Damian's BMW M3 en VW up! TSI

(y)(y) Met een beetje geluk hoop ik over niet al te lange tijd te kunnen beginnen.

En omni niet meer dan logisch hoor, een standaard 60/75pk up is absoluut geen boeiende auto, gewoon een prima goedkoop vervoersmiddel voor van A naar B te komen en niets meer dan dat.

Wat ik zo knap vind aan jouw Up! is dat 'ie overduidelijk gemodificeerd is maar aan de andere kant zou het ook zomaar een snelle fabrieksversie kunnen zijn (y)

Veel succes met de stageplek, je zocht iets in de automotive toch?

Grappig, toen ik student was reed ik een 10 jaar oude Alfa33 1,3 op lpg, mooiste tijd uit mijn leven.
Ik reed dagelijks 180 km. Toen reed je Alkmaar /Driebergen nog binnen een uurtje.

Nog bedankt voor de reacties(y)

Doordat ik nog steeds geen stage heb gevonden heb ik mezelf in de tussentijd nuttig gemaakt door de garage op te ruimen, die stond tot aan de nok toe vol met opgeslagen spullen en rommel. Nu kan de auto weer fijn binnen staan. En omdat hij nu toch binnen staat gelijk maar even flink lopen poetsen en waxen, was wel weer nodig na alle ranzigheid op de weg.

Filthy by Damian Willemsen, on Flickr

Filthy by Damian Willemsen, on Flickr

En weer schoon:

Untitled by Damian Willemsen, on Flickr

by Damian Willemsen, on Flickr

Gezien er in de regio hier veel gestrooid wordt en ik vanaf ieder moment de auto wel weer dagelijks nodig kan hebben heb ik ook de winterwielen gelijk eronder gezet. Dan blijft de zomerset vrij van oxidatie ;) . Het rijdt een stukje comfortabeler dan de 17 icnh zomerset maar de grip van de winterbanden met relatief hoge wang is stukken minder en het rijgedrag is wat wiebelig. Geen ramp maar hopelijk is het snel weer voorjaar :)

by Damian Willemsen, on Flickr

Winter setup by Damian Willemsen, on Flickr

Je zal t vast niet met me eens zijn, maar ik vind de velgen vd winterbanden eigenlijk haast leuker staan ;)

En mooie foto's weer hoor (y)

:) Moet zeggen dat ik de winterset niet lelijk vind maar ja de polygon blijft echt veruit de mooiste velg voor de up, mooier dan de gti velgen nog. Overigens ben ik heel benieuwd naar hoe het rijgedrag zou zijn met goed zomerrubber om de Mak velgen. Kleine lichte velgen met een schroefset schijnen qua rijden het leukste te zijn.

't Is ook alweer een hele tijd geleden dat ik hier heb meegelezen! Nu ben ik weer bij :)

De aanpassingen die je aan de TSI hebt gedaan zijn erg smaakvol, ik ben vooral een fan van de zomervelgen. Staan 'm héél goed.
Hopen dat na alle dakperikelen je nu lekker probleemloos verder kunt (y)

Dankje(y)

Afgelopen weekend met het heerlijke weer de zomerset uit de schuur getrokken, het zachte winterrubber en 15 inch biedt echt stukken minder bochtenplezier logischerwijs. En de zomerset staat ook best wel erg lekker natuurlijk ;)

Verder nog kofferbakbekleding gemonteerd, weinig spannend maar wel een verbetering:
voor

na

En dan hebben we nog de A3, deze zojuist bij de dealer neergezet voor een terugroepactie. Er kan vocht bij het accupakket komen en daar moet op worden gecontroleerd, zit er vocht in dan komt er een nieuw accupakket in A 9500 euro op kosten van Audi. Zo niet dan moet de accu alleen opnieuw worden afgedicht, een 'klusje' van 3 dagen. Tot die tijd staat dit gekke ding op de oprit. Ik zie er de 33.000 euro niet aan af, en het rijdt heel erg afstandelijk allemaal, een verschil van dag en nacht in vergelijking tot de up. Wel een sprankelende kleur om positief te eindigen!

A1 rental by Damian Willemsen, on Flickr

Heb hetzelfde blok in de up liggen, al heeft hij daar 140 pk ipv 95. Leuk detail, de olie warmt echt razendsnel op!

