Guest
En wat heeft dit gedoe over die Twingo helemaal met de Nederlandse verkoopcijfers te maken? Bovendien: 'koper' rog is 14 jaar oud!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Geelhoed zei:Kan je me dat voor rekenen? Waar komt die 800 euro vandaan?rog zei:Een twingo diesel kost per maand 33,- meer dan een twingo TCE in de wegenbelasting
maar een TCE is in aanschaf 2500,- duurder en gebruikt in de stad 2x zoveel benziene
en de diesel is de eerste 2 jaar wegenbelasting vrij , de TCE niet.
Dus na 2 jaar is de TCE niet 2500,- duurder maar 3300,- euro
De diesel is 1800 euro duurder
De 1.2 benzine twingo is ook belastingvrij.
Dat is een mening, en als jij daar geld voor over hebt dan mag dat. Maar in dat geval zijn er nog wel wat andere auto's aan te raden hoor.En daar komt bij dat de diesel net zo goed rijd als de TCE
Als je een boompje wilt opzetten over afschrijving kan dat altijd.Als ik de twingo diesel na 3 verkoop en ik neem het ruim - 50%
Waarom? Die maatregelen zijn al sinds 2009 bekend. Tenminste voor de bijtelling, maar dat zal voor de MRB ook wel gelden, als dat niet eerde wordt afgeschaft als gevolg van te grote populariteit.MTBer zei:Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat alle bezitters van de kleine goedkope diesels in 2013 een vermogen aan belasting gaan betalen. Ik denk dat de protestgeluiden vanuit de bevolking (de kiezers dus) zo hevig zullen zijn dat de belastingvrijstelling nog wel verlengd gaat worden.
Dat het kopen van een auto met belastingplannen in het achterhoofd wel eens anders kan uitpakken heb ik zelf mogen ondervinden. In januari van dit jaar stond de kilometerheffing nog in de steigers en heb ik vanwege mijn jaarkilometrage een schone diesel met roetfilter gekocht (Octavia TDI).
Geelhoed zei:Tja, dat probeerde ik in het eerste bericht al duidelijk te maken. Maar als je de handschoen oppakt kan je het krijgen natuurlijk!
Meneer rog heeft vorig jaar maart een Scirocco besteld.
En vorig jaar augustus zijn nieuwe 207.
In februari wilde hij de Juke nog wel kopen.
Je zou denken dat hij zich meer zorgen zou maken over afschrijving dan over belastingvrij zijn, maar dat zal mijn gedachtenkronkel zijn.
Yeah right!rog zei:Nee hoor dat gebeurt niet , let maar op er komt gewoon een compensatie regeling , voor de huidige eigenaar.
En dat je al die moeite doet om te kijken wat ik heb geschrevenwerk je soms bij de belasting dienst ?
rog zei:Maar ja aan je fototje te zien en je uitspraken , ben je heel wat gepest op school en heb je dit soort dingen gemist
Was even vergeten dat ik niet discussieer met een technocraat.Geelhoed zei:@fastmatti
Er staat gewoon in de wet dat de normen volgend de gemiddelde NEDC CO2 van de verkochte auto's vierjaarlijks zal worden bepaald. Mag jij raden wat die sinds 2008 gedaan heeft. Die norm gaat instorten dat het niet meer leuk is.
Tja, als je niet tegen je "verlies" kan lijkt me dat verstandig.fastmatti zei:Was even vergeten dat ik niet discussieer met een technocraat.
Neuh, niet in het minst. slechts als een 14 jarige puisten puber.rog zei:Dan probeer je mij ook nog eens voor een leugenaar neer te zetten
Ah, je hebt wel iets terug gezocht!rog zei:Als nu gelijk had verteld , dat je diesel haat
Dan maak ik me druk als men met omslagpunten en belastingvrij gaat schermen. Als je dan toch meer wilt betalen moet je je daar ook geen zorgen over maken.als iemand toch meer wil betalen omdat hij diesel lekkerder vind rijden , wat zou jou dat nou uit maken , wat maak je je druk man.
