Ford Sierra

Wow, die P100 ziet er niet bepaald fris uit!
Leuk die groene 83er, ben wel benieuwd of het een V6 is.
En zo'n vroege MkII station zal ook wel zeldzaam zijn!

De groene 83-er is een viercilinder 2.0 diesel.
De P100 was behoorlijk doorleeft, maar daardoor ook wel stoer.

Die '83er is een OHC'tje

En die Station zou ik hooguit de helft bieden... Meer brengt ie in onderdelen niet op...

Apk al ruim 2 jaar verlopen....
- 1.6 blokkie €50,-
- achterbumper €40,-
- 5bak €150,-
- wat interieurdelen

En de rest is oud ijzer...

Ford had in het verleden de V6 motoren, en de OHC motoren

OHC:
100_6267.jpg

Vanaf '89 ofzo kwamen er DOHC motoren in te liggen, met dubbele bovenliggende nokkenas.

Zo heeft een 2.0 OHC 105pk en een 2.0 DOHC 120pk

Beide motoren zijn geleverd als carburateur, en als injectiemotor.

Wil iemand nog een Sierra redden? Deze 85er staat al tijden stil. Hij wordt langzaamaan steeds groener, maar echt serieuze roest lijkt er zo op het eerste gezicht niet aan te zitten.

En deze staat in Bussum. In heel wat slechtere staat dan de bovenstaande. Maar goed, het levert wel leuke sfeerbeelden op...

Klassiekerrijder zei:
Ik was altijd een fan van de Probe 3, de styling- en aerodynamicastudie die heeft geleid tot de Sierra. Ik was dan ook teleurgesteld dat de Sierra niet meer op de Probe leek, maar gezien het contrast met de Taunus was dit al een enorme sprong.

Er bleef idd voldoende over: de eerste keer dat ik een Sierra zag vond ik het echt een futuristisch ding kan ik me herinneren. Vooral die smooth look die hij dankzij de windtunnel had. Later vond ik trouwens vooral de uitvoering met kofferbak de mooiere auto.

Fraaie Belg:
https://www.2dehands.be/autos/autos/ford/ford-sierra-143176796.html?qq=sierra&locale=all&pc_id=&afd=autos&start=0
143176796_2-ford-sierra.jpg

hier wat plaatjes van mijn vroegere sierra .hier ben ik haar opnieuw aan het spuiten . cossie is jammer genoeg door zijn nieuwe eigenaar al naar de schroot plaats geholpen :confused:
1321714054Nfoto_van_foto_019.jpg

3.jpg

2.jpg

1321719846Nvacantie_America_008-1.jpg

en de cosworth van mijn broer

1315001779NMotor_dakbekelden_zeeland_buiseheide_2010_251.jpg

vlamsierra zei:
Originele bericht verwijderd.

Ivanov
AutoWeek Moderator

je hebt gelijk dat deze uitvoering zeldzaam wordt
echter staat jouw Sierra nu al ruim 4 jaar zonder apk en moet er zo te lezen nogal wat aan gelast worden
ik heb echter op zich wel interesse in het blok (loopt dat nog goed? of heeft dat ook al die tijd stilgestaan?), de elektrische ramen en spiegels enz die wil ik dan ombouwen naar m'n sedan
en in nog wat onderdelen die je volgens de advertentie hebt liggen

Treurig ja, daar is weinig eer meer aan te behalen. Hoewel ik die buitenspirgels eigenlijk wel interessant vind voor reserve...

techlo2 zei:

Staat allemaal geduldig te wachten om als onderdelenleverancier voor de autocross te mogen fungeren.

Jemig... :( die 5drs.. wat n lekker auto zeg! Cosworth voorbumper en een paar 15" holle RS'en... Echt leuk ding. Waar staat deze auto?

Uit het EMW-topic, maar even wat moois na die treurig groen uitgeslagen Sierra's:

Wouter82 zei:
Ik zal wat minder goed slapen de komende tijd....

9264239318.jpg

9221622723.jpg

9227270221.jpg

9246596687.jpg

https://nl.kapaza.be/limburg/merkur-xr4ti-72459771.htm

Met airco, stoelverwarming, elektrisch bedienbare ramen, schuifdak.... ik wil'em o_O

ouwediesel zei:
Uit het EMW-topic, maar even wat moois na die treurig groen uitgeslagen Sierra's:

Wouter82 zei:
Ik zal wat minder goed slapen de komende tijd....

9264239318.jpg

9221622723.jpg

9227270221.jpg

9246596687.jpg

https://nl.kapaza.be/limburg/merkur-xr4ti-72459771.htm

Met airco, stoelverwarming, elektrisch bedienbare ramen, schuifdak.... ik wil'em o_O

He! Ik heb nog in zo'n ding gezeten toen ik een jaar of 11 was! Was van een liefhebber die 2 rode Merkurs Xr4i had en vertelde me dat er maar 3 van in Nederland waren. We gingen ermee naar het Ford XR/RS-event bij drielandenpunt. Volgens mij woont hij regio Hardenberg als ik het me goed kan herrineren. Ik moest toen achterin aan de linkerkant gaan zitten want als ik aan de rechterkant ging zitten kreeg ik met de doorgezakte vering te maken. o_O

Taunusdriver. zei:
In de buurt van Hardenberg REED idd wel zo'n ding rond...

Maar die is afgebrand...

Brand XR4TI

Nee! Hier baal ik dus echt van, hij was er zo trots op, en het is een geweldige vent, zeker na dat Ford-evenement en alles is dit zwaar kut.

Trouwens, aangezien je een Taunus rijdt en je Kilroy gebruikt... Woon je toevallig in Dalen?

MwB zei:
Taunusdriver. zei:

Maar die is afgebrand...

Brand XR4TI

Nee! Hier baal ik dus echt van, hij was er zo trots op, en het is een geweldige vent, zeker na dat Ford-evenement en alles is dit zwaar kut.

Trouwens, aangezien je een Taunus rijdt en je Kilroy gebruikt... Woon je toevallig in Dalen?

Tis idd zonde, maar tis niet anders.... De eigenaar was Gert Jan, en z'n broer Harold had volgens mij ook zo'n ding:cool:

Ik woon trouwens in Nieuwleusen:cool: Forddorp bij uitstek:cool: Als je Ford rijdt, n geheime zender hebt en/of rodeo/banger rijdt, kom je uit deze buurto_O

MwB zei:
Taunusdriver. zei:

Maar die is afgebrand...

Brand XR4TI

Zijn idd broers. Die andere rode XR4Ti heeft hij nog en volgens mij ook nog een mooie originele XR4i in rood. Ben vorig jaar bij hem thuis geweest om bij deze te kijken en toen vertelde hij me al dat de Ti van zijn broer was afgefikt. :( Had de foto's nog niet gezien... doet zeer zeg.

Dan heeft ie z'n XR4I vant jaar of eind vorig jaar ook verkocht...

Was n prachtauto voor n nette prijs, maar khad toen de hut al vol....

Ik zit te denken om met 1 of 2 jaar mijn eerste Sierra te kopen, hoeft geen prachtexemplaar te zijn zodat ik van het beginners-sleutelen het 1 en ander kan leren.

Maar dan de vraag:

Wat gaat een Sierra sedan MKII of MKIII mij eigenlijk totaal per kwartaal kosten?

MwB zei:
Wat gaat een Sierra sedan MKII of MKIII mij eigenlijk totaal per kwartaal kosten?

Dat hangt onder meer af van welke motor je kiest (en dus welk verbruik), in welke provincie je woont (mrb) en hoeveel km je gaat rijden...

Wouter82 zei:
MwB zei:

Dat hangt onder meer af van welke motor je kiest (en dus welk verbruik), in welke provincie je woont (mrb) en hoeveel km je gaat rijden...

Ja, natuurlijk sorry ik was die details er vergeten bij te melden.

Kilometers: omnabij 10.000 gok ik
Motor: Indien MKII: 2.0i benzine
Indien MKIII 2.0i benzine OF 1.8 TD

Klopt het trouwens dat Sierra's geen 5-cilinder motoren hadden?

Waarom een diesel bij 10.000 km? :confused:

Een 2.0i sedan zit met 1161 kg net in een hogere belastingschaal en dan is de motorrijtuigenbelasting in Drenthe per kwartaal: € 148,00 https://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/motorrijtuigenbelasting/

Verbruik zal zo'n 1:11 zijn.

