A
Anoniem
Guest
Jamiro zei:Neemaar ik zie ze niet alleen in mijn omgevening, maar ook op de snelweg e.a.
is ie trouwens wel in grijs leverbaar?
Zoals ik zei, ik heb een grijze gezien, ja dus...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Jamiro zei:Neemaar ik zie ze niet alleen in mijn omgevening, maar ook op de snelweg e.a.
A110-50 zei:Jamiro zei:Neemaar ik zie ze niet alleen in mijn omgevening, maar ook op de snelweg e.a.
Zoals ik zei, ik heb een grijze gezien, ja dus...
Ik vind die auto sowieso geen kijk. Onder de heuplijn is het een lekker dik klein wagentje (bommetje), erboven is het een klassiek vrouwelijk ding. Die combinatie werkt niet voor mij.Jamiro zei:Het kan erger..
zoeen zag ik gisteren:
![]()
Raddraaier zei:Om een duit in het voorspellingszakje te steken: vanaf juli 2013 zal het verschil met 2012 kleiner worden (vorig jaar was er tot 1 juli een abnormale run op belastingvriendelijke auto's). Volgende maand dus de laatste giga massacre: -60%! Door de introductie van zeer interessante 14 procenters na 1 juli tot maximaal 10% daling. Einde jaar -30% (350.000 verkochte auto's over heel 2013).
Raddraaier zei:Om een duit in het voorspellingszakje te steken: vanaf juli 2013 zal het verschil met 2012 kleiner worden (vorig jaar was er tot 1 juli een abnormale run op belastingvriendelijke auto's). Volgende maand dus de laatste giga massacre: -60%! Door de introductie van zeer interessante 14 procenters na 1 juli tot maximaal 10% daling. Einde jaar -30% (350.000 verkochte auto's over heel 2013).
rickm zei:Amen to that!![]()
D-C zei:rickm zei:Amen to that!![]()
Dream onGelukkig zit ik (bijna) de hele maand juni in Taiwan en maak ik de implosie van Nederland niet mee.
Wist je dat Mitsubishi de nummer 2 van Taiwan is (misschien wel de beste positie TER WERELD)?
rickm zei:Raddraaier zei:Om een duit in het voorspellingszakje te steken: vanaf juli 2013 zal het verschil met 2012 kleiner worden (vorig jaar was er tot 1 juli een abnormale run op belastingvriendelijke auto's). Volgende maand dus de laatste giga massacre: -60%! Door de introductie van zeer interessante 14 procenters na 1 juli tot maximaal 10% daling. Einde jaar -30% (350.000 verkochte auto's over heel 2013).
-60%!
Al is de daling dan enigszins vertekent (artificieel), met zo'n daling haal je de Europese pers.
"ANP /Reuters: "Nederland is officieel failliet. De oto verkoop is namelijk gedaald met 60%. Men wist, dat betekent het kantelpunt. De burgers wordt verzocht het land a.s.a.p. te verlaten. De dijken worden lek geprikt, Rutte gaat met Kelder op een terp wonen en turf steken, Ajax voetbalt verder in de Engelse league, Autoweek NL gaat verder in Antwerpen als AW België, D-C wordt ambassadeur bij Mistubishi, Rick M bemand een vuurtoren op AanMeHoela eiland (aan alle fraaie chicks tusschen 18 en 28, graag wat bier en zonnebrand meenemen), en de Roemenen & Bulgaren wordt beleeft verzocht na hun strooptocht door Nederland de deuren achter zich dicht te doen."
Amen to that!![]()
Jamiro zei:D-C zei:rickm zei:Amen to that!![]()
Dream onGelukkig zit ik (bijna) de hele maand juni in Taiwan en maak ik de implosie van Nederland niet mee.
Wist je dat Mitsubishi de nummer 2 van Taiwan is (misschien wel de beste positie TER WERELD)?
Nee, er is een (Afrikaans?!) Land waar Mitsubishi als enigste land op koppositie staat, weet even niet meer welk land, het stond pas geleden op bestsellingcarsblog.com
rickm zei:Mits flourishes i/t African G-spot countries - Gabon, Gambia, Ghana
Jamiro zei:Haha lol, en ik zit in Puerto Rico(land met verhoudingsgewijs beste Kia Soul aantallen.)
rickm zei:Stevige daling in Mei 2013.
-37% is het geworden.
Opel, KIA en Toyota doen het in de top 10 procentueel beter dan de vorige maand.
Benz had zelfs een hele aardige maand.
