Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

BmLLrX1]
1000094093.jpg

Onder station Voorburg is inderdaad een goede plek om te spotten voor dit topic ;)

hoe bedoel je?
Ik bedoelde dat de achterkant van die auto niet helemaal lekker klopt met die organische vormen erin, dus was het net alsof je je camera had bewogen bij het nemen van een foto. De meeste telefoon camera's proberen er dan nog iets van te maken door een stuk of drie foto's te combineren.

Mijn spots van de afgelopen twee weken, te beginnen met een erg nette BMW E46 Touring. Kleine velgen, oranje knipperlichte en een oude BE-nummerplaat, ik kon het geheel wel appreciëren:
IMG-5589.jpg

Deze Ford Focus viel op omwille van de knappe OEM-velgen (en af-fabriek xenon):
IMG-5615.jpg

In de categorie: "helemaal vergeten dat deze ook nog bestond". Een Toyota Carina II:
IMG-5645.jpg

In dezelfde parkeergarage stond ook nog deze BMW E30 Touring op Franse oldtimerplaten:
IMG-5646.jpg

Bonuspunten voor de creatieve nummerplaat op deze BMW M5:
IMG-5651.jpg

Tijdloze schoonheid, zo'n Aston Martin DB11:
IMG-5664.jpg

Leuke VW T3 "Joker":
IMG-5908.jpg

Om door een ringetje te halen en met prachtige Monoblocks, deze SLK van de eerste generatie:
IMG-5900.jpg

Nog redelijk origineel gehouden Subaru Impreza WRX STi:
IMG-5879.jpg

Prachtige Rover P6 3500 V8:
IMG-5878.jpg

Deze Mercedes-Benz C32 AMG kon ik helaas enkel frontaal fotograferen:
IMG-5753.jpg

Ik heb zelf een oranje Hyundai Veloster gehad in de periode 2016-2019 en toen waren ze al zeldzaam:
IMG-5749.jpg

Deze moest ik even opzoeken. Het blijkt een Maxus MIFA 9 te zijn:
IMG-5714.jpg

Wat saaie (en vieze) Ferrari Purosangue:
IMG-5712.jpg

Smaakgevoelig aangepaste Ferrari 812:
IMG-5708.jpg

Bijzonder zeldzame Honda Integra Type R "D88". Deze versie met vier deuren is nooit bij ons geleverd:
IMG-4551.jpg

Zeker in het blauw is zo'n eerste generatie Honda HR-V 3-deurs best een leuk ding!
IMG-4550.jpg

Een JDM Nissan Elgrand op Britse platen:
IMG-4587.jpg

Behoorlijk gebruikte en ook ietwat foute Chevrolet C10 Silverado:
IMG-4552.jpg

Ik sluit af met deze licht verbouwde Nissan 240SX, die er al bij al toch nog vrij origineel uitzag:
IMG-4629.jpg

Wat spots van de afgelopen dagen:

Vrij morsige Corvette C4

2e generatie Insignia Sports Tourer, zie je toch maar (te) weinig vind ik deze lel van een station! Zeker in OPC-line uitvoering als deze is ie gewoon dik.

Fraaie 88er E30 cabrio met fijne wielen!

Strakker dan deze blauwe 77er Citroen GS-Club Break worden oldtimers bijna niet!

En toen stond er 30 meter verderop ook nog deze fraaie tweede generatie VW Scirocco!

DDD: Dikke Defender Diesel

De Volvo 480-serie zie je tegenwoordig amper nog rijden, zonde... Gelukkig nog deze bordeaux rode te spotten in het Haagse!

Idem voor de 205.. Vroeger op elke straathoek, nu een exoot...

Wat spots van de afgelopen dagen:

....

De Volvo 480-serie zie je tegenwoordig amper nog rijden, zonde... Gelukkig nog deze bordeaux rode te spotten in het Haagse!
Die loop ik ook al sinds een paar maanden wekelijks tegen het lijf en had ik een tijdje geleden ook gedeeld. Het blijft een opvallende verschijning in het centrum van Den Haag.

Ferrari 12cilindri:
55122408505_74cb300eba_h.jpg

Mercury Cougar:
55122408525_6b4518144d_h.jpg

Is dit model Hyundai accent hier of in west-europa geleverd? Ik had 'm nog nooit gezien
55121136717_a472cfdd54_h.jpg

Lexus LS430, vreemde eend in de bijt dat ik de pre-facelift vaker zie dan de facelift
55122051712_05fce460d1_h.jpg

Hoort een Brera hier thuis? Ik zie ze haast nooit
55124681438_aef659b611_h.jpg

70-serie Landcruiser:
55125871647_caf8b57d74_h.jpg

Toyota Corolla:
55126935943_d00ea44baa_h.jpg

Fiat Tipo, echt heel lang geleden dat ik er een heb gezien.
55128191561_d0f9af2184_h.jpg

Ik kan hier helas geen foto's uploaden, maar sinds kort staat bij mij in de buurt een heuse Bentu Steed!
Ik had er nog nooit van gehoord, maar het blijkt een Chinese mini-auto te zijn (L7-categorie) die 90 km/u kan en waar je met vier personen in zou moeten kunnen zitten.
Met 4 man en 90 km/u over de snelweg lijkt mij toch wek erg spannend in die Steed. Misschien kan iemand anders er een foto van plaatsen?

Het I-kenteken in het nieuwe systeem van Hongarije is een tijdelijk kenteken.
In Hongarije kun je voor een laag bedrag (1300 euro) een "gepersonaliseerde" plaat krijgen, maar die moet wel voldoen aan het 7-letterige formaat (bijvoorbeeld AA AA 123). Ik ben al een keer een oude verlaagde Audi A4 tegen gekomen met een kenteken dat begon met "AU DI", maar die serie zal inmiddels al vol zitten.

Je vraagt je af hoeveel accucapaciteit wordt gebruikt door het excessieve gewicht...

Ik las ook laatst iets over Hongarije als importsluis voor hier niet goedgekeurde auto's zoals de Tesla rolcontainer Cybertruck. Wellicht is deze Hummer ook zo'n poging, al heb je natuurlijk nog steeds een groot rijbewijs nodig.

Die Lancia-versie van die Amerikaan is toch wel erg mooi.
Ik zie nog die dames voor me van Lancia op de Autoshow in Frankfurt, toen-ie geïntroduceerd werd…….:love:

Die Lancia-versie van die Amerikaan is toch wel erg mooi.
Ik zie nog die dames voor me van Lancia op de Autoshow in Frankfurt, toen-ie geïntroduceerd werd…….:love:
Inderdaad een fraaie en indrukwekkende wagen, mooier ook dan de Chrysler 300C waar die op gebaseerd is.

Vier leuke spotjes nog de afgelopen 2 dagen:

98-er Daihatsu Move. Vooral de shot van voren naast de C1 zie je goed hoe belachelijk smal dit Japanse wagentje is!

Volvo 240 die er denk wel eens frisser bijgestaan heeft. Maar hé: still going strong!

Lekker felle Lotus Elise

72-er Mercedes 220D

Mijn spots van de afgelopen tijd:
S7e9bjn.jpeg

Nio ET5. Mooie auto, maar ook een van de eerste Chinese merken die ik weer uit Europa zie verdwijnen. Veel te duur, accuswappen niet meer interessant met laadtijden van aankomende auto's. Ook alleen leverbaar als dure vierwielaandrijver.

TU4AGEZ.jpeg

DS Nº8. Wel leuk dat ze nog zulke excentrieke auto's maken, al staat het niet in de schaduw van een oude DS of bijvoorbeeld een Citroën C6. Carrosserievorm had iets weg van de Polestar 4.

xGFbWH5.jpeg

Vorig jaar geïmporteerde Saab 900 in goede conditie. Leuke kleur ook.

fOuug2Q.jpeg

Een Honda e:Ny1 met onderin een slecht weggewerkte accu. Zouden er ooit interessante Japanse EV's komen?

elTBrD3.jpeg

Nissan Maxima met V6.

MYAJtNm.jpeg

Opel Omega station. De eigenaar heeft overigens ook al jaren een groene Rekord.

prachtige bedford uit 1977!
Yl2Xlta.jpeg

een strakke feroza heeft ook wel wat.
ciZvOdA.jpeg

ik dacht even dat het een omgebouwde elektrische daf 55 was maar gelukkig niet.
dxy3Ndf.jpeg

100 km verder kwam ik nog een opvallende 55 tegen
lwzhWw5.jpeg

VDTmoE5.jpeg

deze generatie seat toledo heb ik al lang niet meer gezien!
Q1Ag6as.jpeg

riWwIqv.jpeg

wat nieuwer spul, een bmw 840i cabriolet uit 2020.
NSa3wn8.jpeg

leuk 'petje' van mini
sqVu8gW.jpeg

deze ruim 3 ton wegenede land rover 130 uit 1996 heeft veel landen gezien.
yKdopsL.jpeg

ik doe mee met de movement, voor mij lang geleden dat ik dit doosje zag!
zgwOKJy.jpeg

bijzondere 2cv ombouw?
8bxK2VZ.jpeg

Ik heb nog een paar spotjes van donderdag:

Een Mitsubishi Colt uit 1994.

Een vers geïmporteerde Volvo 240 Polar uit 1992.

Een Volkswagen Golf I automaat uit 1983.

Een Mercedes 350 SE uit 1973.

Een Volvo 164 uit 1972.

En een spotje van vrijdag; een Chevrolet Caprice Classic Wagon uit 1993.

Terug
Bovenaan