Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Deze Brabus is stiekem een AMG. Een geel interieur, tja

En er meteen achter geparkeerd deze zwarte Urus die een wrap heeft ondergaan.

Dit is beslist geen parkeerplaats. Ze hebben beide een hele middag op deze plek middenin Utrecht (drie straten vanaf het politiebureau) gestaan, blijkbaar zonder boetes.

Deze leuke Clio staat er al heel lang, eindelijk maar eens op de foto gezet

geweldige spots! die golf 1 is fantastisch! :D wij waren met de camper weg,hier mijn spotjes!

peugeot 403 uit 1964 die stof zit te happen.

TvYngdo.jpeg

renault 30 uit 1976. stonden veel citroens die plaats ik zo wel even apart.
9hOXfM9.jpeg
bR8rf0e.jpeg

deze renault 5 uit 1986 stond daar ook.
nIfOCeW.jpeg
HFcwvZh.jpeg

bij een bruiloft stonden paar leuke auto's. ik vraag me af welke auto de trouwauto was :D of misschien wel een vriendengroep met auto liefhebbers. hele mooie mercedes 190e uit 1984.
qv5EBdh.jpeg
B6TAfYz.jpeg

hummer h2 sut uit 2007.
OfGQ5lG.jpeg
iRi7NfT.jpeg

mg zs uit 2005.
b2oxbuk.jpeg

toyota gt86 uit 2012.
MKM5t8Z.jpeg

een kia pride uit 2000 heb ik al heel lang niet meer gezien.
cdYYXYC.jpeg

fkTI64S.jpeg

veel vogelpoep maar deze toyota corolla uit 1987 zag er netjes uit.
yUt84Nj.jpeg

ul5fQlw.jpeg

deze vaz 2101 uit 1972 is niet zo netjes meer!
LBUw7RD.jpeg
FUNq0gt.jpeg

leuk! twee identieke audi a2.
CP16SEj.jpeg

flinke ford f350 uit 1995.
8XGdvnF.jpeg

wat een mooie volvo 850 r uit 1994!
EAvk4Gp.jpeg

hier reed mijn opa ook in. een volvo 340 uit 1991.
dHCfo5i.jpeg

bmw 770il w12 :ROFLMAO: dat heeft nooit bestaat. het is wel een 750i v12 uit 1995. geen apk meer sinds 2017.
Ml2P8fW.jpeg

fiat bravo uit 2008. mooie auto maar volgens mij zie ik ze nooit meer.
Lm6Eku1.jpeg

mooie mercedes 280 te uit 1979.
Za1x6RG.jpeg

mooie gmc of chevrolet!
J5n5voN.jpeg

die moet fan zijn van honda. mooie preludes.
ySRSUvS.jpeg

nissan terrano 2 uit 2002 zie ik ook niet snel. opvallend kleurtje!
e6zixZW.jpeg

mooie saab 9000!
WGrcSVM.jpeg

Was er een meeting ofzo Jorick?
Een toertocht. Helaas kwam ik te laat om alles op de foto te zetten
DSC07413.jpg

Afgelopen zaterdag onderweg naar Raamsdonksveer reed deze voorbij. Die Polo sedans zijn inmiddels ook best zeldzaam geworden hoor poeh, zelf vind ik de Seat Cordoba versie cooler met die rode reflecterende plastic strip achterop. 1996 1.4L model.
Leuke!

Twee pareltjes voor de (mede)liefhebbers van classic US cars…

Deze Corvette C3 uit 1976 is er niet zomaar eentje. Deze Stingray - een 1 YZ 37 - is voorzien van een big-block van 454 cubic inches, dus het legendarische 7,4 liter blok.

7043B03.jpeg

En deze prachtige Mustang van de eerste generatie komt uit 1965. Heeft weliswaar een small-block, maar gelukkig wel een V8 (4,7 liter).

wovypyh.jpeg

pb56tqu.jpeg

RR Corniche, van een afstandje dacht ik eerst dat ze een matras vervoerden maar het bleek de kap die niet lekker weg wil
55246244501_ef4c3bfb01_k.jpg

Buggy
55246646395_7f65379d75_k.jpg

Obv een 2CV maar welke kit dit is weet ik niet
55246244611_fa7cdecbc4_k.jpg

T2
55258710996_2820ed2217_k.jpg

Fulvia Sedan
55257813977_5de7e684c3_k.jpg

Trabi
55258945529_66aae7e7fc_k.jpg

Subaru Justy
55265049536_7b2dc917e6_k.jpg

Chevy Trax
55265281804_0ec18f6921_k.jpg

Een Outlander PHEV is natuurlijk helemaal niet bijzonder maar nadat alle ONK's zijn geëxporteerd zijn is het wel bijzonder om een import te zien welke kennelijk geen herimport is.
55258853353_124145c5ed_k.jpg

Een paar spots van het afgelopen weekeinde.

Op de N201 reed ik achter deze Chinese MPV (uit China):
IMG-4668.jpg

En het is op weg naar EMWalhalla redelijk vanzelfsprekend dat je wat juweeltjes tegenkomt. Gezien de verkeersveiligheid ben ik terughoudend geweest met foto's maken. Deze had wel mijn aandacht en die zag ik een uurtje later ook op het terrein staan.
IMG-4669.jpg

En maandagavond nog een leuke Triumph tegengekomen
IMG-4720.jpg

IMG-4719.jpg

Tof, die Fiat 127! Jaren geleden stond er een in dezelfde kleur in Utrecht, toen een 127 al een bezienswaardigheid was. Het stond in die buurt vol met klassiekers en youngtimers, tot het betaald parkeren daar doordrong.

