En weer 2 maanden later, tijd voor een update!
De BMW
Ik heb de E46 nu een 3 maanden in bezit en er is zo'n 2000km gereden, dit naar volledige tevredenheid en met vooral veel plezier! Echt een heerlijke auto om van te genieten. Afgelopen periode heb ik de BMW naast verschillende auto's van mijn vrienden gezet en dat levert naast leuke ritten natuurlijk ook leuke plaatjes op:
In vergelijking met een gechipte giulietta QV met 260pk en 390nm. De giulietta is en stukje sneller m.n. door het koppel, toch zou ik niet willen ruilen al is het echt een gave wagen die QV!
Mei 23 by
Damian Willemsen, on Flickr
Verder heeft een vriend van mij al jaren een volledig originele 325 M sport LCI. Het verschil tussen de 325 en 330 is veel groter dan wij beiden dachten. Met name de 300nm tov 250nm merk je overal, de 330 is een stuk sneller en soepeler. Verder merk je het verschil tussen een volledig originele e46 met iets meer dan een ton gelopen en die van mij met modificaties en 280.000km natuurlijk. Het meest opvallend is dat de 325 een stuk strakker schakelt. Daar wil ik bij die van mij dus tzt ook wat aan laten doen.
Mei 23 by
Een leuke tourrit met veel verschillende mooie wagens, van e36 325 tot 992 turbo S:
Mei 23 by
En naast de up natuurlijk!
Mei 23 by
Aanpassingen:
Verder ben ik afgelopen tijd verder gegaan met het stapsgewijs netter maken van de BMW. Als eerste heb ik de super smerige kofferbakmat een 2e leven gegeven. Ik dacht dat hij te ver heen was om nog netjes te krijgen. Niets is minder waar na een rondje met de hogdedruk spuit en flink inwassen van all purpose cleaner:
Mei 23 by
Mei 23 by
Mei 23 by
Verder heb ik momenteel het stuur weggebracht om opnieuw te laten bekleden. Ik heb ervoor gekozen om hem in E46 M3 stijl te laten bekleden, precies zo:
Mei 23 by
Verder heb ik nog een offerte uitstaan om de velgen weer helemaal strak te krijgen, en wil ik over niet al te lange tijd een sper differentieel monteren om het rijgedrag helemaal af te maken. Ook moet ik mij nog even erin verdiepen wat je aan de pook/bak kan afstellen en of vervangen om hem strakker te laten schakelen.
En bijna zou ik de up vergeten, die is er uiteraard ook nog, al is hij wel grotendeels werkeloos geworden. Ik heb sinds april een nieuwe baan op 5km afstand van mijn huis, dit maakt dat de up zijn rol als dagelijkse auto eigenlijk uit is gebleven. De fiets is het dagelijks vervoer geworden, en bij echt slecht weer neem ik die enkele keer elektrisch de A3 mee. Zonde om de up of de bmw te gebruiken voor zulke korte afstanden. Echter kan ik er geen afscheid van nemen, het blijft een ultiem fijn en leuk karretje. En als ik er een rondje mee gestuurd heb ben ik toch telkens weer verkocht. En als hij weer eens opgepoetst en gewaxt is lijkt ie eigenlijk nog wel als nieuw na 5,5 jaar bezit en 64.000km.
Mei 23 by
Mei 23 by
Voor nu is het dus vooral lekker blijven rijden en genieten van beide wagens!
Mei 23 by