Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Pinksterweekend in Friesland, levert dat nog wat leuks op? Zeker wel, voor elk wat wils…

Zoals deze origineel Nederlandse CRX uit 1990. Wat vind ik ze gaaf!

4VWBDDU.jpeg

Drie op een rij:

- Civic 1.5 VTEC-E, origineel NL uit 1998
- Civic 1.4i S, origineel NL uit 1996
- Golf 1.6 Milestone, origineel NL uit 1996

9DfEtow.jpeg

Peugeot 305 GR, origineel NL uit 1987! Met in de achtergrond een vroege Sierra :cool:

hyay5E8.jpeg

Nog een Golf, ditmaal een wel heel heftige 1.1 Shopper, origineel NL uit 1983:

NNkVgRz.jpeg

Ford LTD 5.8 Landau uit 1971:

ebsGBGK.jpeg

MG F uit 1996:

HZVEQA5.jpeg

Britse Defender uit 1973, met stuur rechts dus…

356N418.jpeg

Speciaal voor Camperfan, een US T1 uit 1964:

c7Le9eu.jpeg

Ik ben meer van de Land Cruisers, zoals deze deze 4.2 diesel, origineel NL uit 1997, met 270 graden luifel…

771nrr3.jpeg

Toyota Aristo uit 1999, hier bekend als Lexus GS:

iUnOglP.jpeg

Volvo 960, origineel NL uit 1995:

9cxjcfg.jpeg

En tot slot een heerlijke 505 GTI uit 1985!

USVcWRp.jpeg

Klassiekerrijder is me nog een keer voor, die CRX is voor mij ook helemaal goed! Geldt overigens ook voor die Peugeot 505.

1991 Ford Fiesta
Dit model Fiesta is stilletjes zeldzaam aan het worden, zeker zo'n relatief vroeg en ogenschijnlijk net exemplaar.

BMW 7-serie (1994-98)
Ik stop nog niet altijd voor een 7-serie uit de jaren '90, maar nu wel omdat dit groen hem prachtig staat.

1943 Willys MB
Een Jeepje met van alles erop en eraan.

1971 Citroën HY
De meeste HY's die ik zie zijn begonnen aan een tweede carrière als foodtruck. Deze volgens mij niet.

1993 BMW 316i
Deze E30 had ik al wel vaker gezien maar nog niet op de foto kunnen zetten, het moet haast wel een daily zijn.

2007 Mercedes-Benz CL65 AMG
Tot slot nog nieuwer spul, voor mij is zo'n CL de laatste elegante AMG geweest. De 65 heeft een V12, zal anno nu ongetwijfeld nog steeds uitgesproken vlot zijn.

leuk dat je aan mij dacht arno! twee hele gave spots die ik niet op de foto kon krijgen :( een trabant combi met een paradiso caravan er achter. tenminste ik dacht echt paradiso achterop te lezen maar het was geen vouw caravan. en een gele japanse coupe uit de jaren 70. na veel zoeken kwam ik er achter dat het een datsun 120y. precies zo - dus niet mijn foto!
32662838047_81e9ae89af_b.jpg

opel monza uit 1986.
dAKkXeB.jpeg

iets van build your dreams.
pqH1z2q.jpeg
vl8pJSz.jpeg

leuke t2 uit 1975.
9O5jiZF.jpeg

Mooie spots allemaal! (y)
Die Mark II JZX100 is helemaal compleet met die Video Option sticker. Jammer alleen dat die Weds Kranze Bazreia-velgen nu net VIP-stijl en niet drift-stijl zijn. :LOL:

leuk dat je aan mij dacht arno! twee hele gave spots die ik niet op de foto kon krijgen :( een trabant combi met een paradiso caravan er achter. tenminste ik dacht echt paradiso achterop te lezen maar het was geen vouw caravan. en een gele japanse coupe uit de jaren 70. na veel zoeken kwam ik er achter dat het een datsun 120y. precies zo - dus niet mijn foto!

