D.E.N.N.I.S.: Mazda MX-30 EV 145 Prime-Line (enkele foto's op pagina 8)

Jammer van de C3, maar nu dat hoofdstuk is afgesloten wens ik je heel veel plezier en veilige kilometers met de Astra! Een mooi setje lichtmetaal zou 'm wat sjieker doen ogen, ben ik met je eens, maar staal met doppen heeft ook zo zijn voordelen. Wat dat betreft is er zeker geen foute keuze, vind ik.

Ik mag hem morgen (zaterdag 23-3) ophalen.

De Astra wordt geleverd met een nieuwe APK. rondom nieuwe remmen en schijven en een nieuwe accu. En die laatste is de reden waarom de levering vandaag niet doorging.

Ik twijfel nog of ik iets aan de doppen ga doen. Maar toch: Ik vraag me af of er een moderne replica bestaat van de klassieke Opel sportvelgen. Ik had de originele onder mijn eerste auto zitten en ik vind ze nog steeds prachtig. Ik denk dat deze velgen ook prachtig zullen staan onder een moderne auto.

2zoym5hbrr1b.jpg

velg.jpg

Laatst bewerkt:
Die oude velgen zijn viergaats en daar past het design ook bij. De velgen op de Astra zijn vijfgaats en daarom heb je niet datzelfde design.

Veel fijne kilometers met de Opel!

Met nieuwe velgen zou ik nog even wachten, eerst maar eens zien of de auto je na een paar maanden nog bevalt en je er inderdaad mee verder wil.

Iedereen bedank.

Ik was vanmiddag een beetje aan het entertainment systeem en zag de de vorige eigenaar het thuis- en werkadres had in gesteld.

Ik wist al dat de auto uit Belgie kwam, maar ik weet nu ook dat deze persoon in Liége woont en in Chaudfontaine werkt. Er stonden geen huisnummers bij. Ik heb uiteraard deze adressen verwijderd, omdat het mij verder niets aangaat. Ik vond het alleen grappige informatie om hier te delen.

Ik heb vandaag zo'n 50 kilometer gereden en wat mij vooral opviel, was hoe lang de versnellingen zijn. Zelfs met rustig rijden haal je gemakkelijk de 120 in de 4e versnelling. Nu snap ik ook hoe deze auto 1 op 28 kan rijden. In de 6e versnelling maakt hij heel weinig toeren. Ik moest trouwens wel weer heel erg wennen aan het feit dat ik weer zelf moet schakelen. Dat was ik een beetje ontwent, na 2 auto's met een automaat. Maar goed, dat zal binnen een paar dagen wel goed komen.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Twix
Jammer dat 't hem niet geworden is met de C3 Aircross, ik hoop dat deze nieuwe ronde volop nieuwe kansen biedt. Het bedrijf in kwestie verdient in ieder geval zes van de vijf sterren vanwege hun ronduit geweldige service.

Deze Astra ken ik als een fijne auto en zo in het wit ziet-ie er lekker fris uit. Wel zou hij profiteren van een net setje lichtmetaal, maar ik denk niet per se van wielen die teruggrijpen naar het verleden.

Wel zou hij profiteren van een net setje lichtmetaal, maar ik denk niet per se van wielen die teruggrijpen naar het verleden.
Ik zou inderdaad gaan voor een modern setje. Zoiets als onderstaand staat erg netjes.

16827189_3_565x325.jpeg

Er is een reden waarom ik nogal haast had met wisselen van de velgen:
20240326-195240.jpg

En uiteraard wist ik daarvan.

Dus heb ik heel even een paar dagen Facebook marktplaats afgestruind en vond ik op 7 km afstand het volgende:

20240326-193150.jpg

Morgen even naar de garage om ze om te wisselen.

20240326-193425.jpg

€120,- voor een setje met prima banden met voldoende profiel.

Het zijn Opels beroemde Contour-wielen, met staal achter een plastic kap. Waarschijnlijk zelfs lichter dan lichtmetaal (y)

@406c, Ja ik weet dat dit geen lichtmetaal is.

@Twix, Zonder de covers zijn het niet de mooiste velgen die je kunt kiezen.

Maar met zijn ze prima te pruimen.

De onderstaande foto heb ik online gevonden en behoort niet tot mijn nieuwe set.
Screenshot-20240327-000104-Chrome.jpg

Het valt me altijd op hoe relatief voordelig dit type Astra is. Je krijgt volgens mij echt veel auto voor je geld. Die nieuwe wielen lijken me een verbetering.

Gefeliciteerd met je Astra K..wel een aardige crisisuitvoering maar in de basis is het een fijne ruime en goed sturende auto. En met de 1.5 CDTI ook nog een zeldzaamheid.

Ik ben zelf lid van het astra K forum op facebook met 871 leden en K rijders en een heel enthousiast beheer. Daarop vind je heel veel leuke tips, upgrades, weetjes, koopjes en leuke acties rondom de astra K: Astra K forum NLv

Echt een aanrader waarbij je heel veel updates aan je astra zelf kan doen.

