Dave's Renaultjes // vakantie/roadtrip Corsica

Mooi feitje dat 110 kleuren verhaal. Echt gaaf. (y)

Ooit op een beurs (volgens mij Interclassics) gesproken met de dame die de PR doet voor Alpine. Haar enthousiasme was aanstekelijk. Ik moet altijd nog een keer koffie gaan drinken met haar…

ENTE zei:

Ooit op een beurs (volgens mij Interclassics) gesproken met de dame die de PR doet voor Alpine. Haar enthousiasme was aanstekelijk. Ik moet altijd nog een keer koffie gaan drinken met haar…

Dan moet je snel zijn!

Het wordt wel 'n beetje de forum-Trabant, zo'n Alpine A110! :D

Alle gekheid op een stokje, geweldige keuze en ook nog 'ns in een unieke kleur. Alpineblauw vind ik ergens wat speelgoedachtig ogen, zoals jij 'm hebt besteld - en ook in de donkerdere kleur die Engineer2 heeft - straalt de auto uit wat het is. Een serieus te nemen sportauto.

Ja, saai hè? :D

We gingen in eerste instantie voor een occassion in Bleu Abysse, de kleur die Engineer2 ook heeft. Absoluut een heel mooie en chique kleur. Maar aangezien dit het allerhoogste bedrag is wat ik ooit uitgegeven heb, wilde ik het ook echt exclusief hebben.

Deze foto vind ik wel mooi, hier zie je mooi het verschil tussen Bleu Alpine, Bleu Abysse en Bleu Sierra.

17712e6c-9346-42dc-a165-0958ba92f72e.jpg

Erg goede foto zo met de 3 kleuren bij elkaar!
Ik snap de opmerking wel een beetje dat de standaard Alpine blauw niet perse de mooiste kleur is ervoor - al heb ik dat meer op foto's dan in het echt.

Elco; als dit toch de nieuwe forum Trabant aan het worden is.. ik denk toch dat jij de IQ (een andere forum Trabant) weer moet inruilen. Een Alpine komt standaard met cruise control dus lijkt me geheel geschikt. En als je heel voorzichtig bent met het gaspedaal ook erg zuinig.

Heel mooie kleur zo!

Eerlijk gezegd zou het mij op dit moment niet uitmaken welke kleur het is. Uberhaupt een A110 is prima.
Maar mocht de tijd ooit daar zijn is dat misschien anders...

Ik schrijf me ook graag in bij de forumTrabantclub tegen die tijd. Doe maar! Zeker als die nog zuinig kan zijn ook.

Dave zei:
Maar aangezien dit het allerhoogste bedrag is wat ik ooit uitgegeven heb, wilde ik het ook echt exclusief hebben.

En terecht! In dit geval gaan uniciteit en uitstraling gelukkig hand in hand. Da's niet bij elke special edition het geval.

Engineer2 zei:
Elco; als dit toch de nieuwe forum Trabant aan het worden is.. ik denk toch dat jij de IQ (een andere forum Trabant) weer moet inruilen. Een Alpine komt standaard met cruise control dus lijkt me geheel geschikt. En als je heel voorzichtig bent met het gaspedaal ook erg zuinig.

Ik begrijp het misverstand. Maar hoewel de Toyota en Alpine in eerste instantie aan elkaar gewaagd lijken zijn er toch een paar grotere verschillen aan te wijzen. De bij Alpine standaard symmetrisch uitgevoerde achterlichten, bijvoorbeeld. Maar de verschillen zijn zelfs sociaal-cultureel van aard. Zo kan de iQ gezien worden als een Oost-Trabant, waar je de A110 gerust West-Trabi mag noemen.

Nee, het voornaamste doel van de iQ is ervoor zorgen dat zo'n Alpine-achtige op de langere termijn mogelijk is :D.

Oeh, geweldig zo'n A110! (y) Prachtig ook dat je nu nog de keuze hebt om deze helemaal naar eigen smaak nieuw te bestellen en er vanaf nieuw van te genieten. Zal over een paar jaar niet meer kunnen en dan hoef je daar in ieder geval geen spijt meer van te hebben.

Gisteren nog even bij Alpine Center Soestdijk geweest vanwege het afscheid van Alpine Advisor Eva, zij gaat haar loopbaan elders voortzetten. Leuk om een aantal A110 eigenaren te kunnen spreken en hun ervaringen te horen. Er waren er enkele die hun A110 toch binnen 2,5 jaar over de 30.000 km hadden gereden. Goed ook om te horen dat "bezit van de zaak" geen einde betekent van het vermaak, iedereen was nog steeds onder de indruk van de eigenschappen, kwaliteiten en de kwaliteit van de auto.

