Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Barri zei:
Heb ik geluk met mijn 924, die komt ook uit die buurt (vorige eigenaar was net verhuisd van Den Haag naar Rijswijk).
Ik gok dat de schilderswijk vol staat met MB diesels. Heb dus het idee dat het op 2 januari héél druk gaat worden op de sloperijen aldaar!

Een 924 zouden ze toch nog niet verschroten, mag ik hopen?!:eek: Er rijden wel veel oude bakken rond in D-H. Dat zal zeker minder worden... Wel prettig voor diegenen die onderdelen zoeken.

Briljant filmpje Grens!
Ik heb zere kaakspieren inmiddels! Die rookpluim en de fietpompmethode :D Geniaal! Was je al in de running voor president?

edit: Blijkbaar hoort hier een EMWling

Jim_s_T3.jpg

Wat een prachtige reclame voor Elk Merk Waardig in het nieuwe nummer van Autovisie!:eek::LOL: Ik heb het blad gisteren gekocht, omdat ik zeer benieuwd was naar de reportage en het portret van een zekere autojournalist met baard. Eerst een uitgebreid portret van 6 pagina's van onze voorzitter en vervolgens nog eens een reportage van 8 pagina's over 5 verschoppelingen, met daarbij 3 leden en 1 ex-lid van onze vereniging. Hulde voor Autovisie, dat zoveel aandacht besteed aan een commercieel gezien toch minder voor de hand liggend onderwerp!(y) Of dit nu (direct) tot ledenaanwas leidt, vraag ik me af - daar wordt vaak heel optimistisch over gedacht - maar hoe dan ook is het goed dat ons gedachtengoed een nog breder publiek bereikt. En al zou er maar ergens één verschoppeling extra worden gered, dan is ook dat al pure winst.

Misschien is het commercieel beter dan je denkt. Lachen om een ander is echt NL. Maar inderdaad het is een zeer leuk artikel geworden.

14 pagina's EMW in Autovisie, geweldig, dat zag er goed uit!
Daarna kreeg ik Automobiel klassiek binnen. Ik heb alle nummers maar de kwaliteit nam de laatste tijd gestaag af en op mail wordt niet geantwoord.Eerlijk gezegd wilde ik gaan opzeggen maar gelukkig is er een en ander positief veranderd.
Met onder andere een bekende als nieuwe hoofdredacteur. Grens, succes en als je hulp nodig hebt bij de informatievergaring of gewoon iets wilt schrijven over een Tatra of zo, altijd welkom........

En er staat weer een erg leuke, inmiddels erg bijzondere auto bij........................... en er volgt meer

ik vind mijn auto er ook wel bij passen is ook wel emw waardig wat zeggen jullie er van?

Dat lijkt mij wel! Destijds in Nederland een redelijk geliefde Thunderbird-generatie, maar nu compleet vergeten en uitgestorven. Bovendien zouden we graag wat meer Amerikanen binnen de vereniging verwelkomen, want die zijn nog duidelijk ondervertegenwoordigd. Dus ik zou zeggen... word lid!

@peter81: ja, leuke auto!(y)

Voor de liefhebbers heb ik nog wat leuke plaatjes van vorig weekend. Bij Audi Tradition stond deze prachtige Fiat 127. Terwijl ik hem aan het fotograferen was, kwam de eigenaar net aanlopen. Natuurlijk heb ik Elk Merk Waardig bij hem onder de aandacht gebracht, en hij leek er serieus in geïnteresseerd. Gelukkig had ik visitekaartjes bij me, dus wie weet zie we hem binnenkort nog eens op een evenement.

34q23ox.jpg

nlzc5i.jpg

mhqdjp.jpg

Dit zelfbouwproject vond ik eigenlijk wel briljant. Het is uit vijf verschillende typen auto's samengesteld
npkt2h.jpg

jj1ook.jpg

2vt4qjs.jpg

Op de Nationale Oldtimerdag in Lelystad was veel moois te zien, maar weinig verschoppelingen.

Deze Commer stond op het parkeerterrein
2cex68.jpg

Een Autobianchi A111 of een Primula is al iets heel bijzonders, maar allebei...:eek:
dzwac2.jpg

167p1ko.jpg

Knap gedaan, die zelfbouw-Audi! Mooi design! Hij heeft trekjes van de Ford OSI en de Glas 1300/1700 GT.

Ik heb als nieuw lid nog geen verzoek tot betalen ontvangen, klopt dat?

Prachtige Audi trouwens! Een zelfbouw? Heel knap dan, want dat zie je er niet aan af!