Laatst bewerkt:
Ik heb er lang over getwijfeld of ik dit hier zou vertellen, want ik heb toch wel een flinke fout begaan; Maar de velgen die ik heb gekocht zitten er nog niet onder. Dat gaat op 9 april gebeuren. Ik was er volledig van overtuigd dat ik velgen met prima banden had gekocht. Maar de monteur weigerde ze op de auto te zetten. En wel om de reden dat ze heel erg uitgedroogd zijn. Ik heb daar eerder deze week volledig overheen gekeken. Ik keek namelijk alleen maar naar het profiel. De verkoper was eerlijk over de banden. Ze zijn 6 jaar oud. De monteur vond het onverantwoordelijk om deze banden onder de auto te zetten. Hij zei letterlijk dat ik dan beter met de winterbanden kon doorrijden, want deze set kon mij bij controle wel eens een bekeuring opleveren. Gevolg is nu dat ik 4 velgen heb gekocht voor €120 ipv een set met banden en dat ik nog een stapeltje Euro's moet uitgeven voor nieuwe banden.

Maar goed; de Astra bevalt mij heel goed. Ik ben vooral onder de indruk van het brandstofverbruik. Ik reed vanmiddag 50 km/uur in de 4e versnelling en toen gaf het display 2,2 liter per 100 km aan. 2 tellen later werd dat 3,1.

20240331-202447.jpg

Laatst bewerkt:
Ja die zijn wel op. Wel bijzonder, soms zijn banden oud en nog prima, soms zijn ze redelijk jong maar toch uitgedroogd. Ach, de velgen had je toch nodig en waren alsnog niet duur. Paar nieuwe bandjes en klaar.

Zo groot is die fout niet, je hebt nu alsnog een prima setje voor een prima prijs. En straks een paar nieuwe banden die je zelf hebt gekozen, hopelijk van goede kwaliteit. Daar zal de Astra nog beter van gaan rijden.

Ik ben vooral onder de indruk van het brandstofverbruik. Ik reed vanmiddag 50 km/uur in de 4e versnelling en toen gaf het display 2,2 liter per 100 km aan. 2 tellen later werd dat 3,1.
Tja, displays. Wat-ie uiteindelijk aan de pomp doet is het enige dat telt. Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Het is balen, maar wel overkomelijk. Welk merk heb je gekozen om er volgende week op te laten leggen?

Tja, displays. Wat-ie uiteindelijk aan de pomp doet is het enige dat telt. Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Ja, Displays. Volgens de opgave van Opel zou de Astra 1 op 28 moeten kunnen rijden. Ik denk niet dat er ver vanaf zit.

Het is balen, maar wel overkomelijk. Welk merk heb je gekozen om er volgende week op te laten leggen?
Ik heb bij de garage (universele garage, waar ik en mijn ouders al 25 jaar komen) een budget van €500 neergelegd en een zoekopdracht voor 4 seizoenenbanden. Het merk weet ik nog niet.

Prima astra hoor, het is wel echt een super basic uitvoering. Kan zo in het 'kaal' topic :p heb ze zo ook nog niet eerder gezien. Maar in de basis is de astra wel een hele fijne auto, prima onderstel en kwalitatief ook prima. Met deze motor ook een zeldzaamheid. ben benieuwd naar het verbruik

Geen zwarte spiegels of handgrepen dus ik vind het best prima ogen. Jammer van de banden maar daar leer je ook weer van.

Is Opel trouwens gestopt met contour-wielen?

@AsconaGT, Voor een basismodel vind ik de uitrusting meevallen. Zoals MCW zegt; alles is in kleur, dus hij ziet er niet basis uit (vind ik). En alles wat ik op een auto wil hebben, zit op deze auto. Het enige wat ik gek vind is dat de deuren niet automatisch op slot gaan als je begint te rijden. Ik dacht da die functie tegenwoordig standaard was. In ieder geval wel op een auto uit 2020.

@MCW, Als ik google op die vraag, wordt ik verwezen naar AliExpress. Dus ik moet je dat antwoord schuldig blijven.

Het enige wat ik gek vind is dat de deuren niet automatisch op slot gaan als je begint te rijden. Ik dacht da die functie tegenwoordig standaard was. In ieder geval wel op een auto uit 2020.
Dat is vast in te stellen via het centrale scherm, zie deze video.

Het enige wat ik gek vind is dat de deuren niet automatisch op slot gaan als je begint te rijden. Ik dacht da die functie tegenwoordig standaard was. In ieder geval wel op een auto uit 2020.
Nee, verschilt per merk. Mijn Ford Focus bijvoorbeeld had t niet, de Skoda weer wel. Ik meen me te herinneren dat mijn Astra t ook had. Is het niet instelbaar?

@AsconaGT, Voor een basismodel vind ik de uitrusting meevallen. Zoals MCW zegt; alles is in kleur, dus hij ziet er niet basis uit (vind ik). En alles wat ik op een auto wil hebben, zit op deze auto. Het enige wat ik gek vind is dat de deuren niet automatisch op slot gaan als je begint te rijden. Ik dacht da die functie tegenwoordig standaard was. In ieder geval wel op een auto uit 2020.

Nogmaals...meld je even aan op het Astra k forum...staat vol met tips en tricks om je astra verder te personaliseren.

Astra K forum NLv

Goed om te horen, de Astra is dus nu helemaal naar wens. En voor jouw gestelde bandenbudget krijg je vast een goede set, de Quatracs van Vredestein liggen alvast binnen bereik (y).

Terug
Bovenaan