Ford Sierra

De Sierra van Wouter is op een paar kleine dingetjes na klaar. Er is hier en daar gelast en gespoten en er zitten een nieuwe midden- en einddemper onder. De stoelen zijn opnieuw gevuld en zitten nu echt lekker.
Zo staat ie er nu bij.

33da91e.jpg

w9vfae.jpg

2md769.jpg

2vwvghy.jpg

2qkujcg.jpg

2poe0t4.jpg

Mooi werk Rush, wat goed zeg! T lijkt bekant een gloednieuwe.
(alleen de rubber rand om het frontje mist ;))

TomTom zei:
Mooi werk Rush, wat goed zeg! T lijkt bekant een gloednieuwe.
(alleen de rubber rand om het frontje mist ;))

Wat knap dat je dat ziet. Het rubber wat we voor handen hadden was niet fraai.

• Leuk
Waarderingen: Stif
Rush2112 zei:
Wat knap dat je dat ziet. Het rubber wat we voor handen hadden was niet fraai.

Voorkennis :p
Het laatste in NL voorradige rubber heb ik een jaar of zes geleden voor mijn toenmalige daily driver gekocht.

Dank allen, en zeker ook dank aan Rush uiteraard. Een week geleden bij hem geweest en het is een genot de auto in het echt te zien. Die motorruimte is echt prachtig. En enerzijds zijn de verschillen soms subtiel, het was immers al een prima basis. Anderzijds, als Rush vervolgens wat zaken opsomt die zoal gedaan zijn dan besef je je pas hoeveel werk er in is gestoken en hoeveel beter de auto is geworden. Uitgedeukte, gelaste en gespoten dorpels. Dat was nodig bij 2 portieren, bij een 3e kon het geen kwaad maar alle 4 zijn gewoon gedaan zodat ze allemaal even goed en even mooi zijn. Tapijt is weer fris, evenals die stoelen die ook opnieuw zijn gevuld en bekleed en als nieuw zitten. Dak is gespoten. Uitlaat is deels vervangen en deels gelast. Velgen zijn zilver gespoten zodat de wieldoppen beter tot hun recht komen en die doppen zelf zijn ook opgeknapt. Etc etc. Ook elektronisch is er het nodige hersteld, de achterklep kan weer van binnenuit ontgrendeld worden, er zitten weer twee claxons onder, de afstandsbediening van de centrale vergrendeling is weggehaald en het lampje onder de motorkap werkt weer. Ik heb zelf de laatste tijd wat logo's verzameld die beter zijn dan wat er op zit en die zijn geplaatst. De laatste dagen bleek dezelfde elektronica wat nukken te geven - als ware het een moderne auto :D Uiteindelijk bleken er hier en daar wat massaprobleempjes te zitten dus dat vroeg nog even om wat doorzettingsvermogen. Inmiddels gaan we richting afronding volgens mij :) En de auto gaat uiteraard getaxeerd worden.

@ Tomtom: weet jij toevallig al wat meer over die boordcomputer? Zie ook privébericht van 15 september.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/ford-sierra-benzine-zilver-d2c4d479-00ff-e547-e053-e350040aee25?cldtidx=1#

Die Ghia ziet er erg goed uit zeg, top .

( wouter ik heb hier ook nog altijd die NOS middendemper voor zo'n 2.3 siërra voor je liggen he ;) )

Super dat je deze sierra koestert. Ik wens je veilige kilometers toe.

Mijn eerste auto in 2001 was een witte sierra 3 deurs 1.6 met maar 4 versnellingen de bouwjaar was 1983. Een keiharde auto er zat geen roest. Wat een simpele auto was het, nooit problemen gehad. Was als kind altijd gecharmeerd van de uitstraling van de sierra leek alsof de auto uit een andere planeet kwam mooie gestroomlijnd ten opzichte van de vierkante concurrenten op audi 100 na.
Vandaag nog spijt dat ik hem heb verkocht, je ziet ze nauwelijks. Rij nu ford puma, ben een ford rijder fordever succes

Vorige week wederom een Sierra erbij opgehaald.

y8izgmfh.jpg

iAb3gnZh.jpg

VKYrvTPh.jpg

juyaXPnh.jpg

Het betreft een '86er 2.0 GL (!) is eens wat anders dan de meeste '85er en '86er Lasers.

vkvK876h.jpg

YRzyEhoh.jpg

Prachtig die grille.
Jammer dat je zoiets niet meer kan bestellen voor de huidige auto's.

Even wat nieuw leven in dit topic blazen!
Het bloed van een Sierra zal immer door mijn aderen stromen en ik heb iets leuks te melden.

Lang geleden de 2.3 ghia verkocht waar dit topic destijds om geopend is.

Inmiddels: spijt, spijt, spijt!

Lang verhaal kort, na lang zoeken tegen een 2.0 V6 GL van 1983 aan gelopen.
Deze Sierra is nog volledig origineel, heeft een knalharde ( maar hier een daar wat schades ) carrosserie op een beginnend plekje bij een wielrand na.

