Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Ik ben geen Mazda-kenner en misschien dat het daardoor kwam dat ik verrast was een Mazda met een hoodscoop te zien. Dit bleek een Mazda 3 MPS uit 2011 te zijn (en mijn gok is dat het bijzonder is omdat ik er verrast door was en dit dus kennelijk nooit eerder had gezien).

Zover ik weet zat de hoodscoop alleen op de tweede generatie MPS.

Gisteren nog een Cadillac Seville gespot op de snelweg. Dat is echt even terug in de tijd!

20260617-bijzonders-op-de-weg.jpg

Twee spots van eergisteren.

1996 Opel Corsa B 1.4i Swing
DSC08602.jpg

En een 1998 Nissan Micra K11 1.0L GX pre-facelift, nou zijn Micra's over het algemeen nog niet super duper bijzonder. Maar pre-facelifts zijn wel zeldzamer aan het worden merk ik. Daarbij komt ook dat deze kapot is.
DSC08609.jpg

Er lag ook een briefje op het dashboard:
DSC08611-2.jpg

Er stond ook een nummer op het briefje, deze heb ik even uitgegumd. Wij hebben het nummer gebeld. De auto is verkocht voor €100 aan de sloop. :(

Ogenschijnlijk wel eenvoudig, maar niet echt ;) Dit is namelijk een 'Red Hot' uitvoering (je had ook de 'Jet Black'). Ik kocht er in 1988 ook eentje! De zwarte plakletters "Red Hot" aan de zijkanten zijn hier weggehaald. Verder bestonden de 'extra's' :giggle: uit het rode plaatje op de grille met daarop "Red Hot" en de zwarte bekleding met de rode piping (op de bovenste foto een beetje te zien). Verder was het gewoon een Mini 1000.
Oh oeps, zeldzamer dan ik dacht, dank voor je correctie! Ik ben niet goed in Mini's maar vond hem gewoon leuk :)

@Arno, geweldige spot is die Fiat!

Er rijdt hier in de buurt een mooie 'Red Hot' rond, die ik nog steeds een keer wil fotograferen. Helaas rijdt hij altijd langs maar blijft nooit staan.
Mijn ex-Red Hot rijdt nog steeds bij mij in de buurt rond, regio Alkmaar. Ik heb de TX-15-FH nieuw gekocht en na 1 of 2 jaar verkocht aan een paar jongens die er een cabrio van wilden maken. Dat hebben ze ook gedaan, en fraai ook! Ik kom de Red-Hot nog weleens tegen, maar altijd in tegengestelde rijrichting. Ooit rijd ik hem nog weleens klem om even over de auto te kletsen ; )

Volgens mij is die Simca 1100 hier wel eerder voorbij gekomen en zag hij er toen mooier (glanzender) uit. Zou jammer zijn als deze origineel Nederlandse auto nu alsnog wordt 'opgebruikt' en uiteindelijk afgedankt.

Op 19 mei heb ik een bezoekje gebracht aan het Louwman Museum. Daar stonden een paar leuke klassiekers voor de deur:

Een Citroën D Super uit 1975.

Een Volvo 262 Coupé automatic uit 1980.

Een Citroën SM uit 1971.

Een Citroën D Super uit 1972.

En een Maserati MC20 GT2 Stradale.

Verder nog gespot: een Renault 12 TL Break uit 1976.

Een Saab 9000 Turbo uit 1985.

Een MG B GT uit 1975.

Een Renault Twingo uit 1997.

De eigenaar van deze Ford Capri 1600 GTS John Player Special uit 1975 was op weg naar Barcelona, waar een internationale Capri-meeting plaats vond.

Tussen Antwerpen en Brussel haalde ik deze geweldige Lancia Lambda uit 1925 in. Geweldig om een auto van 101 jaar oud op de snelweg aan te treffen!

Een Citroën DS met daktent.

En een Citroën C15D Grand Volume Dangel 4x4. Dat is een hele mond vol, voor een verlengde C15 met vierwielaandrijving.

Mooie spots!

Het is een 944, zo te zien.
Het was inderdaad een 944:
AP1GczMegYtcj6OUsUMipMcO-D9VbfPK6fgJrM1m1IoEhro_fYLokWG87knHZe2SKvYYNAZt70v7jhIPiHDJTb9Q7sXf3MI8Uu7oUYm_dxfnYJ-E27GYpJ5XaasJ9wiqf40B17hssGCi1H81KdCV0pPrEoxyew=w2160-h1620-s-no

Ik zag gisteren nog een Corolla stationwagon (KE70) bij het stoplicht:
AP1GczNYOL4JlnbLrC06MGBUrnPszak8xY0N19E4s1mfUx8yKGHEmZxNmNCFP_yUe8eUS-V49USKHBIBlQIn-IAqhPw9kO7A3eovSthuIf0XGEuo5rumqHOG2Lz5sHXVkLn7GDazlyg4kEiw6vWN4qBkIRgg1A=w859-h644-s-no

Normaal gesproken maak ik geen foto's van een G-klasse (die kom ik dagelijks meerdere keren tegen hier in het Gooi), maar vanwege dit bijzondere chocolade-bruine kleurtje heb ik toch maar een foto gemaakt:
AP1GczMNoJi67z9OgbwjbQU4Sx6yaMxMIP08Ce8h4eHRHAeuhP9x96QF93IYQs1tG32nQB80L9onn5wovvhyyu29zrVXp18_StKV9otlgTMCbtMGKeddvGc1Ajn-ru9A6VBTP3yE5xRmytPEe5hrCFEbLuY7Rw=w1504-h1128-s-no

Het is overigens wel een AMG-uitvoering.

