Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Moderator
XH-43-FKD. Elzinga zei:
XBXG zei:En een kandidaat voor de jongste Ferrari 550 Maranello.
Kenteken: 40-FG-SH
Datum eerste toelating: 14-03-2000
Moderator
929V6 zei:Motorische en uiterlijke update, nog steeds geen nieuw model.En als we de 575 wel als nieuw model beschouwen, komt hij niet in de lijst want 21e-eeuws.
929V6 zei:Modellen die in 2000 en daarna zijn geïntroduceerd neem ik niet meer op in de lijst. Ik moet ergens een grens trekken, omdat het anders gewoonweg niet meer bij te houden is. Bovendien hebben die modellen weinig tot niets meer te maken met het op youngtimers en klassiekers gerichte forumonderdeel "Autoliefde roest niet...".
Klassiekerrijder zei:929V6 zei:Modellen die in 2000 en daarna zijn geïntroduceerd neem ik niet meer op in de lijst. Ik moet ergens een grens trekken, omdat het anders gewoonweg niet meer bij te houden is. Bovendien hebben die modellen weinig tot niets meer te maken met het op youngtimers en klassiekers gerichte forumonderdeel "Autoliefde roest niet...".
JW01 (vanaf een Appel) zei:Er zijn wel wat meer verschillen dan dat... (Links 575 - Rechts 550)
maarten1966 zei:Ik heb wellicht de oudste Talbot Solara (GD-27-NS, mei 1980, exactere gegevens volgen desgewenst).

A.BRANDHORST zei:De navolgende Talbot Horizon 'leeft' ook nog en is aanmerkelijk jonger: De NR-25-LG van 26-09-1985. Hij bestaat fysiek ook nog wel degelijk.
Maar geen geldige Apk meer..
Overigens heb ik het van de Solara niet bijgehouden, de mijne is officieel van 23.12.1980.
Op kenteken staat dan wel 15.01.1981, maar aangezien ik het originele boekje nog heb, weet ik dat hij 23.12.1980 geleverd is, nieuw, in Frankrijk uiteraard.
929V6 zei:maarten1966 zei:Ik heb wellicht de oudste Talbot Solara (GD-27-NS, mei 1980, exactere gegevens volgen desgewenst).
Die staat geregistreerd als gedemonteerd in 2011.![]()
Klassiekerrijder zei:Gefeliciteerd, indrukwekkend project maar wel erg leuk. Zo zou ik mijn eerste auto ook nog wel terug willen hebben.
maarten1966 zei:929V6 zei:maarten1966 zei:Ik heb wellicht de oudste Talbot Solara (GD-27-NS, mei 1980, exactere gegevens volgen desgewenst).
Ja, dat weet ik en die RDW-bevestiging heb ik hier voor me liggenMaar onder mijn afdak staat toch echt de GD-27-NS. Inwendig enigszins gedemonteerd (delen van de motor en het interieur), maar afgelopen weekend (na 10 jaar) teruggekocht nadat iemand hem onlangs spotte in Leiden.
waarover meer in het SimcaTalbot-etc-topic.
De restauratie is begonnen, als het een beetje meezit gaat hij begin 2016 naar de RDW, waarna re-activering van het kenteken.
Groet Maarten
929V6 zei:maarten1966 zei:929V6 zei:maarten1966 zei:Ik heb wellicht de oudste Talbot Solara (GD-27-NS, mei 1980, exactere gegevens volgen desgewenst).
Ja, dat weet ik en die RDW-bevestiging heb ik hier voor me liggenMaar onder mijn afdak staat toch echt de GD-27-NS. Inwendig enigszins gedemonteerd (delen van de motor en het interieur), maar afgelopen weekend (na 10 jaar) teruggekocht nadat iemand hem onlangs spotte in Leiden.
waarover meer in het SimcaTalbot-etc-topic.
De restauratie is begonnen, als het een beetje meezit gaat hij begin 2016 naar de RDW, waarna re-activering van het kenteken.
Groet Maarten
Oh wacht, daar heb ik ergens foto's van gezien. Een beetje mosgroen uitgeslagen exemplaar toch? Tof dat hij gerestaureerd wordt!![]()
Tja, dat geldt alleen voor de origineel in Nederland geleverde exemplaren.XBXG zei:In het overzicht staat 1966-1973, vandaar mijn post.![]()
D-C zei:JW01 (vanaf een Appel) zei:Er zijn wel wat meer verschillen dan dat... (Links 575 - Rechts 550)
Dat onderscheidt de Ferrari-liefhebbers van de liefhebbers van Koreaans plastic zullen we maar zeggen![]()
XBXG zei:
Rob0032 zei:Oudste staat nu op 30-6-1989, met een (in mijn ogen onzinnige) toevoeging dat deze datum niet hoeft te kloppen, ondanks dat het om een Nederlandse auto gaat, het kenteken klopt bij die datum en 30 juni 1989 gewoon een willekeurige vrijdag was.