Dank voor de felicitaties iedereen. Heel erg blij met dit fantastische 'machien'. Wat een auto!
@Elco, het liefst zou ik dat nu ook meteen doen, maar in overleg met de bewindvoerder hier in huis

is besloten dat het budget even op is.
Wat ik een hele leuke en mooie verrassing vond bij de aflevering, is dit sculptuur van een A110 onder een doek. Aan de onderkant zit een gegraveerd plaatje met de autogegevens en mijn naam. Die krijgt een mooi plekje in de vitrine (die ik nog steeds moet maken trouwens

).
NB let niet op de witte kattenhaar die er op ligt, onze witte kater was net langsgelopen en die verliest op dit moment gigantisch veel haren.
En dan is er nog het verhaal van de andere A110 in het dorp. Dat verhaal begint aan het begin van dit schooljaar, september 2022. Onze jongste zoon begint aan zijn 4e jaar VMBO en op het programma staat een kennismaking voor de ouders met de twee mentoren. Alle ouders worden in een klaslokaal gestopt en wij nemen plaats achter iemand die ik herken vanuit Nuenen waar ik opgegroeid ben. Maar ik ken hem omdat ik bij zijn zusje in de klas zat op de lagere school, hij (her)kent mij zo direct niet. Niet zo gek natuurlijk, want het moet meer dan 35 jaar geleden zijn geweest dat we elkaar in Nuenen gezien hebben. En voorlopig blijft het dan bij dat ene contact, totdat ik in januari 2023 het koopcontract voor de Alpine tekende en de dealer terloops zegt mijn zoon op school al verteld moet hebben dat we aan Alpine zullen kopen want meneer J uit het dorp zou ook serieus overwegen een Alpine aan te schaffen. Ik nog aan mijn zoon vragen wie meneer J is, ik dacht eigenlijk dat het een leraar van hem zou zijn, maar 's avonds valt dan ineens het kwartje dat het dus die bekende uit Nuenen was.
Oftwel zoals zijn vrouw het verwoorde: "hoe twee jongens uit Nuenen, zonder het van elkaar te weten in Uden terecht komen en dan, zonder het van elkaar te weten en vrijwel tegelijkertijd een Alpine kopen. "
Afgelopen zaterdagavond, toen het eindelijk droog was, gingen we, zonder het vooraf overlegd te hebben, allebei nog even met de Alpine op pad. Toen ik de auto net door de poort wilde rijden, kwam J uit nieuwgierigheid door de straat. Hij zag mij en de Alpine niet en reed door. Maar mijn zoon zag ze langsrijden en via een appje stonden we 5 minuten later naast elkaar:
Daarna samen nog een 15 kilometer gereden en afgesproken voor het gala van onze zoons, inmiddels zijn ze allebei geslaagd en willen ze graag dat we ze met de Alpine's naar de diplomauitreiking rijden.