Eventueel een diesel omdat mijn rijgedrag in 1 jaar al flink kan veranderen, en ik was gewoon benieuwd wat voor verschil dit qua prijs maakt.

Maar voor een 87'er Sierra benzine hoef ik toch in September geen belasting meer voor te betalen?

Sowieso al bedankt voor de info tot dusver :D

Gewichten kan je in Carbase opzoeken (of via kenteken natuurlijk, en dan opzoeken op vwe.nl) en dan kan je bij de Belastingdienst de bijbehorende mrb opzoeken. Belastingvrij heeft toch geen zin voor die laatste maanden van 2013?

Uit een ander draadje:
2.0i Solar 1993, 2940 euro, Twello:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/ford/m688979277-ford-sierra-2-0i-16v-4drs-solar-1e-eigenaar-nieuwstaat.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr
b7YRIo40pz7awGJlf0yx4A==.jpg

Die laatste paar maanden?

Ik woon nu in Spanje en krijg niet al het nieuws mee, maar er was toch een soort compensatie gesloten waarbij alleen diesels jonger dan 40 jaar de dupe werden? Of heeft fraudeur Weekers toch meer geld nodig voor zijn Bulgaren?

Zo, da's echt een strak ding! Misschien iets te strak als eerste auto.. Hij is namelijk zijn prijs zeker wel waard!

Diesels en lpg-auto's die nu belastingvrij zijn, moeten vanaf 1-1-2014 volledige wegenbelasting gaan betalen tot ze 40 jaar oud zijn. Benzineauto's komen in aanmerking voor een overgangsregeling.

Haha voor die 28 euro extra mag ik mezelf dan wel vertonen in mijn Sierra in de wintermaanden, toch fijn. Wat een kul is het ook, maar we kunnen schijnbaar alleen maar bukken.

Hoe zit het overigens met de verzekering voor een 2.0i?

Die zit dacht ik wel in een risicogroep, maar dat weet ik niet zeker. Gewoon even bij Independer opzoeken, dan heb je een idee.

dat blijft ook n supermooie wagen(y)

Sierra's kun je wel voor weinig kopen....

Denk dat ik m'n eigen Sierra helemaal oprij... of ik moet n goed bod krijgen:)

Blijft n fijn autootje:cool:(y)

100_7518.jpg

Sierra ghia zei:
En de mijne is ook nog steeds in aanbod.

Hoewel deze straks max. €120 p./jaar aan belasting kost, lijken ze toch minder interessant geworden :(

Ik vind die van jouw en Taunusdriver supermooi! Maar die van jouw is simpelweg te mooi en strak, en de prijs ligt daarom ook boven mijn budget. Hij is die prijs zeker wel waard, mag daar geen twijfel over zijn!

Sierra ghia

Hoewel deze straks max. €120 p./jaar aan belasting kost, lijken ze toch minder interessant geworden

Zou een leuke driftauto kunnen zijn, maar hij gaat waarschijnlijk alleen naar een liefhebber?

Sierra ghia zei:

Hoewel deze straks max. €120 p./jaar aan belasting kost, lijken ze toch minder interessant geworden :(

Mooie Sierra. Zie dat je redelijk dichtbij woont (ik woon in Tegelen) maar heb je nog nooit voorbij zien komen met de auto.

@ Carkiller, er zijn mindere exemplaren voor te krijgen, deze is voor een liefhebber bestemd.

@PascalD, thanks!.. ik rij er ook vrij weinig in, dus veel is hij niet op de weg te zien, de Sierra is toch al wel 5 jaar in bezit (y)

Deze Sierra moet ook haast wel verbouwd zijn..aangezien het kenteken ouder is als dat het model ( gemaakt) is...

Uploaded with ImageShack.us

D. Elzinga zei:
Wil iemand nog een Sierra redden? Deze 85er staat al tijden stil. Hij wordt langzaamaan steeds groener, maar echt serieuze roest lijkt er zo op het eerste gezicht niet aan te zitten.

Deze heb ik een paar keer gezien tijdens het fietsen, ziet er nog aardig goed uit ondanks dat de acherkant flink groen is. Misschien even een briefje onder de ruitenwisser plakken?

Terug
Bovenaan