Emiel: Porsche Macan, Volkswagen Crosspolo, Volkswagen kever 1200.

Mooie auto en goede keuze die s6 diffuser, dat heeft zo’n auto echt nodig voor dat beetje extra. Waar eindigen de echte uitlaatpijpen bij de a6 plug-in? Meen wel eens bij de sq8 gezien te hebben dat de diffuser eenvoudig te doorboren is om de pijpen echt te maken.

Mooi uitvoering en upgrades. De lichte gelijkenis met de snelle interventievoertuigen kan ik ook wel waarderen. Dichte uitlaatpijpen ben ik ook niet zo'n fan van, al viel het mij hier niet direct op moet ik eerlijk zeggen. Diffuser staat in ieder geval beter. (y)

@ Elco, vooralsnog ben ik ervan overtuigd dat het goedkomt met de velgen. Dat ze niet 100% OEM look hebben staat me ook wel aan, ik hou wel van een beetje anders dan normaal. Velgen zijn inmiddels binnen en banden zijn ook onderweg, ik schat eind deze week begin volgende week dat de banden erop liggen. Dan de wielnaven opfrissen en wielen wisselen.

Afgelopen weekend de trekhaak gemonteerd. Gekozen voor een afneembare en geen zwenkbare vanwege het best wel grote prijsverschil. Ben nog vitaal genoeg om de haak er even onder te klikken als ik hem nodig heb. Was toch nog wel even werk aangezien de auto "niet trekhaak voorbereid" de fabriek verlaten heeft. Zagen in de nieuwe diffuser was ook wel even spannend maar eenmaal bezig viel dat reuze mee. Gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om de "reservewiel/accubak" zwart te spuiten en de eindtips van de originele demper ook. Zo vallen ze ook niet op als je op de grond ligt en onder de auto kijkt ;) Ik ben het ermee eens dat de uitlaten nep zijn maar vind dit evengoed de beste optie. Weinig zin te gaan lassen aan de uitlaat. Overigens kun je de "sierstukken" eruit klikken en dan alsnog vervangen door echte sierstukken. Nadat de auto weer in elkaar zat gebruik gemaakt van het weekend om de auto te detailen. Kleien was een must en een goede polijstronde mocht ook niet ontbreken, het was niet heel erg maar hij staat er ondertussen een stuk beter bij.

Wat foto's:

Uitlaat eindtips (is mat, was nog nat op de foto)

yaZyMNx.jpg

accubak:

A8kTgAJ.jpg

Trekhaak gemonteerd:

60KCFBd.jpg

Gat gin de diffuser gemaakt en na heel veel passen en meten geplaatst:

lfNyRTE.jpg

Resultaat:

ZbnUBcA.jpg

2NLhWG6.jpg

FgsDQPs.jpg

Velgen inmiddels dus ook binnen:

LDGn6sp.jpg

qdviEU0.jpg

Die is er netjes onder gebouwd. Ik heb onder de Golf een Oris haak, ook verticaal afneembaar. Die lijkt hier wel op. Jammer dat de trekhaakvoorbereiding niet gewoon standaard is, want nu moet je inderdaad draden naar voren trekken. Zit er trekhaakvoorbereiding op, dan is het gewoon linksachter een paneeltje weghalen en een stekker vastmaken.

Wat een prachtige fauteuil staat daar in jouw garage!

En die auto en wielen mogen er ook zeker zijn. ;)

Dat is mijn nadenk "fautauil" :) inmiddels kan ik daar ook weer op zitten.

Banden en velgen zojuist afgegeven, gekozen voor Hankook ventus SUV in 255-35-21. De SUV uitvoering specifiek voor het gewicht van de auto en een betere velgrandbeschermer. Hopelijk komend weekend de wielen wisselen.

@Barri ik had de keuze uit Oris of Brink, uiteindelijk voor Brink gekozen omdat die wat voordeliger was. Beide prima natuurlijk. Op de vorige A6 had ik een westfalia haak maar ik moet zeggen dat deze haak zich makkelijker laat bevestigen.

Weer een weekend verder dus weer wat tijd gehad om aan de auto te hobby-en. Afgelopen weekend was het tijd voor de wielen. Gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om de naven op te frissen en de wielkasten schoon te maken.

