De Nederlandse verkoopcijfers | maart 2026 op p. 134

Pietzoveel zei:
Opvallend vind ik wel dat er op, als voorbeeld Gaspedaal, 14 Models 3 worden aangeboden met minder dan 10k km (daarvan rijden er inmiddels 30.000+) en maar liefst ruim 860 ID-3's. Wat gaat hier mis?

In Duitsland is de ID3 in Nov. t.o.v. Okt ..... gedaald.
Van 28 naar 37.
Dus om nu te zeggen, "uitslaande brand" die ID3, nog niet.
Model 3 steeg van 191 in 2019 naar 60 nu.

T/m 18 December 17.000 registraties.
Veel merken / modellen doen het rustig aan.
Niet EV.

Aantal EV's: 10.000
Aantal Diesel: 120

Model 3 afgetekend 1, en vrijdag kwamen er 285 bij.
Deed VW? Pon zette op één dag 800 ID's op kenteken
https://www.kentekenradar.nl/auto/volkswagen/id3/#dag

Anders dan in NL zijn ze in Duitsland vooralsnog niet van de ID's.
Sales wil ICE verkopen, want op de ID zit geen winst
Vandaar dat van de 7.400 ID's er 3.000 bij de dealer staan.
(zie ID4 topic)

^ 1 t/m 18 december:

1. Tesla 2.825
2. Volkswagen 2.305
3. Toyota 1.600
4. Hyundai 1.388
5. Volvo 1.315
6. Renault 893
7. Polestar 827
8. Audi 719
9. Kia 708
10. Opel 569
11. Skoda 519
12. Peugeot 489
13. Mercedes-Benz 489
14. Ford 408
15. BMW 267
16. Seat/Cupra 262
17. Nissan 226
18. Mazda 207
19. Citroën 170
20. Mini 155
21. Fiat/Abarth 149
22. Suzuki 138
23. Aiways 82
24. Jaguar 73
25. Lexus 60
26. Mitsubishi 58
27. MG 55
28. Honda 54
29. Porsche 36
30. DS 34
31. Jeep 29
32. Land Rover 22
33. Dacia 21
34. Smart 16
35. Subaru 11
36. Bentley 3
37. Alfa Romeo 2
38. Lamborghini 1
39. Aston Martin 1
40. Morgan 1

Gisteren registreerde Volkswagen liefst 1.017 auto's! Totalen voor december voor de VW ID's:

Volkswagen ID.3 1.701
Volkswagen ID.4 184

Ben benieuwd trouwens of de Lexus UX (elektrische UX 300e) nog wat gaat doen. Als er geen eindsprint meer komt later deze maand, dan is het toch wel een enorme flop.

Veel merken doen het in Dec rustig aan. Vooralsnog.
Alleen de top gaat tekeer.
Polestar slijt de helft van zijn Europese afzet in Holland

[size=medium]Bestelauto's, november 2020[/size]

b1da826098127d7f8ba7d2085cd7d852.jpg

De Mercedes-Benz Vito/V-klasse en Renault Trafic hadden een goede maand, terwijl de Opel Vivaro het de laatste maanden duidelijk beter/minder slecht doet dan eerder dit jaar. De Streetscooter-productie (geïmporteerd door Louwman) is herstart, terwijl we op #36 en #37 twee Maxus-modellen tegenkomen: de aloude EV80 en de nieuwe e-Deliver 3. Voor de eveneens nieuwe Deliver 9 was één registratie.

1. Volkswagen Transporter/T6 448
2. Mercedes-Benz Vito/V-klasse 421
3. Mercedes-Benz Sprinter 416
4. Renault Trafic 399
5. Volkswagen Crafter 354
6. Ford Transit Custom 342
7. Opel Vivaro 300
8. Renault Master 298
9. Volkswagen Caddy 264
10. Peugeot Partner 255
11. Ford Transit Connect 201
12. Peugeot Expert 173
13. Opel Combo 152
14. Iveco Daily 150
15. Ford Transit 148
16. Renault Kangoo 132
17. Fiat Talento 118
18. Fiat Ducato 99
19. Opel Movano 93
20. Citroën Jumpy 92
21. MAN TGE 82
22. Citroën Berlingo 80
23. Mercedes-Benz Citan 78
24. Toyota ProAce 78
25. Peugeot Boxer 62
26. Toyota ProAce City 53
27. Fiat Doblò 50
28. Ford Transit Courier 41
29. Citroën Jumper 37
30. Ford Ranger 35
31. Dacia Dokker 29
32. Streetscooter Work 24
33. Ram 1500/2500/3500 19
34. Nissan NV300 14
35. Nissan NV200 13
36. Maxus V80 12
37. Maxus eDeliver 3 10
38. Toyota Hilux 9
39. Nissan NV250 9
40. Volkswagen Amarok 8
41. Fiat Fiorino 8

