Het is alweer een tijdje geleden. Zolang schijnbaar dat inmiddels de Autoweek site een ander inlog systeem heeft o.i.d. Ik kom in ieder geval niet meer in mijn oude account. Dus bij deze Engineer2. Of minstens tot het gefixt is.
Met de E-klasse veel kilometers gemaakt en nu vlak voor de 250k km. 50k km erbij gereden dus. In Januari ineens haast niet meer te starten wat een storing in het gloeisysteem bleek. Pas geleden groot onderhoud met ook wat werk. De uitlijning was verlopen wat het laatste zetje gaf aan de voorbanden, dus die zijn met het onderhoud vervangen. Tegelijkertijd begon zich een nieuw geluid te ontwikkelen wat van de multiriem leek te komen. Dat bleek het lager van de dynamo te zijn. De dag na het onderhoud een grote plas met diesel onder de auto. Er bleek een scheurtje in het huis van het diesel filter te zitten. Nouja, nu is voorlopig de boel weer helemaal bij. Onderhuidse roest was al aardig bijgewerkt en is tijdens onderhoud ook aandacht aan besteed. Ik zal zelf wat kleine plekjes aanpakken aan de buitenkant, puur om het wat uit te stellen. Ondanks de toch wel aardige kosten hier en daar is de kostprijs per kilometer niet zo slecht. En na een toevallige start ben ik de Benz (hij heet nu Klaus) toch echt gaan waarderen.
De Corvette is al weer even uit de winterstalling. Eerste evenementen al bij aanwezig geweest, waaronder een puzzel rit van de alumni vereniging.
Wat kleine klusjes zoals de massa punten schoonmaken (dat is nog best even zoeken bij een glassfiber body) en achterruitrubber vervangen zijn al gedaan. Er lijkt zich wel een nieuw kwaaltje te ontwikkelen: als de motor een tijdje echt goed warm is geweest bij langzaam rijden en daarna kort wordt afgezet, dan start de V8 erg moeilijk. Lijkt op druppelende injectoren als de boel goed warm wordt. Aangezien de motorruimte goed vol zit en de luchtdoorstroom pas op snelheid lekker werkt gebeurt dit nogal eens. Komt nog.
De Alfa is een bijzonder verhaal. Nog niet af. De benzine pomp heeft een hoop tijd gekost. Na een aantal 2ehands pompen gevonden te hebben en net zo lang gecombineerd tot het allemaal werkend en precies voor het juiste bouwjaar klopte had ik een vervanger. Helaas werkte de vervanger al direct niet meer toen het eenmaal in de tank gemonteerd was. Dan maar op zoek naar een nieuw deel. En toen bleek deze 164 pomp verder alleen in bepaalde Ferrari modellen gebruikt te zijn. Oftewel erg duur en lastig aan te komen. Er waren wel imitatie pompen maar dat traject liep vooral uit in "back-order". Uiteindelijk was de pomp geplaatst en liep de motor weer.

En viel direkt weer uit aangezien de tank geen druppel benzine meer had. Althans we dachten dat dat de oorzaak was. Later bleek de tank zeker niet meegeholpen te hebben maar bleken ook de gereinigde injectoren die er alweer 2 jaar in zaten muurvast te zitten. We hopen nu in het Paas weekend de Alfa in gebruik te nemen zodat we eindelijk aan de vele puntjes op de i kunnen beginnen.