Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

zal vast geen normaal wit zijn maar vind het toch een beetje basic ogen op zo'n gave audi.
555nViE.jpeg

h9JxHrp.jpeg

hele nette carina e uit 1997!
hLYnBBk.jpeg

Z3j5sy5.jpeg

leuke golf 2 uit 1990.
pMxHEZz.jpeg

dit is vast geen echte ferrari :D
PbmNs17.jpeg

aR93cVW.jpeg

lang niet gezien een 626coupe
BIWh39m.jpeg

Die Carina is echt een leuke spot! (y)
De Ferrari 360F430 met Liberty Walk (geïnspireerde) kit is wel heel bijzonder om te spotten, maar eerlijk gezegd was mijn eerste indruk dat het een kitcar was. :LOL:

ik ging met google lens kijken wat voor kitcar het was maar het geeft inderdaad aan dat het een f430 met een liberty walk bodykit is. de auto oogde zo klein.

Mooi hoor die 626coupe.
Prachtige wagens, die coupe lijn met lange kofferbak doet het hem.
Helaas zag ik jaren geleden niet echt de schoonheid van een 626.

Een blije jonge chauffeur zie ik.
Dat zie je niet vaak, jeugd met een youngtimer... (y)

Vanavond op de terugweg vanaf mijn dochters dansles zag ik in mijn ooghoek iets Datsunnerigs van de jaren 70. Ik dacht zelf eerst een 280C (Cedric/Gloria 330), maar nadat ik terug gekeerd was zag ik dat het een 810 wagon was:
AP1GczNo2nPzG2PsOr_bp0oJSZzPffCGhyyqEoL4a8dH1PRRsQkSL8DGLv_42nEMRut9F-f_cxjiO93mH48UCfGp3vy57gkH_jG9p8Xmloowt-5xxiGCKkMz96gBzdjN1ScZr24HFBWzgHZBIHxNaSIsXfUdWQ=w1016-h762-s-no

AP1GczM41y-nKUTqwi66eEefzSj6TH_-NFQwXst7rXKvWNXbJZUzPoEss-ZOEgRf5LHvgXH9Ravl9dt5WLhFnvjEDj7NfxuLrxPxNHRhyV3j-kYoQEMIqwtlWA6cM1ZWwpKMsi4JouHavZOX0e1W63NV4nKn4A=w1016-h762-s-no

Heeft nog Washington platen, dus nog niet ingevoerd in NL
heel erg mooi!

Helaas geen foto’s, maar vanmiddag bij grensovergang Zwartemeer een donkergrijze Alfa 4C en iets meer terug vanuit Bad Bentheim een knalgele Porsche 992 Targa.

Dat moet je echt niet Googelen... bah bah. Wat een verschrikkelijk creaties maken die mannen.
Ik ken ze nog uit de tijd dat ik een Kaido Racer-blog runde en wat zij deden met (toen nog) waardeloze roestige Skylines en Cedrics was echt fantastisch. Maar ik ben het wel met je eens dat wat zij tegenwoordig doen het voornamelijk is om te shockeren, zo van "kijk eens wat wij durven te doen met een Huracan".

@Roadracer die Starion is echt een geweldige spot! De Turbo-stickers op de zijkant maken hem helemaal af! (y)

Ik zal ook gelijk mijn spots van het afgelopen weekend even delen.

Een Ford Taunus 1600L uit 1971:
AP1GczNOVstoVn6oA22VmVKJQOdjSd7LebfEvmhffu_Yh6aUtGZKx0UematxA_kKsnGBG78HSF4qr0eF5BkEKbnrNzyWzBGAygq2S6n7T4pQNlih12jYsvG-i0OyopzOVxxO0ihFFPixslSkWPEWu8JPrDogQQ=w1016-h762-s-no

AP1GczOd6uJA3GHlNUmEJMw86g-ARirpXrbJuSQ0Ozlpp5sw6KZ5QeF0Gl4CpERLSGikoEvub95jH8iLlGZmBXvFrfQmLS6oB5bt_mNNfcJqgP2iS-MrcTFMG_32961O_uBVCioIgBGZPKsW7mriPP0TbCRjxg=w1016-h762-s-no

Ik heb niet met de eigenaar gesproken, maar er was tegelijkertijd met mij iemand die foto's aan het maken was die met hem wel had gesproken. Volgens hem was deze van de opa van de eigenaar geweest die de Taunus in 1971 nieuw had gekocht. Deze eigenaar heeft de Taunus al 10 jaar in zijn bezit.