Geweldig, die eigenbouw DKW, Audi.
Even snel een oud fotoalbum erbij gehaald want ik heb deze auto in 1987, jawel 26 jaar geleden in Hattem op de kiek gezet.
En toen wist ik ook niet wat het was. :cool:

DKW.jpg

Maar die Samba is het meest bijzonder, leuk hoor! (y) Nou ja dat rode ding is natuurlijk het meest bijzonder. En profil erg mooi maar die neus vind ik niet zo fraai bij de rest passen.

Overigens heb ik ook de Autovisie gekocht en de artikelen gelezen. Erg leuk dat we als EMW zo in de schijnwerpers komen te staan! Wel bijzonder als je je realiseert dat EMW toch voorkomt uit het Autoweekforum, en dan na 5 jaar volledig genegeerd te zijn door Autoweek, Autovisie maar besluit een artikel te schrijven. o_O

Het artikel zelf vond ik inhoudelijk niet supersterk, maar zeker wel leuk om te lezen en een leuk visitekaartje voor wie EMW nog niet kende. (Alleen jammer dat de website nog altijd niet is geüpdate, iemand moet wel erg volhardend zijn om via het artikel en de website op een evenement terecht te komen.)

Die foto van die Audi is gaaf! Prachtig om 'm zo te zien op een foto van 1987!
Zulke foto's zou ik ook graag van mijn auto's hebben! :)

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/daihatsu/m690918112-daihatsu-charmant-1300-ld.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr
$T2eC16NHJHIFFhb1PP+oBR)zZ67Esw~~60_85.JPG

Topfoto, met zo'n nieuw trottoir en een net ingezaaid veldje! Lijkt wel een foto van toen de auto nieuw was, in het toen eveneens nieuwe Zoetermeer!

Zoetermeer telt 2 van de 10 Charmants in Nederland :) Is een erg mooi exemplaar deze groene LD. Helaas vorig jaar in de goede tijd gekocht als belastingvrije gezinsauto, en nu helaas dat bedrag voor een leek niet meer waard ben ik bang.

VW 1200 zei:
Zoetermeer telt 2 van de 10 Charmants in Nederland :) Is een erg mooi exemplaar deze groene LD. Helaas vorig jaar in de goede tijd gekocht als belastingvrije gezinsauto, en nu helaas dat bedrag voor een leek niet meer waard ben ik bang.

Als je voor die auto het normale tarief betaald dat kost dat ongeveer €75,- per kwartaal, zou dat zoveel verschil maken voor de waarde?
Op de foto's ziet dat ding er stukken beter uit dan wat er verder voor dat geld wordt aangeboden.

Het gaat voor veel mensen niet om het geld, maar om het idee belasting te ontwijken. Waarom zijn anders bepaalde stadskarretjes zo populair en sommige van hun concurrenten, die 800-900 kg wegen, niet?

grensrijder zei:
Het gaat voor veel mensen niet om het geld, maar om het idee belasting te ontwijken. Waarom zijn anders bepaalde stadskarretjes zo populair en sommige van hun concurrenten, die 800-900 kg wegen, niet?

Is inderdaad puur psychisch, en echt niet altijd omdat een auto onbetaalbaar wordt. En daarnaast krijgt de eigenaar van de groene Charmant een auto van de zaak dacht ik. Dus ja, dan is een auto al snel te veel voor velen.

Een auto van de zaak is voor mij juist de reden om een hobby-auto erbij te kopen :D Met 14% bijtelling kost een nieuwe, dagelijkse auto dan namelijk helemaal niks!

Ja, maar jij bent liefhebber en die man was waarschijnlijk een budgetrijder. Precies dat onderscheid maakt de FEHAC ook.

Volgens vriendje Samson hoeft geld geen probleem meer te zijn. Uitgeven is het adagium heden ten dage. :)

:cool: :cool: :cool:

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/hyundai/m691573800-hyundai-stellar-2-0-gsl-automaat-stuurbekr-120-000-km-uniek.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr

xewWMau9NiuZ1i7RJTlE1g==.jpg

Deze moet ik ook zien:LOL:

Heb dit exemplaar vroeger regelmatig zien rijden (en daarmee bedoel ik, voor de milleniumwisseling), maar ik had echt nooit verwacht dat hij anno 2013 nog zou bestaan.

Die Stellar! :eek:

Ik kan trouwens nergens terugvinden wanneer het EMWeekend valt dit jaar, ik meen ergens in september. Ik moet deze week nog een paar vrije dagen plannen in deze periode :cool:. Ik heb er zin in, maar wil wel graag weten wanneer.

Terug
Bovenaan