De "Cordia Cabriolet restauratie" UPDATE 16-3-2026

Vandaag de voorbalk boven de voorruit bekleed met zelfklevende Alcantara bekleding. Het was geen easy job maar het resultaat is zeer netjes al zie je dat niet op de foto. De zonnekleppen gaan uiteraard ook nog aangepast worden.

20260329-152403.avif

Laatst bewerkt:
Missie motorblok is begonnen. Echter zijn we wel een probleem tegen gekomen. Er zit een 1 of ander balans as in maar de stalen ring waarin hij zit is volledig weg gesleten en heeft misschien ook meer schade veroorzaakt aan het gietijzer. Nu is het kijken of er uberhaupt nog z'n onderdeel te krijgen is. De komponenten worden nu schoon gemaakt, de olie keringen worden allemaal vervangen en kijken of ik nog de pakking set's te krijgen zijn voor het blok zelf.
20260301-151319.avif

20260301-151335.avif

20260301-151351.avif

20260301-162913.avif

Mitsubishi noemde die balansassen in der tijd Silent Shaft. Is dit motorblok gedeeld met andere modellen uit die tijd? Wellicht dat je de stalen ring nog wel vinden voor een ander model?

Missie motorblok is in volle gang. Echter word het originele blok wat in de cabrio zat niet gebruikt. Het grote twijfel is de vermoedelijke schade die in het blok zit. Het donorblok wat ik heb liggen hebben we uit elkaar en daar ziet alles er piek fijn uit. Geen krassen of verdere schade dus het enige wat jammer is is dat ik dat blok helemaal roestvrij had gemaakt en mooi zwart had gemaakt met speciale hitte bestendige 2 componenten verf. Dit moet ik nu nog een keer doen helaas. Al met al een kleine tegenslag maar ook dit word gefixt!

20260311-172127.avif

20260311-183659.avif

20260311-192323.avif

20260312-171820.avif

Laatst bewerkt:
Blijft mooi om de ontwikkelingen in de topic te volgen. Wel een tegenvaller van het motorblok, een frisse start met een ander motorblok lijkt mij dan inderdaad ook een verstandigere keuze. Was de auto aan de start van het traject niet rijdend?

Blijft mooi om de ontwikkelingen in de topic te volgen. Wel een tegenvaller van het motorblok, een frisse start met een ander motorblok lijkt mij dan inderdaad ook een verstandigere keuze. Was de auto aan de start van het traject niet rijdend?
Ik heb heel kort met de cabrio gereden. Van en op de oplegger en bij de stalling. Het enige wat opviel is dat er olie uit de uitlaat spetterde. Verder liep hij mooi. Maar bij z'n grondige restauratie speel ik op safe. Ik bewaar het blok en misschien ga ik dat blok nog in orde maken mits mogelijk?

Waarschijnlijk ben ik m'n zoek toch ongeveer 8 jaar geleden begonnen en heb ze nu in mijn bezit, de achter remschijven. In het begin was niet echt duidelijk van welke type auto ze waren, nu blijkt de set van een Galant tot 1989 te zijn. En met pure toeval bood een Duitser ze op een Duitse veiligsite aan en uiteraard twijfelde ik voor geen moment. Ze waren hagel nieuw dus wat wil je nog meer. Ik heb bijna alles voor de montage behalve de kleine veerstjes die de remblokken op z'n plaats houden dus daar nog even achteraan gaan.

20260329-153656-2.jpg

Laatst bewerkt:
Af en toe heeft even ergens langs rijden toch nog z'n nut. Ik wacht al maanden op m'n dashboard die mat grijz gespoten zou worden. Ik liep naar binnen en hij zag me en zegt: ontvet alles maar even goed en hang het maar in de spuitcabine. Uiteraard gelijk aktie ondernomen en ben morgen benieuwd naar het resultaat.
Dit betekend ook dat het dashbord er dit weekend ingebouwd kan worden.

20260408-172222.avif

20260408-172215.avif

Operatie dashboard is begonnen. Gellukig heb ik nog een oude donor dashboard liggen anders zou het een eeuwige puzzel zijn om alles op de juiste plek te krijgen met de juist schroeven. Ik kan nu even niet meer verder omdat ik er nieuwe speakers in wil hebben. Die oude van 40 jaar geleden klonken voor geen meter dus nieuwe op to date speakers erin. Alleen even kijken voor een juiste maat want veel speling heb ik niet kwa inbouwen.

20260412-120838.avif

20260412-141457-2.jpg

20260412-165111.avif

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan