Ford Sierra

De V6 en 4 cilinder toerentellers zijn anders ja!

Van het dash zou ik niet weten..

Ligt er aan of het bovenste deel uit een '87 mk2 komt, na '87 zijn de sleuven aan de zijkant gekomen en is het netter om ook die kappen te gebruiken voor de pasvorm.
Mocht het dash uit '87 komen dan is de pasvorm identiek aan die van een mk1, succes ;)

Weet niet exact van welk bouwjaar dat andere dash is, die kreeg ik bij de Sierra.

Ga komende zaterdag de hele kroam loshalen en overzetten:cool:

Heb gezien dat de kabelboom een stekker heeft waar de kabelboompjes van de spiegels en cv e.d. op aangesloten kan worden(y)

Scheelt iig weer.

Wordt uiteindelijk wel wat met t Sierratjuh.

Leuk zeg, een Sierra topic. :LOL:

Ik heb ik er ook nog eentje gehad, een Hatchback 2.0 CL special. Heeft me nooit laten staan maar stond ook net 60.000km op toen ik hem van mijn vader overnam (ex.lease).

Volgens mij 1 van de laatste voor de facelift kwam met de donkere achterlichten. Weet nog dat mijn vader hem opgehaald heeft bij de dealer tijdens die Januari storm met orkaankracht die dag..

Heb toendertijd de Sierra nog helemaal aangekleed met oa. Fiesta Turbo velgen, Morette koplampen en Cosworth stoelen.
Geweldige herinneringen aan, vooral dat heerlijke koppel van die 2 liter motor. Daar hoor ik zelfs mn vader nog weleens over..

JohanV6 zei:
Het zijn mooie foto's geworden wouter! Het is een bijzondere combi en het geeft een leuke vergelijking van de 1.3 en de 2.3

sierras2.jpg

mooi plaatje:D

volgens mij heb ik deze eerder gezien samen met die rode in de dorpstraat van vaassen.

dit is die van mij:

en de wieltjes :D

Het is een Project auto. Hij is zoals je kan zien, niet meer standaard. Maar dat maakt niet uit, het werk is uitermate goed verricht. En heeft ook wat leuke extra's :D waaronder een doorgelast chassis, custom made veren recaro interieur met xr4i print en een hele boel meer.

Afgelopen tweede paasdag gespot op de autocross:

De onderste had ook een V6 onder de kap, al vraag ik me af of de gewone driedeurs daar ooit mee geleverd is.

Ondertussen schiet het schadeherstel ook wel aardig op

20131216_171618.jpg

20140517_115528.jpg

Chassisbalk weer gericht:
20140705_101528.jpg

20140529_191706.jpg

20140529_191724.jpg

20140705_153242.jpg

Alleen het binnenscherm nog wat richten, zodat dat mooi op de hoek aansluit, en het voorscherm er passend opmaken.

20140712_171059.jpg

20140712_170916.jpg

En zo ging een donor weer weg:)

20140529_115143.jpg

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bestelauto-s/m907700539-ford-p100-2-0-pick-up-1990.html

Wouter, een P100 met een benzinemotor heb je nog niet........

$_85.JPG

Twee weken geleden kwam ik tijdens mijn vakantie in Nieuw-Zeeland deze achtergelaten Station tegen:

Foto-EXZTMORG.jpg

Foto-B7WRO6AT.jpg

Foto-QD3C6J6B.jpg

Leuk, ik wist niet dat ze ook daar werden verkocht :)

Sst90, wat betreft mrb ook een stuk prettiger, zo'n benzine :) Overigens wel apart dat die P100 even oud is als die van mij maar toch een ander meterpaneel heeft :confused:

Wouter82 zei:
Leuk, ik wist niet dat ze ook daar werden verkocht :)

Half jaren 80 werden Sierra’s in Nieuw-zeeland geassembleerd.
Er wonen daar veel geëmigreerde Engelsen, dus het zou ook best kunnen dat ze de Sierra samen met de huisraad in een container naar Nieuw-Zeeland hebben laten verschepen.