En nog naast de nieuwe A3 8Y:

Mocht je nou meer foto's willen zien, de auto is op instagram te volgen @vw_up_tsi_140hp

Ha grappig, m'n vriendin heeft sinds kort een lease A1 in dezelfde kleur rood. Ik vind die Citycarver wel een geestig ding, maar ik kan me voorstellen dat het allemaal nog iets vager rijdt dan een gewone A1.

Het is wel weer eens tijd om dit topic te updaten!

Voor de verandering begin ik eens met de A3. Dankzij corona geen afstudeerstage kunnen vinden afgelopen jaar, waardoor ik alleen maar heel veel korte elektrische ritten heb gemaakt naar mijn bijbaan met de A3. De benzinemotor wordt maar enkele keren per jaar aangesproken bij langere ritten. Ik heb de A3 vorige maand voor het eerst in 2500 km moeten aftanken. Gemiddeld verbruik van 1:35 over de afgelopen 48.000 km. Verder is het een luxe fijne auto, maar super saai om mee te rijden. In een rechte lijn met benzine+elektrisch vermogen is de a3 echt flink snel, in de bochten is het al snel een en al onderstuur, veel te lompe auto met zijn bijna 1600kg. Ook is het opvallend hoe snel de voorbanden slijten door het hoge koppel. De auto is vermoedelijk volgende zomer aan zijn 3e set nieuwe zomerbanden toe in slechts 62000km. Ter vergelijk: de up staat nog steeds op zijn originele banden met iets minder dan 3mm profiel op de voorbanden na 51.000km, en wordt veel sportiever bereden. Wat ik ook erg irritant vind is dat de brandstofmotor nooit continu aanblijft, bij gas liften gaat deze uit. Ongeacht de temperatuur van de olie/rijstand van de auto.

En dan de auto waar dit topic eigenlijk om draait: de up! Sinds 1 september gebruik ik de up weer dagelijks, gezien ik ben begonnen met afstuderen bij een bedrijf. Afgelopen jaar slechts 7000 kilometer gereden ermee. De auto kwam alleen de garage uit voor plezierritten en bij mooi weer. Mede door de vele saaie (en stille) kilometers met de A3 weet ik de up iedere keer weer erg te waarderen, het blijft een super leuk totaal pakket. Ook blijven de gebruikskosten een lachertje, met de cruise control op 120 loopt hij nog met gemak 1:20, stukken zuiniger dan mijn vorige up met 75pk. Eind deze maand is hij weer toe aan een grote beurt, olieverbruik is onverminderd laag, omgerekend zo’n 1:25.000 kilometer.

Verder heb ik afgelopen weekend de up fatsoenlijk uitgelaten: 1100 km gereden over de mooiste wegen van het Sauerland met een auto of 40. Letterlijk allerlei soorten wagens reden mee: van BMW M5 CS, Merc A45S tot een TVR Tasmin. In dit gezelschap heeft de up keihard moeten werken, maar de schroefset heeft zich bewezen op de vele bochtige wegen, snaarstrak weggedrag en niet eens gek veel langzamer dan het echt snelle spul. In rechte lijn uiteraard wel kansloos met slechts 140 paarden. Ook op de autobahn is de auto super stabiel bij Vmax. Ik heb opgereden met een goede vriend van mij, en die had een handgeschakelde E46 M3 mee. Super gave auto, het contrast kan haast niet groter tussen de 2 auto’s :T . Verder is het na al die km’s blazen wel weer tijd voor een hele grondige poetsbeurt..
Sauerland by Damian Willemsen, on Flickr

De benzinemotor wordt maar enkele keren per jaar aangesproken bij langere ritten. Ik heb de A3 vorige maand voor het eerst in 2500 km moeten aftanken. Gemiddeld verbruik van 1:35 over de afgelopen 48.000 km. Verder is het een luxe fijne auto, maar super saai om mee te rijden. In een rechte lijn met benzine+elektrisch vermogen is de a3 echt flink snel, in de bochten is het al snel een en al onderstuur, veel te lompe auto met zijn bijna 1600kg. Ook is het opvallend hoe snel de voorbanden slijten door het hoge koppel. De auto is vermoedelijk volgende zomer aan zijn 3e set nieuwe zomerbanden toe in slechts 62000km. Ter vergelijk: de up staat nog steeds op zijn originele banden met iets minder dan 3mm profiel op de voorbanden na 51.000km, en wordt veel sportiever bereden. Wat ik ook erg irritant vind is dat de brandstofmotor nooit continu aanblijft, bij gas liften gaat deze uit. Ongeacht de temperatuur van de olie/rijstand van de auto.