Vanmiddag kwam ik een Toyota Mirai in het wild tegen die eens een keer geen taxi is:
AP1GczPJkY9ShZZZ7_gwaJXQXbme1ho4wg8Lf96rUW03nOW6r2ENJoN1ME14Aqf7rNWlKXrQWNrHDbuvq0DrNjq0wkzIsV4Bzr9vAtL56yIdNg8YnqhghskbY_psFdb7hJ6XQeRj2kZxESPEFtcijeuAMmD5CQ=w1810-h1357-s-no

Ik kwam ook vanmiddag deze Nissan Micra LX K10 in showroom staat tegen:
AP1GczPjuMTE9hnz7CXb-dhX4kwQJ8nT6IPKmDbLvSU9-ejoL6wUumc-MNQ8xAbBQre4mP8X2xtZf8L0Uqsov0IIzLhqhSCRO_IFdUmbVNAQGB5VtiYVKCe9yJWOcoTro4e5IgTKjfZ8UAZA8rmwS697Tel0cQ=w1031-h774-s-no

En als laatste een Lamborghini Urus aan de laadpaal:
AP1GczPYOQW14rliyMx_UnhRcp1JSchsFjFv6R_R7j0lmqtUDG54sVEgmt0G6lTOAZfdM7oDlDpNbds8xiplQLJqudxivC0ljGXuH4LfaOBrrbDOZSmuKOAz_3vg4wKAfjT7hjozsmXGcdT7fsz8GtlWbycPSw=w1931-h1448-s-no

Het voelt toch ergens niet helemaal correct een Lamborghini aan een laadpaal te zien...

Laatst bewerkt:
Er zijn hier vast mensen met meer kennis van zaken, maar ik meen dat die grill van de Cherokee uit het Kaiser Jeep-tijdperk stamt.

Dat is de Rhino- grill, deze zat gemonteerd op de '63-'65 Wagoneers en de '63-'69 J-trucks. (is de eerste serie van Kaiser)
Die grill is trouwens geheel "plug and play" met de latere modellen grill, het front hoeft hiervoor niet aangepast te worden.

bedankt! vanmorgen vroeg ook nog even de deur uit geweest. toen was het nog een prettige 22 graden. :D

chevrolet pick up uit 1977.
ptKdAXJ.jpeg

lincoln continental ut 1996.
Y4RNkeS.jpeg

volkswagen t3 uit 1983.
gQo9H4m.jpeg
ibuCE5p.jpeg

mercedes 230 te uit 1986.
XIRvMI7.jpeg

mercedes 230 uit 1976.
z2h2Y1e.jpeg
bRIMd3j.jpeg

renault megane coupe die graag een rs wil zijn.
rsvpSWN.jpeg

ik zie toyota starlets nog wel vrij regelmatig. deze uit 1998 vond ik er wel goed uit zien.
epI4bSf.jpeg

Ik was het afgelopen weekeinede in touw met een evenement in ons dorp. Naast de nodige gare busjes, vage stationwagons en andere auto's die bij de braderie spullen kwamen brengen bracht ook een Toyota Starlet een bezoek (geflankeerd door twee 'kleurgenoten'):
20260620-Starlet-en-andere-rode-autos.jpg

En een dagje later stond het dorp letterlijk op z'n kop vanwege de jaarlijkse sprint-triathlon. Autowise heb ik daar nooit zulke hoge verwachtingen van maar deze keer viel me deze Citroën Méhari op, getuige de fiets in de bak (op de foto nauwelijks te zien) waarschijnlijk van een deelnemer.
20260621-mehari.jpg

'Vandaag'

Deze Silver Shadow uit 1970 verliest steeds meer van zijn 2000+ kg rijklaar gewicht. Misschien moet iemand 'm vertellen dat er geen wegenbelasting meer betaald hoeft te worden, dus het gewicht maakt niet uit

Lekkere basic Jeep

Een sidecode 4 MX-5 NA, die niet is verbouwd!

Er zijn niet zoveel bestelwagens die zijn ontworpen als EV, de meeste zijn verbouwde verbrandingsmotor-auto's. Deze Farizon is dat niet, en als H2 (H3?) lijkt het me een bruikbaar ding

Ik vraag me af hoeveel van deze 2CV nog 1973 is

Vergeten te plaatsen. Het valt me op hoeveel auto's in dit segment de laatste jaren zijn gegroeid. Deze 5 of een Audi A6 zijn nu echt lomp grote bakken, excusez le mot

(Niet op de foto: witte AMG GT en een rode Alfa Spider Duetto die ik zelfs twee keer op een dag tegenkwam)

Er zijn niet zoveel bestelwagens die zijn ontworpen als EV, de meeste zijn verbouwde verbrandingsmotor-auto's. Deze Farizon is dat niet, en als H2 (H3?) lijkt het me een bruikbaar ding

Ongetwijfeld, maar wat staan die lampen ver naar achteren! Ik weet bij het vooruit parkeren altijd wel wanneer te stoppen adhv het schijnsel van de koplampen, zeker in hoge dingen. Vrees dat ik met zo'n bus dan iets te vaak een kusje tegen een boom zou geven.

Nee, de maten gaan mee met de trend van steeds groter wordende auto's en populaire SUVs en crossovers. Dan kun je blijkbaar met je stationcar niet achterblijven.

Terug
Bovenaan