Ook mijn siërra 2.0i Ghia sedan maar eens hier neerzetten:p

heb deze vorig jaar gekocht en alweer het één en ander veranderd.:cool:

er bleek na verloop van tijd dat de koppakking lek was,dus moest vervangen worden :cry:
bleek toch genoeg te kosten om dat te maken dus besloten tot motorwissel :D

dus nu is de vier cilinder dohc vervangen door een 2900 v6 :LOL::LOL:

auto is nu verder klaar staat geschorst en moet nog FF naar de RDW om op v6 om gekeurd te worden.

moet zeggen this een echte aanrader een 2900 v6 in een siërra (y)(y)

De 2900 V6 automaat uit een Scorpio met 150000 km

de siërra ook maar voorzien van airco :cool:

de DOHC met automaat uit de siërra o_O

eindresultaat een siërra 2900 Ghia automaat met airco :p:pen voorzien wan bijna alle opties o_Oo_O

Oja natuurlijk :D

An sich geinig zo'n ombouw, maar waarom dan niet gewoon een Scorpio nemen ... Er worden al veel te veel Scorps geslachtofferd om Sierra's op te leuken :rolleyes:

Wouter82 zei:
Wat heb je aan airco als je je navigatiedisplay voor de ventilatieopeningen zet?

Zitten wel meer roosters in waar de koude lucht uit kan komen :cool:
vond de ombouw naar airco wel net zo mooi en is niet zo gek veel geleverd op een siërra :p
net als de 2900 motor :cool:

en waarom geen Scorpio rijden omdat ik deze ook al heb en ik vind zelf de 2900 motor veel beter tot zijn recht komt in een siërra.:LOL: en niet om op te leuken

en de meeste Scorpio 's zijn zo rot als een appel :confused::confused:

Beste Sierra-fans,

ik heb er nu ook eindelijk eentje in bezit en ik ben er super blij mee! Voor alle details ga ik nog een review schrijven maar wat ik al kan verklappen is dat het precies rijdt zoals ik als kind af aan al gehoopt had!

Voor dit bereicht de kwestie: ik heb een 2.0i en RDW heeft de Duitse papieren overgenomen waar 101pk aangegeven werd... Er werd hier ook aangegeven dat de auto maar 1005kg weegt omdat Ford dit in die tijd beter uitkwam, is wat het RDW mij vertelde (de auto weegt namelijk 1060kg). Ik twijfel ook over de 101pk gezien mijne een 2.0i betreft, en een 2.0 caberateur 105pk telt.

Komt dit 'verlies' mogelijk door mijn katalysator? En waarom? Katalysator geeft toch juist extra tegendruk zou ik denken...

Een 2.0i DOHC heeft 120 pk, de OHC met 100, 105 of 115 pk. Dat zal per markt verschillen.
https://www.motomobil.com/fileadmin/Kataloge/Sierra/Sierra_deutsch.htm

Als het alledrie een 2.0i OHC betreft, waar zit hem dan het verschil in tussen de 101, 105, 115pk?

Dus.. Ga ik voor extra vermogen, of extra natuur?

Is er een goedkope manier om krachtverlies door kat te compenseren? Mijn bougies hebben al een elektrische ontsteking..

Mijn ex 2.3 Ghia staat te koop in Mechelen, ik werd getipt door een mede forummer. ( maar las het bericht pas veel later ).
Hoe is het met de Sierra's hier?

Mijn blauwe Sierra gaat binnenkort uit elkaar om opgeknapt te worden
De groene rijdende donor houdt zich nog heel netjes maar ik denk niet dat ze nog een goed baasje krijgt na mij

Zodan, ook weer eens dit topic gevonden....

