Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ENTE zei:Mooi feitje dat 110 kleuren verhaal. Echt gaaf.
Ooit op een beurs (volgens mij Interclassics) gesproken met de dame die de PR doet voor Alpine. Haar enthousiasme was aanstekelijk. Ik moet altijd nog een keer koffie gaan drinken met haar…
Dave zei:Maar aangezien dit het allerhoogste bedrag is wat ik ooit uitgegeven heb, wilde ik het ook echt exclusief hebben.
Engineer2 zei:Elco; als dit toch de nieuwe forum Trabant aan het worden is.. ik denk toch dat jij de IQ (een andere forum Trabant) weer moet inruilen. Een Alpine komt standaard met cruise control dus lijkt me geheel geschikt. En als je heel voorzichtig bent met het gaspedaal ook erg zuinig.
Nico GTR zei:ENTE zei:Mooi feitje dat 110 kleuren verhaal. Echt gaaf.
Ooit op een beurs (volgens mij Interclassics) gesproken met de dame die de PR doet voor Alpine. Haar enthousiasme was aanstekelijk. Ik moet altijd nog een keer koffie gaan drinken met haar…
Dan moet je snel zijn!
Barri zei:Heerlijke foto's! Die gele 304 (of is het een 204, ik weet dat nooit) coupe vind ik leuk!
De 21 lijkt me ook wel fijn vervoer inderdaad. Niet te oud en niet te modern.
Limonadeglazen? Mij is geleerd 4 flesjes bier leeg te drinken. Een V8 bij voorkeur met 2 man testen...Je kan de injectoren en hun rail loshalen van de motor (wel de brandstofslangen en kabelboom aangesloten laten). Offer een set limonadeglazen op of zoiets en laat elke injector in zo'n glas spuiten. Vervolgens de motor laten rondgaan op de startmotor. Je kan dan het injector beeld zien (moet een mooie fijne nevel/spray zijn) en je kan door hoeveel er in de glazen zit ook redelijk vergelijken of ze allemaal ongeveer hetzelfde leveren.
Het is niet super precies natuurlijk maar je bent nu ook niet op zoek naar iets kleins qua probleem. Elektrisch doormeten is meer iets om te kijken of de injector uberhaubt nog iets doet, maar dat zie je natuurlijk in de test met de glazen ook.
Vergeet vooral niet dat er geen vonk in de buurt mag zijn..... de ontsteking even loskoppelen!Je kan de injectoren en hun rail loshalen van de motor (wel de brandstofslangen en kabelboom aangesloten laten). Offer een set limonadeglazen op of zoiets en laat elke injector in zo'n glas spuiten. Vervolgens de motor laten rondgaan op de startmotor. Je kan dan het injector beeld zien (moet een mooie fijne nevel/spray zijn) en je kan door hoeveel er in de glazen zit ook redelijk vergelijken of ze allemaal ongeveer hetzelfde leveren.
Het is niet super precies natuurlijk maar je bent nu ook niet op zoek naar iets kleins qua probleem. Elektrisch doormeten is meer iets om te kijken of de injector uberhaubt nog iets doet, maar dat zie je natuurlijk in de test met de glazen ook.
Ervaringstip: let goed op dat de slangen goed vastzitten en de injectoren goed aan de rail. Staat meer druk op dan je denkt. En gaat het fout dan kan het zijn dat je een tijdje naar benzine ruikt
Ik heb ooit bij een Renault Espace zo ontdekt dat er ooit een verkeerde injector gemonteerd was met meer flow dan de andere. Die motor liep wel maar altijd erg slecht en een paar garage bedrijven hadden zich er al op stuk gebeten.
Renault-lak is sowieso vrij zacht de laatste jaren, op de Alpine zal het niet heel veel beter zijn denk ik.
Bijzonder dat er "fabriqué" staat op dat plaatje, en niet "fabriquée". Want een auto (la voiture) is in Frankrijk toch altijd nog vrouwelijk... (la Déesse, la R4, la 404, etc.).