Ik denk dat je mij hebt gespot met m’n gele 120Y. Hij lijkt idd erg als op die foto. Was het in de omgeving Deventer? Zie https://www.instagram.com/pisang.datsun

Ik schud mijn iPhone van de afgelopen drie weken weer eens uit. Te beginnen met de laatste generatie Ford Thunderbird. Een guilty pleasure voor mij, sinds deze in 2002 meedeed in Die Another Day:
IMG-6815.jpg

Fantastische Porsche 993 Turbo op Oostenrijkse exportplaten:
IMG-6816.jpg
IMG-6819.jpg

Mooie kleurstelling op deze Ferrari 328GTB:
IMG-6888.jpg

De nieuwe 5-serie vind ik één van de betere BMW-ontwerpen van de afgelopen vijf jaar. De proporties van de M5 zitten al wat moeilijker, al helemaal als je 'm in het matzwart bestelt:
IMG-6897.jpg

Nog een log ding/bakbeest, zo'n Bentley Continental GT:
IMG-6919.jpg

Lamborghini doet hier in Antwerpen goeie zaken, je ziet bijv. regelmatig een Urus rijden. Zo'n Huracan Sterrato is een pak zeldzamer:
IMG-6920.jpg

IMG-6921.jpg

Ver ingezoomd tussen de bomen voor deze Ferrari 812 Competizione:
IMG-6926.jpg

Even verderop stond deze Bentley Bentayga in een leuk kleurtje:
IMG-6927.jpg

Deze VW Golf Cabrio kwam één van de buren "bezoeken". Het lijkt me visueel een samenraapsel van verschillende bouwjaren:
IMG-6960.jpg

Nog een Ferrari, dit keer een Roma. Prachtig ontwerp:
IMG-6975.jpg

Lekker subtiel, maar jammer van de zwarte velgen op deze Alpina B3 Touring:
IMG-6976.jpg

Een sharknose BMW 635CSi uit 1983:
IMG-6989.jpg

Zeer recent ingevoerde Mercedes-Benz G55 AMG. In welke omstandigheden mag je met dit soort witte nummerplaten rondrijden?
IMG-6997.jpg

Dikke Opel Omega B Caravan 3.0 V6:
IMG-7014.jpg

Jammer van de foute wielranden op deze BMW 3-serie cabrio:
IMG-7029.jpg

Fantastische (gerestaureerde) Renault R19 16V. Naar mijn aanvoelen is een 5-deurs zeldzamer dan een 3-deurs?
IMG-7089.jpg

IMG-7088.jpg

Recente Aston Martin V8 Vantage. Op de foto's niet zo goed te zien, maar fraai uitgevoerd in heel donkergroen met een bruine schijn:
IMG-7096.jpg

Het origineel is niet mooi opgedroogd (was destijds ook al niet al niet zo goed gelukt), maar de facelift California T vind ik eigenlijk wél geslaagd:
IMG-7097.jpg

Fantastische Chevrolet Monte Carlo. Gelet op de heel oude BE-nummerplaat en "B"-sticker naar alle waarschijnlijkheid nieuw in België geleverd:
IMG-7101.jpg

Sportief uitgedoste MGB:
IMG-7109.jpg

US-spec (?) Alfa Romeo GTV:
IMG-7117.jpg

Zo fout dat het weer goed wordt, deze Pontiac Firebird:
IMG-7193.jpg

In de werkplaats van de garage waar mijn eigen SSR op onderhoud gaat stond deze prachtige Pontiac Firebird "Esprit":
IMG-7195.jpg

Ik sluit af met deze waanzinnige Porsche 911 Speedster, totaal onverwacht om zoiets gewoon langs de straat geparkeerd te zien:
IMG-7229.jpg
IMG-7227.jpg

Zo'n Huracan Sterrato is een pak zeldzamer:
Heeft deze nu flash/knipperlichten op de neus zitten? Niet echt elegant...
In welke omstandigheden mag je met dit soort witte nummerplaten rondrijden?
Ik kan niet terugvinden dat je kentekenplaten met deze combinatie anders kunt gebruiken dan op een aanhanger of bijvoorbeeld een fietsendrager. Eendagskentekens (om een importauto te laten keuren) hebben één letter gevolgd door twee maal twee cijfers; en de plaat moet je zelf maken, dat mag op bijvoorbeeld karton maar moet wel leesbaar blijven in geval van regen.