Herkenbaar! Ik rij ook exact op 1 op 35 nu door corona veel korte kilometers. Door de luchtvering en RWD en meer vermogen rijd het hier wel wat anders denk ik.

Dat laatste herken ik ook, wat ik doe; als ik een ritje heb waarbij de range helemaal elektrisch kan druk op op EV mode. Zelfs als de benzinemotor efficiënter is (zoals op de snelweg) blijft hij EV rijden. Heb ik een lange rit waarbij ik het niet haal, dan laat ik gelijk de benzinemotor lopen. Ik heb een 'individual' setting gemaakt waarbij de motor op 'sport' word gezet. Dan gaat hij niet meer zeilen of uit bij stilstand en loopt hij altijd. Dat elke keer aan en uit vind ik ook onprettig, ondanks je het amper merkt.

Leuk zo'n rit door sauerland, zie er ook een alpine tussen staan. Zoiets moet jou dan ook wel aanspreken als het gaat om lichtvoetig en puur rij-plezier (y)

Zo weer even bijgelezen was al weer een jaar geleden.
Heel wat gebeurd en gedaan :eek:
Van dikke schade tot hele mooie nieuwe stoelen!
Wat een bijzonder gave Up is het geworden zeg, welke Recaro's zijn dit precies?
Staan echt heel super.

Leuk tripje naar Sauerland, daar zitten serieus leuk speelgoed tussen ook.

@Ascona

Herkenbaar dat EV maximaal uitknijpen om een aantal koude starts te uit te sparen(y) Een c350e lijkt me in ieder opzicht veel beter rijdend/gebalanceerd t.o.v. de voorwielaangedreven a3 e-tron, net zoals een 330e. Overigens heb ik wel eens geïnformeerd naar start/stop uit te zetten in de dynamic rijstand. Dat kost 400 euro en dat is me net even te gek. I.c.m. chiptuning wordt start/stop ook permanent uitgeschakeld, maar dat gaat niet gebeuren.
Die Alpine vind ik trouwens een fantastische wagen en voor een 4 cilinder ploft en gorgelt het verbazingwekkend :cool: Ook erg mooie stoelen zitten erin.

@Bofkont

Jij bent dus ook nog af en toe actief op autoweek, wat rij je momenteel? De stoelen zijn Recaro Sportster CS. Fabrieksoptie in heel veel sportwagens zoals bijna alle Lotussen, snelle Fords en ook de Nissan GT-R r35 zag ik recent :)

Leuk, weer een update. (y).

Wat zal dat op termijn eigenlijk doen, zo'n brandstofmotor die maar een paar keer per jaar in werking is. Droogt e.e.a niet uit?
Heb je er E10 of E5 in gedaan bij de laatste tank? Ondanks dat de auto, gezien de leeftijd, wel geschikt zal zijn voor E10, lijkt er mij toch wel serieus kans op vergommen van de brandstof bij dergelijk weinig gebruik.

Met beide auto's wordt uitsluitend E5 getankt, ik geloof er ook niet zo in dat E10 i.c.m. het vele stilstaan een goed idee is op lange termijn.

Wat ik echter nog veel slechter vind is dat de auto niet maalt om olietemperatuur. Als ik met volle accu elektrisch de snelweg oprij en dan de benzinemotor aanzet draait die circa 45 seconden stationair, en dan gaat hij daarna volle bak de accu bijladen met een verbruik van 1:11;1:9. Maakt niet uit welke rijstand je kiest/ hoe vol de ook accu is. Na een km of drie stopt dat ook en dan is er 5% bijgeladen of iets, compleet nutteloos. Toch blijft het wel heel, genoeg gte's en e-tron's met hoge km standen zonder motorische problemen.

En wat zijn de hoge kilometer standen? M'n buurman heeft een Audi GTE, maar wel met de nodige problemen en niet al te veel kilometers.....

Damian ik rijdt nog steeds een E85 Z4, blijft mijn favoriete auto.
Maar prachtige stoelen man! geweldig.

Pietzoveel, ach elk merk heeft soms de nodige problemen.
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/lexus-ls-460-president-2007-2/
Hier bijvoorbeeld een oerbetrouwbare lexus waar de complete motor van stuk draait.