Diverse leuke gesprekken gehad, ook leuk dat iedereen zijn eigen overwegingen heeft in het samenstellen van zijn A110. Waarbij trouwens het merendeel de auto privé heeft / rijdt, zakelijk A110 rijders waren duidelijk in de minderheid. Samen met iemand die ook net een A110 heeft besteld die waarschijnlijk ook in juli gebouwd gaat worden, hebben we de nieuwe Alpine Advisor "opgedragen" in juli een fabrieksbezoek in Dieppe te organiseren. :) Zodat we onze eigen auto's geproduceerd kunnen zien worden.

Tijdens zo'n bijeenkomst komen veel mensen natuurlijk met hun A110. Ik telde gisteren twee Première Edition's in Bleu Alpine, en nog een andere in Bleu Alpine, er waren twee Legende GT's in de kleur Gris Argent Mercure, een Gris Montebello (Atelier kleur, no 60 van 110) en een klassieke A110 1600S in Alpineblauw.

Nog even een foto gemaakt van het accessoire "pack heritage" wat niet meer is dan deze chroom strip op de voorkant. Ik vind het wel een mooie verwijzing naar het origineel (de klassieke A110 hadden dit ook (bijna) allemaal) en het accentueert de centrale baan / de vormgeving van de voorklep mooi.

5a55f022-8461-40a0-a4cd-302aedd3de2e.jpg

@Engineer2: datzelfde had ik gisteren ook weer toen ik bij de A110's in Bleu Alpine stond, in het echt is het een mooie en levendige kleur. Op veel foto's komt dat toch niet zo goed over.

@NicoGTR: je hebt daar wel een punt hoor, eigenlijk hebben alle kleuren wel iets, zelfs het grijze en ook wit kunnen best goed. Maar ja, keuzes.....

@Smarter: inderdaad was dat een van de overwegingen om het nu te doen, ik ben er niet zeker van dat over 2-3 jaar deze keuzes er nog zijn. En of de ontmoedigingen vanuit EU en onze overheid richting dit soort auto's niet nog veel erger zullen zijn.

Het zijn ook gewoon prachtige auto's. Als ik het geld zou hebben en de ruimte zou ik een Alpine niet uitsluiten. Schitterend. Helaas, de bankrekening is niet zo vet en zal dat ook nooit worden. :LOL:

Ohja dat afscheid was natuurlijk. Het kwam voor ons nogal slecht uit dus moest overslaan.
Het prive versus zakelijk was mij nog niet zo opgevallen.

Eerlijk gezegd is mij die chroom strip wat teveel. Maar op die Blue Abyss erachter mist dan weer het (chroom) Alpine logo op de tankklep en dat is net wat kaal naar mijn zin.

Ik ben benieuwd qua fabrieksbezoek!

Nico GTR zei:
ENTE zei:

Dan moet je snel zijn!

Aha, ik lees het ja. Was een goeie.

Zo, het is weer maart en dus begint het oldtimerseizoen weer. Nu ben ik niet zo gretig dat meteen alle oudjes naar buiten moeten en er gereden moet worden, zeker met mogelijk nog pekel op de weg. Maar de R21 hebben we vandaag toch rijklaar gemaakt, vloeistoffen gecontroleerd en bijgevuld, banden op spanning en de tank volgegooid met E5.

caf48833-0983-4487-8b62-1db5157d6b00.jpg

Morgen staat namelijk de rit naar Reims op het programma. De jaarlijkse 'Salon Champenois du véhicule de collection' is dit weekend. Een grote en heerlijk Franse oldtimerbeurs, die ook door vele Nederlanders bezocht wordt.

Zo, terug van een heerlijke weekendje Reims. We zijn zaterdagochtend op tijd vertrokken, rond het middaguur arriveerden we. Als eerste hadden we koers gezet naar de pitboxen van het oude circuit Reims-Gueux.

feaf3af4-66b5-4e03-afaf-076a64373c39.jpg

69ced00b-86ae-48cc-8d19-ea4a98d9a5c8.jpg

Altijd weer leuk om te zien hoe de vrijwilligers "vrienden van het circuit" telkens weer een stukje herstellen van dit historische pitcomplex en alle zaken daar omheen.