Bij een lokale garage waar ik al een keer eerder de T2 pickup en de Galaxie 500 had gezien, stond nu ook een gele Peugeot 205 cabriolet:
AP1GczP3tTVwXEYq9TpG_PhcBYaqyjKCjzY-CbFKoa9woVdADxKXdFUp96wpMZO7pogvM-qotiU1kanhfPjSlvmMFM0sDHEYtHhcD-cL_BtRg-1QW2sWReX06pzsJ_jtSY7BdWmjZSkEybj-DR-NDddQA7GAUQ=w1016-h762-s-no

Deze Jaecoo 7 was nieuw voor mij:
AP1GczPkimDKR0CaXxmIDevOgY3C9FBwCJAWnqQxug3ssUHMANPVzx9tZRcxVHcM-Fb-aRaR2KSEIA5qRtBt4lsLee7GRCse_90sCCC4MqakZsgwNWnU3AHEqtpbay-937Q2X17x4_bB7PdjIMRg99QAcgCDug=w1015-h762-s-no

AP1GczM3cB4RXEYB_C9AOKRS1dflNs36W_NRMktc7c6YWfUrlGe8IAemQPCITqIGuMqpRxRhqUHcdqSHEBXcw1kfBoUEi7Qx_reeoTydfVKWzQSgJmgyMko73VEB_LcrOiEhjkkRqho64aHdO8w2jCIg7O2F2g=w1016-h762-s-no

Met de uitspraak van Jaecoo past die prima hier in het Gooi. "Zeg, Coenraad, wat rij jij nou? Een Jaecoo?" :LOL:

Die Starion heb ik hier ook al eens gedeeld. Die jongen woont daar.
Deze auto staat ook regelmatig bij mij voor de deur.

Gisteren was ik even naar Emmeloord om wat kledij te halen voor een gala. En zeker ben ik wel wat tegengekomen.

Deze Buick Regal vam 1992 steelt de show.

Een gigantische Ford F-150 Lariat van 2024.

Ook wel bijzonder een Mitsubishi Grandis ook helemaal uit Oekraiene.

En nog een leuke Volvo V70 van de eerster generatie
Heb je die zeer nette Citroen C15 dan ook gezien?

Huh C15, kan ik niet ontdekken op de plaatjes.

De mitsubishi, werd naar mijn idee ook als dodge charger verkocht:eek:

dit is vast geen echte ferrari :D
met Liberty Walk (geïnspireerde) kit is wel heel bijzonder om te spotten, maar eerlijk gezegd was mijn eerste indruk dat het een kitcar was
In allerhande opzichten lijkt het niet om een ferrari te gaan maar de A-stijl, ruit en dak komen weldegelijk overeen met een F430 en dat is nou juist de plek waar alle ombouw exemplaren het niet redden...

Die Starion heb ik hier ook al eens gedeeld. Die jongen woont daar.
Deze auto staat ook regelmatig bij mij voor de deur.
Ik heb deze Starion echt in de 18 jaar dat ik hier woon nog niet eerder gezien. In Hilversum (Kerkelanden, tegen de hei aan) heb ik een paar jaar geleden een two-tone Starion gezien. Het blijft een bijzondere auto.

Een Ford Taunus 1600L uit 1971:
AP1GczNOVstoVn6oA22VmVKJQOdjSd7LebfEvmhffu_Yh6aUtGZKx0UematxA_kKsnGBG78HSF4qr0eF5BkEKbnrNzyWzBGAygq2S6n7T4pQNlih12jYsvG-i0OyopzOVxxO0ihFFPixslSkWPEWu8JPrDogQQ=w1016-h762-s-no
Wat een juweel zeg die Taunus. Ik moest even wennen maar ik vind de kleur echt schitterend passen. Evenals de velgen en wielkasten. Roestprobleem rechtsachter baart mij wel enige zorgen ik hoop wel dat de eigenaar de waarde ervan in ziet.

Wat een juweel zeg die Taunus. Ik moest even wennen maar ik vind de kleur echt schitterend passen. Evenals de velgen en wielkasten. Roestprobleem rechtsachter baart mij wel enige zorgen ik hoop wel dat de eigenaar de waarde ervan in ziet.
Waar ik mij zorgen over maak, is dat deze auto inmiddels ouder is dan 50 jaar en dus geen APK-plicht meer heeft. Ik hoop dat de eigenaar toch iemand naar de roestproblemen laat kijken.

Ik heb dit duo Ford Sierra XR4x4 net ook al in het Twins topic gepost, maar zal ze voor de volledigheid ook even hier zetten:
AP1GczNG9vAjIqxRDiCDWDkxwmehSzVTLueO2byB7ZLrhXXcDFXCBV-yct1JWKoKX6h2QM_0KNvetBCezbw1Y187fa4t26iv49y4bBkxeZ6b2nXH7YhGe9r43QXn8yR6DC01B8FA-W1yrJMjqdBrzt2x2xJ-mw=w1016-h762-s-no
AP1GczPanMHYBYDlCZMbdJObOpe2JIdX9IoM7W2klfsHSF5QTxOdbHdOFJBmVB765iIvYca3sBw9kbtPkT89PMgj0vAoas83MnGB3AXml3Y-ZqAkkXGM3VnAWCEtqNdk1qz505Kxl1XNg-ejolZjNOvxiL0nag=w1016-h762-s-no
De eigenaar heeft een jaar of 15 geleden een driedeurs XR4i gehad, maar waarschijnlijk die verkocht en sindsdien rijdt hij de witte 2.8 XR4x4 (gestript met kooi) als dagelijkse auto. Dit was een leuke verrassing en ik hoop dat hij de andere XR4x4 nog kan redden.
Het is overigens dezelfde Sierra als ik eerder al een keer met een Model A op de foto had gezet: https://www.autoweek.nl/forum/threads/deel-13-wat-zag-jij-voor-bijzonders-vandaag.365/post-760045

Ik heb deze Starion echt in de 18 jaar dat ik hier woon nog niet eerder gezien. In Hilversum (Kerkelanden, tegen de hei aan) heb ik een paar jaar geleden een two-tone Starion gezien. Het blijft een bijzondere auto
De eigenaar is nu 19 jaar oud denk ik, dus zo lang heeft ie m nog niet.

Onderweg tegemoetkomend:

Een werkelijk prachtige Austin-Healey 3000 Mk III, van de laatste generatie dus. Dit is één van de laatste, uit het laatste jaar, hij is van eind 1967. Perfecte uitvoering en kleurcombinatie wat mij betreft :love:

1bpP6lv.jpeg

En nog een sympathieke, 10 jaar jongere 244 GL. Ik blijf ze mooi vinden, door de robuuste maar ergens ook wel non-conformistische uitstraling.

dxVa5BB.jpeg

En een schitterende Alfetta GT...

Volgens mij heb ik die Panhard ook een keer voorbij zien komen. Ik was zo verbluft dat ik vergat mijn telefoon te pakken voor een foto.

Leuk die Panhard en die Starion.

NB-RH-29 by CitroenAZU, on Flickr
5-VDP-82 by CitroenAZU, on Flickr
AH-79-76 by CitroenAZU, on Flickr
59-YD-94 by CitroenAZU, on Flickr
LJ-38-GY by CitroenAZU, on Flickr
AM-40-40 by CitroenAZU, on Flickr
HN-53-ZL by CitroenAZU, on Flickr
DM-70-54 by CitroenAZU, on Flickr
09-MA-48 by CitroenAZU, on Flickr
75-YB-57 by CitroenAZU, on Flickr
45-ZRF-4 by CitroenAZU, on Flickr
JVG-65-N by CitroenAZU, on Flickr
36-YB-97 by CitroenAZU, on Flickr
DSC_1292 by CitroenAZU, on Flickr
47-GXJ-1 by CitroenAZU, on Flickr
KB-23-TJ by CitroenAZU, on Flickr
GN-97-67 by CitroenAZU, on Flickr
37-84-MT by CitroenAZU, on Flickr
PX-LX-77 by CitroenAZU, on Flickr
GDB-52-P by CitroenAZU, on Flickr
WOB X 362 E by CitroenAZU, on Flickr
XR-94-JT by CitroenAZU, on Flickr
LH-88-LP by CitroenAZU, on Flickr
LD-HX-17 by CitroenAZU, on Flickr
50-91-AB by CitroenAZU, on Flickr

Leuke Alfa Romeo 164 en inderdaad een mooie Corvette! Ik had er waarschijnlijk een dubbelspot van gemaakt, met die Renault Avantime erachter.

1996 Nissan Sunny Van
Dit model Nissan Sunny wordt al behoorlijk zeldzaam, maar wanneer ik voor het laatst nog een bestelautoversie zag weet ik echt niet meer. Het moet jaren geleden zijn. Dit exemplaar zag ik vanmiddag en staat er nog heel aardig bij.

Terug
Bovenaan