[size=x-small]Cijfers: RDC
Foto: DeZaak.nl[/size]

@rutger. Je weet ik ben een Lexus fan en wij rijden al jaren Lexus. De UX is denk ik om 2 redenen geen suc6, eerste, hoewel smaken verschillen, de wagen is spuuglelijk . Ten tweede de UX EV is een marketingflop van jewelste, anti reclame voor Toyota/lexus . De UX EV heeft meer schade aangericht aan groene imago van Lexus dan een bijdrage geleverd...onvoorstelbaar. dit is overigens ook in Japan doorgedrongen.....laten we hopen day de tweede EV van Lexus beter is, wordt ook spuuglelijk kan ik je al wel verklappen.

Cd6lop zei:
@rutger. Je weet ik ben een Lexus fan en wij rijden al jaren Lexus. De UX is denk ik om 2 redenen geen suc6, eerste, hoewel smaken verschillen, de wagen is spuuglelijk . Ten tweede de UX EV is een marketingflop van jewelste, anti reclame voor Toyota/lexus . De UX EV heeft meer schade aangericht aan groene imago van Lexus dan een bijdrage geleverd...onvoorstelbaar. dit is overigens ook in Japan doorgedrongen.....laten we hopen day de tweede EV van Lexus beter is, wordt ook spuuglelijk kan ik je al wel verklappen.

Dit zijn de bijdragen waar AW van opknapt!
Hoop overigens niet dat die 2de EV idd andermaal een lastig te verteren jasje krijgt, maar zo te lezen weet Cd6 meer

Nou, die nummer 2 staat voor > 1.000 stuks ergens te wachten, zonder verkocht te zijn. Wel gekentekend, dus rij je altijd met een "oudje" volgend jaar... Bijtelling is moordend!
(Heb er gisteren voor het eerst 1 zien rijden!)

Ik zie op LinkedIn ook heel veel berichten van bedrijven die nu volledig op EV's overgaan, en dat betreft eigenlijk altijd ID.3's.

@Piet: kom je nooit buiten dan? Ik heb al megaveel ID.3's gezien en zag vorige week ook de eerste ID.4's al rijden.

Barri zei:
Ik zie op LinkedIn ook heel veel berichten van bedrijven die nu volledig op EV's overgaan, en dat betreft eigenlijk altijd ID.3's.

@Piet: kom je nooit buiten dan? Ik heb al megaveel ID.3's gezien en zag vorige week ook de eerste ID.4's al rijden.

Kun je je claims enigszins kwantificeren?

"Heel veel" op LinkedIn.: 4 bedrijven? 40 bedrijven? Wat zeggen al die bedrijven op LI?

"Eigelijk alleen ID3's". Geen Tesla's (die veel meer EV's verkopen) Niet de Niro (veel meer van verkocht dan de ID), geen Zoe's, eCorsa/e208?

Het is wel zo dat diverse bedrijven de keuze bieden uit een EV of EV. Familie van mij mocht kiezen uit een zwarte Tesla 3 of zwarte Tesla 3.....
. Vag heeft haar lease afzetkanalen zeer goed voor elkaar, heeft meen ik 50% belang in een van de grootste leasemaatschappijen ven Nederland dus daar worden heel wat ID3's afgezet..... . Dat doet Vag/Pon gewoon heel erg slim en goed. Wij geben ons personeel nog keuze vrijheid maar veel collega bedrijven al lang niet meer daar zijn de Vag merken de keuze.... . Bij ons Psa, Vag, Toyota, Tesla.

Cd6lop zei:
Vag heeft haar lease afzetkanalen zeer goed voor elkaar, heeft meen ik 50% belang in een van de grootste leasemaatschappijen ven Nederland
60% Volkswagen AG, 40% Pon

@Daniel: ik hoor graag jouw ervaringen. Ik ga niet voor je tellen, het is maar een waarneming. En ja, als ik het heb over alleen ID.3's dan heb ik het inderdaad niet over die andere modellen. Goed gelezen :)

Cd6lop zei:
Het is wel zo dat diverse bedrijven de keuze bieden uit een EV of EV. Familie van mij mocht kiezen uit een zwarte Tesla 3 of zwarte Tesla 3.....
. Vag heeft haar lease afzetkanalen zeer goed voor elkaar, heeft meen ik 50% belang in een van de grootste leasemaatschappijen ven Nederland dus daar worden heel wat ID3's afgezet..... . Dat doet Vag/Pon gewoon heel erg slim en goed. Wij geben ons personeel nog keuze vrijheid maar veel collega bedrijven al lang niet meer daar zijn de Vag merken de keuze.... . Bij ons Psa, Vag, Toyota, Tesla.