Voordat we naar het hotel gingen, zijn we eerst nog even naar het parkeerterrein van de beurs gereden, kijken wat voor fraais daar allemaal stond. Een kleine selectie:

9a099fcc-9a2f-4ad1-8f13-7029f0dcbaef.jpg

Een Engelsman met een Talbot 1100 VF1
6f3edde9-3414-4f65-bfb8-e46b3071c2a9.jpg

Een van de vele Panhards (met op de achtergrond een Nederlandse Visa Chrono)
a833ebd4-f7a9-4698-bf1a-cb885fc45913.jpg

Vervolgens zijn we naar het hotel gereden en hebben 's middags het centrum van Reims verkend, natuurlijk hoort daar ook een bezoekje bij aan de enorm indrukwekkende kathedraal.

En op zondag hebben we dan de beurs zelf bezocht. En dat is telkens toch weer een feestje, Maar ook grappig om te zien wat voor een verschillen er zitten tussen de verschillende aanbieders van onderdelen met name. Het leukste vind ik eigenlijk de standjes op het buitenterrein waar vanalles uitgestald ligt wat maar enigzins oud te noemen is. Soms waan je je op een rommelmarkt, en dan is de volgende stand weer een zeer professionele aanbieder van gereedschap of Alpine onderdelen. Heerlijk.

85a3fbce-1bd1-4f53-b6cd-53dae4f3d69b.jpg

Da's een mooie indruk van het sfeertje daar Dave.

Je R21 zal er ook wel vaak vastgelegd zijn.

Hier een mooi verhaal van 9 februari jl. over die Engelse Talbot VF1:

https://heritagemachines.com/restorations/simca-van/

De R21 begint wel steeds meer aan me te groeien. De auto is comfortabel genoeg, stil bij 120 km/u op de teller en heeft me positief verrast met een verbruik van 1 op 14 (41,85 liter op 587 km). Iets meer trekkracht van onderuit zou fijn zijn, maar dat is voornamelijk een punt(je) als we met de Paradiso onderweg zijn.

Leuk zeg, dat zijn ze wel, de uitjes voor de oudjes. Perfecte rit voor de 21 en een mooi dagje voor jullie. #heulemaalnietjaloers...;)

Heerlijke foto's! Die gele 304 (of is het een 204, ik weet dat nooit) coupe vind ik leuk!
De 21 lijkt me ook wel fijn vervoer inderdaad. Niet te oud en niet te modern.

Barri zei:
Heerlijke foto's! Die gele 304 (of is het een 204, ik weet dat nooit) coupe vind ik leuk!
De 21 lijkt me ook wel fijn vervoer inderdaad. Niet te oud en niet te modern.

Ezelsbruggetje; de 304 heeft altijd koplampen die lijken op die van de 504. De 204 heeft meer ovale koplampen.

De MX-5 van mijn zoon begint een beetje een "lastpak" te worden. Nadat we de distributieriem er goed op hadden gelegd en gecontroleerd of de ontsteking vonk gaf, hebben we een aantal startpogingen gedaan. Maar na een aantal keer rondgaan lijkt er een soort bakfire te zijn in cilinder 1 (vanaf vliegwiel geteld). Nog even getwijfeld of de bobines (2) verkeerd aangesloten zijn maar volgens de documentatie is dat ok. En dan wordt het lastig, de MX-5 NB heeft nog geen OBD poort dus uitlezen is er niet bij. We hebben nu even geen idee, maar door de vele startpogingen heeft de startmotor het begeven. Die hebben we vandaag "even" gedemonteerd. :mad: Daar komen dus normaal alleen kleine japannertjes bij, maar uiteindelijk, na wat krachttermen en de nodige krassen op de arm. is het gelukt.

Dat klinkt inderdaad erg lastig! Geen OBD poort, maar is er ook geen andere manier om de auto uit te lezen? Ik ben niet zo bekend met Mazda, maar wellicht dat een Mazda enthousiasteling wel een apparaatje heeft liggen of iets dergelijks. Zoiets bestaat er namelijk wel voor PSA producten van vóór het OBD tijdperk.

De MX-5 heeft wel een diagnostics port maar geen ODB aansluiting. Er is wel het een en ander online te vinden van knippercodes, maar daar hebben we tot nu toe ook geen succes mee.