Mijn witte Sierra Le Mans doet t nog prima:cool:

9Fd7ouah.jpg

Afgelopen jaar nog een paar Sierra's gehad:

495NHYxh.jpg

Deze is naar een goede kennis van me gegaan, en heeft em momenteel uit elkaar liggen en wordt opnieuw gespoten, en zal wss een 2.9 inkomen.

Nog een P100 gehad, moet je van houden, en is niet mijn ding
ZCATELsh.jpg

En nog een '93er station gehad, bleek een GT uitvoering te zijn:cool:
CIjgYYSh.jpg

Die staat nu bij een maat van me

Afgelopen weekend deze '88er nog opgehaald voor onderdelen, heeft 10 jaar buiten onder een zeiltje gestaano_O
aUE1wqqh.jpg

Deuren verrot, dorpels verrot, remmerij vast dus alles bij elkaar helaas de moeite niet meer...

En komend weekend deze nog ff ophalen
GVkwiAvh.jpg

Is dacht ik een '92er GT

En dan ist jaar nog maar net begonneno_O:LOL:

Wat leuk, kom ik een topic tegen over 1 van mijn eerste wagens! "de coupe"

Dit was voor mij alleen maar een tussen auto.
2 liter achterwielaangedreven, gekoppeld aan een automaat. Ben sindsdien niet mee van automaat af gegaan. Was werkelijk puntgaaf, geloof onder de 40dkm, 800eurie. Ja hij was van een oud vrouwtje geweest (ok mannetje), ja heeft altijd binnen gestaan en ja is alleen gebruikt voor de boodschappen.
Is paar jaar later met de sloopregeling meegegaan (beetje jammer).

DSC01312_zpsz6qt68tm.jpg

DSC01310_zpsvaiwmltv.jpg

DSC01311_zpshqbanas2.jpg

Vandaag is er een nieuw project afgeleverd. Het gaat om een Ford Sierra 2.3 Ghia V6.
Zo op het oog een prima exemplaar maar optisch en technisch zijn er toch wel wat aandachtspunten. Hoe dan ook de komende maanden zal ik weer diverse verslagjes maken over de vorderingen van deze restauratie.

dnd53n.jpg

t99me0.jpg

30voivs.jpg

Leuk project Rush, ik zie dat jouw vroege Ghia nog geen ‘oortjes’ heeft achter de derde zijruitjes. Die waren om de zijwindgevoeligheid van de eerste Sierra’s tegen te gaan dacht ik. Kleine details maken de Ghia, zoals deze unieke wieldoppen. De dichte neus (die een paar jaar later op alle Sierra’s werd gebruikt). Het bruin getinte glas en de geprofileerde achterlichtunits. Benieuwd wat je tegen gaat komen.

Heb ook nog ooit eens een paar maanden in zo'n zelfde kleur en uitvoering Sierra mogen rond rijden.
Was een leuke en fijne auto, miste alleen de stuurbekrachtiging.

Leuk om te zien.

Inmiddels al wat foto's ontvangen, Ruud laat er geen gras over groeien :)

En via de Duitse Ebay nieuwe knipperlichtglaasjes besteld in Letland, imitatie maar als het goed past maakt dat niet uit natuurlijk. Originele sets worden in Engeland tot maar liefst 125 euro aangeboden, deze waren 17 euro o_O Uiteraard ook maar meteen voor de XR besteld (y)

Die 2.3 Ghia (y)
Ik zie mijn 'ex' staan.... wat gaaf!
Dit exemplaar moet de donkerbruine vloerbedekking en hoofdsteunen hebben, klopt dat?

Wat zou ik zoiets graag weer willen hebben :)

Vloerbedekking is gewoon standaard, maar er liggen wel donkerbruine tapijtjes in. Waarvan ik denk dat ze niet origineel zijn. Deze heeft geen hoofdsteunen op de achterbank in tegenstelling tot mijn L. Wel heeft de auto rolgordijnentjes voor de achterruit.

Terug
Bovenaan