Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
uwbuurman zei:650!! Dat is niet goedkoop, maar nu doet hij het wel weer! Mooi hoor!! Tot maandag! (Ik wil die kudo's)
Durashift zei:Interessante video. Nieuwe vorm van de I-drive knop, zo zie ik het voor nu.
Engineer2 zei:Een werkende LED bar maakt het wel af! Het is te hopen dat de 9-5NG een beetje goed door de "goedkoop" fase heen komen. Ze verdienen het toch om als laatste model ooit als oldtimer erkend te worden, alleen het zijn er niet heel gek veel.
Sketcher zei:uwbuurman zei:650!! Dat is niet goedkoop, maar nu doet hij het wel weer! Mooi hoor!! Tot maandag! (Ik wil die kudo's)
Nee dat zeker niet natuurlijk, maar nog 'goedkoop' als je het vergelijkt met wat er regelmatig voor gevraagd wordt. Bij een Nederlandse sloper bijvoorbeeld, die wilde er 950 euro voor hebben. Dat was voor een soort gelijke LED bar met dezelfde Blum kit geïnstalleerd.
Durashift zei:Interessante video. Nieuwe vorm van de I-drive knop, zo zie ik het voor nu.
Ja soort van, maar dan beter en meer interactief.....hopelijk. Nog druk bezig met dit en andere gerelateerde elementen. verder te ontwikkelen.
Engineer2 zei:Een werkende LED bar maakt het wel af! Het is te hopen dat de 9-5NG een beetje goed door de "goedkoop" fase heen komen. Ze verdienen het toch om als laatste model ooit als oldtimer erkend te worden, alleen het zijn er niet heel gek veel.
Ja inderdaad. Al schrikt de beschikbaarheid van onderdelen of eigenlijk het gebrek daaraan de echte 'goedkooprijders' wel een beetje af. Bovendien zijn de Aero modellen wat duurder dan de Vector wat ook wel wat helpt. Het zou alleen jammer zijn als er straks geen nette Vecot modellen zouden zijn maar dat loopt wel los.
Volgens mij ben ik niet gespot. Jammer, ik had een mooi prijzenpakket samengesteldDeze zelf wel gespot. Tof. Al was de eigenaar niet zo voorzichtig want hij stond tegen een paaltje geparkeerd.
![]()
De reis naar NL is verder voorspoedig verlopen en ik ben inmiddels al weer terug in het land van de vele Prime Ministers
Paar fotootjes,
Bij de boot, nog in Dover.
![]()
En in NL, op weg naar een afspraak heb ik een kleine omleiding gemaakt om een file te ontwijken en toen kwam ik hieruit. Daar moest ik natuurlijk even stoppen om een fotootje te maken.
![]()
En nog wat foto's in de garage in Eindhoven bij mijn oude school. Daar heb ik andere auto's ook wel eens gefotografeerd dus is een moetje.
![]()
![]()
Nico GTR zei:Ik dacht jij komt nog op bezoek....spot ik je dan wel maar zo makkelijk ging het niet dus :T
Barri zei:Op de foto zie ik de Alfa nog staan. Al gerepareerd, of gaat ie zo weg?
Nico GTR zei:Roest? Zo oud is die auto toch niet.
Engineer2 zei:Het kan natuurlijk zijn dat de eigenaar van de Saab deze in goed vertrouwen bij een garage heeft gebracht die er allemaal niet zo zin in heeft. Er zijn zat garage's die alles afwijkend van de 30ste VW Golf van die week allemaal maar lastig vinden.
Engineer2 zei:Met die turboslang lijkt het me dat de metalen clip die de boel bij elkaar houdt mist. DIe clip is nodig omdat dat steviger is dan een slangklem; die houdt de turbodruk namelijk niet. Zo'n clip vraagt soms een beetje handigheid en een paar pogingen voordat het goed zit... of je neemt de tijd niet en lost het even snel-snel met een boutje op. Ziet er voor mij echt uit als een gehaaste garage zou doen.
Engineer2 zei:Qua injectoren van de Alfa; je hebt van die gereedschap setjes ervoor. Een soort poelietrekker maar dan voor injectoren. Als de afdichting (brandplaatjes) van de injector op de kop heel iets lek was krijg je inderdaad dat ze zo gaan vastzitten. Bekend probleem. Heel soms moet dan de cilinderkop worden weggegooid, maar dat is gelukkig zelden het geval.
EVV zei:Bij de Insignia met vergelijkbare motor komt het soms voor dat er een O ring in het carter uit droogt, waardoor de oliepomp lucht aan gaat zuigen en een geeft de melding dat de olie druk te laag is Ik heb het zelf één keer gezien, drie andere Insignias hadden nergens last van. Toch zijn er, vooral in de UK, veel mensen die preventief die ring vervangen. Misschien wel wat om in de gaten te houden. De ring zelf is niet duur maar met wat pech moet de versnellingsbak een stukje opgeschoven worden om bij het carter bouten te kunnen.
EVV zei:Ow, dat is wel zuur. Zoals gezegd, mijn Insignia had 350.000km gereden zonder dit probleem, twee andere binnen de familie ook ruim 200.000. Een vierde had het probleem wel, dat was een erg dure reparatie aangezien de bak er af was. En dan is het het haast jammer om de koppeling en vliegwiel niet te vervangen.
Ik weet niet waar in de UK je woont, op het insignia drivers forum zijn er aantal adressen bekend die niet zo heel duur zijn.
Durashift zei:Mooie schets van die 190.![]()
Durashift zei:Jemig, wel weer pech en een hoop gedoe zo. Sterkte.
uwbuurman zei:Alles gelukt, vandaag met de Saab??
Fijn dat de Volvo weer een jaartje MOT heeft.
uwbuurman zei:Ai. Dus en nu? Toch maar preventief koppelingssetje monteren? Lijkt me verstandig. Is wel weer paar honderd, maar alleen de onderdeelkosten en een halfuur loon, nu natuurlijk.
uwbuurman zei:Snap ik. 4 auto's en altijd wat. Ken het gevoel.
Het was zeker een flink bedrag, zeker omdat ik nog maar 20.000 km gereden had met de auto. Dat was wel inclusief de arbeid en het twee massa vliegwiel. Het zure voor de garage was dat ze adviseerde om de krukas keerring gelijk mee te vervangen aangezien die beginnende sporen van lekkage had. Na een maand was de nieuwe keerring zo lek als een maandje een kon alles weer open.uwbuurman zei:Ruim 2k voor alleen onderdelen?? Voor een insigniakoppeling?? Dat is veel geld.
Een LUK setje en een sachs setje voor een 2011 9-5 Aero kost hier via Autodoc in ieder geval tussen de 220 en 450 euro. Dan heb je koppelingsplaat, drukgroep en druklager. Maar ik begrijp uit Sketchers post dat dit niet gaat lukken deze ronde. Jammer, maar helaas.
Nico GTR zei:Moet je die kilometerstand opgeven dan? Anders nu nog ff met de Saab en dan komend jaar iets minder Volvo.