slang moet uit Duitsland komen en is er misschien morgen of anders overmorgen pas. Geraamde All-in kosten zijn inmiddels 800 euro.Wacht maar totdat je een NOx sensor moet vervangen, die kosten zomaar 200€ meer…
Mijn Astra is GM, maar problemen met het AdBleu systeem komt vaker voor. Het is ook niet makkelijk om even snel en goedkoop te repareren. De slang lekt op een koppeling. Ze hebben geprobeerd of het lukte met een O-ringetje, maar dat lukte niet. Dus moet de gehele slang worden vervangen.Ik kende AdBlue problemen alleen van de Peugeot 308 II/508 I (UREA). Jouw Astra is nog van GM, toch?
Bij ons was uiteindelijk de sensor niet in orde, die gaaf aan dat de tank leeg was terwijl er nog voldoende inzat. Inmiddels rijdt die 508 in Spanje bij een familielid en is daar het hele AdBlue systeem vervangen.Mijn Astra is GM, maar problemen met het AdBleu systeem komt vaker voor. Het is ook niet makkelijk om even snel en goedkoop te repareren. De slang lekt op een koppeling. Ze hebben geprobeerd of het lukte met een O-ringetje, maar dat lukte niet. Dus moet de gehele slang worden vervangen.
Bedankt, Ik zal dit opvatten als een waarschuwing, maar ik wordt er niet echt bang van. Om heel even een super oud cliché te gebruiken: autorijden is duur.Ik wil je niet bang maken, maar ik heb uiteindelijk mijn B-Insignia 170pk diesel de deur uit getrapt. Wat een onding, ding bleef maar stuk gaan. Die NOx sensor van 400€, die ging iedere 30.000km stuk bijvoorbeeld. Zo erg dat de chef werkplaats de opmerking maakte dat het normaal wel even werk was om hem los te krijgen maar dat ze daar bij mij niet bang voor waren.
Ja, dat wordt waarschijnlijk brood met suiker eten, ben ik bang.Opletten als je AdBlue koopt in een vatje. Ja het is goedkoper per liter etc, maar dat spul heeft een beperkte datum qua houdbaarheid eens het open is. Kristalliseren en de boel vervolgens om zeep helpen.
800€ , wat een zonde van het geld…
Zolang het dan maar met roomboter isJa, dat wordt waarschijnlijk brood met suiker eten, ben ik bang.
Op Marktplaats staan ook wel genoeg mooie setjes.Ik heb mijn Astra in april 2024 (minder dan 2 jaar en 40.000 km geleden) voorzien van nieuwe Atlas banden. Ik heb ze eerder deze week laten na meten en ze zijn alle 4 nog wel binnen de wettelijke normen. Maar het gemiddelde was een krappe 3 mm en dat is in de komende winter periode toch wel krap. Zeker als het gaat sneeuwen. Goedkoop is dus weer eens duurkoop gebleken. Mijn rijstijl is niet overdreven. Dus banden zouden het veel langer moeten uithouden. Ik ga in de komende weken kijken voor nieuwe all-season banden, maar ik wil ze eigenlijk ook op wat mooiere velgen. Dat wordt dus weer hele avonden facebook marketplace doorspitten.