Dit is de diagnostics port zoals die bij de NA en NB (I) onder de motorkap zit (foto geleend van het net)

DSC00688.jpg

Das qua tech al een stap verder dan mijn toenmalige Prelude VTEC, van laaaang geleden daar kon je de foutcodes in het 4WS systeem uitlezen met... een opengeplooide paperclip. 3 keer snel knipperen van het 4WS lampje - pauze - nog eens knipperen betekende foutcode 31.
Jullie geraken er wel uit, het zijn los van roest taaie rakkers die MX-jes , succes!!

De nb's die ik vroeger had, hadden volgens mij gewoon een poort onder het klepje links onder het stuur, waar de zekeringen zitten. Was dat dan de facelift oid? Of misschien enkel bij een Amerikaanse uitvoering?

Mijn nbfl heeft gewoon een odb poort, zoals Gullwing al beschrijft. Of de nb van voor de facelift (fl staat gewoon voor FaceLift) die ook heeft weet ik niet.

Heb je de bougiekabels goed op de ontstekingsunits zitten? 3-2-1-4
Of zitten de 2 stekkers die naar die units gaan gewisseld?

Ik heb deze winter ook de riem vervangen. Het is niet echt een makkelijk klusje, ik heb vooral lang zitten vechten met de bout van de dynamo.

Een NB kan (zeker voor de EU markt) weleens beperkt zijn qua diagnosesysteem. Klopt qua jaartal in ieder geval. In de VS en Japan waren er al eisen van toepassing maar in EU kwam die pas later.

Maar terug naar het probleem; geen foutcodes, wel vonken?

Even een korte zijvraag, Hoe zijn de injectoren en hun sproeibeeld? Als de halve inlaat vol zit met benzine krijg je ook weleens aparte effecten.

Behalve bougiekabels en bobine aansturing kabels is er niet heel veel meer wat de timing in de war kan schoppen. Ik zou de krukaspositiesensor en nokkenaspositiesensor eens goed nakijken. Die worden ook niet opgepikt door de diagnose. Als je nokkenaspositiesensor bijvoorbeeld moeilijk doet weet de motor niet waar hij staat (de 1e of de 2e omwenteling van de hele 4-takt cyclus) en krijg je mooie effecten. Een motor zonder zo'n nokkenaspositie sensor doet gewoon om en om een gok tot de motor pakt. Heb je wel zo'n sensor dan vertrouwt hij op de sensor. Zit die verkeerd, is vervuild of is beschadigd dan zal de motor wel vonken maar kan er fors naastzitten.
Idem met de krukaspositie sensor trouwens.
Dat je wel een vonk krijgt betekent dat er in ieder geval iets van een toerental gemeten wordt.

Je kan de injectoren en hun rail loshalen van de motor (wel de brandstofslangen en kabelboom aangesloten laten). Offer een set limonadeglazen op of zoiets en laat elke injector in zo'n glas spuiten. Vervolgens de motor laten rondgaan op de startmotor. Je kan dan het injector beeld zien (moet een mooie fijne nevel/spray zijn) en je kan door hoeveel er in de glazen zit ook redelijk vergelijken of ze allemaal ongeveer hetzelfde leveren.
Het is niet super precies natuurlijk maar je bent nu ook niet op zoek naar iets kleins qua probleem. Elektrisch doormeten is meer iets om te kijken of de injector uberhaubt nog iets doet, maar dat zie je natuurlijk in de test met de glazen ook.

Ervaringstip: let goed op dat de slangen goed vastzitten en de injectoren goed aan de rail. Staat meer druk op dan je denkt. En gaat het fout dan kan het zijn dat je een tijdje naar benzine ruikt :)
Ik heb ooit bij een Renault Espace zo ontdekt dat er ooit een verkeerde injector gemonteerd was met meer flow dan de andere. Die motor liep wel maar altijd erg slecht en een paar garage bedrijven hadden zich er al op stuk gebeten.

Je kan de injectoren en hun rail loshalen van de motor (wel de brandstofslangen en kabelboom aangesloten laten). Offer een set limonadeglazen op of zoiets en laat elke injector in zo'n glas spuiten. Vervolgens de motor laten rondgaan op de startmotor. Je kan dan het injector beeld zien (moet een mooie fijne nevel/spray zijn) en je kan door hoeveel er in de glazen zit ook redelijk vergelijken of ze allemaal ongeveer hetzelfde leveren.
Het is niet super precies natuurlijk maar je bent nu ook niet op zoek naar iets kleins qua probleem. Elektrisch doormeten is meer iets om te kijken of de injector uberhaubt nog iets doet, maar dat zie je natuurlijk in de test met de glazen ook.
Limonadeglazen? Mij is geleerd 4 flesjes bier leeg te drinken. Een V8 bij voorkeur met 2 man testen...

