Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Afgelopen zaterdag had ik een vrijgezellenfeest en daarvoor mocht ik Grens' Dorchester lenen
fc_smile011.gif
Was mede dankzij deze auto een erg leuke dag :)

Helaas niet echt een goede sfeerfoto gemaakt, alleen deze:

dorchesterg.jpg

En wat rijdt dat ding goed zeg! Lekker dikke V6 die best ruig klinkt en de auto nog behoorlijk vlot maakt (nee grens, ik heb er niet mee gescheurd :D ) Alleen de parkeergarages waren niet echt berekend op dit soort lengtes maar met een keertje steken en veel beleid ging ook dat allemaal goed, al blijft de kaartautomaat een uitdaging :D

Als EMW-ling, deze zeer luchtige française:

Renault4plainair.jpg

Wouter82 zei:
Alleen de parkeergarages waren niet echt berekend op dit soort lengtes maar met een keertje steken en veel beleid ging ook dat allemaal goed, al blijft de kaartautomaat een uitdaging :D

Dat is toch gewoon een kwestie van lange armen???;)

Soloman zei:
Heb je die Avantime niet meer???:(

Nog wel, maar die is te koop.
De Avantime was bedoeld als mijn speeltje voor in Frankrijk, mijn vrouw heeft helemaal niets met die auto. Ze vindt het grappig om af en toe met mij mee te rijden and that's it.
Door de andere wending in mijn leven, is het niet zinvol meer om die auto te houden, dus gaat deze, met pijn in het hart, de deur uit.

Ik begrijp het.

Ik ben wel een Renault-hater (sorry voor het woord), maar de Avantime, de 20, 30 en 25 vind ik wel heel erg speciale auto's.

isla zei:
grensrijder zei:
Je hebt de EMW-ling, Isla! Ik verwacht iets in de trant van een 1007-afscheid.

Is een Captur niet EMW dan???:D

Nee, nog niet misschien zelfs. Er is een run op compacte crossovers en de scherpgeprijsde Captur (twee mille goedkoper dan een 2008) zal zeker flink gaan scoren.

deze is ook wel aardig EMW volgensmij:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m686583032-renault-9-1-4-tl-bj-1985.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

(is bij mij in de buurt, dus binnenkort maar eens even bekijken :D )

Dit is pas een gave Renault: https://www.custojusto.pt/Madeira/Ligeiros-Passageiros/Renault+21+MEDALLION-5848832.htm
Typegoedkeuring moet geen probleem zijn. Enige puntje is dat deze op Madeira staat.

n.kroon zei:
deze is ook wel aardig EMW volgensmij:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m686583032-renault-9-1-4-tl-bj-1985.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

(is bij mij in de buurt, dus binnenkort maar eens even bekijken :D )

Erg kale R9 en niet erg mooi, zijn veel mooiere in omloop

Brings back memories.....

DSC_0116.jpg

Op de één of andere manier vind ik dat beige exemplaar met beige interieur toch vele malen leuker. Ook meer EMW!

RQRNeMTy0Kmdbg==.jpg

Guus Leferink zei:
Brings back memories.....
https://i886.photobucket.com/albums/ac63/guusleferink/DSC_0116.jpg

That reminds me... Een vorige eigenaar van jouw R9 meldde zich laatst nog in een groep op facebook (werkt deze link?). Hij was het niet erg eens met je velgen. :p

Kan wel, deze zaten er eerst onder, ook niet origineel en van een R5 GT Turbo
Goed kunnen verkopen en ik vond de Clio velgen veel mooier staan

IMG_2142.jpg

Ik ben op zoek naar iemand die een Oldtimer/youngtimer/EMW waardige auto heeft, die geschikt is om een passagier in een rolstoel te vervoeren op 8 september a.s. in Zuid-Scharwoude (Gemeente Langedijk NH). Kent u iemand die zo'n auto heeft en belangeloos zou willen meewerken om een wens in vervulling te laten gaan van een speciaal persoon. Ik zou dan graag een PB (persoonlijk bericht) ontvangen. Alvast bedankt! :)

Iemand moet hier nog een onthulling doen over de aanschaf van een auto o_O
Tsss, dat moest ik zo maar via-via vernemen en is alleen via Faceboek wereldkundig gemaakt :(

:D

Wouter82 zei:
Iemand moet hier nog een onthulling doen over de aanschaf van een auto o_O
Tsss, dat moest ik zo maar via-via vernemen en is alleen via Faceboek wereldkundig gemaakt :(

:D

Tsss.. via via, nou lekker omdat zo te horen. Succes morgen, Wouter82! Past je kleur pak wel bij de kleur van de auto of ga je meer voor het kleurtje aan de binnenzijde?

Dank je, ik pas er prima bij! En de bruid & bruidegom ongetwijfeld ook.

Zal de trotse eigenaar van de ***** ******* zich hier nog melden? :confused:

Oja, en leuk om even naar je gezwaaid te hebben MaestroHLS! :D

Dat gebeurt eigenlijk nooit, te snel gereden? :rolleyes::cool:

Oh ja... geen FB? Wist ik niet...:D

Matrancho zei:
Ik ben op zoek naar iemand die een Oldtimer/youngtimer/EMW waardige auto heeft, die geschikt is om een passagier in een rolstoel te vervoeren op 8 september a.s. in Zuid-Scharwoude (Gemeente Langedijk NH). Kent u iemand die zo'n auto heeft en belangeloos zou willen meewerken om een wens in vervulling te laten gaan van een speciaal persoon. Ik zou dan graag een PB (persoonlijk bericht) ontvangen. Alvast bedankt! :)

Moet de passagier onderweg in de rolstoel blijven zitten? Ik zit trouwens te denken: jouw Rancho is toch perfect geschikt voor dat doel?

Wat gaat er trouwens plaatsvinden in Zuid-Scharwoude op 8 september? Een oldtimerevenement?

grensrijder zei:
Wat gaat er trouwens plaatsvinden in Zuid-Scharwoude op 8 september? Een oldtimerevenement?

N.a.v. de Oranjerit die ik heb georganiseerd, kwam er een begeleider van een gehandicapte naar me toe.
Naast het evenementen terrein is een verzorgingstehuis voor gehandicapten.
De bewoners hebben op 8 september een fietstocht!!
Echter niet iedereen kan fietsen.
Er werd mij gevraagd of het leuk was om een paar oldtimers in te zetten voor de niet fietsers.
Dat lijkt mij een heel leuk idee!
Echter is er één persoon van zo'n 100 KG die in een rolstoel vervoerd dient te worden.
Helaas zie ik geen mogelijkheden om m'n Rancho hiervoor om te bouwen, bovendien ben ik in die periode met de Rancho naar het buitenland.

Durashift zei:
Nou, houdt ons (mij), de niet FB gebruikers, niet langer in spanning..;)

Ah, blijkbaar had ik hier ook al wat moeten posten ;) Heb woensdag inderdaad een auto van de sloop gered. Een Honda Integra 1.5 EX uit 1987, was van een man uit 1926 (vader van een collega die nu van de auto af wilde). Origineel 73.000 km op de teller, maar altijd buiten gestaan. En dat gaat niet goed bij een Honda, erg veel roest. Verder al 10 jaar niet gewassen of gepoetst. Maar gewoon een leuk ding, rijdt overigens erg goed.

En dé feature he: klapkoplampen! Nog nooit gehad, maar het haalt echt het kind in me naar boven, die Bassie-en-Adriaan-lampen.

img1537167522.jpeg

img1537167524.jpeg

img1537167528.jpeg

img1537167525.jpeg

img1537167527.jpeg

img1537167529.jpeg

MRB vrij vanaf 22 juli (tot 1 januari..), APK verloopt in augustus. Binnenkort maar laten keuren, vervolgens kijken of het een blijvertje is.

Ooh, wat een leuk ding! (y)

EMW-kentekenplaathouder, één NL sticker eraf, heel veel poetsen, roest aanpakken, nieuwe APK. Als je het zo opnoemt valt het nog mee ;)
Laten we hopen dat die nieuwe APK geen probleem is! Kan 2 maanden van tevoren, dus je zou 'm al kunnen laten checken.

Gaaf zeg die Integra, soort van mix tussen en 5 deurs civic en een prelude :) altijd al fijn gevonden om te zien, jammer dat ze er (volgensmij) niet waren met electrische ramen, altijd slingertjes...
Die roest is nu nog niet zorgwekkend denk ik, kan je nog wel weg krijgen zolang de auto verder maar hard is, en voor de apk letten ze ws. toch voornamelijk op andere vitale onderdelen :) Good luck !

Houdt overigens iemand verder die Daf in de gaten in het sloperijentopic, het zou verboden moeten worden dat zo'n auto nog op de sloop terechtkomt:confused:

Eenmaal besloten de Oldtimerdag Lelystad over te slaan, ben ik maar gewoon met de hond naar het bos geweest. Kom ik op de terugweg een Lancia Thema tegen, leuk. En nog één, toevallig zeg. En nóg één, nu kan het geen toeval meer zijn. Een stukje verder bleek inderdaad een dozijn Thema's te staan. Even gestopt en gekeken, het bleek de jaarlijkse Thema-registerdag te zijn. Deze recent geïmporteerde type 1 i.e. vond ik toch wel het leukst, hoewel zo'n 8.32 natuurlijk ook niet te versmaden is.

2013-06-16153554_zps5e5e329c.jpg

Oh ja, gisteren zag ik in Vianen ook nog een Citroën GS rijden. Niet echt EMW, maar de berijder met gele bril was dat zeker wel! ;)

Komt me heel bekend voor, het profiel van die GS-rijder... :D

Er was inderdaad een Thema-meeting. Prachtig model, maar dan wel graag eentje van de eerste serie. De facelifts deden er afbreuk aan. In Ulft stond er een te koop voor niet teveel geld, een belastingarm exemplaar zelfs.

Terug
Bovenaan