Ik heb niet overal foto's van gemaakt. Ik vind de wielen erg geslaagd, de OEM puristen zullen het daar wellicht niet mee eens zijn. Voor mij is de auto af nu. Enkel de naafkapjes ben ik niet tevreden over. Had zwarte besteld omdat overige logo's etc. ook zwart en ik dacht dat de mat antraciete kapjes minder mooi zouden staan. Maar ik ga ze toch vervangen voor antraciet, vind het zwart toch minder mooi dan gedacht.

Klauwen goed schoon gemaakt en de naaf opgefrist:

Voor het opfrissen:

o3QSBy3.jpg

Na het opfrissen (niet dezelfde naaf maar het idee is hetzelfde)

maPV99g.jpg

3EP9Wy4.jpg

van 20 inch et 43 naar 21 inch et30, op de foto lijkt de 21 inch velg veel groter maar dan ligt aan de foto want de totale grote is gelijk:

okc43Ad.jpg

Alles weer gemonteerd (hier nog zonder naafkapjes). Wielkasten zijn veel mooier gevuld nu.

phEG9z2.jpg

O94RjRn.jpg

Een voor en na foto:

voK2pOR.jpg

In detail:
Voorkant:

y179NFA.jpg

Achterkant;

SzvzUrO.jpg

Met naafkapjes die er dus waarschijnlijk weer uit gaan.

JDSRS2J.jpg

Ja, deze wielen passen er goed bij. Zou origineel Audi kunnen zijn.
Opvallend hoe klein zo'n 5x112 naaf lijkt bij zulke grote velgen :D

Vind het wel gaaf hoor ! Was nog niet helemaal overtuigd bij de foto’s die je eerder deelde maar zo op de laatste foto’s staat het heel fraai.

Fraai apparaat!
Zoiets heb ik ook op het wensenlijstje staan als opvolger van mijn BMW G21 330i.

Wat mij vooral opvalt als ik er af en toe naar zoek is dat er vooral veel diesels te koop komen, die wil ik liever niet als particulier met mijn kilometers of de hybride. Dat laatste ben ik als particulier ook wat huiverig voor, heb er nog niet naar gezocht maar hoe zit het met de betrouwbaarheid en eventuele kosten aan dat systeem?

Daarnaast valt mij op dat ze maar weinig worden aangeboden met volleder, vind ik gek op die categorie auto's en zou ik het liefste wel hebben.

@Jay DoubleYou zo denk ik er ook over. Dankje!

@Barri Het was een gok maar hij heeft goed uitgepakt. Het is altijd lastig op foto's/configurators een beeld te krijgen hoe het er onder je auto uit gaat zien.

@De Dude Ik was zelf ook sceptisch, maar heb deze erg voordelig kunnen kopen dus mocht het tegenvallen had het nooit veel "pijn" gedaan. Soms moet je een gokje wagen. In de OEM opties kon ik niet vinden wat ik wou, vooral de ET waarde bij OEM wielen is niet wat het moet zijn, dat heeft BMW bijvoorbeeld beter voor elkaar. Maar nogmaals, ik ben erg blij met het resultaat, OEM+ hou ik het maar op ;)

@ B Real Ik heb enkel gezocht op hybride dus geen idee over het diesel aanbod. Bij import is een hybride heel erg voordelig i.v.m. lage bpm. Tel daarbij op dat mijn woonwerk/zakelijke km's meestal binnen de 50km per dag vallen dan is de keuze snel gemaakt. Veel meer vermogen dan een standaard 2.0 tfsi en een stuk voordeliger rijden. Pijnpunt kan de MRB gaan worden in 2026, met 2050kg is het geen lichtgewicht. Qua betrouwbaarheid is het wat lastiger. De auto's zijn er nog niet heel erg lang maar problemen met het hybride systeem ben ik nog niet tegen gekomen en de 2.0 tfsi heeft zich in de tussentijd wel weer bewezen. Volleder is langs niet ieders voorkeur. Hybride versies zijn 9/10 keer S-line uitgevoerd en hebben daarmee standaard half ledere bekleding. Ik ben zelf geen voorstander van volledig leer (te warm in de zomer en te koud in de winter) dus voor mij perfect. Opties blijft altijd een ding bij Audi. Je kan makkelijk een middenklasser aan opties kwijt in de gemiddelde Audi en dan doe je niet eens heel erg gek.