Gave 155! :love:

Ter afsluiting van het Pinksterweekend kwam ik onderweg dit nog tegen…

Een Chevy pick-up uit (denk ik) begin jaren ‘50, volgens mij een 3100, maar hij had geen kenteken voor, en helaas maar deels in beeld.

yIjDUd4.jpeg

Een nog originele, erg gave IS F uit 2013:

CR5naWX.jpeg

Een Galant wordt altijd vastgelegd, zo ook deze uit 2003. Gewoon een tweeliter trouwens…

qSjwhH5.jpeg

In de verte meen ik een Porsche 356 voor me te zien…

5VlR5I2.jpeg

Gelukkig iedere 5 minuten een rotonde in Nederland… Helaas, het blijkt een VW Speedster uit 1978 te zijn. Wel origineel NL, dat wel… ;)

bzsigPi.jpeg

Die blauwe 812 met gele streep, gespot door @Escher , was dat een Nederlands exemplaar? Dan was ie op weg naar Schotland en is ie daar helaas onlangs kort gereden…

• Leuk
Waarderingen: 944
Het lijkt wel Jaguar-dag te zijn geweest voor me, gisteren. Deze auto's zorgden ervoor dat ik even stopte om ze vast te leggen voor een plaat:

Jaguar XKR met een spoiler die er wel bij past maar niet ieders smaak zal zijn en een kleur die volgens mij ook niet origineel is?
20260526-jaguar-coupe-IMG-4820.jpg

En een erg mooie E-Type 4,2:
20260526-jaguar-e-type-IMG-4821.jpg

De neusjes lijkten in beide gevallen wel erg ver naar boven te wijzen. Of ze zijn allebei zwaar beladen aan de achterzijde.
Geen idee, het viel me ook al op; misschien heb je dan het idee dat je sneller rijdt ofzo? :unsure:

Jaguar XKR met een spoiler die er wel bij past maar niet ieders smaak zal zijn en een kleur die volgens mij ook niet origineel is?
20260526-jaguar-coupe-IMG-4820.jpg
Die tape op de voorruit :ROFLMAO:

Klassiekerrijder is me nog een keer voor, die CRX is voor mij ook helemaal goed! Geldt overigens ook voor die Peugeot 505.

1991 Ford Fiesta
Dit model Fiesta is stilletjes zeldzaam aan het worden, zeker zo'n relatief vroeg en ogenschijnlijk net exemplaar.

BMW 7-serie (1994-98)
Ik stop nog niet altijd voor een 7-serie uit de jaren '90, maar nu wel omdat dit groen hem prachtig staat.

1943 Willys MB
Een Jeepje met van alles erop en eraan.

1971 Citroën HY
De meeste HY's die ik zie zijn begonnen aan een tweede carrière als foodtruck. Deze volgens mij niet.

1993 BMW 316i
Deze E30 had ik al wel vaker gezien maar nog niet op de foto kunnen zetten, het moet haast wel een daily zijn.

2007 Mercedes-Benz CL65 AMG
Tot slot nog nieuwer spul, voor mij is zo'n CL de laatste elegante AMG geweest. De 65 heeft een V12, zal anno nu ongetwijfeld nog steeds uitgesproken vlot zijn.
612 pk dus dat wil wel.

Mooie Fiat 500!

2013 Toyota Sienna
Deze keer begin ik met nieuw spul, een Amerikaanse Toyota. Cool soort busje.

1981 Mercedes-Benz 240D Lang
Ik had al een hele tijd niet meer zo'n lange W123 gezien. Het verhaal erachter ken ik niet, wellicht een soort luxe taxi geweest? Het dealerplaatje achterop komt uit Rotterdam.

1941 Oldsmobile Special 66
Tot slot nog uitgebreid de tijd genomen om naar deze Oldsmobile te kijken. Optisch net niet helemaal tiptop maar dat maakt hem nog cooler. Heel leuk om zomaar op een donderdag aan de straat te zien staan.

Die verlengde 123 is waarschijnlijk gebouwd als volgauto voor uitvaarten. Mijn eerste werkgever (uitvaartondernemer, ik werkte in de drukkerij) had er twee.

Volgens mij waren ze hier verkocht als Hillman Imp en Sunbeam Imp. Iemand in mijn vriendenkring had er eentje tijdens zijn studententijd. Volgens mij had hij de Sunbeam en niet de Hillman

• Leuk
Waarderingen: R107
Bijzonder autootje vanavond in Sloten (Fr), Engelsman op vakantie met een in prachtige staat verkerende oude Sunbeam (type?). BMW was dus niet de eerste met de te openen achterruit van de Tourings.
Hele leuke spot!

En BMW was verre van de eerste met een te openen achterruit. Al decennia heel normaal, alleen valt het niet altijd op. Nu heeft BMW natuurlijk een te openen achterruit in een te openen achterklep dus dat is weer iets anders, maar ook dat is best veel voorkomend geweest in de geschiedenis.

