Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Er zijn in ieder geval Sierra's (geweest) met een een HX-nummer. Overigens heeft deze 'L' van binnenuit verstelbare buitenspiegels, terwijl dat destijds niet standaard was.Wouter82 zei:Wow!Dat moet wel een van de oudste zijn, even nakijken in het oudste/jongste-topic
![]()
Volgens mij heeft die zelfs nog de originele doppen.
Havinga zei:Er zijn in ieder geval Sierra's (geweest) met een een HX-nummer. Overigens heeft deze 'L' van binnenuit verstelbare buitenspiegels, terwijl dat destijds niet standaard was.Wouter82 zei:Wow!Dat moet wel een van de oudste zijn, even nakijken in het oudste/jongste-topic
![]()
Volgens mij heeft die zelfs nog de originele doppen.
Sierra ghia zei:Even een update over mijn Sierra, waar in de vorige pagina de reportage in de speciale editie van Autoweek werd vermeld.
Ik moet even met het schaamrood op mijn kaken melden dat ik van plan ben de Sierra weg te doen.
Ik heb er geen tijd voor en de auto staat alleen maar stil, dat vind ik gewoon zonde...
Ik weet het, krijg er misschien spijt van en aan zoiets kom je gewoon niet meer maar ik heb liever dat de auto onder de hoede van een liefhebber komt dan dat hij als het ware "staat te verpieteren", dat gaat mij nog meer aan het hart dan de auto wegdoen.
Daarnaast ben ik met plannen bezig om naar het buitenland te vertrekken, de Sierra kan dan niet mee.
Ik ben nog in dubio maar de kans is zeer aannemelijk dat hij binnenkort op het net komt.
Moderator
grensrijder zei:Sierra ghia zei:Even een update over mijn Sierra, waar in de vorige pagina de reportage in de speciale editie van Autoweek werd vermeld.
Ik moet even met het schaamrood op mijn kaken melden dat ik van plan ben de Sierra weg te doen.
Ik heb er geen tijd voor en de auto staat alleen maar stil, dat vind ik gewoon zonde...
Ik weet het, krijg er misschien spijt van en aan zoiets kom je gewoon niet meer maar ik heb liever dat de auto onder de hoede van een liefhebber komt dan dat hij als het ware "staat te verpieteren", dat gaat mij nog meer aan het hart dan de auto wegdoen.
Daarnaast ben ik met plannen bezig om naar het buitenland te vertrekken, de Sierra kan dan niet mee.
Ik ben nog in dubio maar de kans is zeer aannemelijk dat hij binnenkort op het net komt.
Wouter82 zit al op het puntje van z'n stoel.![]()
Moderator
Wouter82 zei:Het zou geweldig zijn om een 1.3 Custom en een 2.3 Ghia te hebben
Inderdaad: met een klein beetje bewerking komt de ware aard naar boven!grensrijder zei:Het zou geweldig zijn om een 2.3 Ghia te hebben
2800i zei:Dat xr4 projectje lijkt wel leuk. Het is dat ik niet zit te wachten op nog een projectje.
Met een zeldzame Selzer achterbumper, als ik het goed zie.
Wouter82 zei:Als de carrosserie nog fatsoenlijk is, lijkt het nog enigszins overkomelijk allemaal.
Overigens....
[size=large]1982-2012: Ford Sierra 30 jaar![/size]
Geen idee of er clubs of mensen zijn die hier aandacht aan gaan besteden. Moet ik nog even uitzoeken.
Legacy3.0R zei:Owwwww de handgeschakelde V6 Ghia te koop? Dan gaat het hier toch ook weer kriebelen...
Wouter82 zei:Heeft Legacy3.0R niet nog belangstelling?
Ik zou hem zelf ook heel graag willen hebben... ware het niet dat ik al 5 auto's op de weg heb zien te houden![]()
Moderator
Werd de Sierra daar gebouwd dan?Wouter82 zei:Volgende week vrijdag ga ik zeer waarschijnlijk mee naar de Ford-fabriek in Keulen vanwege het 30-jarig jubileum van de Sierra. Onder andere een rondleiding door de fabriek staat op het programma![]()
Moderator
Barri zei:Werd de Sierra daar gebouwd dan?Wouter82 zei:Volgende week vrijdag ga ik zeer waarschijnlijk mee naar de Ford-fabriek in Keulen vanwege het 30-jarig jubileum van de Sierra. Onder andere een rondleiding door de fabriek staat op het programma![]()
Ik ben er in 2006 geweest (Stage bij Ford NL). Toen werden er de Fiesta en Fusion gebouwd. In een hoekje stond ook de historie van de Fiesta opgesteld (oudere modellen dus).
Moderator