Mach1
Kilometervreter
GolfGTIG60 zei:Oudste Nederlandse Golf II GTI 16V: PJ-99-RS van 2-4-1986 (Er was er nog een uit maart 1986, maar die is helaas gesloopt)
De PH-44-DR (tevens testauto van PON) van mijn kameraad is ouder! Die bestaat nog steeds.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
GolfGTIG60 zei:Oudste Nederlandse Golf II GTI 16V: PJ-99-RS van 2-4-1986 (Er was er nog een uit maart 1986, maar die is helaas gesloopt)
Mach1 zei:GolfGTIG60 zei:Oudste Nederlandse Golf II GTI 16V: PJ-99-RS van 2-4-1986 (Er was er nog een uit maart 1986, maar die is helaas gesloopt)
De PH-44-DR (tevens testauto van PON) van mijn kameraad is ouder! Die bestaat nog steeds.
GolfGTIG60 zei:Mach1 zei:GolfGTIG60 zei:Oudste Nederlandse Golf II GTI 16V: PJ-99-RS van 2-4-1986 (Er was er nog een uit maart 1986, maar die is helaas gesloopt)
Dat is inderdaad de auto die ik bedoel, ik heb daar de foto's van, maar op het forum stond dat de schuur waarin de auto stond was afgebrand, de APK is al in 2005 vervallen. Daarom heb ik hem als gesloopt neergezet. Of wordt de auto inmiddels weer opgeknapt? Dan kan ik het kenteken in het register ook weer op groen zetten.
GolfGTIG60 zei:Mooi, dan is er een GTI 16V tot leven gekomen! Dat gebeurt weinig![]()
Rob013 zei:Ik kwam trouwens vanmiddag een auto tegen, met een Z-kenteken ('91), maar nu ben ik vergeten welke auto erbij hoort![]()
D. Elzinga zei:Rob013 zei:Ik kwam trouwens vanmiddag een auto tegen, met een Z-kenteken ('91), maar nu ben ik vergeten welke auto erbij hoort![]()
Schiet niet echt op he![]()
Eddy C zei:Uit het Autovisie jaarboek 1983 en nog steeds rijdend. Volvo 760 turbodiesel HP-77-FS.
gearhead zei:Ik heb volgens mij wel eens een E46 coupe met een D kenteken gezien. Met F zijn ze er sowieso.
jeust zei:Ik heb een Volvo 760 uit 1982. Kenteken hs-11-yn. Ook een erg vroege dus.
gearhead zei:Eddy C zei:Uit het Autovisie jaarboek 1983 en nog steeds rijdend. Volvo 760 turbodiesel HP-77-FS.
Is dat de triotest met de BMW 524 td en Mercedes 250D?
rzasa zei:jeust zei:Ik heb een Volvo 760 uit 1982. Kenteken hs-11-yn. Ook een erg vroege dus.
https://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vtrmpb2zy2rz
Eddy C zei:gearhead zei:Eddy C zei:Uit het Autovisie jaarboek 1983 en nog steeds rijdend. Volvo 760 turbodiesel HP-77-FS.
Is dat de triotest met de BMW 524 td en Mercedes 250D?
In het jaarboek staan alleen enkele tests. Wellicht dit hij in de reguliere uitgaves wel in triotest heeft gestaan.
grensrijder zei:De oudste Max Roadster (qua registratie) die ik heb kunnen traceren via internet heeft XD-33-ZD. Dat is echter niet prototype nr. 1, want die heeft YR-21-BS, merkwaardig genoeg. Kennelijk pas later op kenteken gezet.
Klassiekerrijder zei:Ik heb nog nooit een oudere A4 B5 gezien, da's inderdaad een van de allereerste.
JZ-XS-81?Rob013 zei:[Ik kende 80's en A4'en met een L-kenteken, maar nog nooit een J-kenteken gezien. Is dan ook al best oud en ziet er toch niet gedateerd uit. Good job Audi!
Datum eerste toelating 03-05-1978(33,2 jaar)
Datum aanvang laatste tenaamstelling 17-07-1998(13,0 jaar)
Datum eerste afgifte Nederland 03-05-1978(33,2 jaar)
Status kenteken Geldig
Rob013 zei:Vandaag een Astra G gezien met TD-kenteken ('98). Evenals een A4 met JZ-kenteken ('95). Beiden erg vroeg dus!
In die tijd kreeg je nog een nieuw kenteken als je de papieren kwijt was. Hij mag met dit kenteken inderdaad geen blauwe platen voeren, maar in overleg met de RDW zal hij waarschijnlijk het originele kenteken terug kunnen krijgen.sdi3s zei:Ik kan alleen bedenken dat het originele kenteken (waarschijnlijk U,V,X sidecode 3) als gesloopt is geregistreerd en in 1985 toch een nieuw kenteken is aangevraagd.
gearhead zei:Rob013 zei:Vandaag een Astra G gezien met TD-kenteken ('98). Evenals een A4 met JZ-kenteken ('95). Beiden erg vroeg dus!
Ik zag onlangs een hardblauwe Golf 4 met een SP-kenteken. Moet ook ene van de eersten zijn geweest.
jessekraal.nl zei:Oudste Alfa Romeo Giulia in NL? ND-17-NZ, 03-05-1978