Bofkont 350 zei:

Hier bijvoorbeeld een oerbetrouwbare lexus waar de complete motor van stuk draait.

Ga je dit ene geval continu herhalen, triest.

MLL zei:
Bofkont 350 zei:

Wat nog veel triester is dat het hier in dit specifieke geval gaat om een auto die pas op latere leeftijd met een "verdacht lage" kilometerstand naar Nederland gehaald is. Wie garandeert dat deze auto niet een ton of 2 ton meer gelopen heeft? Dus dit voorbeeld is ook nog eens heel erg slecht en niet echt representatief.

MLL zei:
Bofkont 350 zei:

Je hebt idd gelijk, dat continu herhalen is wat triest.

Total loss,

Lijkt mij bijzonder onwaarschijnlijk, Auto Timon is een bedrijf wat bijzonder goed staat aangeschreven en enkel auto's te koop heeft met een sluitende historie.

Total Loss zei:
MLL zei:
Bofkont 350 zei:

Wat nog veel triester is dat het hier in dit specifieke geval gaat om een auto die pas op latere leeftijd met een "verdacht lage" kilometerstand naar Nederland gehaald is. Wie garandeert dat deze auto niet een ton of 2 ton meer gelopen heeft? Dus dit voorbeeld is ook nog eens heel erg slecht en niet echt representatief.

Naar verluidt is het een origineel Nederlandse auto, geleverd door Lexus Sittard.

Als ik kenteken invul op rdw.nl krijg ik toch echt deze info :
rdw.nl zei:
Datum eerste afgifte Nederland

16-02-2019

Kan natuurlijk een andere reden zijn ( eerst militair of diplomaat ) maar meestal betekent dit toch echt invoer.

Aha ik dacht dat je nog die slk had gezien de naam. De Z4 lijkt me een super wagen, heb je de 3.0 of de 2.5? Goede vriend van mij heeft een e46 325 lci coupe (zelfde die ook de e46 m3 meehad naar Duitsland), machtig ding om dagelijks te rijden. En dan is de z4 is vast nog een stuk lichter.

En m.b.t. de aangehaalde Lexus, iedere toyota hybride zal feitelijk stukken betrouwbaarder zijn over de (zeer) lange termijn dan een vw gte/audi e-tron daar hoeft niemand van overtuigd te worden ;). Al kan alles kapot hoe goed het ook staat aangeschreven. De vader van een vriend van mij heeft op de autobahn zijn toyota auris 1.8hybride van 2015 met 2,5 ton erop te heet gekregen en niet opgemerkt waardoor de koppakking lek is gegaan en het blok stuk is gelopen. Uit eigen zak een ruilblok betaald met weinig km's (ondanks nieuw gekocht en dealeronderhouden bij Toyota) en er staat nu geloof ik alweer dik 3 ton + op.

Ik heb een 3.0 in de Z4 Damian, de E85 Z4 is idd niet al te zwaar dus gaat lekker, vooral bochtige binnenwegen zijn een feestje.
Deze zomer heerlijk mogen spelen in de heuvels van de Ardennen.

En ja een Toyota/Lexus is een prima auto, mijn vriendin heeft al 3 jaar een volledig probleemloze Corolla station van 2007.
Geweldig fijne wagen.

Total loss,

Wat zou er mis met een invoer auto zijn dan?
Documentatie en staat van de auto goed controleren.
Een Nederlandse auto kun je ook voor elk onderhoud registratie NAP, terug laten zetten komt niemand achter.

De geluksfactor bij een auto om probleemloos te kunnen blijven rijden is wel wenselijk. M'n meest onbetrouwbare auto tot nu toe is een Hyundai i30 CRDI geweest.... M'n meest betrouwbare tot nu toe de Chrysler Neon... (op basis van ellende per kilometer) Zou je niet verwachten.

@Bofkont Hoeft niks mis te zijn met een ingevoerde auto. Ikzelf zou echter nooit een auto kopen die door een ander ingevoerd is, het zelf doen en regelen zou wellicht nog een optie zijn maar anders echt niet. Bij hele exotische auto's is het een ander verhaal maar voor een 13 in een dozijn auto gewoon een origineel Nederlands geleverde auto graag.

Voor het eerst in lange tijd weer eens een upgrade uitgevoerd, en wat voor een!