Daarnaast valt mij op dat ze maar weinig worden aangeboden met volleder, vind ik gek op die categorie auto's en zou ik het liefste wel hebben.
Misschien die autoboer in Heerenveen zuid een beetje in de gaten houden, die heeft best wel vaak hele fraaie A6-en staan.

Ik zou antraciet doen denk ik. Wel echt mooie wielen trouwens, et hele plaatje klopt erg goed zo. (y)

Misschien die autoboer in Heerenveen zuid een beetje in de gaten houden, die heeft best wel vaak hele fraaie A6-en staan.

Is mij bekend inderdaad. Echter ook vaker diesels dan benzine/hybride, al moet ik zeggen dat het aanbod hybride de laatste tijd wel groter wordt.

Zag dat de Audi v/d Brug ook nog een paar mooie exemplaren heeft staan. Ik ga, uit zelfbescherming, nog maar even niet kijken :ROFLMAO:
Daarnaast heb ik de 330i nu net een jaar, de auto bevalt geweldig goed dus eigenlijk ook geen reden om te wisselen.

In Joure zit er ook eentje, beetje een afsplitsing van die in Heerenveen. Die hebben mijn auto ook geregeld. Daar staat ook wel wat dik VAG materiaal.

Maar et wordt natuurlijk niet snel mooier dan een Portimao G21. :cool:

Eigenlijk is de één te donker, en de ander te licht :)
Eens inderdaad. Maar qua contrast altijd goed om of dezelfde kleur te hebben of echt contrasterend.

Die grijze is net even anders dan de velg maar contrasteert niet goed en dat vind ik zelf minder mooi.

Zwart dus :D

In Joure zit er ook eentje, beetje een afsplitsing van die in Heerenveen.

Zowel met die AutoWalinga, als die Germany dealer vind ik het verrekte moeilijk zakendoen. Heb al tijden het idee dat ze het liefste verkopen aan mensen met teveel geld, gouden kettingen en liefste een deel zwart betaald. Kan dat niet hard maken, is een gevoel. Maar na een paar pogingen een deal te sluiten kom ik er niet weer.

Bij een van die tenten kwam ik een keer voor een proefrit, ik had de auto van te voren al bekeken, afspraak gemaakt, vrouw was ook mee. Zij stapt in die auto en zegt tegen mij: "nou, dat bruine leer is niet het mooiste...".

Waarop de verkoper, die het hoorde, maar tegen wie dus niet gesproken werd, zei: "nou, als je m niet mooi vindt, hoef je ook niet mijn auto vies te rijden met een proefrit". Ik heb m 5 tellen verbaasd aangekeken en we zijn weggegaan. Nooit weer...

On topic, ben het eens met de mening dat het ene naafkapje te donker is, de andere te licht. Maar als ik moest kiezen, dan werd het de donkere.

Het blijven voor nu de zwarte, al is het maar om het feit dat de wielen er weer vanaf moeten om ze te wisselen :)

Ik ga een spuitbus 2k lak zoeken in de kleur van de velgen en dan de matte naafkapjes in die kleur spuiten, dat heb ik in het verleden ook wel een gedaan, dat gaat prima. (kan ik hier laten maken op kleur maar de "kleurspotter" die ze normaal op de autolak toepassen past niet op de velg.