Deze Sierra is van de eerste eigenaresse, duitse papieren, de kleur die ik altijd al wilde hebben en geeft de indruk dat ze nog geen ton gelopen heeft.
Staat al wel sinds 1999 stil.

Ik heb de Sierra gekocht voor de spreekwoordelijke rol drop en gezien de enigszins frisse indruk van de auto én harde carrosserie kan ik ‘hem alvast maar in bezit hebben’.
De Sierra zal uiteindelijk volledig gestript en volledig gerenoveerd worden.
Het plaatwerk en spuitwerk moet ik uitbesteden maar de motorrevisie enz hoop ik grotendeels met hulp uit te kunnen voeren.

Geen idee hoe ik hier foto’s moet plaatsen maar de originele wieldoppen zitten er zelfs nog op, opvallend is dat deze GL geen rechter buitenspiegel heeft!

De zoektocht naar onderdelen zal gaan beginnen en ik heb best wel wat nodig.
Een heel mk1 dashboard heb ik gevonden tegen Leipzig aan, nu nog even een manier vinden om die sloper te bewegen het te demonteren en op te sturen

Geen idee hoe ik hier foto’s moet plaatsen maar de originele wieldoppen zitten er zelfs nog op, opvallend is dat deze GL geen rechter buitenspiegel heeft!

Leuk!! Ben ook wel een beetje Sierra-man. Foto’s kun je het beste eerst uploaden via een gratis website en vervolgens kun je via het icoontje met de berg en het zonnetje de link naar de foto plakken. Vervolgens wordt je foto zichtbaar weergegeven in je bericht.

Ben heel benieuwd naar foto's!

Ik heb ooit (studententijd) ook nog een 1990 Sierra 2.0i Ghia gehad. Sedan, met dakje. Wat een geweldig auto. Kostte destijds 700,- euro.

Helaas door een 'vriend' TL gereden.

Ben heel benieuwd naar foto's!

Ik heb ooit (studententijd) ook nog een 1990 Sierra 2.0i Ghia gehad. Sedan, met dakje. Wat een geweldig auto. Kostte destijds 700,- euro.

Helaas door een 'vriend' TL gereden.

Zie foto’s!

Ik kan mij jouw Sierra nog wel herinneren.
Dat was een erg nette, grijze sedan.

De foto’s voor en na de klapper heb je nog in dit topic gedeeld.

Dag forumleden,

Ik heb ooit een Sierra 1.8 Sprit 3 deurs gehad uit 1986. Nu heb ik al diverse pogingen gedaan om info te kunnen vinden over dit model online. Ook bijvoorbeeld oude brochures of advertenties etc. Helaas zonder resultaat. Wie kan mij helpen om meer info te kunnen verzamelen over dit specifieke model? Helaas kan ik geen foto toevoegen. Ze was wit en de onder de stootstrips van de portieren naar de achterschermen zat een zwarte coating op. De letters Sierra op de kofferklep waren rood en daarnaast de tekst Spirit tevens in het rood.

https://www.facebook.com/share/Um5HoirnywXA6mCy/?mibextid=WC7FNe

Na enkele jaren Sierra loos te zijn geweest, toch weer eentje gekocht.
Stond hier op het dorp te koop, en inmiddels alweer een paar jaar stil.

IwsEsj5.jpeg

bl8W21l.jpeg

Paar plekjes op de voorschermen, en wielrand linksachter wat rotterij. Maar voor een '85er kan het gekker!

Orgineel een 1.6, maar is ooit vervangen voor een 1.8.
04sJVEY.jpeg

Het interieur is niet supermooi meer.

9392MoW.jpeg

2gcz6Mh.jpeg

De apk was er inmiddels ruim anderhalf jaar af, heb hem globaal nagelopen en voor de apk gegooid.
En kwam hij zo doorheen :cool:

Dus toer er lekker mee rond, en afgelopen weekend heb ik een supernet grijs interieur opgehaald, en ben begonnen met overzetten.

YscNaR6.jpeg

Goede hulpjes erbij
L5TiSM0.jpeg

En inmiddels zit het grootste gedeelte vh interieur er weer in, de deurpanelen moeten nog, dashboard en de kappen vd kofferbak.

Zo maken we weer een Sierra voor mekaar:cool:

Binnenkort groot onderhoud, distributieriem, snaren, vloeistoffen etc

Volgens de kentekencheck is hij van 1985 tot 2013 van de eerste eigenaar geweest, sindsdien wel meerdere eigenaren gehad.

Nu weer wat oplappen, en kan hij er weer een poos tegenaan. Ze beginnen inmiddels wel zeldzamer te worden.

Leuke onk Sierra en veel plezier er van.
Fijn dat het interieur voort leeft in een andere Sierra.

Mijn project is ondertussen volledig gestript en ik ga deze winter op zoek naar een plaatwerker en spuiter.

Terug
Bovenaan