Forummers van het eerste uur

November 2001, zie ik in mijn profiel. Toen zal ik mijn toenmalige Audi A3 hebben voorgesteld, want die was van oktober 2001. 58-HP-HN.

Ik herinner me van het forum in de begindagen heel veel leuke contacten en ook meetings. Met een aantal mensen daarvan nog altijd 'real life' contact, zoals Rembrandt (nog altijd actief), GZG (niet meer) en Anton nog eens bij Tesla getroffen. En dan vergeet ik nog namen.
Ook zijn er poetsdagen uit voortgekomen, waar mijn 'besmetting' met dat virus is begonnen.
Er waren enkele 'markante figuren', waar dezelfde Anton en zijn tweelingbroer MCW zeker bij hoorden. Soms een kleine tweespalt tussen de onbesuisde jongelingen met (toen nog) vooral folderwijsheid zonder portemonneegevoel en degenen die oprecht advies vroegen vanuit eigen (financiële) positie en werkelijk gebruik.

Erg leuk dat Joost dit jubileum markeert. Allemaal één jaarcontributie netto.

Waarom wil iemand een gouden horloge hebben? Überhaupt een horloge? En als het dan toch moet is het zilver voor 25 jaar, goud is bij 40 :)

Ik heb ook nog de originele forumnaam en een ban krijg je denk ik eerder als je je op de frontpage met discussies bemoeit.

Met enig nadenken komt er al snel een heel lijstje met oud-forummers bovendrijven. Maar ja dat is het leven. Ik ben 1 keer naar een meeting geweest maar dat is niet zo mijn ding. Ik herinner me daarvan de bekende gebroeders en een rare dame met de naam Tamara.

Ik had er vorig jaar 20 jaar opzitten hier. Een half werkleven..:oops:

In de eerste jaren van dit forum zat ik nog bij het forum van de concurrent in (toen ook al) A'dam, in mijn herinnering.

Ik was daar niet bij Janneman? En om Tamara nu een rare dame te noemen... ;)

Uhm, deze persoon herinner ik me nu ook. De naam en 'raar' onderschrijf ik, dus ik kan erg lachen om de reactie van @Janneman (y) OK, in plaats van 'raar' misschien 'bijzonder' kiezen? Pittige tante, leuk contact, maar ze had ook wel een bijzondere kant...
En nu deze meisjesnaam opkomt, moet ik ook weer aan Carla denken, oftewel MissPorsche of zoiets. Werkte toen bij vriend van me in de Peugeot-garage. Denk wel dat dit al een aantal jaren later was dan meteen 2001.

Ik kan me sinds ik hier rondhang weinig vrouwen herinneren. Heb met Meike samen een heel topic opgezet rond Gran Turismo 5 en 6 destijds en heb Aston Martine nog kort meegemaakt die inderdaad een oude Aston Martin had, als ik het me goed herinner.

Laatst bewerkt:
Ik herinner me nog iemand die maxikit heette. En natuurlijk renate, jammer dat die nooit meer post na de verhuizing naar Frankrijk.

Bij de naam Meike, denk ik aan 'Lotus'... had zij er 1? Of was ze er fan van?

Ik zie dat ik hier ook al ruim 20 jaar ronddwaal...in de eerste jaren in het Offtopic; wat was dat soms een belevenis. Soms wat gedoe met een enigszins autoritaire mod (Cas) die de boel in de gaten hield.
Smith, MrBenzPa, Bob, Whiplash, Lankhorst, MaybachFreak, CorZa...wat namen die me te binnen schieten

Later ook veel in het topic te vinden waar we met paint auto's upgraden/tunen. Photoshop Windows3.11 style :cool:

Laatst bewerkt:
Bij de naam Meike, denk ik aan 'Lotus'... had zij er 1? Of was ze er fan van?
Klopt inderdaad. Weet ik ook nog. De eerste was volgens mij een Elise (of Exige zelfs?) en later kwam er een jongere Europa voor in de plaats dacht ik. Maar iemand die het zeker weet mag me verbeteren. ;)

Een oranje Elise.
Ze is ooit op een meeting nog een rondje met mijn dochtertje gaan rijden. Dat vergeet dat meiske nooit meer. :love:

Ik mis Renate idd. Ik ben benieuwd hoe het gaat in Frankrijk. Maar volgens mij leest ze nog wel mee.