Ervaringstip: let goed op dat de slangen goed vastzitten en de injectoren goed aan de rail. Staat meer druk op dan je denkt. En gaat het fout dan kan het zijn dat je een tijdje naar benzine ruikt :)
Ik heb ooit bij een Renault Espace zo ontdekt dat er ooit een verkeerde injector gemonteerd was met meer flow dan de andere. Die motor liep wel maar altijd erg slecht en een paar garage bedrijven hadden zich er al op stuk gebeten.
Vergeet vooral niet dat er geen vonk in de buurt mag zijn..... de ontsteking even loskoppelen!

En low-tech kun je altijd een schroevendraaier ertegen aan houden dan hoor je ze tikken als je de hendel van de schroevendraaier tegen je oor aan houd.

Als je zo je diagnose poort wil uitlezen, gaat het niet werken.
Je moet GND en TEN, doorverbinden met een jumper draadje.
Je weerstand met LED plaats je over FEN en +B.
ABS kun je uitlezen door TBS en GND door te verbinden. knippercode kun je dan aflezen op het dashbord.

Laatst bewerkt:
Gisteren een flinke rit gemaakt met de R17. Ik ben dit jaar organisator van het R15/17 voorjaarsevenement en dat is in de omgeving van Terheijden, een klein uurtje sturen vanuit hier. Het heeft niet mijn voorkeur om een evenement zo ver van huis te organiseren maar traditioneel is ons voorjaarsevenement het tweede weekend van mei en dat valt dan dit jaar samen met EMWalhalla op zaterdag 13 mei. Dus dan daar maar een evenement omheen organiseren. :D

Gelukkig is "op afstand" een route uitzetten / maken tegenwoordig wel vrij gemakkelijk met o.a. google streetview en GPX- studio. Maar uiteindelijk moet je toch een keer gaan rijden en controleren. En zo kwamen we er gsiteren achter dat ik twee wegen "door de velden" had ingepland die alleen voor bestemmingsverkeer zijn. Dus daar even omheen moeten plannen.

Het eerste deel van de route, zo'n 26 km, eindigt op zaterdagochtend 13 mei hier:

ab828e5f-7ac8-4e4d-8a79-261e27b41825.jpg

Nadat we 3 van de vier routedelen hadden gereden en gecontroleerd, hebben we op de camping waar we het weekend verblijven nog even wat zaken doorgesproken en zijn toen huiswaarts gekeerd. Op de A59 zagen we nog een Ford AA Truck op een viaduct rijden. Blijkbaar was er in Culemborg een rit. Ik weet niet hoe die deelnemers het ervaren hebben, maar in de R17 heb ik de kachel aangehad. 's Avonds toch ruim 320 km gereden.

In Willemstad zagen we nog deze leuke Acadyane staan. Was nog in een prima staat.

437cac20-12bb-4743-9853-007d9fd8b22c.jpg

NB geen nieuws over de MX-5. Niks meer aan gedaan, zoonlief is blut dus geen nieuwe of gereviseerde startmotor, noch nieuwe sensoren en ook geen initiatieven om verder iets te testen of meten.

Laatst bewerkt:
Weet iemand hoe ik er achter kom met welk koelmiddel de airco van de R21 TSE (bj 1992) gevuld is? Ik vermoed gezien de leeftijd van de auto dat het nog een R12 systeem is. Maar ik kan dat zo nergens terugvinden. Gisteren bleek namelijk dat de airco geen koude lucht meer wil uitblazen.

Nee, helaas niks onder de kap te vinden. Ik heb nog even de onderhoudsboekjes en dergelijke nageplozen (zijn in het Italiaans) en daarin staat bij het hoofdstuk "aire condizione" de term freon. Dus dat wijst naar R12.

Aanstaande vrijdag met de R21 maar even naar Airco Bolt in Geldrop. Even kijken of het met het bijvullen van het systeem opgelost is, of dat er meer aan de hand is.

Dan nog een issue. Is het zinvol om de A110 dadelijk met een (XPEL of iets dergelijks) folie te laten beplakken? Heeft iemand daar ervaringen mee? Een collega A110 rijder hier uit het dorp heeft dat laten doen en ik zit er ook over te denken. Althans om het gedeeltelijk te laten doen. Geen idee hoe gevoelig de A110 is voor steenslag maar ik weet dat ik het slecht kan uitstaan als dadelijk over 3-4 jaar er tientallen putjes in de voorbumper zitten, die voorkomen hadden kunnen worden. Anderzijds zijn de kosten natuurlijk niet mis. (zie bijv: XPEL op A110 ). Ik zal morgen eens een offerte opvragen voor alleen de voorbumper en de dorpels.