Hele leuke spot!

En BMW was verre van de eerste met een te openen achterruit. Al decennia heel normaal, alleen valt het niet altijd op. Nu heeft BMW natuurlijk een te openen achterruit in een te openen achterklep dus dat is weer iets anders, maar ook dat is best veel voorkomend geweest in de geschiedenis.
In de 50's waren er ook Amerikaanse stationwagons die dit hadden. En waarschijnlijk ook nog elektrisch.

• Leuk
Waarderingen: R107
Drie uitersten deze week, die ik de moeite van het plaatsen vond…

Een AMG of Brabus G-klasse zul je hier niet van mij vinden, maar een ‘84 280 GE in werkelijk schitterende staat wél:

fzjGkaZ.jpeg

dfa9O5N.jpeg

En een dikke Volvo(!) 66 DL uit 1978 in actie:

pKobTWW.jpeg

dWUX8Vv.jpeg

En dit was m’n favoriet vandaag, een ‘73 Mustang Mach 1. Helaas lukte ‘t niet om de voorkant ook vast te leggen…

k9KNVgv.jpeg

Die Mach 1 ziet er fantastisch uit! Toen ik nog student was, stond er eentje een paar huizen verder weg te roesten. Ik zal eens kijken of ik daar een foto van gemaakt heb.

• Leuk
Waarderingen: Arno
Ja gaaf hè, en zoals @afentoe al zei; een aanwinst voor ieder terras. Mensen kijken wordt Mustang kijken. :cool:

Alleen de kleur vond ik niet helemaal mijn ding, maar ach…

Volgens mij waren ze hier verkocht als Hillman Imp en Sunbeam Imp. Iemand in mijn vriendenkring had er eentje tijdens zijn studententijd. Volgens mij had hij de Sunbeam en niet de Hillman
Voor 1967 als Hillman, vanaf dat jaar werden er geen Hillmans meer verkocht op het Europese vasteland en gingen de modellen verder onder de voor andere modellen reeds bestaande merknaam Sunbeam. In het VK werden alleen de iets sportievere uitvoeringen (de Chamois en de coupé Stiletto) als Sunbeam verkocht.

Overigens zijn er vóór de Tourings van BMW nog veel meer auto's geweest met een open te klappen achterruit, zoals allerlei Japanse kei cars, de Reliant Scimitar GTE en de Volvo 1800 ES bijvoorbeeld. Ook de Chrysler Sunbeam die min of meer de opvolger van de Imp was, had weer zo'n ruit.

Ik had het twee weken geleden alweer fout. Ik was onder de indruk dat de eigenaar van de Lotus Evora S en Jaguar XJS zijn/haar Caterham Super Seven twee jaar geleden verkocht had. Niets is minder waar: die stond vanochtend zowaar ook nog voor de deur:
AP1GczOCMxpOyBVV6FiwGxmFsoaEtoN2aeSskYsVpCDpC9scCUw8HI-W2oyy9CrI27-upT88NZGFzhfpMGsfWpoFT9aGEBMVb24wsFMyPNBqF3LJVcxtCY5G3j9_XSuopwEw0vbCNCILFWXCBncxmeQgbJ6vmA=w2160-h1620-s-no

Dit is geen droom-garage, maar een droom-oprit! :LOL:

Ik kwam ook nog een Smart #1 tegen.
AP1GczMc-rJBluoTh7nT5-Ih2SLcO6xskMaAu6kTe7PVB12UNDlC5WM2GO-6_PDyQuF2mFV_iNNuKXQpPgZJGz34te3gdwU5IpKb8N8p8W6gmLTyc-3d-44bCy91nlk5LIo7LS3UFXjh9RsXNu_b2Fr1vj00Lw=w2160-h1620-s-no

Die had ik nog nooit eerder gezien.

En als laatste een Alpine A290:
AP1GczMe_9c6INPV1yzEwZc93mHAxuoV3qThTehQ2pf-ycU7SVPpFqosG_OBFfzJ1tu10A6WVMOEDT7NJb_3F73h69xirx0jxrIpNdwxqtewcMCpGiXjCSiRas--H3QOj0tWQ6UOfbPau3kzXJs6ETO5AQ8XAA=w2022-h1518-s-no

Wat is daar zo bijzonder aan?
Deze heeft een ander kleurtje dan het geijkte zwart/wit/blauw. (op kenteken staat deze nog wel als zwart aangemerkt)

Terug
Bovenaan