De Chinees is volgens Google Lens een Lixian Li Auto Mega. Het is maar dat je het weet. :)

Zo’n Eclipse is zéker wel spotwaardig @louisz (y)

Dit is de vierde en laatste generatie. We hebben de eerste hier nog wel in NL gehad, dat was wat mij betreft tevens de mooiste generatie. Verder is de Eclipse natuurlijk bekend uit Fast & Furious en Gran Turismo :cool:

Laatst bewerkt:
Tof, die Fiat 127! Jaren geleden stond er een in dezelfde kleur in Utrecht, toen een 127 al een bezienswaardigheid was. Het stond in die buurt vol met klassiekers en youngtimers, tot het betaald parkeren daar doordrong.

Ik gok dat je deze bedoelt:

---

Tussen alle automeetings door heb ik nog een paar spotjes in het wild gemaakt, te beginnen met deze Mercedes 280 automatic uit 1973.

Verderop stond deze Ford Transit camper-met-kuif uit 1970.

Een Citroën Dyane uit 1970.

En een geëlectrificeerde Besteleend uit 1977.

Ik denk dat je gemist hebt dat veel grote Citroens een veel smallere spoorbreedte hebben op de achteras dan op de vooras. Dat komt wel bij meer auto's voor maar bij Citroen vrij extreem. Even snel gekeken of alleen opgelet naar 1 kant lijkt de auto dan scheef te staan / de achteras scheef onder de auto te staan.

OT: mooie spots iedereen weer!

Mooie spots komen voorbij zeg!

Hoogtepunten van deze pagina zijn de Trabant! , maar ook de Chinese auto van Joost, de 127's, de Urvan.

De Polo sedan hierboven is van iemand die ook op onze kantoorlocatie werkt, grappig.

Ik was mijn topspot een beetje vergeten:

1994 Volvo 440 1.8i Toncar, ik kan me niet herinneren wanneer het laatst deze "station" uitvoering heb gezien.
Ik zag hem in Rolde, daar was een markt en dit was een bezoeker, volgens mij komt hij uit mijn buurt, want een dag eerder zag ik hem ook rijden, toen geen foto (een FSO is geen goede achtervolgingsauto) en er zit een kentekenplaathouder op van een garage in een klein buurdropje.

Haha leuk zeg, die heb ik nog niet in ‘t wild gezien. Destijds werd de achterklep gedemonteerd en vervangen door een exemplaar met dakkapel. Voilà! :D

Waarom denk je dat? Ik zie niks vreemds...
denk dat je gemist hebt dat veel grote Citroens een veel smallere spoorbreedte hebben op de achteras dan op de vooras.
Bij rechtuitrijden zag ik de volledige linker zijkant en van de rechterflank zag ik niets. Als je goed kijkt op de foto zie je het rechter voorwiel ook links t.o.v. het achterwiel staan. Als het allemaal recht was dan had je beide voorwielen net buiten de achterwielen kunen zien (ivm afwijkende spoorbreedte), niet 1 binnen en 1 buiten.

En een CX heb ik echt wel vaker zien rijden en dat zag er niet zo uit.

Ik weet niet zoveel van Fiat, behalve van Ducato’s; deze staat geregistreerd als een Fiat 850D origineel NL uit 1974, slechts 2e eigenaar. Maar voor- en achterop staan Seat logo’s. Waarom zou iemand dat doen? Wat zou het zijn, Fiat of Seat, valt dat nog ergens anders aan te herkennen?

pvnUZv4.jpeg
Wat een leukerd!

• Leuk
Waarderingen: Arno
dat driehoekje achter de zij ruit is typisch iets van de seat 850. naamplaatje achter op klopt ook precies dus misschien dat deze toch gewoon geleverd werd in nederland. kan me wel meer verhalen herinneren van vroeger waar dan toch een afgeleide in de vloot kwam.

• Leuk
Uit de geschiedenis van Seat op Autoweek:
Seat verwerft van Fiat de rechten om ook in andere landen de boer op te gaan en vanaf 1969 gebeurt dat ook, zij het onder de naam Fiat, als we de zeldzame Seat 1430 Sport uit de jaren 70 voor het gemak even buiten beschouwing laten. Het heeft wat juridisch gehakketak gekost, maar in 1983 wordt het merk zelfstandig en mag een Seat ook buiten de Spaanse grenzen zo heten. Rond die tijd begint ook het Nederlandse avontuur. Voor Seat zelf, maar ook voor de mensen hier.
Dus kennelijk mocht Seat alleen zijn auto's exporteren onder de naam Fiat. Misschien dat de huidige eigenaar er weer de originele Seat-naamplaatjes op heeft gezet?

• Leuk
Oké, dank @Banpei, mogelijk zal dat ‘t verhaal van deze Se-/Fiat zijn. In licentie van Fiat geproduceerd in de Spaanse Seat-fabriek, als Fiat in Nederland verkocht, om vervolgens weer met de juiste badges als Seat door ‘t leven te gaan.

Wat ik ook nog lees:
Opvallend gegeven: Fiat staakte de productie van de 850 net even voordat Seat dat deed, wat als gevolg had dat Seats 850 via de Fiat-kanalen werden verkocht, uiteraard voorzien van Fiat-beeldmerken. (bron: AutoWeek)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan