Emiel: Porsche Macan, Volkswagen Crosspolo, Volkswagen kever 1200.

Kan mij voorstellen dat de Macan voor jouw vrouw door de hogere zit i.c.m. de kortere lengte prettiger is om mee te rijden dan de A6 waar je lager in zit (minder overzicht hebt) en wat bovendien een langere auto is.

En die vertrouwdheid is ook wat waard. Zou zelf ook geen probleem hebben met een slagschip als de A6, maar we zijn niet allemaal hetzelfde.

Korte update na inmiddels bijna een maand onderweg te zijn. Veel kilometers gemaakt en nog altijd blij met de gemaakte keuze. Uiteraard vind je altijd wat puntjes van ergernis nadat je aan auto wat langer rijdt maar de meeste daarvan zijn inmiddels ook al opgelost. Dat waren voornamelijk wat lak defecten die ik niet opgemerkt heb tijdens de aankoop. De algehele staat van de lak verdient nog altijd liefde maar dat komt nog wel. Ik kan me in de Macan geen rit herinneren zonder regen en wassen heeft tot nu toe niet langer als 1 dag zichtbaar effect gehad....

Inmiddels wat (hele) kleine veranderingen doorgevoerd:

Zwarte vertieldopjes en zwart lood (ja de velgen hebben nog veel liefde nodig)

w5i6caY.jpeg

De his and hers sleutel:

TpyKAkD.jpeg

De halogeen instapverlichting vervangen:

Voor:

mlwA27d.jpeg

Na:

JFD05GQ.jpeg

jIbBeBM.jpeg

En van junior nog een klein cadeautje gekregen:

A4bvqlO.jpeg

Verder een weekend naar Knokke geweest, daar waar in plaats van een Golf op elke hoek van de straat een Macan staat en de euro 98 € 1,50 kost :)

9FrzVwq.jpeg

gRk2uFf.jpeg

Als het goed weer wordt dan is mijn plan de velgen te demonteren, deze weer zo goed als nieuw te maken en de naven en klauwen op te knappen. Vooral op de voorste klauwen is de lak niet al te best meer. Dan natuurlijk de vraag, wat doen we met de kleur? Zwart kan uiteraard, of een leuke kleurtje erop? Geel zie je vaak op een Porsche en heeft op dit moment ook mijn voorkeur. Rood had ik op de Audi en staat eigenlijk bijna altijd goed. Beide halen wel een beetje de ingetogen looks van de auto weg. Stof tot nadenken totdat de zon weer eens doorbreekt.

FzAizcv.jpeg

26osYq4.png

P0Pwfc3.png

Overigens is de A6 lokaal verkocht en heb ik mijn "eigen auto" al meerdere malen zien rijden. Best gek, heb hem tijdens mijn bezit alleen van binnen gezien tijdens het rijden :)

Ik denk dat brons heel goed zal staan bij de lakkleur.

Ga ik nog eens naar zoeken. Moet ook niet te goud worden, dat staat al weer snel heel erg fout.

Andere optie is ook nog geel en dan ook de gordels in het geel om het net iets spannender te maken :)

De his and hers sleutel:

TpyKAkD.jpeg

Vooral op de voorste klauwen is de lak niet al te best meer. Dan natuurlijk de vraag, wat doen we met de kleur? Zwart kan uiteraard, of een leuke kleurtje erop? Geel zie je vaak op een Porsche en heeft op dit moment ook mijn voorkeur. Rood had ik op de Audi en staat eigenlijk bijna altijd goed. Beide halen wel een beetje de ingetogen looks van de auto weg. Stof tot nadenken totdat de zon weer eens doorbreekt.

Die sleutels zo naast elkaar :) Echt geniaal leuk !!!

Voor de remklauwen: heb je Foliatec Vintage Copper al eens gezien? Misschien een overweging waard. Kleurt fantastisch bij de lak.

Ik heb daar wat plaatjes van opgezocht maar nog niet helemaal overtuigd. De stickers zijn alvast besteld. Alleen de spuitbussen nog zodra ik over de kleur uit ben.

Gisteren een zakelijk event gehad bij Pondon in Echt. Mooie zaak met een goed verhaal. Leuk om nog eens binnen te lopen als we richting het zuiden gaan. Overigens stond daar ook een Macan te koop, mijn "optie 2" als de huidige niet doorgegaan was, maar die miste toch wat lekkere opties.

Wat ander leuk "speelgoed" in de showroom. Ik blijf ze prachtig vinden maar praktisch is het natuurlijk totaal niet.

xUyiYh9.jpeg

ZhKwYnI.jpeg

Ik neig toch weer meer richting geel op de remklauwen als ik dit zo zie:

3NiFJ0J.jpeg

Laatst bewerkt:
Afgelopen weekend een begin gemaakt met wat cosmetische opknapwerkzaamheden. Diverse krassen uit de lak gepolijst en aan de wielen begonnen. 1 wiel had wat corrosie/stoeprandschade. Voor het mooie moet de velg afgedraaid worden, maar dat komt komende winter wel. Voor nu is het een stuk beter aan te zien.

Voor:

BUYzP5U.jpeg

Tijdens het (nat) schuren:

C0FYAWg.jpeg

Na een nieuwe laag blanke lak:

6NM3OIY.jpeg

Ik moet nog een keer echt een dag of 2 vrijmaken om de volledige auto te detailen maar dat laat waarschijnlijk nog wel een aantal weken op zich wachten. De agenda staat net wat te vol.

Wielen ontdaan van de ergste ingebrande remstof en gepolijst. Mag nog een keer voor het mooie maar voor dat doe ik wel als ze gedemonteerd zijn:

Voor:

oCwDRre.jpeg

Na (nog niet helemaal tevreden mee maar van 1 meter afstand ziet het er prima uit):

5gfqb3H.jpeg

Terug
Bovenaan