Gisteren een mini mini meeting gehad met @ketelapper en zijn bijzonder fraaie A8 bewonderd. Daarnaast zijn UK zonneklep overgenomen en daarmee mijn interieurplannen ook zo goed als afgerond. Nu dus 2 volledig zwarte kleppen in plaats van behoorlijk opzichtige airbagstickers aan de bijrijderskant

Oud en nieuw naast elkaar:

oU4p7bg.jpg

En de nieuwe gemonteerd:

5K2Slxz.jpg

Nu enkel nog de pookknop bekleding vervangen, deze is voorzien van vlak leer maar daar wil ik graag geperforeerd leer in. Dan zijn we voorlopig wel weer klaar. Al zag ik gisteren ook een mooie set contrasterende gordels.... :)

Zowel met die AutoWalinga, als die Germany dealer vind ik het verrekte moeilijk zakendoen. Heb al tijden het idee dat ze het liefste verkopen aan mensen met teveel geld, gouden kettingen en liefste een deel zwart betaald. Kan dat niet hard maken, is een gevoel. Maar na een paar pogingen een deal te sluiten kom ik er niet weer.

Bij een van die tenten kwam ik een keer voor een proefrit, ik had de auto van te voren al bekeken, afspraak gemaakt, vrouw was ook mee. Zij stapt in die auto en zegt tegen mij: "nou, dat bruine leer is niet het mooiste...".

Waarop de verkoper, die het hoorde, maar tegen wie dus niet gesproken werd, zei: "nou, als je m niet mooi vindt, hoef je ook niet mijn auto vies te rijden met een proefrit". Ik heb m 5 tellen verbaasd aangekeken en we zijn weggegaan. Nooit weer...

On topic, ben het eens met de mening dat het ene naafkapje te donker is, de andere te licht. Maar als ik moest kiezen, dan werd het de donkere.

Zelf importeren? Heeft mij toch een behoorlijk slok geld bespaard. 90% van wat er op het moment te koop staat (zeker hybride) is import. Ik heb dat voordeel liever zelf dan dat ik het de tussenhandelaar betaal. De hier eerder genoemde Sjoeritzz kan dat allemaal prima in goede banen lijden wil je zelf de "rompslomp" niet.

Et is mij bij Germany dealer ook nooit gelukt, mijn pa dan weer wel. Ik deel je gevoel wel enigszins, veel Urk enzo onder de klanten. Auto Walinga ben ik nog nooit binnen geweest. Ik bedoelde Luxe Wagen in Joure, daar ben ik erg fijn geholpen.

De wielen staan echt goed, je A6 staat nu simpelweg beter op z'n wielen dan origineel! En als de naafkapjes straks de juiste kleur hebben zal al helemaal niemand meer vermoeden dat dit 'aftermarket' is.

Dankje, ben er ook erg blij mee. Inmiddels de auto 2 maanden in bezit en aardig gewend aan het hybride rijden. Nog wat kleine dingetjes aangepakt. Zo zat er een "rammeltje" in het stuur, De airbag los gehaald en het aluminium stukje tape met het onderdeelnummer resoneerde, dat verwijderd en sindsdien een stille cabine :)

Daarnaast de laatste hand aan het interieur gelegd. De pookknop nog vervangen, van glad naar geperforeerd leer:

YpukRlt.jpg

Voor (foto gedraaid helaas)

AZUEyne.jpg

Na:

7011H3g.jpg

Ondertussen ook de trekhaak/achterklep etc "onder controle" en verschillende keren met de fietsen onderweg geweest. De sleutel in de auto leggen zorgt zowel bij het wassen als hij het plaatsen van het fietsenrek voor meer "rust" Met de sleutel in de broekzak kun je zomaar de achterklep openen of deuren openen sluiten, dat is niet altijd gewenst.

fototje bij een MTB route als afsluiting

Z5IYkka.jpg
.

Door de Audi-naafkapjes zie je het inderdaad amper dat het aftermarket is. Staat erg netjes zo. Is het niet wennen om van een gladde pookknop naar geperforeerd te gaan? Lijkt me toch dat het anders in je hand ligt.

Korte update.

Inmiddels voor thuis een 2e lader gekocht en een eigen stopcontact onder de carport gemaakt, daarmee een "granny laadpaal" gecreëerd. Oftewel, thuiskomen, inprikken en klaar. Niet meer eerst de kabel uit de kofferbak halen, uitrollen en in de schuur inprikken. Ik wou in eerste instantie de stroomvoorziening wegwerken maar nu kan ik de lader ook nog makkelijk meenemen mocht dat nodig zijn.