Meike heeft toch ook korte tijd een Mitsubishi Colt cabrio top gehad?

Volgens mij heeft autoweek nog een reportage / video gemaakt van Aston Martine in haar Aston Martin waarin ze vertelt over haar passie voor het merk. Kan ik helaas niet meer terug vinden

Ik zit hier ook alweer bijna 22 jaar zie ik, al reken ik mijzelf niet tot de forummers van het eerste uur, meer van de 2e lichting.

Ik had in die tijd een Mazda 121 bolhoedje en ik weet nog dat ik er door Aston Martine op werd geattendeerd dat er een foto van mijn auto in de Veronicagids stond, die toen een rubriek hadden met verschoppelingen (Fiat Muliphla en dergelijke)

Begonnen in de knutselhoek met mijn fotoshops en impressies. Wat ik overigens nog steeds doe hetzij op een heel laag pitje (vanwege AI natuurlijk lang niet meer zo uitdagend en bijzonder) De gemiddelde leeftijd was daar een jaar of 14 en ik heb me daar als volwassen man van in de 30 altijd heel erg ongemakkelijk bij gevoeld...

Ik mengde me in die tijd ook wel eens in allerlei discussietopics waarin ik soms de grenzen opzocht en ook wel eens over het randje ging en daardoor 1 keer een terechte waarschuwing kreeg van mod BudgetBenz dat mijn reacties rellerig en sfeerverpestend waren (iets in die trant) en er bij herhaling sancties zouden volgen. Nou had ik toen een wat andere levensstijl dan nu en ging er ook de nodige drank doorheen, maar dat is natuurlijk nooit een excuus om je gedrag te bagatelliseren en goed te praten...

Meike heeft toch ook korte tijd een Mitsubishi Colt cabrio top gehad?

Volgens mij heeft autoweek nog een reportage / video gemaakt van Aston Martine in haar Aston Martin waarin ze vertelt over haar passie voor het merk. Kan ik helaas niet meer terug vinden
Klopt van die Colt Cabriotop!

En Aston Martine stond een half jaar terug nog in Youngtimer Magazine met haar Opel Speedster. Die heeft een mooi wagenpark tegenwoordig.

Volgens mij niet. Ik weet wel dat hij (Marco Hof) op YouTube nog wel eens filmpjes maakt met de Mercedessen van HooG Selections. Leuk hoe hij erover kan vertellen en wat hij allemaal weet. Als ik een oude Benz zou zoeken, dan zou ik zeker naar hem gaan voor advies. Daarnaast heeft hij nu een bedrijf waarin hij (deels) samenwerkt met @michel1975.

Er was toen ook een forummer die bij 500E een oude Mercedes had gekocht en er regelmatig wat over schreef.

Was Miss Porsche niet met CorZa? Geelhoed vond ik altijd wel vermakelijk en informatief (met z'n forumstatistieken!) Maar ik ken hem niet persoonlijk.

Ik ben pas sinds juni 2010 actief op het forum (toch ook al bijna 16 jaar) en heb dus weinig recht van spreken in dit topic, maar met dat jubileum op komst wil ik toch even reageren. Want voordat ik me aanmeldde op het forum schreef ik al af en toe een blog hier. Daar was toen een aparte sectie voor, buiten het forum. Pas toen de blog contest werd gelanceerd (door moons en Daphne S) ben ik ook op het forum gekomen.