Jamiro zei:Even wat voorspellingen:
Mei 2013
Adam in top 30
Carens bestverkochte mpv
Focus in top 3
Clio in top 5
E-klasse boven A6 en 5-serie
Captur/2008 goede maand
Subaru beste maand sinds 2013(dankzij forester en verschillende acties)
Mitsubishi ook een goed maand, evenals kia , Opel, Ford, Renault, citroen en Peugeot (en natuurlijk VW)
Maar ook een goede maand voor Skoda en Seat waarbij de Octavia en de Leon eindelijk op gang komen.
We zullen zien![]()
D-C zei:Sterk (qua marktaandeel welteverstaan): Volkswagen, Kia, Mercedes-Benz, Skoda, Seat, Mitsubishi, Mazda, Dacia, Alfa Romeo krabbelt terug, Land Rover, Jaguar
Probleemmerken: Hyundai, Nissan, Lexus
Volkomen waardeloos: Chevrolet
Jamiro zei:D-C zei:Sterk (qua marktaandeel welteverstaan): Volkswagen, Kia, Mercedes-Benz, Skoda, Seat, Mitsubishi, Mazda, Dacia, Alfa Romeo krabbelt terug, Land Rover, Jaguar
Probleemmerken: Hyundai, Nissan, Lexus
Volkomen waardeloos: Chevrolet
Ik begrijp nog steeds Cadillac niet, had met de ATS toch wel een klein succesje verwacht..
Carfanatic zei:
Carfanatic zei:rickm zei:Stevige daling in Mei 2013.
-37% is het geworden.
Opel, KIA en Toyota doen het in de top 10 procentueel beter dan de vorige maand.
Benz had zelfs een hele aardige maand.
opel viel mij ook op, zou de adam dan toch aanslaan?
Jamiro zei:Even wat voorspellingen:
Mei 2013
Adam in top 30
Carens bestverkochte mpv
Focus in top 3
Clio in top 5
Captur/2008 goede maand
Mitsubishi ook een goed maand, evenals kia , Opel, Ford, Renault, citroen en Peugeot (en natuurlijk VW)
Maar ook een goede maand voor Skoda en Seat waarbij de Octavia en de Leon eindelijk op gang komen.
We zullen zien![]()
Op de Focus na had je zowat alles vaut.Jamiro zei:Jamiro zei:Even wat voorspellingen:
Mei 2013
Adam in top 30
Carens bestverkochte mpv
Focus in top 3
Clio in top 5
Captur/2008 goede maand
We zullen zien![]()
Wat ben ik toch een goede voorspeller :T
rickm zei:https://www.automotive-online.nl/verkoopcijfers_2013/
Halverwege Juni 2013: nog een procentje slechter dan heel Mei. Min 38%.
Mij niet begrijpen.
Woon ik in een reservaat? (ps: 't Gooi).
In mijn verder nietszeggende straat met nietszeggede medelanders wemelt van NIEUWE auto's (BMW's en Volvo's!).
2013 2012 Verschil
Jan 48036 70193 -32%
Feb 32072 43961 -27%
Maa 35434 52341 -32%
Apr 30521 41178 -26%
Mei 29868 47636 -37%
Jun 33285 54024 -38%
Jamiro zei:Wanneer komt de Outlander Plug-in eigenlijk?
Mazdos zei:Jamiro zei:Wanneer komt de Outlander Plug-in eigenlijk?
ik hoop dit jaar nog!!!!!!!!!!!!!
PlannedObsol zei:De Captur is een leuke auto, maar volgens mij moeten de meeste kopers nog even wachten op levering.
PlannedObsol zei:Van mij mag Dacia meer verkopen (als oud-Dacia rijder), maar zie dit niet zo gauw gebeuren. De prijzen van de nieuwe modellen liggen fors hoger dan de 'eerste' generatie Dacia's. Voor 10k had je in 2008 een MCV, nu ben je al 11k kwijt voor een Sandero.
Raddraaier zei:Code:2013 2012 Verschil Jan 48036 70193 -32% Feb 32072 43961 -27% Maa 35434 52341 -32% Apr 30521 41178 -26% Mei 29868 47636 -37% Jun 33285 54024 -38%
De cijfers zijn t/m 28 juni. Ben benieuwd, er zijn geen werkdagen meer in juni-2013 en in juni-2012 stond de teller uiteindelijk op 76.813 geregistreerde exemplaren. De daling zal dus ergens tussen de 38% en 56% in komen te zitten (-60% was iets te pessimistisch). Eindstand -50%? Bekt ook lekker: "Autoverkopen gehalveerd!"