Ik zou het doen, want ik heb na een kleine twee maanden al een stukje wit op de motorkap van de Electric door steenslag, en de hoogglans zwarte sierlijst rondom kent bij de achterdeuren ook wat instap-ellende van de kinderen...

Renault-lak is sowieso vrij zacht de laatste jaren, op de Alpine zal het niet heel veel beter zijn denk ik.
Neus, motorkap en dorpels zijn toch het meest vatbaar en zéker bij de A110 waar ook de nodige spaarcenten in gaan zitten zou ik het toch wel laten doen om hem echt netjes te houden. Daarnaast is de auto ook nog eens erg laag en (denk ik) meer vatbaar voor steenslag.

Steenslag is ook nogal afhankelijk van waar je rijdt en je rijstijl. Ik rij niet elke dag ermee op de snelweg en ik heb (vooral gewend van de oldtimers) altijd de neiging veel afstand te houden. In 10k km dan ook maar 1 miniem plekje en dan net een stukje voor het voorraam. De voorbumper zit een miniem krasje op en verder vooral lastig te verwijderen insectenspatten. Maar geen steenslag schade.

Het valt me dus best mee. Ik irriteer me er soms meer aan dat de diffuser zo goed zijn werk doet dat die binnen een paar kilometer al stoffig of vies is. Zuigt de rotzooi gewoon van de weg. Ik ga wel binnenkort voor een glascoating maar dat is meer als bescherming tegen vogelpoep en om makkelijk schoon te maken.

Trouwens; die Serac velgen zijn een hoop werk om echt schoon te houden. Ik heb er een tandenborstel voor nodig om er goed bij te kunnen. Gelukkig zijn ze ook nog mooi als ze wat vies zijn omdat ze toch al grotendeels antraciet zijn bij mij.

Qua R21: Airco Bolt is wel een heel goed adres hiervoor inderdaad. Mocht het een R12 systeem zijn (ik twijfel, lijkt me wat aan de late kant... maar vaak juist als er nergens een sticker zit met R134 dan is het een standaard R12) dan heeft hij ook een koelmiddel wat als directe vervanger kan worden gebruikt.

Ben wel benieuwd wat het doet met de glansgraad / kleur als je een deel beschermt met folie en een ander deel niet. Heb het ooit op een auto gezien waarbij je dat toch wel goed kon waarnemen.

Renault-lak is sowieso vrij zacht de laatste jaren, op de Alpine zal het niet heel veel beter zijn denk ik.

dat idee heb ik bij alle merken. zal wel economisch weer wat schelen al dan niet gedreven door milieu zaken.

Glascoating wil ik sowieso op de Serac velgen laten aanbrengen maar waarschijnlijk op de hele auto, en dan de diffuser maar laten meenemen. ;)

@AsconaGT , op de Alpine blauwe van mijn dorpsgenoot is geen enkel verschil te zien. Niet in de volle zon, en ook niet bij variabel licht. En alleen als je het weet, zie je een randje waar de folie ophoudt.

Dankzij Aircobolt hadde we afgelopen weekend in de Ardennen en heerlijk koele airco. Het systeem was aardig leeg en er waren andere koppelingen op de aansluitingen gedraaid wat aanduidt dat er mogelijk al eens met R134 is gevuld. Maar nu zit er Duracool12 in, beter voor de keerringen en afdichtingen. Top service daar!

Eerder dan verwacht kwam het telefoontje dat de Alpine bij de dealer gearriveerd is. Dus afgelopen vrijdag meteen even gaan kijken.

c18d318f-a415-4d9b-a7ba-7c70932989aa.jpg

Opvallend is dat het uiteindelijk nr. 78 van 110 Bleu Sierra's is. Aangezien er tijdens het tekenen van de koopovereenkomst nog maar 15 auto's in deze kleur beschikbaar waren, zou je een hoger nummer verwachten. Maar goed, dat zal wel iets Frans zijn..... ;)

fe7fd963-d567-4e70-b4b8-1f426b1073dc.jpg

Het duurt nog een paar weken voor de auto afgeleverd wordt, maar dan kan ik mooi nog een en ander uitzoeken hoe het te doen met de verzekering.

Terug
Bovenaan