Veel te druk weekend gehad. Dus heel weinig tijd voor de Porsche en andere auto gerelateerde zaken.
Zaterdagochtend om 07.30 de A6 nog even afgespoten en de stofzuiger er doorheen gehaald, ik wil geen smerige auto inleveren. Daarna nog wat andere zaken moeten regelen en vervolgens aan het einde van de ochtend richting de garage. Nog een paar laatste plaatjes geschoten:
Onderweg nog een mooie mijlpaal behaald:
En daarmee voor nu het Audi hoofdstuk afgesloten. Mijn liefde voor het merk is overigens zeker niet voorbij. De A6 op een paar dagen na 2 jaar in bezit gehad en in de +/- 20.000 km die ik ermee gereden heb geen problemen gehad. Aankomende woensdag zou er nieuwe APK op komen. Wel wat puntjes van irritatie maar die zijn hier eerder al besproken.
Tijd voor een nieuw hoofdstuk. Onder het genot van een kopje koffie de overschrijvingen in orde gemaakt en na wat tekst en uitleg konden we de bijgeleverde Limburgse vlaai inladen en met de auto op pad.
6 jaar geleden kochten we onze Polo ook hier:
Zelfde strik, andere auto:
Nog een foto van "oud" en nieuw:
Om vervolgens met het dakje open huiswaarts te keren. Met allerlei verplichtingen op de planning diverse ritten gemaakt maar nog niet voor de "fun". De mrs heeft ook direct een goed stuk gereden (dat durfde ze in de A6 niet) en ik heb het idee dat deze auto perfect past bij ons. Iedereen is er blij mee en dat is ook wat waard. Ik heb ook nog nooit zo makkelijk een "akkoord" gekregen vanuit het thuisfront bij de aankoop van een auto
Ik heb ondertussen zoals bij elke auto nog wel wat werk ontdekt. Een paar krasjes die wat aandacht nodig hebben die me eerder niet opgevallen zijn door de smeerboel (lees wax achtige substantie met enorm veel fillers) die er allemaal op de auto zit. Heb ze bij de garage medegedeeld dat mijn Audi er niet beter van gaat worden als ze die bij de poetser langsbrengen. Binnenkort dus een dag inplannen om dat allemaal op te lossen. Geen onoverkomelijke zaken in elk geval.
Eerste indrukken. Panodak zelfs met 8 graden al lekker, is best goed van formaat dus je hebt echt een open gevoel. Bose klinkt heel erg lekker, kwaliteit van het interieur is echt hoogwaardiger dan in de A6 (C8, ik denk vergelijkbaar met de C7.5 die vond ik echt mooier afgewerkt). Het is heerlijk rustig in de auto waarbij de motor wel lekker bromt op de achtergrond, eenmaal op snelheid is dat voorbij en heb je een stille cruiser. Het blijft natuurlijk een 4 pitter maar ze hebben er best een leuk subtiel geluid uit gekregen. Maar dan het allergrootste pluspunt. De luchtvering. In comfort stand heerlijk zoeven waarbij drempels bijna niet lijken te bestaan. Daarbij ook een fijne gas respons die niet direct uitnodigt tot hard rijden. Zet je het geheel om in sportstand dan ligt de auto echt als een huis op de weg en heb je echt niet het gevoel met een SUV op pad te zijn. 2 compleet verschillende gezichten.
Verder is het nog vooral wat zaken uitzoeken. Wil ook nog wat kleine dingetjes aanpassen. Denk daarbij aan lampjes onder in de deur vervangen voor de bekende lampjes met logo's erin. Ik denk nog aan alu pedalen maar dan ben ik ook al een heel eind klaar met wensen. Chiptuning staat voor later op de planning mocht ik op een gegeven moment vermogen missen. Als laatste wat software matige zaken. Even uitzoeken op de VAG personen die ik ken me hierbij kunnen helpen of dat ik andere kanalen moet gaan zoeken. Denk hierbij aan achterlichten die altijd branden, apple carplay die maar weergegeven wordt op +/- 70% van het scherm, dat kan omgezet worden naar fullscreen. Geen idee waarom dat niet standaard is. BMW heeft dat ook zo ingeregeld.
Puntje van gewenning, weer starten met een sleutel, en dan ook nog aan de linkerkant van het stuurwiel. Maar ook dat zorgt weer voor meer beleving. Sleutel omdraaien en dan die subtiele roffel uit de uitlaat. Het doet me meer dan op een knopje drukken en vervolgens zonder geluidloos te vertrekken
Voor nu als afsluiter een foto van een van mooie rondingen van de auto:
Verder nog geen foto's gemaakt van de auto. Dat volgt nog wel als het weer iets warmer wordt en de zon weer tevoorschijn komt.