1st world problems, i know, maar gemak dient de mens.

fQVcsLY.jpg

Op de lader wat meer te regelen dan op de OEM versie, voornamelijk laadsnelheid (soms handig als je tussendoor een uurtje wat meer wil laden). Ook te zien hoelang hij geladen heeft en hoeveel stroom daarvoor gebruikt is:

9YkmMjz.jpg

Daarnaast weer met de caravan weg geweest, de vorige A6 was al een prima caravantrekker. Deze is nog net wat beter. Het rijdt (voor zover mogelijk met een 42 jarige caraven) aardig stabiel. Wel ga ik komend weekend nog een stabilisatiekoppeling plaatsen. Caravan is nu voorzien van een standaard aanhangwagen koppeling, die heeft na 42 jaar ook zijn beste tijd gehad. Gekozen voor een winterhof WS3000 koppeling die in beide richtingen stabiliseert. Ben eens benieuwd of dat nog meer comfort oplevert. Over 3 weken naar zeeland.

Op de camping lachende gezichten, auto/caravan combinatie klopt voor vele niet :)

TwppU9t.jpg

KYEz5Ub.jpg

Op de camping (niet helemaal opgeruimd maar enige foto die ik heb)

HbSiQDJ.jpg

Als afsluiter nog een vakantiekiekje na een regenbui bij een gesloten zwembad (lang leve google openingstijden :) )

PEIDbuN.jpg

Laatst bewerkt:
Cool, die caravan! Ziet er strak uit voor zn leeftijd. Is die buitenkleur origineel??

Die laatste foto.... (zo parkeren Audirijders vaker....)

Caravan is geheel origineel, wij zijn de 3e eigenaar. Kleur is dus ook origineel. Het merk is Avento, zoals mij verteld is de "caravan voor de dokter" in de jaren 80. Komend van een VW T2 is dit al een hele vooruitgang. Mijn vriendin houdt nogal van "vintage/retro" etc. Ik vind het prima als ik maar een goed bed heb. Dit was dus de compromis. En eerlijk gezegd vind ik deze mooier dan alles tussen 1990 en 2010 en ben ik er wel een beetje aan gehecht ondertussen.

Dus of een hele oude of een nieuwe caravan. Dat laatste komt waarschijnlijk over een heel aantal jaren

Ik zou wel vrolijk worden als ik zo'n combinatie onderweg tegen zou komen, qua staat zien beide voertuigen er in ieder geval fantastisch uit. Gezien zijn leeftijd is dat natuurlijk een veel groter compliment voor de caravan dan voor de Audi.

zo'n granny lader aan de muur had ik ook gemaakt, maar dan wel in een kast (die op slot kon) om zo ongewenst diefstal te voorkomen;

50104560548_7e2388e777_c.jpg

nu met een zelf gemaakte 3-fase laadpaal hem ik hem weer weg gehaald maar werkte altijd top.

De combi met de caravan is wel.... bijzonder :LOL: de audi lijkt daardoor wel nóg witter

Mijn carport ligt een redelijk stuk van de weg af en achter een hekwerk. Dus ben niet zo heel bang dat ze daar iets weghalen. Maar die kast ziet er ook prima uit!

De combi is inderdaad bijzonder maar dat is enkel onderweg, op de camping gaat de auto de parkeerplaats op :)

Onder het motto van een te zware hybride gekocht vandaag eindelijk af kunnen rijden voor E achter B oftewel BE. Vanaf het moment dat ik de auto gekocht heb direct ingeschreven maar vanwege extreme drukte vandaag pas af kunnen rijden. Gelukkig is een goede vriend van mij rij instructeur dus afgelopen zaterdag 2 uurtjes rond gestuurd en vandaag afgereden.

Al met al een gevalletje "had ik eerder moeten doen". Eigenlijk altijd op het randje gezeten of aanhangers die eigenlijk niet mogen met enkel B. Nu voor eens en altijd mee afgerekend. Examen stelt werkelijk niks voor, ik denk max 20 minuten gereden waarvan 5 stilstaand voor een spoorwegovergang :)

Volgende week dus legaal met de caravan op pad en de mogelijkheid 2000kg achter de auto te hangen. Daarmee moeten we wel uit de voeten kunnen

Tevens wat upgrades aan de caravan gedaan, de 42 jaar oude koppeling vervangen voor een stabilisator koppeling inclusief nieuwe rubber en een grote schoonmaak voor de gehele dissel. Werkje van 15 minuten (exclusief schoonmaken). Enkel even op de demper letten die erin zit, die loopt namelijk naar voren als je die niet borgt.