Nieuwe chrome effect knipperlichten! Vanaf nu geen koplamp units die doen denken aan een gebakken ei :T

Osram Chrome indicator bulbs by Damian Willemsen, on Flickr
Huidige situatie

Nieuw:

En verder recent nog op aanraden van een ander Gyeon Bathe+ gekocht. Ongelofelijk wat een fijn spul, de beading is enorm te noemen en de lak is ook erg glad. Je kan het op verschillende manieren gebruiken, ik gebruik hem als foam vorm na het wassen, en dan gelijk weer afspoelen. Zie vooral zelf wat een lekkere waterafstotende eigenschappen het oplevert, en enorm gemakkelijk in gebruik.

https://youtu.be/_bZFZWW7KrY
https://youtu.be/gqyzREM6Ow4

Bathe+ by Damian Willemsen, on Flickr

Lekker bezig! Begrijp ik goed dat de knipperlichten als ze uit staan niet oranje zijn, maar alleen als ze aan staan? Knap spul :D

Dit weekend de Maxton design diffuser gemonteerd, en ik moet zeggen dat ik het resultaat zeer geslaagd vind :cool: Ik heb eerder al gezegd dat de auto echt af is, maar misschien moet ik daar maar gewoon mee ophouden :T

Zonder:
Zonder diffuser by Damian Willemsen, on Flickr

Met Maxton diffuser:

Maxton diffuser by Damian Willemsen, on Flickr

Barri zei:
Het is toch ook wel een onwijs gave Up zo! Als ie 'honey yellow' was, was ie ultiem! :cool:

Als ik vandaag de keuze opnieuw zou kunnen maken qua kleur zou het honey yellow, costa azul of de nieuwe kleur kings red worden! Zwart als laatste optie..

Erg gaaf! Maakt 'm aan de achterkant helemaal af zo. Enige wat ik zelf nog zou doen is de typeaanduiding aan de achterzijde er af.

Met een kleurtje komt zo'n diffuser er mooier uit inderdaad, maar staat zo ook super!

Hier ook Gyeon Bathe+ , erg fijn spul

Je uitlaat is wel stilletje Damian, anders had ik je vast gehoord en was ik even komen kijken terwijl je bij de buurman was ;).
Ziet er weer strak uit (y)

PS: Als ik dan toch iets storends mag noemen, moet die antenne zo lang zijn, en heeft VAG geen mooie sharkfins?

Thanks allen (y)

adinsx zei:
Je uitlaat is wel stilletje Damian, anders had ik je vast gehoord en was ik even komen kijken terwijl je bij de buurman was ;).
Ziet er weer strak uit (y)

PS: Als ik dan toch iets storends mag noemen, moet die antenne zo lang zijn, en heeft VAG geen mooie sharkfins?

Dit is zelfs al de kortere antenne ;) Haaienvin ff induiken of dat mooi staat, nooit op gelet eigenlijk.

Heftige machine zo voor een Up. Voor mij op het randje van nog wel mooi (zegt de hypocriet die vroeger een Toyota Supra vleugel op zijn Nissan 100Nx had staan :D ) dus meer aanpassingen.. mwah. Het doet me erg denken al aan een Focus RS.

De diffusor moet ik even aan wennen, maar een heerlijke bak staat er zo!

Bossinkje zei:
Erg gaaf! Maakt 'm aan de achterkant helemaal af zo. Enige wat ik zelf nog zou doen is de typeaanduiding aan de achterzijde er af.

Ik zou juist wat toevoegen in plaats van verwijderen.
Zo'n Up! als deze verdient nog een extra '!'
Dit is een Up!! ;)

Het is alweer bijna een jaar geleden sinds de vorige update. Ondanks dat het een tijdje geleden is dat ik iets over de auto heb gepost heb ik niet stilgezeten. Ik riep altijd dat de auto wel af is. Nou dat blijkt dus inmiddels wel een grote leugen ;)

Uitschakelbare tractiecontrole:

Een ‘probleem’ bij de up blijft de niet uitschakelbare tractiecontrole en stabiliteitscontrole, dat is inmiddels aangepast middels een netjes weggewerkte OEM Volkswagen knop in het dashboard kastje. Dit maakt bij een vlotte rijstijl een groot verschil aangezien de auto niet telkens corrigeert door het vermogen af te knijpen. Heel blij mee :)

Fotodump afgelopen half jaar by Damian Willemsen, on Flickr

Circuit Zolder:

Afgelopen jaar ben ik met de up ook eindelijk eens op het circuit geweest! Dit wilde ik al heel lang en het is me echt enorm goed bevallen, heel veel plezier gehad die dag. Het was op circuit Zolder, een leuke baan. Het onderstel van de up was perfect en het is echt een bochtenkoning i.c.m. het lage gewicht. Op de rechte stukken is de 150pk niet heel veel dus de sport is om zo veel mogelijk snelheid mee te nemen. Beslist voor herhaling vatbaar!