Je typeert uitstekend. Eigenlijk vind ik alles beneden +3 standaard deviaties IQ beneden mijn niveau. maar doorgaans beperk ik me tot het schofferen van de onderste 50% van de populatie en dat is vandaag niet anders.Als ik hier jou stukje lees , ben je in mijn ogen gewoon een zwaar gefrustreerd persoon , die eigenlijk de hele wereld dom vind en denkt dat hij zelf heel slim is
Er valt in dit stuk alleen maar te lezen hoe dom andere mensen wel niet zijn
kom op zeg , je rijd rond in een ford Ka , de eerste de beste dikke bak rijder
stoort zich mateloos aan jou 69 pk kart , die op de snelweg alleen maar in
de weg rijd![]()
Voor mij is dit einde discussie.
Geelhoed zei:rog zei:Voor mij is dit einde discussie.
Jammer, ik wil graag nog een boompje opzetten over onze auto's en wie nou rondjes om wie kan rijden. Mocht je het voor de bühne doen is het vergeefse moeite, de rest weet namelijk wel wat een Westfield is![]()
rickm zei:inderdaad - wat die rog en Geelhoed aka Gearhead uitbraken lijkt mij spamguerilla die via PM behoort te verlopen.
gearhead zei:rickm zei:inderdaad - wat die rog en Geelhoed aka Gearhead uitbraken lijkt mij spamguerilla die via PM behoort te verlopen.
Ben er nog niet uit of het een compliment of belediging is. Jij GH?
Daar ben ik veel te kinderachtig voorDennis_zw zei:Ik had gehoopt dat GH wijzer zou zijn en niet meer zou reageren
rog zei:Wat is dan het probleem ?
4.4 en 6.3 l/100 km in de stad voor de tingos, handig zo'n NEDC verbruikstest.rog zei:Ik reken voor diesel ongeveer 1.30 en voor benziene 1,62
dan ga ik er vanuit dat een benziene 1 op 16 loopt
en een diesel 1 op 25
En dat heb ik nagezocht bij de anwb site.
Ik herhaal mezelf dan maar een keertje:dus eigenlijk zeg je , dat ik niet alleen die 1800,- aan de meerprijs verlies , maar nog veel meer omdat het een diesel is en niemand dat
dalijk wil hebben.
Je hoeft mij niets te vertellen over wat er te koop staat op autotrack. Maar goed je kent me niet dus: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?10,3703748rog zei:Ik rij ongeveer 12k per jaar (99,9%) stad , ik heb heel wat twingo's te koop zien staan die na
2 jaar heel wat meer hadden gelopen dan 20k soms wel 40k kijk het maar na , er staan er zat
te koop , het bewijs is er in overvloed.
Ja nu, maar de belastingvrije maatregel loopt nu nog, en het is nog niet algemeen bekend dat die straks verscherpt wordt.waarom kijk je zelf niet even rond , wat er te koop staat aan kleine diesels
en wat ze er voor bieden en vragen , dat heb ik zelf al gedaan voordat ik de
twingo kocht.
Ja vertel me meer over omslagpunten! https://www.autoweek.nl/forum/read.php?26,3183087Ik heb hier ook nog even een omslagpunt berekening gemaakt:https://www.omslagpunt.com
rog zei:Nou is dat ze erg ?
Een halve dag gehad en nog 308,5 te gaan, ik vind het een dappere bewering!michel1975 zei:Renault probeerdt alles om ook maar hoger te eindigen. Aangezien ze het dit jaar niet meer kunnen worden
Renault probeerd alles om ook maar hoger te eindigen. Aangezien ze het dit jaar niet meer kunnen worden hebben ze alle mensen die vorig jaar een auto hebben gekocht en die afgelopen november/december hun auto zouden krijgen de leveringen glashard een maand of 2 vooruit geschoven. Over geschiedsvervalsing gesprokene