Tevens een nieuw fatsoenlijk zwenkwiel met gewichtsindicatie geplaatst.

Woensdag nog een dubbele fietsendrager ophalen voor op de dissel en dan zijn we wel weer klaar voor dit seizoen.

5xGstV7.jpg

Al met al een gevalletje "had ik eerder moeten doen". Eigenlijk altijd op het randje gezeten of aanhangers die eigenlijk niet mogen met enkel B. Nu voor eens en altijd mee afgerekend. Examen stelt werkelijk niks voor, ik denk max 20 minuten gereden waarvan 5 stilstaand voor een spoorweg overweggang

ik zeg het ook altijd tegen mensen die daar mee lopen te klooien en hun caravan gaan zitten terug keuren om het tot 3500 te laten komen. Haal zo'n aanhanger cursus/rijbewijs. Ben je de rest van je leven er af, kost de wereld niet en misschien steek je er nog wat van op ook.

Mooi 20 centimeter 21e eeuw op een rijdend stuk geschiedenis ;)
Aan je vriendin voorstellen om de caravan te wrappen in gletscherwit metallic met lakzwarte streep, is zeker de afslag naar vrijgezelligheid? Twee winterwielen van de A6 er onder en Pimp my ride goes camping :ROFLMAO:

Tevens wat upgrades aan de caravan gedaan,
Ook de buitenverlichting (breedte-lichten) in LED?
Heb ik wel gedaan bij mijn 20 jaar oude Knaus. Matched een stuk beter bij het moderne LED van de trekker. :cool:
QbmdmHj.jpg

Deze combi is ook BE verplicht, overigens.
Toen ik de caravan kocht had ik daar nog geen kaas van gegeten. Dus de caravan opgehaald met B-rijbewijs en een Touran. :rolleyes:
BE-rijbewijs was binnen bij de terugweg van de eerste vakantie.:giggle:

Mooi 20 centimeter 21e eeuw op een rijdend stuk geschiedenis ;)
Aan je vriendin voorstellen om de caravan te wrappen in gletscherwit metallic met lakzwarte streep, is zeker de afslag naar vrijgezelligheid? Twee winterwielen van de A6 er onder en Pimp my ride goes camping :ROFLMAO:

Dat gaat waarschijnlijk een brug te ver :) Zal niet gelijk de stap naar vrijgezel betekenen maar zou wel een stevige discussie aanwakkeren...

@Rembrandt, nee nog niks vervangen voor led. Ook nog niet in verdiept. Alles werkt en het past zo prima bij de caravan. BE rijbewijs kan ik volgende week donderdag ophalen, volgende vrijdag een weekend weg. dus 1 vakantie "illegaal" gereden. Overigens inmiddels alweer 2 man doorverwezen naar de rijschool voor het behalen van het rijbewijs omdat ze ook al jaren "te zwaar" zijn voor enkel B rijbewijs. De regels zijn toch niet helemaal helder voor veel mensen.

Ik heb ook tijden met een combinatie gereden zonder BE. We werkten toen voor een verzekeringsmaatschappij met die combinatie en die was er niet zo blij mee :D
Heb toen snel BE gehaald, inmiddels 17 jaar geleden, en dat is gewoon erg handig. Geen gedoe of twijfel meer als je iets achter een auto hangt.

Ik werk ook veel met verzekeringsmaatschappijen samen dus een ongeluk veroorzaken zonder het juiste rijbewijs zou voor mij ook niet handig zijn.

Maar de gekste dingen worden verzonnen, leeg gewicht auto plus daadwerkelijk gewicht aanhanger hoor ik vaak. Het is inmiddels al verhoogd naar 4250 kilo ook el een aantal keren gehoord (wat strikt gezien niet helemaal incorrect is maar wel heel uitzonderlijk)

Terug
Bovenaan