Ik zie dat "gewoon zeer goed voor elkaar" en "gewoon heel erg slim en goed" t.a.v. PON Nijkerk niet helemaal.

VW DUI wil een parking met 25k IDeetjes leeg hebben.
Dit mede omdat er eind 2020 nog zoveel ID's als mogelijk gekentekend moeten worden om de (onvermijdelijke) CO2 boete van de EU te drukken.

Hoe gaat dat het snelst?
Welke landen hebben de gunstigste tax voordelen, beste E-infra en hoogste vraag: Noorwegen en Nederland
Dat NOP en PON toevallig de importeur zijn in die landen is secundair.

Komt bij - en dit meldt de DUI pers - dat VW liever ICE's verkoopt. Daar wordt tenminste nog iets aan verdiend.
Mede daarom stonden per 1 Nov van de 7.400 ID's op kenteken er nog 3.000 bij de dealer.
Ze duiken daarmee wel op in de verkoopranglijst, maar een (echte) koper moet nog worden gevonden.
Deze is dan de 2de eigenaar van een gloednieuwe ID3.

Leuke auto om te zien overigens.

Daniel spamt met name positief over de Zoe. En met name negatief over ID3. Dat zie ik dan..

Komt bij - en dit meldt de DUI pers - dat VW liever ICE's verkoopt. Daar wordt tenminste nog iets aan verdiend.
Mede daarom stonden per 1 Nov van de 7.400 ID's op kenteken er nog 3.000 bij de dealer.
Ze duiken daarmee wel op in de verkoopranglijst, maar een (echte) koper moet nog worden gevonden.

Dat de markt maar overspoeld mag worden met afgeprijsde ID.3's! (y)

Carfanatic zei:

Dat de markt maar overspoeld mag worden met afgeprijsde ID.3's! (y)

Zeker, en afgeprijsd hoeft niet.
Laat VW er ook aan verdienen, zodat de Duitse EV invasie door kan gaan.
Alles beter dan dampende uitlaten.

@Barri: Er staan hier in het dorp een handvol Tesla's, Kona's, Ioniqs, zelfs twee Polstars.... Geen enkele ID-3. Nu is de dichtsbijzijnde VAG dealer ook iets van 15 km verderop. En ja, weinig buiten in de auto. (100% thuiswerken), voorheen meer dan 50k km per jaar nu 6k km sinds maart... Scheelt heel veel tanken!

Pietzoveel zei:
@Barri: Er staan hier in het dorp een handvol Tesla's, Kona's, Ioniqs, zelfs twee Polstars.... Geen enkele ID-3. Nu is de dichtsbijzijnde VAG dealer ook iets van 15 km verderop. En ja, weinig buiten in de auto. (100% thuiswerken), voorheen meer dan 50k km per jaar nu 6k km sinds maart... Scheelt heel veel tanken!

tenor.gif

24 Dec.

VW gaat "all the way" om maar zoveel mogelijk ID's voor 31 Dec op kenteken te hebben.
Reden bekend: drukken CO2 boete. Schatting is dat deze voor VW over 2019 €250 mio bedraagt.

Op 23 Dec werden er 2.500 ID's geregistreerd. Daarvan 2.000 ID3's.
Bij Tesla is de boot leeg, dus dat lijkt een gedane zaak.

https://www.kentekenradar.nl/registraties-elektrisch/

Daniel de Dion zei:
Als de Nederlandse markt een weergave is van VW's do or die inspanningen om de ID op alle mogelijke manieren te promoten,
dan blijkt dat o.m. uit het kentekenen van nog eens 300 ID 3/4 op .... zondag (!) 27 Dec.

Van de de overige modellen in de kentekenlijst deed niemand dat. Die stopten op 24 Dec.
Als dit de laatste dagen van 2020 zo doorgaat halen de ID's in NL samen dik 7500 st.
Klein bier in in vergelijking tot de 12.000 Model 3's in Dec 2019, maar toch.