Uit die blog contest is uiteindelijk zelfs een boek voortgekomen, Vierkante Wielen. Daar zijn ook de nodige voorbereidingen in real life bij komen kijken, met Ivanov, Dutch Finnatic, Soloman, moons en ik. Was rond 2012, erg leuke herinnering. Inmiddels wordt er niet meer geblogd, destijds waren daar veel actieve bijdragers. Hansje36, §anitarium, JoostM, Janus Diedericus (Gewoon Dirk), Arjuna, opel-omega, Twix en nog vele meer...

Die kennisquiz die hierboven al genoemd werd, heb ik ook een paar keer georganiseerd. Nu al een paar jaar actief in de Occasionwedstrijd, is vaste routine inmiddels. En ik probeer een Mijn Auto topic levend te houden. Ik hoop dat het forum nog lang blijft!

Hoe zou het toch zijn met The SLB? De man met de 850. En natuurlijk Omniradius die hier begon met z'n Lexus en daarna in een Paseo rond reed. Heeft/had een behoorlijk leuk YouTube kanaal met leuke reviews van Renault Skoda Kia en wat grappige challanges.

Ik ben een poosje actief geweest in 2005en 2006
Zelfs nog op een meeting geweest in de buurt van Apeldoorn.
Weet alleen niet meer onder welke naam.

Hoe zou het toch zijn met The SLB? De man met de 850. En natuurlijk Omniradius die hier begon met z'n Lexus en daarna in een Paseo rond reed. Heeft/had een behoorlijk leuk YouTube kanaal met leuke reviews van Renault Skoda Kia en wat grappige challanges.
SLB rijdt tegenwoordig een Ioniq :)

Omniradius verhuisde naar Spanje toch? Ben ook wel benieuwd hoe het hem vergaat!

Ik ben pas sinds juni 2010 actief op het forum (toch ook al bijna 16 jaar) en heb dus weinig recht van spreken in dit topic, maar met dat jubileum op komst wil ik toch even reageren. Want voordat ik me aanmeldde op het forum schreef ik al af en toe een blog hier. Daar was toen een aparte sectie voor, buiten het forum. Pas toen de blog contest werd gelanceerd (door moons en Daphne S) ben ik ook op het forum gekomen.

Uit die blog contest is uiteindelijk zelfs een boek voortgekomen, Vierkante Wielen. Daar zijn ook de nodige voorbereidingen in real life bij komen kijken, met Ivanov, Dutch Finnatic, Soloman, moons en ik. Was rond 2012, erg leuke herinnering. Inmiddels wordt er niet meer geblogd, destijds waren daar veel actieve bijdragers. Hansje36, §anitarium, JoostM, Janus Diedericus (Gewoon Dirk), Arjuna, opel-omega, Twix en nog vele meer...

Die kennisquiz die hierboven al genoemd werd, heb ik ook een paar keer georganiseerd. Nu al een paar jaar actief in de Occasionwedstrijd, is vaste routine inmiddels. En ik probeer een Mijn Auto topic levend te houden. Ik hoop dat het forum nog lang blijft!
Vergeet je niet iemand?:rolleyes:

SLB rijdt tegenwoordig een Ioniq :)

Omniradius verhuisde naar Spanje toch? Ben ook wel benieuwd hoe het hem vergaat!
Een Ioniq? Zonde, vond die 850 een veel mooiere karakterbak. Omni is verhuisd naar Spanje volgens mij inderdaad maar zonde om hem hier niet meer te zien.
D.Elzinga heeft ook al heel lang niets meer in zijn topic gepost.

Die 850 is al een tijd terug. En de tijd staat niet stil :cool:

Lastig als mensen van naam of account wisselen, dan is het niet goed meer te traceren voor andere gebruikers (zeker in dit topic) wie het is en hoe lang ie hier al rond hangt.

Zit hier sinds 2001 of zo. Ben benieuwd hoe het gaat met o.a. E280, Icebrain, Anderson (met z'n Saabs) en natuurlijk Fiat Rider.

Terug
Bovenaan