Persoonlijk maakt het me geen kruitefluit uit. Maar professioneel wel. Ik wil zowel naar mijn nieuwe team en onze klanten niet de verkeerde indruk wekken. Hier in het VK wordt er toch anders naar gekeken en de prijzen zijn hier ook wat anders natuurlijk.
Het leuke aan de SAAB (Of De Volvo 70R, en de Alfa Romeo 159 3.2) is dat alleen de liefhebbers er oog voor hebben en leuke gesprekken uitlokt, persoonlijk vind ik het leuk als de rest er voorbij loopt.
Maar goed, de kogel is door de kerk, de Saab in Duitsland was wel een buitenkansje maar er zat ook gelijk werk aan. De oliekoeler is kapot maar hij bleek ook een elektrisch probleem(pje) te hebben. De batterij loopt leeg en de radio is steeds zijn geheugen kwijt. Ook wilde hij er wel snel af en kon hij heb toch inruilen dus afgesproken dat hij dat dan maar doet. En ik hou mijn SAAB gewoon nog even.
Vanmiddag ga ik bij 2 XK's kijken.
Een Indigo blauwe, voor een scherpe prijs. Ik heb al veel info van de verkoper gehad plus een gedetailleerde video.
+ Grijs en crème interieur, wat zeldzamer en interessanter dan zwart
+ Custom uitlaat.....want vroeeeem!
+ Prijs
+ Komt met private plate (maar geen spannend nummer ofzo)
+/- Er zitten velgen van de F-Type onder. Zelf vind ik ze niet zo mooi maar ik heb een andere nette set bij mij om de hoek gevonden. Deze kan ik dan als winter set of goed verkopen.
- Service een beetje laat maar er is weinig mee gereden. Verder wel een goede onderhoudsgeschiedenis
- Geen bluetooth
- Paar imperfecties in de lak die gedaan moeten worden
Dan ga ik ook nog kijken bij een beetje een dark horse....of eigenlijk een wit ge-wrapped kat.
Dit is een LHD, origineel uit Dubai. Is al wel lang in Engeland dus heeft openbare APK geschiedenis, die er prima uit ziet. Maar het is een tuning ramp. De witte wrap is tot daaraan toe, maar er zitten ook allemaal decals op en de koplampen en achterlichten zijn donker gemaakt. Daar ben ik (zeker in het geval van de XK) geen fan van. Ook is het natuurlijk altijd maar de vraag wat er ONDER de wrap zit kwa lak. De originele kleur is donker grijs, dat staat ook mooi.
Dat hij LHD is (voor eventuele toekomst plannen) en een mooi rood interieur heeft zijn 2 dingen die me toch nog even laten afreizen. Voorwaarde is wel dat ik dat ik de koplampen de domme decals er wel af krijg en een beld van de lak er onder krijg.
+Lagere Km en 2 jaar jonger
+ LHD
+ Rood interieur, niet origineel maar ik vind het wel smaakvol
+ Bleutooth
+ Aluminium-hex centre veneer (Zeldzaamer)
+ Net service gehad.
- Wrap (wat is de staat van de lak er onder?)
- Koplampen en achterlichten getint
- Zwarte Velgen
Brace yourself..........
Ik ben ook nog aan het kijken bij 2 zilveren. De 'gewone' XK en een XKR.
Een XKR is leuk natuurlijk maar ook vaak wat meer afgetrapt, en ik vind de voor bumper niet zo mooi. Bovendien is het ook weer ietsje complexer met meer difs en natuurlijk de supercharger en duurder in de verzekering.
Anyway. We gaan het zien.