YTD

Kia Niro 11.756
Volkswagen ID.3 9.961

De ID.3 kan op jaarbasis nog de nummer een worden. De Niro doet niet veel meer, want de e-Niro kan in december niet meer worden geleverd. De Hyundai Kona Electric doet het deze maand veel beter en is nog verkrijgbaar: Hyundai heeft de productiecapaciteit een stuk beter op orde, omdat die voor Europa in Tsjechië wordt gemaakt en niet alleen in Zuid-Korea zoals de Niro.

In de top tien van EV's is geen PSA-product te bekennen. Ambitieuze dan wel arrogante prijsstellingen nekken de 2008, 208 en Corsa. Toch zonde, want de auto's hebben veel meer potentieel dan er nu wordt uitgehaald.

Nu al die ID-3's nog "echt" verkopen.... Lijkt er een beetje op dat een parkeerterrein in Duitsland is leeggereden naar Nederland....

Barri zei:

Barri, je hebt helemaal gelijk bij ons op de zaak zijn de eerste 25 Ford focussen al vervangen voor ID 3’s
Collega bedrijven zijn ook druk bezig om voor alle service monteurs de Ford Focussen, Renault Megane’s en Peugeot 308 allemaal om wisselen voor ID.3’s en allemaal op kenteken dit jaar

7-EBF39-FE-5-FA9-4908-A0-B9-2-BD368-FE2813.jpg

Ik kwam het nieuwsbericht onlangs al tegen. Lekker kleurtje zo!

Bij ons op t werk zijn de poolautos ook geruild voor ID.3's.

En waarom gaat dat ineens zo rap nu? Waarom stappen al die bedrijven plotsklaps over op de ID3 en hebben ze niet voordat die beschikbaar was al voor een concurrent gekozen? Is dat puur door de leaseovermacht van Pon, of strooien ze nog wat met kortingen om er zo veel mogelijk snel kwijt te raken?

Barri zei:
Ik kwam het nieuwsbericht onlangs al tegen. Lekker kleurtje zo!

Bij ons op t werk zijn de poolautos ook geruild voor ID.3's.

Idd een gave toevoeging aan het wagenpark.
Geldt zowel voor die funky ID3 als de kleur

MWH zei:
En waarom gaat dat ineens zo rap nu? Waarom stappen al die bedrijven plotsklaps over op de ID3 en hebben ze niet voordat die beschikbaar was al voor een concurrent gekozen? Is dat puur door de leaseovermacht van Pon, of strooien ze nog wat met kortingen om er zo veel mogelijk snel kwijt te raken?
Misschien heb ik vanwege mijn werk een wat gekleurd beeld op LinkedIn bijvoorbeeld, maar ik weet het ook niet. Het verbaast mij ook wel wat.

Mooie en goed rijdende auto maar iedereen weet nu wel dat de hardware goed is maar de software slecht. Lees bij reviews al mensen met storingen. Elke keer weer die hoogmoet; je kon allang weten dat je de ID.3 voorlopig even moet laten uitzieken.

Pon drukt volgens mij idd gewoon weer een hoop door. Kona en Niro word je ook mee doodgegooid maar die kloppen tenminste

Barri zei:
MWH zei:
Misschien heb ik vanwege mijn werk een wat gekleurd beeld op LinkedIn bijvoorbeeld, maar ik weet het ook niet. Het verbaast mij ook wel wat.

Nee hoor is niets raars aan, heeft nu puur te maken met doelstellingen CO2 uitstoot breed voor de bedrijven
Dit moet je echt heeeeel breed zien ook met je afvalton naast je bureau en je koffiebekers aan toe.

Tevens maakt het dit jaar de berekeningen erg moeilijk ivm vele thuiswerken wat weer negatief bij draagt

Klink gek omdat je minder rijd en minder afval hebt alleen icm bedrijfspand wat continu doorgaat en de toeslag voor thuis werken (thuis ketel langer aan meer koffie meer afval) is dit dus niet gunstig voor je CO2 uitstoot

Alles met de CO2 prestatieladder en doelstellingen voor grote bedrijven mocht dit niet gelukt zijn aan het eind van het jaar dan worden er nog snel nieuwe auto’s gehaald om de doelstelling te halen.

Tevens ook nog een kleine bijkomstigheid de lease tarieven want die gaan ook per 1-1 redelijk ophoog

Verhoging van de lease tarieven komt eigenlijk alleen door de hogere auto prijzen, verder wijzigt er nauwelijks iets.