Wel loop je (natuurlijk) tegen de standaard remmen en koeling van de auto aan. 2 Rondjes vol gas en dan weer 1 rustige afkoelronde was het devies. Plan voor dit jaar is dan ook om de remmen aan te pakken. De koeling is lastig aan te pakken gezien de up een koelwater gekoelde intercooler heeft i.p.v. een traditionele luchtgekoelde intercooler. Dit heeft als voordeel dat de motorolie binnen een paar kilometer al 90 graden is, maar bij extreme belasting kan de motor de hitte niet goed kwijt en verlies je dus vermogen om detoneren te voorkomen. Helaas een ‘kwaal’ van iedere up tsi/gti.

Kleine upgrades:

De auto is nu voorzien van een K&N inlegfilter en een Racingline turbo inlaat, hetgeen moet resulteren in iets meer vermogen en koppel, ik merk er niet veel van. Het zou samen zo’n 5pk en 10nm koppel moeten opleveren, met name door de veel grotere turbo inlaat.

OZ Racing Ultralegerra 17 inch met Michelin Pilot Sport 4 banden:

Na 5 jaar en 60.000km (inclusief de circuitdag) werd het tijd voor nieuwe banden. Nu wilde het toeval dat een bekende uit het up tuning wereldje (ja dat is echt een ding) zijn up gti heeft verkocht en deze OZ velgen met bijna nieuwe Michelin Pilot sport 4 banden te koop aanbood. 1 en 1 is 2 dus ik heb ze gelijk dezelfde dag nog opgehaald. Ze zijn in absolute nieuwstaat en het rijdt geweldig! Tevens ziet het er ook best leuk uit naar mijn mening.
Update by Damian Willemsen, on Flickr

De A3 als dagelijkse auto:

Afgelopen jaar is de up maar weinig gebruikt, hij staat veel stil in de garage puur omdat ik de a3 etron van m’n ouders als dagelijkse auto gebruik. 2x daags 9,5 kilometer woon-werk verkeer betekent dat ik eigenlijk nooit tank met die auto en soms tot wel 3000km op 35L benzine rij. Het is een fijne comfortabele luxe auto, maar voor rijplezier moet je echt elders zijn. Genoeg over de a3, terug naar de up!

Tourritten:

De up komt eigenlijk alleen nog maar uit de garage voor plezierritjes en tourritjes. Dat was afgelopen jaar toch nog zo’n 7500km totaal, het blijft een plezier om ermee onderweg te zijn. De langste rit dit jaar was een rit rondom de Ardennen met een paar mooie wagens. Om het verhaal niet al te lang te maken alleen een paar foto’s. Je ziet een 2e up tsi, die is van een goede vriend van mij en die heeft inmiddels 240.000km (!!) gelopen zonder enige problemen.

Toekomst van de up:

Na 5 jaar en 62.000km eigenaar schap denk je wel eens aan iets anders. Je weet natuurlijk nooit hoe het leven loopt, maar als het maar even kan gaat de up niet meer weg. Ik heb er teveel plezier van en al mee beleefd, een auto met vele goede herinneringen. Voor de kosten hoef ik het zeker niet te laten, die zijn extreem laag. Wel wordt de up ergens dit jaar misschien weer een dagelijkse auto als mijn werksituatie verandert en ik niet meer vol elektrisch (en dus gratis) gebruik van de a3 kan maken.
Daarnaast wil ik er graag een andere auto bijkopen die een heel andere rijervaring biedt dan de up, en dan doel ik op een achterwiel of vierwiel aangedreven auto met meer dan 4 cilinders en een handbak. Wat dat precies moet worden wordt dit jaar nog duidelijk 😉

Mocht je na dit lange verhaal toch nog meer willen weten, de auto is nog altijd te volgen op instagram onder de naam @vw_up_tsi_140hp

Tot de volgende update!

Terug
Bovenaan