"In de top tien van EV's is geen PSA-product te bekennen. Ambitieuze dan wel arrogante prijsstellingen nekken de 2008, 208 en Corsa. Toch zonde, want de auto's hebben veel meer potentieel dan er nu wordt uitgehaald"

Is dat niet het inmiddels bekende PSA streven?
Liever 500 EV's met winst dan 2500 die amper wat opleveren.
Zie net (link) dat in Europe de 208/Corsa in Oktober #3 was achter Zoe en ID3.
Ook de 2008 EV doet het goed, iets was de Mokka moeiteloos gaat herhalen.
Sterker, alle EV's van die Opel voor 2021 zijn al uitverkocht

Heeft PSA ook nog een aantal PHEV SUV's die zo op het oog hun weg vinden.

VW heeft als enige zijn nek uitgestoken door gelijk full BEH te gaan. Gaat ze vast lukken.
Een hoop andere merken kiezen de interim oplossing van PHEV i.c.m. BEV, op platformen die ook megt ICE worden gedeeld.
Vanaf 2024/2025 is die hybride oplossing waarschijnlijk overvleugeld door BEV-only.

Tijd zal leren of de VW aanpak de betere was. Waarschijnlijk wel qua verkoop volume,maar met €30 miljard E-mobilteit investeringen tot 2025 lijkt mij een goede wijstgevendheid een hele opgave. Als het lukt, klasse.

https://ev-sales.blogspot.com/search/label/Europe

Daniel de Dion zei:

Nee, de 10.000 exemplaren voor Duitsland zijn uitverkocht

Er zijn gisteren het hoogste aantal kentekens aangevraagd van 2020, namelijk meer dan 8.300 stuks.
https://twitter.com/JasperVerweij/status/1343831157025218563

Eindspurt van VW :)

Daniel de Dion zei:
"In de top tien van EV's is geen PSA-product te bekennen. Ambitieuze dan wel arrogante prijsstellingen nekken de 2008, 208 en Corsa. Toch zonde, want de auto's hebben veel meer potentieel dan er nu wordt uitgehaald"

Is dat niet het inmiddels bekende PSA streven?
Liever 500 EV's met winst dan 2500 die amper wat opleveren.
Zie net (link) dat in Europe de 208/Corsa in Oktober #3 was achter Zoe en ID3.
Ook de 2008 EV doet het goed, iets was de Mokka moeiteloos gaat herhalen.

Je maakt er weer een mooi verhaal van, Rick/Daniel

We hebben het hier namelijk over de Nederlandse verkoopcijfers en hier doet PSA het gewoon slecht met de elektrische Corsa en 208. In november deed de Zoe het beter dan de Corsa en de 208. Ook in december staat de Zoe tot nog toe voor beide modellen. Zowel de elektrische Kona als de Niro verslaan de e-2008 ruimschoots en de DS3 e-tense doet al helemaal niet mee.

Bobbeltje zei:
Barri zei:

Barri, je hebt helemaal gelijk bij ons op de zaak zijn de eerste 25 Ford focussen al vervangen voor ID 3’s
Collega bedrijven zijn ook druk bezig om voor alle service monteurs de Ford Focussen, Renault Megane’s en Peugeot 308 allemaal om wisselen voor ID.3’s en allemaal op kenteken dit jaar

7-EBF39-FE-5-FA9-4908-A0-B9-2-BD368-FE2813.jpg

Is wel een mooie foto trouwens, 4 stuks ID3 die worden overgedragen aan 3 berijders.
Men heeft dus geïnvesteerd in 1 auto op reserve, bij een dergelijke auto een goed idee.

1 t/m 28 december

ID.3 5.457 (was 5.089 t/m 27 december)
ID.4 1.206 (was 1.088)

Volkswagen is dus niet de enige autofabrikant die zoveel auto's heeft geregistreerd op 28/12.

Hyundai:

Kona 3.314 (was 2.521)

Bron: kenteken.tv / kentekenradar.nl

Carfanatic zei:
Er zijn gisteren het hoogste aantal kentekens aangevraagd van 2020, namelijk meer dan 8.300 stuks.
https://twitter.com/JasperVerweij/status/1343831157025218563
Eindspurt van VW :)

Rutger DC zei:
Volkswagen is dus niet de enige autofabrikant die zoveel auto's heeft geregistreerd op 28/12.
'Aangevraagde kentekens' lijkt niet gelijk te zijn aan 'gekentekende voertuigen'.

Als ik op open data van RDW filter op personenauto's met een datum eerste afgifte van gisteren, krijg ik 3796 hits. Daar zit import dus ook bij. 4479 als ik Personenauto weg laat (geen idee of Jasper Verweij daarop filtert). Dat is niet de 8300 stuks waar hij het over heeft. Ik zie niet hoe hij aan die waarde zou zijn gekomen. Ik kan het hem ook niet vragen bij gebrek aan Twitter-account. ;) Iemand een idee wat ik mis?

Wij hebben met onze ID3 nog geen echte grote storingen gehad, medewerker is erg tevreden, wordt eea niet overdreven???

Jouw ene medewerker is niet representatief voor alle ID.3 rijders. Plus je zegt "geen echte grote storingen" dus er zijn wel kleine storingen geweest?

Met het kentekenen door merken die de 2020 EU CO2 taks op de valreep willen drukken (m.n. VW), ziet EU/December er ongetwijfeld anders uit dan November (zie link).

Alleen al op basis van de Nederlandse ID3 cijfers wordt dat de waarschijnlijk de meest geregistreerde, tenzij Tesla nog stunt.
In November was het toch nog de oude Zoe die met 10.000 st Europese regs. de onbewiste leider bleek.

Op 2 de ID. #3 de 208/Corsa

https://ev-sales.blogspot.com/2020/12/europe-november-2020.html

De Zoe profiteert nu volop van alle subsidies (waar goedkopere elektrische auto's sterker van profiteren), kortingen lijken stuk hoger dan op de ID.3 in Duitsland. Als ik op carwow.de kijk zie ik dat een besparing tot 15.000 euro mogelijk is op Zoe tegen 10.400 op ID.3 (inclusief subsidie neem ik aan). Zoe's worden natuurlijk ook 'gedumpt' om CO2-taks te ontlopen, in dat opzicht is Renault niet anders dan VW, al heeft Volkswagen de ID.3 harder nodig.

Daniel de Dion zei:
Op 2 de ID. #3 de 208/Corsa

Met andere woorden, de 208 en Corsa staan op respectievelijk #8 en #12 bij EV's. Audi E-Tron, Smart EQ Fortwo en VW e-Up zijn populairder dan 208 of Corsa. Mazda MX-30 heeft hogere klassering dan Opel Corsa of Peugeot 2008 in november.

Feitelijk verbluffend hoe rookie autobouwer Tesla per 01.01.21 60.000 peperdure EV's in Nederland wist te slijten zonder één cent marketing.

Hoe dan ook, in januari zien de statistieken er weer heel anders uit, Denk dat er geen ID op kenteken wordt gezet.

Thema90 zei:
Hoe dan ook, in januari zien de statistieken er weer heel anders uit, Denk dat er geen ID op kenteken wordt gezet.

Zeker minder, maar niet één zou jammer zijn.
Hoe meer EV's hoe beter.

Kannibalisme binnen het eigen aanbod is wel een nadeel..

Edit:

30 Dec: Hoppa, wéér €750 mio diesel straf.
Terugkijkend bleek sjoemelgate uiteindelijk wel een blessing in disguise - het bracht bij VW een goed IDee naar boven.
https://www.automobilwoche.de/article/20201230/AGENTURMELDUNGEN/312309996/1276/

Met nog twee dagen te gaan (1 t/m 29 december):

1. Volkswagen 8.185
2. Hyundai 4.079
3. Tesla 3.990
4. Toyota 2.285
5. Volvo 1.997
6. Audi 1.859
7. Renault 1.448
8. Polestar 1.405
9. Skoda 1.093
10. Kia 990
11. Peugeot 967
12. Mercedes-Benz 810
13. Opel 769
14. Ford 735
15. Seat/Cupra 572
16. Mazda 425
17. Fiat/Abarth 417
18. Nissan 416
19. BMW 360
20. Citroën 264
21. Mini 264
22. Aiways 234
23. Jaguar 183
24. Suzuki 175
25. MG 123
26. Lexus 119
27. Honda 100
28. Mitsubishi 91
29. DS 67
30. Porsche 56
31. Jeep 40
32. Land Rover 27
33. Dacia 23
34. Smart 22
35. Alfa Romeo 21
36. Subaru 14
37. Bentley 3
38. Ferrari 2
39. Lamborghini 1
40. Aston Martin 1
41. Donkervoort 1
42. Morgan 1

Massale zelfregistraties bij Volkswagen (ID.3 - niet de ID.4 die nauwelijks als voorraadauto wordt aangeboden), Hyundai (Kona) en Audi (E-Tron).

Terug
Bovenaan